Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1372
Hei 9gaggers

Jeg har problem ved oppstart av Windows 7 64-bit.
Jeg kan starte windows med harddisken slått av, men når jeg prøver med harddisken på så stopper PCn ved oppstartskjermen. Det står bare "vent litt"
Jeg kan høre harddisken (eksterne) arbeide ved oppstarten og jeg tror det er PGA jeg mistet harddisken i bakken igår så jeg tror det er relatert.

Noe jeg kan gjøre?

(harddisken fungere fortsatt etter oppstart uten at den er aktivert)
Basert på denne utrolig forvirrende forklaringen din tror jeg problemet ligger i at du har feil boot-rekkefølge i BIOS, mao prøver den å boote fra eksterndisken kontra interndisken.

Prøv å sjekke bootrekkefølge og enheter i BIOS.
sorry jeg er ganske full
Støtter Atx på denne. Hver gang noen sier til meg at de har fått blåskjerm så sjekker jeg bootrekkefølge og i 9+/10 tilfeller stemmer det.
Det er vel forøvrig litt tidlig å være "ganske" full på
Sitat av Rejolo Vis innlegg
Støtter Atx på denne. Hver gang noen sier til meg at de har fått blåskjerm så sjekker jeg bootrekkefølge og i 9+/10 tilfeller stemmer det.
Det er vel forøvrig litt tidlig å være "ganske" full på
Vis hele sitatet...
Du bommet vel litt med "blåskjerm" tenkter jeg? Har aldri sett at feil bootrekkefølge fører til blåskjerm enda.
Sitat av Fuzzybossen Vis innlegg
Du bommet vel litt med "blåskjerm" tenkter jeg? Har aldri sett at feil bootrekkefølge fører til blåskjerm enda.
Vis hele sitatet...
Jeg sier ikke at det fører til blåskjerm, men at brukerene rapporterer om blåskjerm. Jeg har også opplevd at en innrapportert blåskjerm var en gjenglemt Norton Ghost-CD fra når klienten ble tanket 9mnd tidligere, men det er en annen historie. Poenget er at bootrekkefølgen kan lure de fleste uerfarne brukerne, og det er nok derfor bootrekkefølgen vanligvis har HDD som første prioritet som standard.

Forøvrig så har jeg vært borti at en viss type minnepinne faktisk førte til en blåskjerm (så det med mine egne øyne), men den ble fjernet fra systemet. Minnepinnen fungerte fint på hans private PC i etterkant.
Den er god, misforstod meningen din litt.