Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 933
Skulle sette inn RAM'en på laptopen min skikkelig fordi den ikke ville starte opp. Da jeg først skulle sjekke om det var noe annet som var løst sjekket jeg like godt under tastaturet. Da jeg skulle løsne på "ledningen" (Vet ikke hva det heter) som går fra mousepaden til PC'en knakk en slags lås. Jeg må nå bruke en ekstern datamus for at jeg skal kunne navigere meg selv, uten at mousepaden fungerer. Er det en måte at jeg kan få ledningen mellom mousepaden og datamaskinen til å være låst sammen?

-Djezus, I do not make any sense! Skjønner godt om det er noen som ikkje forstår problemet mitt
Okay. Hvilken laptop har du? Kanskje du kunne tatt et bilde å lagt ut? Det første som slår meg uten å vite noe mer enn det du har skrevet er å lodde. Fordi du har tydligvis mistet kontakten mellom hovedkort og touchpaden. Men jeg sliter litt med å forstå denne "låsen" var derfor det kunne hjulpet med et bilde.
Det som kobler touchpadden til hovedkortet er ofte en flat, bred kabel, med en type plugg på (bred og litt høy) som plugges inn på tilsvarende plass, burde være lett å finne konnektoren.

Hvis du ikke kommer til med å bare ta av tastaturet må du nok skru opp laptopen.
Trådstarter
37 0
Der har du det! Problemet er at den som skal feste kabelen til hovedkortet knakk av, så jeg får den ikke til å sitte fast.. Om dere skjønner. Hvordan kan jeg fikse det? Er svært tungvint å måtte være avhengig av en ekstern datamus.

PS. Den skal ikke plugges inni, jeg legger kabelen inni en "boks" og klikker en lås igjen. Bruker en Dell XPS 17, btw.

http://guide-images.ifixit.net/igi/C...HO1x366.medium

Det ligner på noe sånt, har ikke utstyr til å åpne laptopen før til helgen.
Sist endret av andy10; 3. oktober 2012 kl. 18:12.
Eneste jeg kan tenke meg er at du kan lime den fast, bare ikke få lim inni selve kontakten. Du får nok aldri dekket dette av garanti.
Alle bærbare PC-er som jeg har åpnet opp har brukt en form form slik lås mellom tastatur og hovedkort. Du har være heldig og kun ha ødelagt den øverste delen slik at du kan bytte denne ut, har du ødelagt låsemekanismen blir det fort mye knoting. Jeg har fått tak i slike via andre defekte maskiner, mulig du har noe hjelp der. Er nok ikke så mange som selger slike reservedeler..

Slike låser er ikke kjent for å være av noen god kvalitet, og må behandles forsiktig slik du har erfart.