Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  43 8367
Vitae ergo mortis
9 1
Har hatt en del flyturer rund om i landet med ei lita bønne på innerlomma. I går nevnte en kompis at det burde jeg være ekstremt forsiktig med. Han mente at det ofte er sjekk med narkohunder på innenlands flyvninger. Jeg har aldri opplevd dette og heller aldri hørt om noen som har blitt tatt for dette.

Noen her inne som har opplevd det?
Er ofte hunder inne på terminalene. Både på innenlandsterminalen og utenlandsterminalen...
Dersom du ikke har møtt på dem er det fordi du alltid har vært ute i et bra tidspunkt. De går regelmessig med bikkjer rundt på terminalene.
De to årene jeg månedspendlet med fly (Med mellomlanding) opplevde jeg aldri å møte på narkobikkje.

(Disclaimer, jeg tar intet ansvar for om du blir stoppet ;P)

Edit:

Det skal nevnes at jeg aldri har hatt med meg narko og aldri var på vakt etter bikkjer, men jeg tror jeg hadde lagt merke til dem allikevel).
Sist endret av Dinithion; 24. april 2008 kl. 20:21.
Vitae ergo mortis
Trådstarter
9 1
Hmmmm... takk for svar. Men er det ikke også sånn at bikkja må være satt til søk for at den i det hele tatt skal.. ja.. søke? Om de bare går rundt og dingler på terminalen og jeg har ei bønne i lomma vil den vel ikke reagere?
Jeg tror ikke risikoen er så høy, men om du har ei bønne på innerlomma på en flyplass er du relativt tilbakestående . Jeg har møtt hund på innenlands.
Hundene reagerer nok uansett hvis de er trent til det vill jeg tro. Imotsetning til elektronikk så har ikke de en av\på\søk knapp. Med mindre det er store kvantum det er snakk om, er det ikke lettere og kjøpe nytt når du kommer ditt du skal?

Er det store mengder hasj det er snakk om hadde jeg ikke vurdert det en gang.
Har aldri møtt hund innenlands..
En kompis av meg fortalte om en kar som greide å bli tatt etter å ha pakka hasjen inn i sølvpapir før han putta det i lomma.. Needless to say, han ble busta. Av noen veldig flirfulle sikkerhetsvakter :P
Jobber på flyplass, og vet derfor at det er narkohunder daglig på de fleste større flyplasser, også i innenlandsavdelingen. Seinest i går så eg at en hund markerte på en bag og eieren ble tatt, selv om han fløy innenlands. Tror det er best å handle det en trenger når en kommer fram...
Hvordan er dette på tog?
Dette hørtes bare sært ut? Har reist med både 2C-B og bønner, piller og all tenkelig møkk, og har vanskelig for å tro at jeg alltid har vært ute i et bra tidspunkt! Jeg betviler på at flyplassen gidder å bruke penger på dette, så lenge det er snakk om innenlandsflygning, det er tross alt ikke narko som flyter mellom landegrenser? Det skal også nevnes at jeg alltid tar med brukerutstyr i form av jointrør og piper i baggasjen (IKKE håndbaggasjen) og har aldri hatt problemer med dette heller.

Hvordan i all verden skal hunde-føreren oppfatte hvem hunden reagerer på? Hvor mange mennesker dingler nok ikke rundt på innlands?

EDIT: Og når det gjelder tog... Har heller ALDRI i mitt liv blitt møtt av noe sånnt på innlandsreiser med tog.

Og jeg kan rimelig sikkert si at du skal ha maks uflaks for å møtte narkohunder på bussen også.

Med mindre vedkommende raver inn i sikkerhetskontrollen, drit-tura på psykedelika og med en joint i hånda så tror jeg man kan reise relativt trygt med dop innenlands.
Sist endret av Potrick; 24. april 2008 kl. 22:47.
stemmer det som shakin sier om hunder... har selv erf. med det, men det er en annen historie. Et lite tips siden det er snakk om en bønne, pakk den godt inn i glad/plastfolie, og ha den under tungen. Skulle det bli noe stress er det jo bare og svelge. hehe volla problemet er løst =)
Vi har allerede minst èn tråd om dette emnet som dukker opp ved et enkelt søk:

http://www.freakforum.nu/forum/showthread.php?t=52085
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Jeg leste senest i går om en 24 åring som ble tatt på Flesland's ankomst hall med halvannet gram i lomma.
Eneste han skulle var å hente en kamerat som hadde landet med fly.
Det var bare en liten artikkel om at tollerene hadde fattet mistanke til dennen mannen. Hvordan de har gjort det, aner jeg ikke. Men jeg har også sett hunder inne på terminal områdnene på forskjellige steder rundt om i Norges land.
Har du først noe på deg, ha det et sted der du har kjapp tid til å kaste det fra deg eller svelge det.
Det at det går greit i "80% av tilfellene" er èn ting. Men at tollerene er blitt mer oppmerksomme på innenlands reiser, er ikke å stikke under en stol.
Dette har jeg selv sett med egne øyne, og også opplevd.
For ett par år siden da jeg kom fra Dubai, ble faktisk tatt med og strippa mens jeg ventet på baggasjen fra oslo (et transfer fly). Jeg var så og si først i annkomst hallen og var på reise med min mor.
Det som utløste situasjonen, var at "hunden rart på meg.
JA; det er banalt, men slike ting skjer. Hvordan en hund kan _se_ rart på meg er helt uforståelig, så der var det enkelt og greit tolleren som mente jeg ikke så ut som "snilleper".

Så ikke ta ting for gitt.
Jeg vil tro det er lurest av deg å kjøpe det du vil ha når du kommer fram.
Kan da ikke være så vansekelig?

Ellers kan du jo ha det i munnen elns.
Sist endret av Dodecha; 27. april 2008 kl. 20:45. Grunn: Klager over andre brukere uten å rapportere
Sitat av Ratfink
Har hatt en del flyturer rund om i landet med ei lita bønne på innerlomma. I går nevnte en kompis at det burde jeg være ekstremt forsiktig med. Han mente at det ofte er sjekk med narkohunder på innenlands flyvninger. Jeg har aldri opplevd dette og heller aldri hørt om noen som har blitt tatt for dette.

Noen her inne som har opplevd det?
Vis hele sitatet...
Varierer egentlig, jeg pendlet fra Ålesund/Trondheim i snart 3 år, og værnes (Lufthavna i Stjørdal/Trondheim) har jeg aldri sett en hund ført av vakt o.l
Men det er kun når det gjelder innenlands reising.

Utenlands har jeg egentlig aldri sjekket så mye. Men vil tro det er skarpere der av en eller annen grunn.
Sitat av Usikkertja
Utenlands har jeg egentlig aldri sjekket så mye. Men vil tro det er skarpere der av en eller annen grunn.
Vis hele sitatet...
Utenlands er det toll, det er der du blir tatt.
Har en god del venner som har hatt bønne i skoen på flyet fra amster til oslo. Men igjen så kan jo det være flaks (alle gangene??).

edit: speq, det med skoen var bare en måte og si det på :) Er fult klar over at det er en dårlig plass og ha reven.
Når man blir stoppet har det kanskje også litt og si på hvordan man ser ut og hvordan klær man har på seg. Jeg vet ikke, kanskje. Høres jo logisk ut at de stopper en sliten junkie istedenfor en kis med joggebukse og strikket genser (eller dress?).
Sist endret av rbt; 28. april 2008 kl. 13:46.
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
I skoen har mann ingen mulighet til å kvitte seg med stoffet, om man skulle være uheldig å bli stoppet.
Det at folk går igjenom tollen gang på gang uten å bli stoppet, -er- bare flaks. Jeg har også gått igjenom tollen fra Amsterdam uten å bli stoppet av hund eller toller. Men har til gjengeld også blitt stoppet da jeg har reist fra Amsterdam og andre steder.
Jeg vil kalle det ren og skjær flaks. =)
Sitat av Rottegift
Hvordan er dette på tog?
Vis hele sitatet...

En kompis av meg ble tatt på toget fra Trondheim til Oslo . Det kom folk med hund og hunden markerte. Kompisen min trodde hunden ville ha kos, så han satt der å koste og pratet med hunden, mens "hundeeieren" sto å gliste
med båt da? det er helt safet? her tenker jeg på f eks en ferge(?) fra bergen til stavanger..
hahaha dumt spørsmål men let it slide
Har møtt hunder både på Gardermoen og Flesland, samt på Kielfergen. Men hvis du pakker bønnen i en eller annen form for vakum pose så skulle nok det gå, kanskje :P
Om man skal ha poser som hunder ikke kan lukte shitten gjennom blir det såpass dyrt vil jeg tro at det ikke er noe vits i å ta med seg noe i det hele tatt. Hunder har GOD luktesans for å si det mildt. Når man slipper unna hunder dreier det seg som regel ikke om at man har klart å pakke inn greiene bra, det avhenger om hundeføreren er dyktig å tolke hunden sin.

Og om man i det hele tatt møter hunder vil jeg våge å påstå at man skal være uheldig om man blir dratt til side alikevel, det er mange mennesker på en terminal, og hunde-eier må være dyktig for å kunne se at hunden reagerer på akkurat deg.

Og jeg som har reist månedlig det siste halvåret med fly, både til Bergen (Flesland), Stavanger (Sola) og Oslo (Gardermoen) har enda ikke sett en hund, så dette hører nok med til sjeldenhetene foreløpig.

For å oppsummere: Ja, du kan være uheldig. Men det går bra i de fleste tilfeller. Alternativt kan du gjøre som noen her har foreslått: pakk inn greiene dine i litt glad-plast og oppbevar det i munnen. Svelg om du skulle bli dratt til side.
Jeg synes det blir dumt og lage en oppsumering basert på dine opplevelser og presentere dem som fakta.

Jeg tror heller ikke det skal så mye til for at hunden reagerer på akkurat deg, hvis du har med deg hasj. Hunder har en luktesans flere tusen ganger bedre enn våres og vill sannsynligvis ikke bare se på deg men løpe bort og markere deg.

Når hunden så rart på Speq så hadde han tross alt ingenting på seg.
Hundene er oppvakte til tusen, jeg ville ikke satset på det.
En hund kan skille deg fra tusen mennesker relativt enkelt, dersom den først får "snute på deg", bokstavlig talt. Selvfølgelig, man kan være heldig, og man kan være uheldig.

Sier meg enig med torsken, dårlig oppsummering.

Det blir vanskelig å oppsummere det, nettopp fordi dette er så individuelt. Men sett i det store og det hele, så vil en hund på jakt etter hasj skille deg ut ganske fort.
Sitat av torsken
Jeg synes det blir dumt og lage en oppsumering basert på dine opplevelser og presentere dem som fakta.

Jeg tror heller ikke det skal så mye til for at hunden reagerer på akkurat deg, hvis du har med deg hasj. Hunder har en luktesans flere tusen ganger bedre enn våres og vill sannsynligvis ikke bare se på deg men løpe bort og markere deg.

Når hunden så rart på Speq så hadde han tross alt ingenting på seg.
Vis hele sitatet...
Beklager om jeg presenterte dette som fakta; men når man poster på et forum og oppsummerer, så oppsummerer man gjerne sine meninger og utsagn til en post. Hvertfall gjør jeg det. Og det var det jeg i dette tilfellet gjorde. Mulig det var feil av meg å ta meg den friheten.

Og mine erfaringer, om jeg får oppsummere dette igjen litt mer detaljert, tilsier faktisk at det å bli tatt av hunder avhenger først og fremst av kommunikasjon mellom hund og fører. Selv har jeg vært med på razzia med nybrukt hasjpipe i lommen uten at hunde-fører klarte å se eller skjønne at hunden prøvde å si at den luktet noe muffins ved meg. Dette gjelder også en gang på skolen da jeg hadde en pipe og en mindre mengder substanser i skolesekken som stod plassert rett ved siden av meg. Og videre har jeg aldri opplevd å bli stoppet av hund på terminaler.

Men til alle de som misforstod meg, grunnet min dårlige formulering eller ei; jeg oppsummerte det jeg leste og tidligere skrev, samt det jeg tenkte meg fram til og det jeg har erfart direkte.
Sist endret av Potrick; 28. april 2008 kl. 18:28.
noen som har noe erfaring med ferger osv?
skal en tur til en kompis som bor et ganske dødt sted i stavanger om 2 dager, og han spurte om jeg kunne ta med litt g så vi kunne kose oss..
tar fergen fra bergen og har veldig lite lyst å bli bustet på ett vis, selom jeg tror dette skal gå bra...
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Sitat av The Don Mega
noen som har noe erfaring med ferger osv?
skal en tur til en kompis som bor et ganske dødt sted i stavanger om 2 dager, og han spurte om jeg kunne ta med litt g så vi kunne kose oss..
tar fergen fra bergen og har veldig lite lyst å bli bustet på ett vis, selv lom jeg tror dette skal gå bra...
Vis hele sitatet...

Dette er en sjans du må ta uansett da?

Ingen som har lyst til å bli busted. Men du er klar over at du faktisk kan bli busted, når du er ute å kjøper inn røyken din? Eller går i fra kontakten din, eller what ever?
Har du tatt dette med i regnestykket ditt?

Ingen her kan fortelle deg om noe vil gå bra eller ikke. Men det at du reklamerer for en tur du skal gjøre, øker jo bare din risiko.
Tror du virkelig at noen kan svare deg på om det vil være Politi/Toller med hund på en ferge fra Bergen til Stavanger om 2 dager? Det finnes ei reklame for disse sjekkene som de gjør.

Regner med at du selv ser hvilken risiko du har og at du bare spør utrolig dumt. I tillegg har det kommet tips om hvor man kan oppbevare tingene sine for å føle seg safere.
Nå fikk jeg på følelsen av at mine optimistiske utsagn ikke akkurat fallt i smak hos alle her, men la gå;

Når jeg reiser til Bergen med fly, tar jeg båt ifrå Flesland Kai til Stord. Her har jeg heller aldri sett en eneste narkohund. For å si det sånn; basert på det jeg har lest i denne tråden opp mot egne erfaringer. Det er tryggere å reise innlands i narkobesittelse med båt, buss og tog opp i mot fly hvertfall.
Sitat av Potrick
Nå fikk jeg på følelsen av at mine optimistiske utsagn ikke akkurat fallt i smak hos alle her, men la gå;

Når jeg reiser til Bergen med fly, tar jeg båt ifrå Flesland Kai til Stord. Her har jeg heller aldri sett en eneste narkohund. For å si det sånn; basert på det jeg har lest i denne tråden opp mot egne erfaringer. Det er tryggere å reise innlands i narkobesittelse med båt, buss og tog opp i mot fly hvertfall.
Vis hele sitatet...
La oss si du hadde dratt på en reise, og spurt om råd anngående risikoen for å bli stoppet. Så kommer det mange svar, hvorav mesteparten skriver; "Det går alltid bra for meg", "Jeg har aldri blitt stoppet", "Jeg har aldri sett en narkohund".. Hvor lite hjelper ikke de utsagnene deg, dersom du står der med hasj i lomma? Og en bikkje som charger deg med et stygt blikk.

Poenget er, det er helt 100% umulig å forutse om det er narkotikakontroll med hund. Det er kontroller, også innenlands, så det er en sjangs å ta. Uansett.

Er DU villig til å ta den sjangsen? Det kan jeg ikke svare på, det eneste jeg kan si er at sjangsen i seg selv, er "stor nok" eller "grunn nok" til ikke å gjøre det hvis det kan unngås.
Helt enig restyle! Tvil ikke, jeg snakker utifra hjertet. Men nå har det seg sånn at det faktisk har gått bra for meg, og det er mange situasjoner jeg har angret bittert på at jeg tok råd fra andre. Å gå med dop er en risiko uansett, det jeg har prøvd å si er at det er relativt trygt, kontra mange andre ting.

Jeg med min bakrgunn vil jo si at det å reise innlands med dop er tryggere enn å oppbevare det på skolen, og det er sikkert veldig mange uenig i, men jeg taler utifra min erfaring.

Og når det gjelder emnet, som er innlandsflygning med hasj, så trekker jeg igjen mine erfaringer. Jeg har reist mye mer innlands en utlands, og har sett flere narkohunder på sistnevnte. Men ja, jeg er enig. Det er en sjangs å ta uansett, men når man først starter en tråd, så ber man om synspunkter osv. Så må man nesten finne fram til hva man gjør selv. Mitt utsagn til trådstarter, og det har ingenting med å være trassig eller sta og gjøre, er fortsatt at han kan reise ganske trygt men han kan være uheldig. Og jeg vil fortsatt si at det er større sjangse for at han slipper unna med det, en at han blir tatt, men det er klart; det er en sjangse der. Så får trådstarter velge om han/hun vil ta den sjangsen.
Sitat av speq
Dette er en sjans du må ta uansett da?

Ingen som har lyst til å bli busted. Men du er klar over at du faktisk kan bli busted, når du er ute å kjøper inn røyken din? Eller går i fra kontakten din, eller what ever?
Har du tatt dette med i regnestykket ditt?

Ingen her kan fortelle deg om noe vil gå bra eller ikke. Men det at du reklamerer for en tur du skal gjøre, øker jo bare din risiko.
Tror du virkelig at noen kan svare deg på om det vil være Politi/Toller med hund på en ferge fra Bergen til Stavanger om 2 dager? Det finnes ei reklame for disse sjekkene som de gjør.

Regner med at du selv ser hvilken risiko du har og at du bare spør utrolig dumt. I tillegg har det kommet tips om hvor man kan oppbevare tingene sine for å føle seg safere.
Vis hele sitatet...
hahaha tror du virkelig jeg er helt idiot? jeg skal verken reise om 2 dager, og ei heller til stavanger. men jeg skal reise med ferge, i en relativt nær fremtid.
og jeg har 0 peiling på hvordan det er med sikkerhet på båt osv derfor lurte jeg
Det jeg anntar at han mente er at det er akkuratt like ulovlig å ha bønne på innenlands-tur med båten som det er å ha bønne hvorsomhelst ellers. Det er ikke tollere ombord på innenlandsbåter, men det kan hende at du har uflaks og det er snut der, akuratt som du kan ha uflaks å våkne med snut uttafor døra di med en lapp og et ønske om å komme inn.
Så lenge cannabis er ulovlig så kan man risikert å bli tatt, men så lenge man ikke tar den med gjennom tollen, så er det lite å gjøre med.

Konklusjon: Nei, tror ikke det er en økt fare å ha med bønne i lomme på ferga.
Jeg var på russetreff på stavanger også bestemte vi oss for å stikke hjem. På lørdag. Alle fly billettene var tatt så vi bestemte oss bare for å hoppe i en taxi og løpe inn på sola ( fyplassen i stavanger) Jeg løp til skranken på sas. Jeg hadde helt glemt at jeg hadde en mini mini sneip av en jont jeg fyrte forjedagen i front lomma. Helt bak i side synet mitt opptager jeg toll med bikje.. Jeg tenkte ikke noe mer over det.. Og før jeg visste det satt snuten til bikja i fanget mitt rett der hvor jointen min lå. Jeg blond og uskyldig prøvde bare å smil og le.. og Koste med bikkja.. Han toll mannen dro i bikja og tok rem ballen sånn at den skule gå fra meg.. Men bikja nektet å gå fra meg.. Han tollen trodde sikkert ikke at jeg hadde noe på meg men siden bikja var så sinnsykt sikker i sin sak så sto han lenge og ventete til jeg var feridg å snakke med hun sas dama i skranken. Når jeg snudde meg.. begynte han å snakke med meg.. Spurte om jeg hadde hatt det fett osv. Jeg latet som ingenting. Og var kjempe hyggelig tilbake og fortalte at jeg hadde litt hjemme lengsel osv. Han spurte meg så om jeg hadde vært på noen rare\ skittene steder den kvelden. Jeg sa.. ja, jeg og venninnen min var innom alle russebussene.. Han sa da : Ok. men da gidder jeg ikke sjekke deg. Også smilte han....

Jeg gikk rett på do og flusha det ned.. Men fy faen å heldig jeg var as.. Spørsmålet er bare.. Skjønte han at jeg hadde på meg men gadd ikke buste meg.. eller trodde han jeg ikke hadde noe.. Men han har jo jobbet mye med den hunden og han måtte draaaa hunden bort over gulvet. Vennene mine tror det blonde håret mitt reddet meg.. Jeg vet bare at jeg var sinnsykt heldig!
Litt på sidespor har jeg litt info om forskjellen på luktesansen hunder vs. mennesker:
Hvis vi sammenligner luktesansen hos hund og menneske, ser vi at hundens luktslimhinne har mange flere mikroskopiske rynker. Hundens luktslimhinne er mye større enn menneskets.

Forskere har beregnet at overflaten på hundens luktslimhinne kan være på 175 cm². Menneskets luktslimhinne har en overflate på 5 cm². Man regner med at det er plass til mellom ti og tjue millioner luktceller hos mennesker, mens hunder har mellom hundre og tre hundre millioner luktceller.

Overflaten på hundens luktslimhinne tilsvarer en vanlig konvolutt (C6), mens overflaten på menneskets luktslimhinne tilsvarer ett stort eller to små frimerker!

.....

Luktsenteret er omtrent sju ganger større hos hunder enn hos mennesker, til tross for at hjernen til en hund veier omkring 80 gram, og en menneskehjerne veier 1250–1450 gram. Man regner med at en tredjedel av hundens hjerne er beskjeftiget med å tolke dufter. Hos mennesket utgjør luktsenteret omkring 1/20 av hjernen.
Vis hele sitatet...
▼ ... over en uke senere ... ▼
en kis jeg kjenner fikk helside i dagbladet i fjor sommer etter å ha blitt tatt med 650 hyppere, 200 tremadol & 50 gram makka på vei fra gardemoen til værnes
Sitat av hasjroyker
en kis jeg kjenner fikk helside i dagbladet i fjor sommer etter å ha blitt tatt med 650 hyppere, 200 tremadol & 50 gram makka på vei fra gardemoen til værnes
Vis hele sitatet...
Hehe.. Joa, men det er jo ikke akkurat en "liten bønne i innerlomma" heller da

Haha, KP for den der
Noen som vet hva bikkjene reagerer på, markerer de på benzoer også?
noen som vet om turinabol kan bli luktet av hunder ? å hvordan få dette med seg lettest til utlandet ? noen som vet ? har bra tips ?
Tog:
En kompis av meg ble "busted" på toget når han var på tur hjem fra roskilde. Hadde da 15-20g beis i sokken. Når hunden kom å sniffet satt han med sekken imellom beina sine, og tolleren/politiet tok sekken hans å gikk igjennom den, selvfølgelig uten å finne noe som helst utenom jointpapir.
Kompisen min svarte at han hadde røkt i den siste uka, å det kunne hende at han hadde oppbevart hasj i noen av de skitne klærne han hadde i sekken.
Han slapp unna uten bot og og med hasjen i sokken Litt hjertebank må man regne med.
Sist endret av UngarEffect; 20. mai 2008 kl. 08:56.
▼ ... over en uke senere ... ▼
hei
er ikke noe problem å ta de meg på flyet, men ha de på deg pga dei lyser igjennom beggen også er de med bagasjen narko hundene er:O
Sitat av Lille Sol&lt Vis innlegg
Jeg gikk rett på do og flusha det ned.. Men fy faen å heldig jeg var as.. Spørsmålet er bare.. Skjønte han at jeg hadde på meg men gadd ikke buste meg.. eller trodde han jeg ikke hadde noe.. Men han har jo jobbet mye med den hunden og han måtte draaaa hunden bort over gulvet. Vennene mine tror det blonde håret mitt reddet meg.. Jeg vet bare at jeg var sinnsykt heldig!
Vis hele sitatet...
Kan godt tenkes at han forsto at du hadde noe på deg, men så lite at det ville bli mer papirarbeid for han i etterkant enn beslaget hadde lønnet seg for han. Om jeg blir tatt med 1g cannabis her, så gidder ikke politiet engang å si "fy deg" dem bare går, for 1g er faktisk veldig lite i forhold til mengden papirarbeid for dem i senere tid. Pluss at det er litt teit å gjøre deg til kriminell bare for en sneip.. Men dette er bare min teori da.

og nå over til topic igjen:

Altså, som du kan se ut ifra den linken her http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=510988
så greier ikke de hundene alt, men tro meg de greier nokk. Så ikke ta livet med ro for den grunn om du går rundt me cannabis på deg. Jeg tok flyet til trondheim en gang, da hadde jeg 2 ferdigrulla jointer i sokken. Jeg kom fint igjenom, men jeg ser fortsatt på den historia som ren flaks. Ikke ta sjansen om det ikke er jævla viktig for deg, for går det til helvete så gjør det det...
Sist endret av DrKake; 30. mai 2008 kl. 10:09.
Har du ett par bønner på deg så er ikke straffen mer enn bot heller. Har tatt noen fly innenlands og aldrig sett snurten av narkohund eller lignende.
Litt ot: jeg fløy fra Liverpool til Norge mens jeg var ganske tura på LSD. Hadde pupiller så store som tinntalerkener, men var problemfritt å komme gjennom passport kontrollen og detektorene..
Jeg har flydd en god del innenlands og har møtt hunder flere ganger. Heldigvis uten å ha noe på meg. Så det går på flaks, rett og slett, som det meste ulovlig. Ta forholdsregler om du absolutt må fly med noe. Naturligvis ønsker jeg ikke å fortelle hva jeg ville gjort om jeg måtte frakte noe over en flyplass, men det hadde ikke vært i innerlomma.

Vær forsiktig. Det er kjipt med bot og rulleblad for noe som burde vært lovlig.