Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 2687
Når jeg tenker etter så skjønner jeg ikke den målingen. Må ha vært bare et kort stykke jeg var så mye over fatsgrensen så målingen må ha blitt foretatt på et veldig kort stykke. Kjørte inn i en 70 sone og der holdt jeg fatsgrensen.

Er det noen regler på hvordan sånt skal måles? tenkte å ringe til de å høre om jeg kan få se målingen og klage på det. Litt uoppmerksom en liten periode.
Han var også alene i bilen, men antar fotobevis holder.

Tenkte ikke så langt å be om det da jeg ble stoppet.
fatsgrense? erre noe nytt mtp fettprosenten elns de bruker?

J/K


tror nok ikke det hjelper stort og klage, de kan måle deg akkurat sånn de vil, de er jo lovens lange arm vettu
att han er aleine i bilen har ca 0 og si han har målingen på sin side og da er det fellende bevis nok.
Trådstarter
48 1
Jepp, noe nytt Fartsgrense.

Ja, men synes hele målingen var rar.
Jeg antar at du har vedtatt et forenklet forelegg?

"Dersom man har vedtatt et forenklet forelegg, er man bundet av dette og man har normalt ikke muligheten til å angre på dette og klage på forelegget."

http://www.naf.no/Eie-Bil/Straff-og-...klet-forelegg/
Ble selv tatt av en fotoboks i fjord. 47 km/h i 40 sona.
Prøvde å klage, siden fotoboksen var satt opp rett før 50 skiltet, så jeg var bare begynt å akselerere fra 40 og opp til den nye fartsgrensa.
- funka jævlig dårlig og måtte betale.
Trådstarter
48 1
Ja, men unsett en jævla kjip måte å gjøre det på. På tur inn i 70 sonen så var ikke farten min mye over 90. I 70 sonen så var den 70. Skjønner ikke at jeg kan ha kjørt i over 100 lenge nok til at det ble utslagsgivende.
Du skal være i 70 når du kommer inn i 70 sonen, ikke rett etter.
Samme som han over som skulle ha ventet til han var i 50 sonen med å akse opp, ikke før.

Sleipt av politiet? Tja, men fortsatt slik loverket er.
Trådstarter
48 1
Feil skrevet av meg. Kjørte i 102 i 80 sonen iflg. han. Bremset ned og kjørte i 70 inn i 70 sonen. Skjønner ikke att jeg kan ha kjørt så fort for jeg så fartsmåleren rett før jeg bremset ned tili 70 og da var ikke farten mye over 90. Desverre var jeg ikke så frempå at jeg argumenterte eller spurte om å få se hva han hadde.
Kan ikke ha vært mange meterene han har målt meg. Må tilfeldigvis ha vært i over 100 et kort stykke.
Neste gang spør du: "Når ble det måleapparatet ditt kalibrert sist da? Har du papirer på det?"
Da lar di deg gå så og si hver gang.
Kjenner flere som har sluppet unna med å spørre om det.

Var vel ikke det du spurte om, men..
Kan du slutte å skrive i 3. person først, og så 1. person?

Jævlig irriterende.


Uansett, når boten er vedtatt, så er du butfucked =)
Trådstarter
48 1
SÅ det er ikke noen vits i å klage når jeg har signert at jeg godtar forelegget.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Tja, man skal holde seg ved fartsgrensa til alle tider - så dersom du kommer fra for eksempel 70-sone inn i 50-sone skal du holde 50km/h idet du passerer dobbelskiltene - ikke bremse ned etterpå. Kanskje dette de tok deg på?
Sist endret av robhol; 28. april 2011 kl. 19:56.
Sitat av Attrakt Vis innlegg
Feil skrevet av meg. Kjørte i 102 i 80 sonen iflg. han. Bremset ned og kjørte i 70 inn i 70 sonen. Skjønner ikke att jeg kan ha kjørt så fort for jeg så fartsmåleren rett før jeg bremset ned tili 70 og da var ikke farten mye over 90. Desverre var jeg ikke så frempå at jeg argumenterte eller spurte om å få se hva han hadde.
Kan ikke ha vært mange meterene han har målt meg. Må tilfeldigvis ha vært i over 100 et kort stykke.
Vis hele sitatet...
Skjønner ikke helt. Du ble målt i 102 i 80 sonen, men politiet var i 70 sonen?
Hvis dette er tilfelle har ikke politiet lovt å bruke en måling fra en fartsone de selv ikke er i.
Sitat av Attrakt Vis innlegg
Feil skrevet av meg. Kjørte i 102 i 80 sonen iflg. han. Bremset ned og kjørte i 70 inn i 70 sonen. Skjønner ikke att jeg kan ha kjørt så fort for jeg så fartsmåleren rett før jeg bremset ned tili 70 og da var ikke farten mye over 90. Desverre var jeg ikke så frempå at jeg argumenterte eller spurte om å få se hva han hadde.
Kan ikke ha vært mange meterene han har målt meg. Må tilfeldigvis ha vært i over 100 et kort stykke.
Vis hele sitatet...
Fartsmåleren kan godt ha målt deg en stund før du faktisk så den.
Har ikke noe å si om du kjørte i 102 i en meter eller 10, du kjørte for fort uansett.
Trådstarter
48 1
Gjennomsnittsmåling. Han fulgte etter meg i bil. Jeg kjørte iht. til han i over 100 i 80 sonen, men da jeg så på speedometeret før jeg bremset ned for 70 sonen så kjørte jeg ikke i over hundre. Pleier også å passe farten min ganske bra. Har fått ei fartsbot de siste 15 årene. og da var jeg syv kilometer over grensen. Derfor stiller jeg litt spørsmålstegn ved målingen.
Katy Perry <3
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Kan du slutte å skrive i 3. person først, og så 1. person?

Jævlig irriterende.


Uansett, når boten er vedtatt, så er du butfucked =)
Vis hele sitatet...
Han snakket om Politiet.

Jævlig irriterende når folk ikke leser hva som faktisk står.
Sist endret av saxoni; 29. april 2011 kl. 01:41.
Trådstarter
48 1
Alle sitter i en røyksky av et eller annet illegalt. Ikke mange fornuftige svar å få av folk her.
Sitat av Attrakt Vis innlegg
Alle sitter i en røyksky av et eller annet illegalt. Ikke mange fornuftige svar å få av folk her.
Vis hele sitatet...
Hva i allverden har det med saken å gjøre?

Flere her som har svart på det du spør om.
Du skriver selv på en måte så det er vanskelig å forstå hva du faktisk skal fram til.

Skrev du under, så har du ingenting å klage på.
Uansett tror jeg ikke du kommer langt med å klage, men det er jo bare å prøve.
Skal du ha svar på om det er vits i å klage, ring politiet og snakk med de. Ingen her sitter med noen fasit, ingen her var der da du ble målt eller satt i bilden din og kikket på speedometeret.
Så lenge han kan bevise at du har kjørt for fort så har du dessverre ikke mye du skulle ha sagt.