Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 854
Vet ikke helt om dette er postet på riktig sted, men jeg håper dette går bra.
Saken er at jeg har planer om å starte en organisasjon som forholder seg til Facebook. Det jeg lurte på var om jeg har lov å bruke organisasjonsnavn og logoer osv, eller er det regler for slikt? Eller må organisasjonen på noen måte registreres noen plasser? Håper dere forsto spørsmålet. Takk.
En ting er jo brønnøysundregistret, men det er vel mer rettet mot bedrifter/foretak? Lurer litt på hva du skal gjøre siden organisasjonen din skal forholde seg til fb?
Sist endret av nasislike; 20. februar 2011 kl. 13:13.
Frivillighet Norge har en del informasjon på emnet du spørr om.
http://www.frivillighetnorge.no/?mod...licShow;ID=526

Og, om du har laget/betalt for logoen, kan du bruke den ja.
Ok, takk skal dere ha. Vil det også si at jeg kan bruke organisasjonsanvnet uten betingelser og registreringer?
Eks: Jeg holder et arrangement, og lager Facebook siden ''Snakkisene''. (Dårlig eksempel, jeg vet) Jeg reklamerer rundt, og skriver blant annet: Holdes av Snakkisene. Vil dette være lov å skrive?
Sitat av juLLeftw Vis innlegg
Ok, takk skal dere ha. Vil det også si at jeg kan bruke organisasjonsanvnet uten betingelser og registreringer?
Eks: Jeg holder et arrangement, og lager Facebook siden ''Snakkisene''. (Dårlig eksempel, jeg vet) Jeg reklamerer rundt, og skriver blant annet: Holdes av Snakkisene. Vil dette være lov å skrive?
Vis hele sitatet...
Så lenge organisasjonsnavnet ikke er brukt av andre, ja. Du kan kalle deg/dere hva som helst.