Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1931
Hei!

Miste førerkortet for en stund tilbake og må nå avlegge full ny førerprøve.
Jeg går da utifra at det er både teori og oppkjøring?

Det er nå ca. 4 mnd til jeg kan ta den opp igjen og lurer derfor på om noen vet om jeg da kan ta teorien allerede nå?

Takker for svar!
Kun oppkjøring Ingen problem
kvile's Avatar
Trådstarter
Er du sikker? :P Siden det er full ny prøve mener jeg. Var under prøvetid når jeg mistet den om det har noe å si.
Er ganske sikker på du må ta teori og oppkjøring igjen. Tror dog ikke det skal være noe i veien for å avlegge teoriprøven før sperrefristen. Nå husker jeg ikke helt hvordan det var, men må man ikke søke til myndighetene om å ta førerkortet før man tar teorien? Eller er det før man bestiller oppkjøring? Anyways, biltilsynet vet dette. En kjapp telefon så får du et svar som stemmer, synsing fra nFF gjør deg nødvedigvis ikke noe klokere.
Sitat av emphi Vis innlegg
Er ganske sikker på du må ta teori og oppkjøring igjen. Tror dog ikke det skal være noe i veien for å avlegge teoriprøven før sperrefristen. Nå husker jeg ikke helt hvordan det var, men må man ikke søke til myndighetene om å ta førerkortet før man tar teorien? Eller er det før man bestiller oppkjøring? Anyways, biltilsynet vet dette. En kjapp telefon så får du et svar som stemmer, synsing fra nFF gjør deg nødvedigvis ikke noe klokere.
Vis hele sitatet...
Søknad om førerkort må være avlevert (og godkjent) før du kan ta teoriprøven, med mindre reglene er endre siden februar 2010.

Du kan avlegge teori i sperretiden da teoriprøven er gyldig i 3 år, men praktisk førerprøve kan først avlegges etter at sperrefrist er utgått.
Hey, samme situasjonen her. Er teori og oppkjøring! lykke til

Hvis du søker til politiet kan du ta teoriprøven to uker før sperrefrist er over.
Sist endret av nasislike; 26. juni 2011 kl. 03:21.
Sitat av thomasw Vis innlegg
Søknad om førerkort må være avlevert (og godkjent) før du kan ta teoriprøven.

Du kan avlegge teori i sperretiden da teoriprøven er gyldig i 6 mnd, men praktisk førerprøve kan først avlegges etter at sperrefrist er utgått.
Vis hele sitatet...
fixed......
Sitat av eltorogigante Vis innlegg
fixed......
Vis hele sitatet...
vel, prøven jeg tok februar 2010 har gyldighet på 3 år, så da må eventuelt reglene være endret siste året.

alle nettsider jeg har søkt på sier at den er gyldig i 3 år fortsatt, men det må være mindre enn 6 mnd til du er 18 før du kan avlegge prøven (klasse b).
Sist endret av thomasw; 26. juni 2011 kl. 04:44.
Mister du lappen under prøvetiden, må du avlegge både en ny teoretisk prøve og en praktisk prøve. Begge prøvene kan kun avlegges etter sperrefristen er over. I praksis fungerer det slik at hvis du sender inn en søknad i rimelig tid, type en måned i forveien får du den godkjent. Behandlingstiden er på to-tre uker, så man har litt å gå på.
Gjorde dette selv for snart 1 år siden. Må avlegge både ny Teori eksamen og oppkjøring. Du får ikke godkjent søknaden før sperrefristen er over, om du ikke har en UTROLIG god grunn som gjør at dem korter ned på sperretiden, men dette må også søkes om.
Jeg tok teoriprøven i begynnelsen av februar etter og ha fått godkjent søknad om førerkort, det er ingenting i veien for dette så lenge søknaden blir godkjent før sperrefristen utløper. Sperrefristen gikk ikke ut før 14. april og jeg kunne dermed ikke øvelseskjøre eller ta oppkjøring før denne datoen var passert.
Sitat av emphi Vis innlegg
Er ganske sikker på du må ta teori og oppkjøring igjen. Tror dog ikke det skal være noe i veien for å avlegge teoriprøven før sperrefristen. Nå husker jeg ikke helt hvordan det var, men må man ikke søke til myndighetene om å ta førerkortet før man tar teorien? Eller er det før man bestiller oppkjøring? Anyways, biltilsynet vet dette. En kjapp telefon så får du et svar som stemmer, synsing fra nFF gjør deg nødvedigvis ikke noe klokere.
Vis hele sitatet...
Bare stusset på en liten ting her. "Kjapp telefon til biltilsynet"?? I hvilken statseid innstans er det hurtighet som er stikkordet?