Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 707
Hello freaks.

Jeg bruker til daglig når jeg lager/hører (på) musikk Et headset av typen BeyerDynamic 770 pro 80ohm kombinert med studiomonitorer (veksler mellom dem etter behov). Konsekvensen av dette blir jo nødvendigvis at headsettet alltid lager lyd selv om jeg ikke velger å bruke dem fysisk (siden jeg ikke gidder å plugge dem inn og ut hele tiden).

Mitt spørsmål er da: Blir headsettet slitt ut av å gå og gå i lengre tid? Burde jeg "spare" mest mulig på bruken av headsettet? Eller har det ingen ting å si?
▼ ... over en måned senere ... ▼
Har nok veldig lite å si, så lenge du ikke har headphones-outputen på veldig høyt når du ikke bruker det
Headphones tar ikke skade av å stå på så lenge det ikke er alt for høyt som itstherubberduc kommenterer.
Jeg har selv headset koblet i og på relativt høyt lydnivå, ingen problem (770 pro 80ohm det og).