Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2328
Noen som vet om en teknikk for å "ekstrahere" heroin ut av svak heroin, altså få f.eks 1g til å bli 0.2-0.3 med bra heroin? (Heroin som skal kunne røykes til slutt)
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Erowid har et dokument om dette temaet.
Det man må passe på er at stoffet man har faktisk er heroin (diacetylmorfin) og ikke inneholder andre psykoaktive substanser som fentanyl etc.

Om stoffet du prøver å rense inneholder fentanyl kan man ende opp med en for kraftig konsentrasjon.
Syre-base ekstrasjon funker sikkert bra. Bland heroinen ut i vann, tilsett kaustisk soda (ren naoh). Tilsett dietyl eter (skaffes fra f.eks startgass) og rist. Sug opp det øverse laget (eteren) og ha det i en annen beholder med vann. Tilsett noen dråper med saltsyre og evaporer løsningen til det bare er en liten mengde igjen (hvis ikke evaporerer heroinen også).

Hell løsningen i en beholder med stor overflate og la vannet sakte men sikkert fordufte. Krystallene som da ligger igjen er diacetylmorfin hcl.
Direktør
Lunar's Avatar
Trådstarter
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Erowid har et dokument om dette temaet.
Det man må passe på er at stoffet man har faktisk er heroin (diacetylmorfin) og ikke inneholder andre psykoaktive substanser som fentanyl etc.

Om stoffet du prøver å rense inneholder fentanyl kan man ende opp med en for kraftig konsentrasjon.
Vis hele sitatet...
Men dette vil bli Heroin HCL, vil det bli mulig å røyke? (Ikke planer om å injisere, derfor jeg vil få det sterkere)

Sitat av Azarat Vis innlegg
Syre-base ekstrasjon funker sikkert bra. Bland heroinen ut i vann, tilsett kaustisk soda (ren naoh). Tilsett dietyl eter (skaffes fra f.eks startgass) og rist. Sug opp det øverse laget (eteren) og ha det i en annen beholder med vann. Tilsett noen dråper med saltsyre og evaporer løsningen til det bare er en liten mengde igjen (hvis ikke evaporerer heroinen også).

Hell løsningen i en beholder med stor overflate og la vannet sakte men sikkert fordufte. Krystallene som da ligger igjen er diacetylmorfin hcl.
Vis hele sitatet...
Okei, det er vel så og si samme som står på erowid?

Men jeg lurte på om det kanskje var mulig å gjøre det uten eteren?(Da vil det selvfølgelige ikke krystallisere seg, men altså å gjøre slik man gjør når man lager "freebase" coke,(streetstyle) Altså bruke Salmiakk for å "rense" bort alt drittet og så varme det litt og deretter skylde restene med vann osv(Kort forklart, men dere som vet metoden jeg prater om skjønner hva jeg mener).. Dette gjøres da enkelt i en skje..

Kan dette fungere for heroin og? Eller vil det ødelegge stoffet helt?

Vil selvfølgelig ikke fungere så bra som den andre metoden det skjønner jeg.. Men vil det fungere i det hele tatt?
Det er ikke eteren som krystalliserer det. Det er saltsyren. Heroinen du får på gaten er nesten bare hcl form.

Gjør prosessen jeg gjør for å så løse opp heroinen i vann og tilsett natrium bikarbonat til ph blir 9. Heroinen skal da binde seg til bikarbonatet, så da er det bare å filtrere og tørke pulveret (tror jeg!).

Edit: jeg sa*, gjør (jeg holder ikke på med sånt)
Direktør
Lunar's Avatar
Trådstarter
Sitat av Azarat Vis innlegg
Det er ikke eteren som krystalliserer det. Det er saltsyren. Heroinen du får på gaten er nesten bare hcl form.

Gjør prosessen jeg gjør for å så løse opp heroinen i vann og tilsett natrium bikarbonat til ph blir 9. Heroinen skal da binde seg til bikarbonatet, så da er det bare å filtrere og tørke pulveret (tror jeg!).

Edit: jeg sa*, gjør (jeg holder ikke på med sånt)
Vis hele sitatet...
Åja, trudde det var blandingen av eter og saltsyre jeg,, Men jeg begynner å bli litt rusten i kjemi, hvertfall praktisk kjemi..

Men det du forklarer er verdt et forsøk hvertfall Litt lettere enn alt det andre.. Men må vente til jeg skal røyke igjen, for gidder ikke å gjøre det ofte! Men når jeg først skal jeg gjøre det vil jeg bli stein av noen få trekk, ikke av å måtte trekke, trekke og trekke...
Navbruker fra Moss
liker også selv best å røyke hest, pleier som regel bare å skyte i fylla og da går jeg som regel på smell!
Sitat av Lunar Vis innlegg
Åja, trudde det var blandingen av eter og saltsyre jeg,, Men jeg begynner å bli litt rusten i kjemi, hvertfall praktisk kjemi..

Men det du forklarer er verdt et forsøk hvertfall Litt lettere enn alt det andre.. Men må vente til jeg skal røyke igjen, for gidder ikke å gjøre det ofte! Men når jeg først skal jeg gjøre det vil jeg bli stein av noen få trekk, ikke av å måtte trekke, trekke og trekke...
Vis hele sitatet...
Beklager, tror jeg glemte noe i den første "oppskriften". Når du først skal løse opp den urene heroinen i vann, bør du kanskje tilsette noen dråper saltsyre og varme opp vannet med heroinen til koking. Etter det jeg har lest er kokepunktet til heroin 229-233 celsius.Så filtrerer du gugga og tilsetter NaOH and so on...

Mener i allefall at det første jeg skrev skal funke. Den samme metoden brukes ofte til ekstrasjon av metamfetamin og alkaloider som morfin og efedrin.

Etter det jeg har lest skal det gå an å røyke heroin salt. Er jo bare å prøve, hvis ikke er det bare å gjøre det om til freebase etterpå.

Er ikke sikker på om den freebase metoden jeg snakket om funker. Tror du bør google litt rundt om akuratt det.

Men for guds skyld; Med mindre du har ett laboratorium, ikke gjør det innendørs!! Eter er mye mer brennbart og flyktig enn bensin. Ekstraherer du ikke vekk absolutt alt av eteren så kan du risikere plutselig en flamme på 3 meter stående opp i taket, eller eksploderer i verste fall.

Bruk pipette for å dra opp eter laget.
Eteren skaffer du fra startgass (hvor det står at det inneholder dietyl eter på baksiden). Hell startgassen i vann med en ratio av ca 1:1. Rist, og trekk opp det øverste laget, det er rent dietyl eter. Sett denne i fryseren til du trenger den. OBS: eteren er veldig flyktig, så du må ekstrahere denne fra startgassen og ha den i en lukket beholder nok så kjapt. Tror det beste er å slå hull i startgass boksen og helle ut hele greia med en gang. Be carefull.

Du bør også bruke elektrisk varmeapparat for å evaporere. Du kan bruke gassaparat med tynn flamme, men da risikerer du at det begynner å brenne dersom det fortsatt finnes eter (det øverste laget) i den siste beholderen med vann, saltsyre og heroin.

Hold løsningene også unna sol, varme, dyr og mennesker da det er lett antennelig og det dannes farlige gasser.

Bruk også hansker og vernebriller (bruk også gassmaske om du vil være helt sikker). Disse syrene og basene kan lett etse bort hud og øyner (personlig erfaring med naoh i øynene).

Edit: Eller nei, ikke tilsett saltsyre i starten, bare kok opp heroinen i vann og filtrer. Så videre til NaOH....
Sist endret av Azarat; 18. oktober 2012 kl. 17:55.