Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 2010
fant ikke noe svar på dette på forumet, men jeg fikk noen kapsler med 40mg og en venn av meg sniffet 80mg av denne typen og fikk ikke noe speed effekt, og senere svelget han 7 piller av den vanlige 10mg typen, fortsatt ingen speed effekt, bare mer åpen og snakkesalig. jeg har tatt 370mg!!! fra kl 7-8 til kl 7 på kvelden og jeg sniffet ingen, men svelget alle, litt svak speed effekt da jeg popet 10 av den 10mg typen men ikke lenge, han veier 90.95 og jeg 125 c.a og ja, er det noe annerledes med kapsel ritalinen?
Sist endret av ragnarnilsen34; 7. desember 2011 kl. 22:57.
De små kulene inne i kapslene er det en depotefekt på. Så for og få mest mulig rusfølelse, så er det greit å ta ut disse for så og knusse de med en skje eller lignende.
Vil også tro at du er ganske bra oppe, men bare sliter litt med å merke det. Da ritalin egentlig ikke føles som noen the, men man blir bare Mer konsentrert og våken.
Tipper at du bare må glemme og få sove i natt f.eks
så hvis jeg knuser kulene så funker det som å sniffe 10mg?
Ritalin er en medisin for folk med add,adhd eller narkoeplepsi.

Du vil ikke få noe rus annet enn liten speed effekt med en helvetes nedtur dagen etterpå.

er du på jakt etter speed så kjøp ekte greier, ikke snort det dritt greiene her!
jeg snorter ikke, tar det mainly for å øke konsentrasjonen, men noen ganger for litt hyggelse
60mg er overdose i hvert fall, hvor den kjipeste bivirkningen ordrett er "Plutselig død". Lykke til resten av kvelden.

Og grunnen til at man har sluttet å gi "speed" og amfetamin til personer med ADHD, ADD og narkolepsi er fordi de har klart å fjerne sånt som ruseffekten og andre bivirkninger amfetamin har.

Blir like oppgitt og frustret hver eneste gang jeg ser nye ritalin-tråder for det virker som ingen klarer å ta en titt i felleskatalogen før de putter i seg massevis av piller som er helt unyttige for deres formål og gir folk som meg som tar ritalin fra resept kjipe blikk fordi det plutselig har blitt et "dop" for uinformerte folk som tror det vil gi de en amfetamin-effekt.
jeg har lest en del om ritalin, leser ofte en del om slikt før jeg putter det i meg, men jeg gjør dette egentlig for å fokusere på skolen, det er bare at når jeg tar det vil jeg pluttselig ha mer og det går litt overbord
Sitat av Pagliacci Vis innlegg
60mg er overdose i hvert fall, hvor den kjipeste bivirkningen ordrett er "Plutselig død". Lykke til resten av kvelden.

Og grunnen til at man har sluttet å gi "speed" og amfetamin til personer med ADHD, ADD og narkolepsi er fordi de har klart å fjerne sånt som ruseffekten og andre bivirkninger amfetamin har.

Blir like oppgitt og frustret hver eneste gang jeg ser nye ritalin-tråder for det virker som ingen klarer å ta en titt i felleskatalogen før de putter i seg massevis av piller som er helt unyttige for deres formål og gir folk som meg som tar ritalin fra resept kjipe blikk fordi det plutselig har blitt et "dop" for uinformerte folk som tror det vil gi de en amfetamin-effekt.
Vis hele sitatet...
Ritalin er dop,har ikke noe og si at det kommer fra legen,det er fortsatt ett rusmiddel.Jeg har begynt og bruke det istedet for amfetamin på fylla og det er digg nokk det.Og hva faen hjelper felleskatalogen når man er på utkikk etter svar om ruseffekt,da er freak ett mye bedre sted og spørre.
Og det er du som er uinformert,ritalin gir en amf/kokain lignende effekt,spesielt i kombinasjon med alkohol.
et spm som har plaget meg i ganske lang tid er, hvorfor i helvette er jeg ikke død liksom? er kroppen min ekstremt tollerang? max dagsdose for en med adhd/add er 80mg ritalin bortsett fra hvis du har avtalt noe annet med legen, siden jeg veier 125 kg skal jeg ta 125mg ritalin i løpet av dagen HVIS jeg hadde hatt adhd/add, jeg har tatt 370mg i dag, er det bare at de sier at ritalinen er så og så farlig hvis du tar for mye eller er det så farlig? for å være ærlig synes jeg dette høres utrolig ut at kroppen min tåler dette? jeg gjentar, jeg har tatt 245mg ritalin mer en jeg skulle ha tatt, kan hende det er meg, men synes dette høre utrolig ut, vil gjerne høre fra noen som faktisk har tatt overdose på det, ville hjulpet.
jeg tok et halvt gram for ca en måned siden (med depot inntakt rettnok), gikk greit det. hjertet dunker da ikke like mye som på speed? vil tro det er større sjanse for at hjertet ryker hvis du er grisespeeda på vanlig speed?
pulsen min var i c.a 160 slag i minuttet istad, hadde trent litt benk, det jeg er redd for er for høy puls, hva er for høy puls egentlig, og vil jeg da besvime hvis den blir før høy eller dø? har løpt men jeg var speeda på det og da brakk jeg meg, leser om ritalin overdoser nå btw, men finner ingen personlige historier, noe som jeg gjerne ville hatt, kan godt sende melding isteden for å kommentere
Sitat av High-on-life Vis innlegg
Ritalin er dop,har ikke noe og si at det kommer fra legen,det er fortsatt ett rusmiddel.Jeg har begynt og bruke det istedet for amfetamin på fylla og det er digg nokk det.Og hva faen hjelper felleskatalogen når man er på utkikk etter svar om ruseffekt,da er freak ett mye bedre sted og spørre.
Og det er du som er uinformert,ritalin gir en amf/kokain lignende effekt,spesielt i kombinasjon med alkohol.
Vis hele sitatet...
Er ganske så informert angående ritalin da jeg har brukt det daglig i snart 8 år. Og jeg har også tatt mer enn anbefalt dose, men har da aldri tatt amf så har ikke noe å sammenligne det med. Men jeg kan ikke si at jeg har følt noe rus-effekt av den grunn. Selvfølgelig søker man ikke etter informasjon om ruseffekt på felleskatalogen, men man finner ut hva man burde putte i seg og ikke.

Grunnen til min post er at jeg misliker hvordan trenden med ritalin har begynt å tatt seg opp de siste årene. Så jeg ga mine to pence med tanker.
du burde ikke anstrenge hjertet enda mer med løping, trening osv. når du tar slike stoffer. i verste fall kan du få hjerteinfarkt.

har aldri målt pulsen min selv. tar fortsatt ritalin og slikt, men har slutta med vanlig speed fordi jeg er blitt så gammel (er 30).

en undersøkelse gjort blant kokainbrukere som hadde måttet på sykehus for hjerteproblemer, viste at gjennomsnittsalderen for hjerteinfarkt var 44 år sammenlignet med 61 i befolkningen forøvrig.
har desverre ikke planer om å slutte hehe, høres dumt ut, og er ikke bare fordi jeg føler meg litt avhengig av det nå, men skal deffinetivt trappe ned på doseringen, takk for alle svar
det er det som er så jævla greit med ritalin ;P man får full kontroll med doseringen.
Sitat av ragnarnilsen34 Vis innlegg
jeg snorter ikke, tar det mainly for å øke konsentrasjonen, men noen ganger for litt hyggelse
Vis hele sitatet...
Ser man det, allerede gått fra å øke konsentrasjon til "noen ganger for litt hyggelse". Hva med å la det ligge?
Sitat av Krodeeex Vis innlegg
Ser man det, allerede gått fra å øke konsentrasjon til "noen ganger for litt hyggelse". Hva med å la det ligge?
Vis hele sitatet...
nei, har allerede gått fra litt hyggelse til å øke konsentrasjonen
ritalin kan gi ruseffekt de første dagene man er på det, men bruker man det over lengre tid(som jeg gjør for ADHD) forsvinner ruseffekten og det kan sammenlignes med flere kopper kaffe (på en litt annen måte)