Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1919 209704
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Sitat av Frufsa Vis innlegg
Har nå fått drøyt lyst til å oppgradere ram'en, etter jeg leste denne testen til HW.no og sett prisen D:
http://m.hardware.no/artikler/patrio...133-mhz/112707 (beklager mobil link)

Men problemet er at eneste butikken som har disse på lager, og ser ut til å få de på lager i overskuelig fremtid er pixmania, men dette er en nettbutikk jeg har hørt utrulig mye dritt om butikken.

Noen som vet hvor stor risiko det er å kjøpe på pixmania? Og hvor lang leveringstid det eventuelt er?
Vis hele sitatet...
Sitter og vurderer akkuratt det samme! Men lurer på hvor mye forskjell jeg vil merke fra de jeg har. Har hatt litt problemer med pixmania, treg levering og kjempe dårlig opplegg på tilbakesending av varer (fikk et skjermkort som var defekt)
Hvor mye merker man fra 1600 til 2133 liksom
Sist endret av Lima; 7. oktober 2012 kl. 16:33.
Sitat av uzen Vis innlegg
Sitter og vurderer akkuratt det samme! Men lurer på hvor mye forskjell jeg vil merke fra de jeg har. Har hatt litt problemer med pixmania, treg levering og kjempe dårlig opplegg på tilbakesending av varer (fikk et skjermkort som var defekt)
Hvor mye merker man fra 1600 til 2133 liksom
Vis hele sitatet...
Tilnærmet null i vanlig bruk, kanskje i noen ekstremt tilpassede oppgaver, men for det meste null.
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Tilnærmet null i vanlig bruk, kanskje i noen ekstremt tilpassede oppgaver, men for det meste null.
Vis hele sitatet...
Ja det var det jeg trodde..
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av uzen Vis innlegg
Sitter og vurderer akkuratt det samme! Men lurer på hvor mye forskjell jeg vil merke fra de jeg har. Har hatt litt problemer med pixmania, treg levering og kjempe dårlig opplegg på tilbakesending av varer (fikk et skjermkort som var defekt)
Vis hele sitatet...
Den største ytelses økningen er nokk at du trur det går mye raskere, altså placebo.

Men jeg har erlig talt 800kr å bruke på den ram'en, vil uansett ha litt bedre estetisk ram, nå som jeg skal ha vannkjøling, og ny ram skal jeg ha uansett til hjemmeserveren jeg skal kjøpe når intel kommer med neste gennerasjon cpu. Så den ram'en skal jeg ha xD

Er skikkelig irriterende at multicom ikke har de på lager :/
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
PS.no har de som bestillingsvare, tar kun noen dager ekstra.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av Fleff Vis innlegg
PS.no har de som bestillingsvare, tar kun noen dager ekstra.
Vis hele sitatet...
Er du sikker på at det bare tar noen ekstra dager? Bestillingsvare fra dustin tokk 2 uker -.-
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Da var ram fra pixmania bestilt :/
Håper jeg slipper å krangle og kverulere med dem for å få varen min xD
Sitat av Frufsa Vis innlegg
Er du sikker på at det bare tar noen ekstra dager? Bestillingsvare fra dustin tokk 2 uker -.-
Vis hele sitatet...
Når jeg bestilte hele maskina mi fra Dustin på en søndag, var gpu'en bestillingsvare, og jeg hentet den på torsdagen samme uke.
Ikke Værst På PC
Sitat av N0RTHERNKILLER Vis innlegg
Når jeg bestilte hele maskina mi fra Dustin på en søndag, var gpu'en bestillingsvare, og jeg hentet den på torsdagen samme uke.
Vis hele sitatet...
Hvordan kan du hente en vare på torsdag samme uke, når du bestilte på søndag? O.o
Altså torsdag neste uke da. Beklager formuleringen
Sitat av Frufsa Vis innlegg
Da var ram fra pixmania bestilt :/
Håper jeg slipper å krangle og kverulere med dem for å få varen min xD
Vis hele sitatet...
Send oss tilbakemelding på om du merker noe forskjell da!
Og hvem har du nå?
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av Calvertron Vis innlegg
Send oss tilbakemelding på om du merker noe forskjell da!
Og hvem har du nå?
Vis hele sitatet...
Jeg kan med sikkerhet si at jeg ikke kommer til å merke noe forskjell med de nye brikkene (på 2133mhz) kontra de jeg har nå (vengeance lp på 1600mhz) men grunnen til at jeg vil bytte er at de jeg har nå ikke ser spesielt vakre ut (med grønn og ufysjelig pcb)
Sist endret av Frufsa; 9. oktober 2012 kl. 16:54.
Hey!

Jeg lurer litt på det med cpu kjølere, der har jeg ikke noe kunnskap, derfor lurte jeg på litt veiledning fra dere!
Hvem vifter dominerer den dag i dag?
Skal du ha det billig er Hyper 212 og A50 fine.

Hvor mye skal/vil du bruke?
Har ikke noe budsjett, trenger bare råd og veiledning bare for å vite, kinda. Vi kan jo ta 200-300 kr og en til 500-1000 kr?
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av Calvertron Vis innlegg
Har ikke noe budsjett, trenger bare råd og veiledning bare for å vite, kinda. Vi kan jo ta 200-300 kr og en til 500-1000 kr?
Vis hele sitatet...
Fekillix har allerede nevnt de litt rimligere, men når man kommer litt opp i pris har man:
Noctua NH-L12, NH-D14(med corsair SP vifter om man ikke liker noctua fargene), Phantek PH-TC14PE, NZXT Havik.
Er garantert noen bra jeg har glemt, men dette er de jeg kom på i farten som er vertdt å bruke penger på
Har lest litt tester om NH-D14, er jo en helt kongebra kjøler, men den har litt støy, så er det noen du kommer på i farta som yter ganske så bra med lite støy?

2. Trenger man kjølepasta den dag i dag? Hvis man trenger, blir cpu kjøleren som kjølepasta da?

3. Har hardware.no en tabell som viser f.eks den beste skjermen osv? Altså førsteplass, andreplass, tredjeplass osv osv osv..
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Sitat av Calvertron Vis innlegg
Har lest litt tester om NH-D14, er jo en helt kongebra kjøler, men den har litt støy, så er det noen du kommer på i farta som yter ganske så bra med lite støy?

2. Trenger man kjølepasta den dag i dag? Hvis man trenger, blir cpu kjøleren som kjølepasta da?

3. Har hardware.no en tabell som viser f.eks den beste skjermen osv? Altså førsteplass, andreplass, tredjeplass osv osv osv..
Vis hele sitatet...
Kjølepasta skal man ha på samme hvilken kjøler. Rensk vekk den gammle.
Hvordan skjerm som er best avhenger jo av hva man skal bruke den til
http://www.hardware.no/artikler/pc-skjermer/110996
Sist endret av Lima; 9. oktober 2012 kl. 18:43.
Aha, bare tull at jeg syns jeg husker at noen her inne på freak har sagt at kjølepasta er bare tull?
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Sitat av Calvertron Vis innlegg
Aha, bare tull at jeg syns jeg husker at noen her inne på freak har sagt at kjølepasta er bare tull?
Vis hele sitatet...
http://www.hardware.no/artikler/kjol..._roundup/15631
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av Calvertron Vis innlegg
Aha, bare tull at jeg syns jeg husker at noen her inne på freak har sagt at kjølepasta er bare tull?
Vis hele sitatet...
Du kan nokk ha misforstått det jeg har ment med at kjølepasta er noe tull å kjøpe ekstra da dette følger med 99% av kjølere på markedet i dag, enten ferdig påsatt, eller med en tube i esken, så det å kjøpe kjølepasta er egentlig bare vits, om man er klumsete(og ender opp med å fucke opp monteringen) eller har en tendens til å ta av kjøleren ofte.
Man skal ta kjølepastaen ovenpå cpu'en? tsurrer jeg igjen?

Uansett takk for svar!
Sitat av Calvertron Vis innlegg
Har lest litt tester om NH-D14, er jo en helt kongebra kjøler, men den har litt støy, så er det noen du kommer på i farta som yter ganske så bra med lite støy?
Vis hele sitatet...
Skal du få mindre støy enn med NH-D14 så må du kjøre vifteløst, det er den stilleste kjøleren på markedet (så vidt jeg vet).
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Sitat av Calvertron Vis innlegg
Man skal ta kjølepastaen ovenpå cpu'en? tsurrer jeg igjen?

Uansett takk for svar!
Vis hele sitatet...
Kjølepastan skal direkte på cpu. Altså mellom flatene på cpu og kjøler. Et punkt i hvert hjørne og et eller to på midten. Bør ikke være for mye heller...
Ok, gikk over for å se på ferdigbygde maskiner, fant denne. Er ikke dette veldig billig? :s
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Sitat av Calvertron Vis innlegg
Ok, gikk over for å se på ferdigbygde maskiner, fant denne. Er ikke dette veldig billig? :s
Vis hele sitatet...
Ja jeg synes det var en god pc til en veldig bra pris! Litt usikker på Hk, og det mangler en SSD men det kan du jo bytte til selv.
Ja ssd'en jeg savnet, men med tanke på god ram, god cpu og god gpu ser det ut som en bra pc.
Lurer litt på noe ang. GPU-kjølere. Dere skjønner, mitt 6970 har en tendens til å bli ganske varm (ca. 90 grader) og bråker veldig mye. Lurer da på om denne ville passet? Hvordan er den mtp. støy og sånt. Er det noen andre kjølere som kjøler bra og har akseptabelt støynivå?
Sitat av Eplekjekk Vis innlegg
Lurer litt på noe ang. GPU-kjølere. Dere skjønner, mitt 6970 har en tendens til å bli ganske varm (ca. 90 grader) og bråker veldig mye. Lurer da på om denne ville passet? Hvordan er den mtp. støy og sånt. Er det noen andre kjølere som kjøler bra og har akseptabelt støynivå?
Vis hele sitatet...
Denne burde funke fint!
Sitat av Fekillix Vis innlegg
Denne burde funke fint!
Vis hele sitatet...
Vel, jeg er litt usikker etter hva en på komplett sier om akkurat samme kjøleren.

OBS! Hvis man har Dual DVI utgang passer ikke denne.. Jeg har selv dette på mitt Gainward GTX570 kort. Jeg fikk det til, men anbefales ikke. Og det står klart og tydelig i bruksanvisningen at det passer IKKE til kort med 2 DVI overhverandre.
Vis hele sitatet...
Akkurat samme kjøleren.
Skal bygge PC for første gang. Har kommet frem til dette oppsettet. Er det mulig å få en bekreftelse på at dette kommer til å fungere? Si gjerne i fra om noe er galt.

http://www.komplett.no/k/shoplist.as...B-026F6FCB5FA0

Merk at prosessoren, skjermkortet, minnet og HK kommer til å bestilles i en bundle for å spare rundt 600 kr, så ikke foreslå en nedgradering av én av disse for å spare under den summen.
Har hatt lyst til å bygge pc siden jeg var 13, men nå er det altså tilbud på noe på komplett så jeg slipper det.
Den ser da ganske heftig ut, og siden den er satt ned med 3000 slipper jeg å lete gjennom 20 komponenter per kategori for å spare mest mulig penger.
Men rent praktisk, er det noen svakheter her? Annet enn at prosessoren KUNNE vært den raskete i5en, ser jeg ikke stort selv, men har som sagt ikke bygget før, så det at jeg ikke ser svakheter er rimelig verdiløst.
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Sitat av Winchester Vis innlegg
Skal bygge PC for første gang. Har kommet frem til dette oppsettet. Er det mulig å få en bekreftelse på at dette kommer til å fungere? Si gjerne i fra om noe er galt.

http://www.komplett.no/k/shoplist.as...B-026F6FCB5FA0

Merk at prosessoren, skjermkortet, minnet og HK kommer til å bestilles i en bundle for å spare rundt 600 kr, så ikke foreslå en nedgradering av én av disse for å spare under den summen.
Vis hele sitatet...
Så ut som et bra oppsett det der
Sitat av olaPola Vis innlegg
Har hatt lyst til å bygge pc siden jeg var 13, men nå er det altså tilbud på noe på komplett så jeg slipper det.
Den ser da ganske heftig ut, og siden den er satt ned med 3000 slipper jeg å lete gjennom 20 komponenter per kategori for å spare mest mulig penger.
Men rent praktisk, er det noen svakheter her? Annet enn at prosessoren KUNNE vært den raskete i5en, ser jeg ikke stort selv, men har som sagt ikke bygget før, så det at jeg ikke ser svakheter er rimelig verdiløst.
Vis hele sitatet...
Kanskje det er tilbud, men du får lite for pengene i forhold til å bygge selv.
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Sitat av sweem Vis innlegg
Kanskje det er tilbud, men du får lite for pengene i forhold til å bygge selv.
Vis hele sitatet...
Prove it. !
Glemte minne, men gå ned på strømforsyning. Støtte for alt du kunne tenke deg her. Kvalitets psu som du velger ut selv.

Også dvd brenner til litt over hundre lappen

Her vet du hva du kjøper i det minste. Liker ikke slike elkjøp pc'er som ikke gir ut informasjon om hva som egentlig befinner seg på innsiden av toweret.
Sitat av sweem Vis innlegg
Kanskje det er tilbud, men du får lite for pengene i forhold til å bygge selv.
Vis hele sitatet...
Det gjør man så absolutt ikke! Den maskinen er kjempebra for prisen!
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Det gjør man så absolutt ikke! Den maskinen er kjempebra for prisen!
Vis hele sitatet...
Helt enig. .
men se hva jeg har satt opp da? Kan jo til og med gå ned på prisen på deler her

Hvilken psu og hovedkort er det i den hp pc'n?

Ingen støtte for SLI heller
Sist endret av sweem; 12. oktober 2012 kl. 12:03.
Sitat av sweem Vis innlegg
men se hva jeg har satt opp da? Kan jo til og med gå ned på prisen på deler her

Hvilken psu og hovedkort er det i den hp pc'n?

Ingen støtte for SLI heller
Vis hele sitatet...
Det er jo rimelig irrelevant, når man ser alt annet.

8gb RAM
680 GPU
i5-3570k prosessor
Dette er en base oppskrift på god gamingmaskin, og den inneholder basicly alt man trenger, så for personer som ikke orker og bygge er den bra.
Som sagt, du får lite igjen for pengene vs å bygge selv. Ikke sagt annet enn det. Han orker å bygge selv etter det jeg leste. Hadde dere kjøpt den selv istedet for å bygge? Nesten ingen her inne ville gjort det.
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Sitat av sweem Vis innlegg
Som sagt, du får lite igjen for pengene vs å bygge selv. Ikke sagt annet enn det. Han orker å bygge selv etter det jeg leste. Hadde dere kjøpt den selv istedet for å bygge? Nesten ingen her inne ville gjort det.
Vis hele sitatet...
Men ditt oppsett er ikke billigere ? Også må du regne med w7. Jeg er for og bygge pc selv altså. Men det er vanskelig og bygge billigere en det tilbudet der..
Sitat av sweem Vis innlegg
Kanskje det er tilbud, men du får lite for pengene i forhold til å bygge selv.
Vis hele sitatet...
Så om jeg plukker ut alle delene og setter de sammen blir det mindre en 9000? Tviler. Det er sikkert billigere å bygge selv, men er det 3000 kr billigere?
Sitat av olaPola Vis innlegg
Så om jeg plukker ut alle delene og setter de sammen blir det mindre en 9000? Tviler. Det er sikkert billigere å bygge selv, men er det 3000 kr billigere?
Vis hele sitatet...
Faktisk så er det 3000kr billigere i dette tilfelle hadde det vært orginal pris på den HP pc'n. Du får mye mere for pengene ved å bygge selv, så kan andre få ha en annen oppfatning av det. Må du absolutt ha med windows 7, hadde jeg heller kjøpt gtx 670, selv da syns jeg oppsettet mitt er mere verdt. Noe den faktisk er også.

Men det er jo merkelig at nesten ingen som er her inne ville kjøpt den HP pc'n i utgangspunktet?
Den er overpriset i utgangspunktet, men til den prisen er det et bra kjøp. Er det virkelig så vanskelig å forstå?
Bra pris til å være ferdigbygg ja. Er det så vanskelig å forstå at en får bedre ved å kjøpe deler selv? Går jo ikke an å nekte på det.

Men er en ute etter ferdigbygg er det beste prisen jeg har sett sålangt tror jeg
Sitat av Winchester Vis innlegg
Skal bygge PC for første gang. Har kommet frem til dette oppsettet. Er det mulig å få en bekreftelse på at dette kommer til å fungere? Si gjerne i fra om noe er galt.

http://www.komplett.no/k/shoplist.as...B-026F6FCB5FA0

Merk at prosessoren, skjermkortet, minnet og HK kommer til å bestilles i en bundle for å spare rundt 600 kr, så ikke foreslå en nedgradering av én av disse for å spare under den summen.
Vis hele sitatet...
Ville kjøpt fra DustinHome, lagt til en Hyper 212 og byttet PSU/Strømforsyning til OCZ ZT Series (650W?)
Har planer om å bygge meg en gaming-pc, har hatt bærbar i flere år, men er lei av at jeg ikke kan bytte deler og må kjøpe ny hele tia+at jeg er flink til å ødelegge ladere o.l.

Har absolutt ingen erfaring med sånt, bare lest en guide og sett noe på youtube i løpet av dagen. Har på det flotte grunnlaget funnet dette på komplett: http://www.komplett.no/k/shoplist.as...4-0C07266BC868
Finnes sikkert billigere sider, ser blant annet at dustin er en gjenganger her, så går ut i fra at du kan spare noen kroner der? Uansett, hvordan ser den ut? Vet ikke helt hvor mye jeg kan bruke, men det der er nok maks, men har sikkert valgt noe som er for dyrt i forhold til kvalitet og alt det der. Win 7 har jeg liggende på en cd så regner med at det ikke blir noe problem.

Er det noe viktig jeg mangler? Passer ting bra med hverandre? er det noe jeg kan spare penger på? kabinettet er dog noe jeg har veldig lyst på og jeg er fast bestemt på at jeg skal ha prosessor fra Intel. Har også forstått det sånn at Corsair har veldig god kvalitet på PSU'ene sine, så hadde jo vært fint med en sånn sak fra de også. Har også tenkt å legge OS på SSD'en og spill og egentlig alt det andre på HDD.

Dere får god tid på dere til å hjelpe meg, da jeg neppe får penger til dette før i januar uansett, men fant ut at det er like greit og starte i god tid, istedenfor å stresse og ta det første man ser med en gang man har penger som jeg alltid har gjort tidligere og aldri blitt skikkelig fornøyd!
Til gaming kan du bytte ut cpu med i5 3570k, som yter godt i spill. Ville valgt ett annet skjermkort også. Går du ned på cpu, kan du jo kjøpe f.eks gtx 670

Men når det ikke er før Januar du har planer om å handle inn, er det bortkastet energi å "liksom" sette opp noe allerede nå
Sist endret av sweem; 13. oktober 2012 kl. 00:51.
Vel, nå har det seg at min pc er ødelagt og jeg sitter på en elendig skole-pc, så har egentlig ikke noe bedre å gjøre enn dette, spesielt siden jeg har fri fra skolen og ferie fra fotballen.

Hvorfor i5? er disse bedre til gaming enn i7, eller er det bare for å spare litt? gtx 670 hadde jeg faktisk i det 1.oppsettet mitt, men da var jeg tett oppunder 17000, så det ble "litt" dyrt for en fattig student. Kan dog vente 1-2 måneder med skjerm og tastatur da jeg får låne mamma sitt til jeg får råd til eget. Så der kan jeg jo spare 2000+ og spre det utover et par måneder istedenfor.