Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 707
God ettermiddag...

Etter jeg formaterte pc'n min, installerte win7, så har jeg oppdaget noen fps problemer i VLC.

Når jeg ser en film, eller uansett hva jeg skal se, så er det nesten slik at jeg kan telle fps'n.
Du ser klart og tydelig at det hakker.

Og det rare er at det ikke er noe heavye greier som full HD osv.
En enkel .avi fil på ca 700mb.
Hakker noe jæævlig, og det har gått helt fint før.

Trenger jeg noen andre codecs?
Noen som vet hva problemet kan være?
jaG
Produktutvikler
Er det også slik på andre mediaspillere?
Installert drivere?
Sitat av jaG Vis innlegg
Er det også slik på andre mediaspillere?
Vis hele sitatet...
Det glemte jeg og få med.
- Nei

Det hakker ikke i andre mediaspillere.
Og det er ikke en og annen gang heller, det er konstant, og det blir slitsomt å se på filmen etter noen minutter.

Sitat av jeppfi Vis innlegg
Installert drivere?
Vis hele sitatet...
Jepp, alt av drivere er nylig oppdatert, så det skulle ikke vært noe problem.
Og dette skjer bare i VLC
Prøvd å reinstallere? Hvordan er instillingene i VLC nå? Prøv å slå på at video output er DirectX 3D.

Anbefaler å bytte til XBMC, bytt skin, for den som er standard "hakker" litt. Kvaliteten på filmer blir bedre og du slipper å pakke ut .rar filer.
Sist endret av jeppfi; 27. oktober 2009 kl. 17:10.
Skiftet output til DirectX Video output uten å teste DirectX 3D først, ble ganske så mye bedre.

Hvordan er XBMC i forhold til VLC?
Brukervennlighet osv...
Jeg liker XBMC bedre, brukervennligheten er bedre. Alt du trenger er å gjøre er å velge hvilken mappe/harddisk filmene ligger så kan du bare navigere frem selv i mappene til du finner .rar/.img etc filene.
Ja, lastet det ned og er helt sykt bra!

Men når jeg går under kategorien Tv-Shows, så får jeg ikke noe alternativer, bare en svart skjerm, får ikke valgt hvilken mappe de ligger i, hvordan fikser jeg det?

EDIT:
Fant ut
Goodbuy to VLC...
Sist endret av Ondskap; 27. oktober 2009 kl. 17:41.