Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 1351
hei, jeg bare lurer om det er noen her som har testet win 7? Jeg har kun testet betaen, da gikk jeg blue screen hele tiden.. så jeg lurer på om det samme vil skje med den ekte windows 7 ?

- hvordan funker det?
- Hvordan er ytelsen i forhold til xp?

takker for svar
Har kjørt Windows 7 siden Mars. Det fungerer helt perfekt, for å si det slik. Det er det mest komplette OS'et jeg har brukt noen gang. Ytelsen er kjempebra, og å fortsette å bruke XP etter at Win7 kom ut er bare dumt. Win7 er mye sikrere og mye mer stabilt.
Etter hva bl.a Torvald Linus sier så er dette det beste OS-et til Windows på lenge, og er et stabilt og godt OS.
Med veldig lenge så mener de sikkert siden XP, dvs i forhold til Vista. Om ytelsen er bedere en på XP er hvertfall jeg skeptisk til, ettersom XP er et gammelt OS -> Mindre Visuelt vissvass. Men over-all så er det sikkert bedre en xp (som sier å være det samme som win98 med litt ekstra) ettersom XP er nå veldig gammelt og utdatert.

Bluescreen problemene dine er sikkert borte..? Er jo bare en måte å finne ut det på
Prøv, og du vil finne ut.
Nå har ikke jeg noe sykt avansert bruk av PC, men har nettopp bygget min første stasjonære og fikk denne levert med Windows 7 HP 64-bit. Dette kjøpte jeg mye fordi jeg elsket Windows 7 siden jeg første gang installerte det på min gamle Dell laptop (Windows 7 Ulitmate RC 32-bit build 7600, tror jeg). Utrolig deilig å bruke og har ikke hatt et eneste problem, hverken med RC-en eller disse få dagene med 64-bit...

Brukte det først med min ganske svake laptop, som sagt, og den kjørte Win7 så mye bedre enn Vista... Sammenliknet med XP vet jeg ikke, har ikke brukt det på år og dag.

Men hvis du fikk bluescreen av betaen, kjør kompatibilitetstesten først, så du vet at maskinen din takler det helt fint. GL
Jeg er ikke den mest aktive brukeren på forumet, men dæsken jeg må skrive om WIN7!

Har brukt XP siden 2003, og jeg personlig (synes det fortsatt..) er det beste OSet jeg noen gang har brukt. MEN, WIN7 imponerer ekstremt! Kjøpte meg ny pc for ei ukes tid siden, og bestemte meg i samme slengen å prøve Windows 7 for å se om det var no tess. Første som slo meg var installasjonen tok relativt kort tid. Det var ikke samme fine BIOS installasjonen som det var hos XP, og det tøk en brøkdel av tiden.

Når jeg først fikk startet Windows 7 så syntes jeg det så forferdelig ut (tenker mest på oppsettet rundt oppgavelinja, siden jeg er så vandt med XP), men etter litt "personalize" innstillinger så fikk jeg fram noe àla XP. Jeg synes også noen av funksjonene ikke var helt på topp (aldri hatt vista..) men dette er bare slikt man må venne seg til. "Hater" start-menyen, for jeg er som sagt perfeksjonist, og vil ha det slik som det var før. Men nok om det..
Førsteinntrykket var ekstremt bra.. Jeg har fått blåskjerm EN gang (jeg som var en smule utålmodig..) men etter 5 minutter så var jeg inne igjen, og da hadde Windows gått gjennom slik gjennopprettings greie.

Den har mange funksjoner som jeg personlig synes er ekstremt bra;
- Man trenger f.eks ikke å restarte pcen hvis man skal koble på en ekstra skjerm å kjøre dual screen
- Man kan låse programmer til oppgavelinjen
- Man kan flytte på programmene på oppgavelinjen
- Man ser hva man holder på med når man holder over div. programmer på oppgavelinjen (man ser live hva som skjer i hvert enkelt program)
- Generelt kjapt OS..

Er også noen sider jeg ikke liker med W7;
- Man blir spurt x antall ganger om man virkelig vil slette ei fil..
- Litt rar mappe-inndeling, dvs. føler ting blir lagt litt overalt, og ikke slik som i XP
- Savner å styre litt mer under start-menyen, og kanskje hvordan mappene er delt inn..

Men overall så er Windows 7 en sterk kandidat til 1. plassen hos meg.. Det er et kjapt OS, ting reagerer kjapt o.l.. Jeg kommer i alle fall ikke til å bytte til XP på denne maskina, men kommer heller ikke til å installere W7 på andre maskiner jeg har..

Håper dette var nyttig.. Fraskriver meg herved alt ansvar av skrifeleifer osv..
Sist endret av Phoenix||; 27. oktober 2009 kl. 16:07.
Sitat av cplpro Vis innlegg
- hvordan funker det?
- Hvordan er ytelsen i forhold til xp?
Vis hele sitatet...
Svarene du søker er lista opp tusen ganger her på forumet. Forumet har en søkefunksjon som ikke er til pynt.

Sitat av Phoenix|| Vis innlegg
- Man blir spurt x antall ganger om man virkelig vil slette ei fil..
Vis hele sitatet...
Dette kan man endre på ved å gå på Control Panel -> User Accounts and Family Safety - User Accounts -> User Account Control Settings og stille på som man vil.
Sist endret av Eplekjekk; 27. oktober 2009 kl. 16:08.
Sitat av Phoenix|| Vis innlegg
Jeg er ikke den mest aktive brukeren på forumet, men dæsken jeg må skrive om WIN7!


Den har mange funksjoner som jeg personlig synes er ekstremt bra;
- Man trenger f.eks ikke å restarte pcen hvis man skal koble på en ekstra skjerm å kjøre dual screen
- Man kan låse programmer til oppgavelinjen
- Man kan flytte på programmene på oppgavelinjen
- Man ser hva man holder på med når man holder over div. programmer på oppgavelinjen (man ser live hva som skjer i hvert enkelt program)
- Generelt kjapt OS..
Vis hele sitatet...
De to tingene der kan man da også i XP?

Mener selv riktignok at windows 7 er langt bedre enn XP
Sist endret av olli408; 27. oktober 2009 kl. 16:17.
Sitat av olli408 Vis innlegg
De to tingene der kan man da også i XP?

Mener selv riktignok at windows 7 er langt bedre enn XP
Vis hele sitatet...

Man kan ikke koble til en ekstra skjerm (og bruke det som "utvide skrivebord") i XP uten å restarte. Man kan heller ikke flytte på programmene som ligger på oppgavelinjen (bestemme hvor programmene skal ligge)
Sitat av Freiheit Vis innlegg
. Om ytelsen er bedere en på XP er hvertfall jeg skeptisk til, ettersom XP er et gammelt OS -> Mindre Visuelt vissvass.
Vis hele sitatet...
Det visuelle kan man velge bort i Windows 7, så dette er ikke noe godt argument for XP.
Sitat av Phoenix|| Vis innlegg
Man kan ikke koble til en ekstra skjerm (og bruke det som "utvide skrivebord") i XP uten å restarte. Man kan heller ikke flytte på programmene som ligger på oppgavelinjen (bestemme hvor programmene skal ligge)
Vis hele sitatet...
Hmm, jeg har aldri måtte restarte PC-en for å bruke to skjermer?
Sitat av s1gh Vis innlegg
Hmm, jeg har aldri måtte restarte PC-en for å bruke to skjermer?
Vis hele sitatet...
Er ikke det jeg skriver heller, men når man har startet opp en XP pc med kun en skjerm, og skal koble til en ekstra skjerm for så å bruke det som "utvidet skrivebord", må man restarte maskina.
Sitat av Phoenix|| Vis innlegg
Er ikke det jeg skriver heller, men når man har startet opp en XP pc med kun en skjerm, og skal koble til en ekstra skjerm for så å bruke det som "utvidet skrivebord", må man restarte maskina.
Vis hele sitatet...
Ja, er jo akkurat det jeg snakker om.
Og jeg kan ikke komme på at jeg noen gang har måtte restarte PC-en for at dette skulle funke.
Sitat av s1gh Vis innlegg
Ja, er jo akkurat det jeg snakker om.
Og jeg kan ikke komme på at jeg noen gang har måtte restarte PC-en for at dette skulle funke.
Vis hele sitatet...
Jeg måtte i alle fall det
Jeg er meget positiv. Hatt det en stund nå, alt går liksom egentlig av seg selv. Ting funker rett og slett.

Kjenner veldig mange fler som også har fått dette igang, og de er storfornøyde enten det er litt eldre bærbare eller stasjonære, eller nye.

Så du kan trygt gå til innkjøp, for det er etter min mening vel verdt det.
Trådstarter
okei.. min pc fullfører kravene til win 7. jeg tror jeg prøver det jeg :P

men et lite problem.. jeg har windows 7 inne på pcen min.. jeg trenger å brenne den på en plate. så da lurte jeg på om noen her har en guide til hvordan jeg kan brenne windows 7 å gjøre den om til boot dvd?

takker for svar :P
Sitat av cplpro Vis innlegg
okei.. min pc fullfører kravene til win 7. jeg tror jeg prøver det jeg :P

men et lite problem.. jeg har windows 7 inne på pcen min.. jeg trenger å brenne den på en plate. så da lurte jeg på om noen her har en guide til hvordan jeg kan brenne windows 7 å gjøre den om til boot dvd?

takker for svar :P
Vis hele sitatet...
Dette finner du også tusenvis at guider her inne og google. Lær deg å søke.
Sitat av cplpro Vis innlegg
okei.. min pc fullfører kravene til win 7. jeg tror jeg prøver det jeg :P

men et lite problem.. jeg har windows 7 inne på pcen min.. jeg trenger å brenne den på en plate. så da lurte jeg på om noen her har en guide til hvordan jeg kan brenne windows 7 å gjøre den om til boot dvd?

takker for svar :P
Vis hele sitatet...
Om det er en iso fil kan du bare brenne en dvd fra iso fila. Det blir en bootcd "automatisk". Altså, om den står i og cdrommen din er satt til å bootes (som de som regel er), så vil det stå "press any key to boot from cd" når du starter maskinen igjen.

Selv bruker jeg dette programmet til å brenne ISO: http://www.ntfs.com/iso-burning.htm

Sitat av Eplekjekk Vis innlegg
Dette finner du også tusenvis at guider her inne og google. Lær deg å søke.
Vis hele sitatet...
Det er også tusenvis som ber folk lære seg å søke. Lær deg å holde kjeft.
Windows 7 overgår alt jeg har prøvd Så absolutt et os du vil bli fornøyd med
Sitat av cplpro Vis innlegg
okei.. min pc fullfører kravene til win 7. jeg tror jeg prøver det jeg :P

men et lite problem.. jeg har windows 7 inne på pcen min.. jeg trenger å brenne den på en plate. så da lurte jeg på om noen her har en guide til hvordan jeg kan brenne windows 7 å gjøre den om til boot dvd?

takker for svar :P
Vis hele sitatet...
Last ned dette programmet, brenn .iso fila, restart PC'en, trykk en tast når når de sier du skal trykke en tast.
Fikk Windows 7 DVD i posten (norsk versjon) den 23 Oktober.

Har ikke tatt meg bryet til å installere beta.
Så langt er det XP i Vista skall (stabilt, med andre ord)
Trådstarter
Takk, har brent en boot cd nå, så imorgen skal jeg instalere !
Elsker det!