Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
Vis resultater av avstemningen: Er det virkelig okay og la denne industrien fortsette ?
Nei 93 75,61%
Ja 30 24,39%
Stemmegivere: 123. Du kan ikke stemme på denne avstemningen
  29 3016
Hei

Kom over noen sjokkerende filmer på youtube her en dagen..
Hadde faktisk aldri trodd noen kunne være så brutale mot dyr i hele mitt liv.

(advarsel, kan være støtende bilder)
http://www.youtube.com/watch?v=_qWixGCSI0E

(må være youtube bruker og over 18 år )
http://www.youtube.com/watch?v=O_8Ko-9uKRs

Når jeg så dette ble jeg kvalmen av og se at folk kan behandle dyr sånn.
Og hvordan kan man forsvare sånn behandling av hjelpesløse dyr ?!
Etter det jeg har forstått så mener kineserene at skinnet blir bedre når man skinner de i live..
Men HERREGUD man kan jo ikke gjøre sånn, og om man ser på film nr 2 så står han og ler når dyret prøver og bite han, mens han skinner det i livet.
Virker jo som folka liker og pine dyr.
Og hvordan kan folk kjøpe dyreskinn når man ser sånn så dette ?
Har alltid sett på de som hiver rød maling på folk som går med pels som litt små gale, forstår det på en måte nå..
Men problemet med den taktikken er jo at den som får pelsen sin ødelagt , vil sikkert som oftest gå og kjøpe seg en ny , som resulterer i at enda et dyr blir drept.

Og det er jo nettop det at vestlige forbrukere kjøper dette, og lar denne industrien fortsette

Forholdene i Norge er litt bedre..
Men langt ifra akseptable ..
http://www.dyrsrettigheter.no/?modul...icShow;ID=2530
Egentlig er ikke denne industrien i det hele tatt akseptabel spør du meg.
Hva har man egentlig bruksverdi av for feks et pels skjeft eller hva det heter ?
Jeg kan se bruksverdien om man sitter på fjellet og er strandet og trenger det for varme..
Men det er vel eneste plassen også..
Ja, det er forferdelig og grusomt. Fysj!

Men det er flere industrier en bør ta en kikk på, enn bare pelsdyrnæringen:
http://www.disinfo.com/content/story...Egg-Hatchery-1
Husk at dette har holdt på siden menneskets begynnelse og at det var mye mer brutalt den gang.
Det at de fortsatt gjør det på denne måten er helt forkastelig, men de vil jo tjene mest mulig penger selvfølgelig, og har ikke råd til ''luksus avlivningsmetoder''.. Alikevel burde det settes en standard på hvordan man fjerner skinn og pels på dyr, og dette må jo værtfall ikke skje når dyrene fortsatt er levende. Tviler på at skinnet forandrer kvalitet hvis man først avliver dyret og så skinner det.
Sist endret av Heisenberg1; 15. september 2009 kl. 19:09.
Jeg er i utgangspunktet ikke mot at mennesket bruker dyr som en resurs, men i det minste en bør anstrenge seg for å se til at dyrene ikke lider. Når en vet hvor lett det er å ta livet av et dyr på null komma svisj, er det helt unødvendig men den typen scener vi ser i de første klippene. De kan i det minste ta livet av dyret når det er flådd, og de har den dyrebare pelsen sin.

Når det kommer til egg-industrien, er jeg mer opprørt over sløseriet med dyreliv. Kan en ikke ale opp han-kyllingene til å bli mat? Eller lage dyrefor av dem? Noe bedre enn å bare kverne dem gjennom en kjøttkvern og kaste avfallet i det minste!
Tenk på så sykt vondt det må gjøre!!!!!


De syke jævlene som gjør dette skulle blitt flådd levende selv!
Det der er serriøst det værste jeg har sett. Pleier ikke skrive så mye her inne, men velger og skrive nå for og få ut litt sinne. Kanskje ikke så konstruktivt, men det får nå være. Hadde det vært opp til meg skulle jeg uten noen problem ha flådd de menneskene levende selv. fytti rakkern for noen svin !
Selvsagt er dette grusomt. Ingen kan si imot det. Men jeg regner med disse folkene ikke holder på slik for å tilfredsstille sin egen sadisthet. De gjør det av ren profitt. Kvaliteten på pelsen er rett og slett mye bedre om dyrene blir flådd levende. Mister disse folkene en dags profitt, har de mistet levebrødet sitt for den dagen. Ingen kilder, bare ren teorisering.
Kan de ikke bare avlive dyret først? de sier det er enklere å flå av når det er blod i huden, noe som gjør jobben enklere

Blir så forbannet når eg ser det der, de avliver ikke dyrene etterpå :@

det er derfor vi ikke skal ha dyre pels! kjøp "uekte" pels som er laget av stoffer og ikke pelsdyr

de kunne jo rekke å flå dyret før blodet trekker seg tilbake? eller er det bare sånne idioter som alltid tror at ditt og datt er slik fordi at de tror det gjør pelsen bedre? fordi om pelsen blir flådd to minutter etterpå gjør vell ingenting på kvaliteten? HUFFAMEG!
Jeg synes det er å gå altfor langt å torturere andre for å tjene penger selv... Jeg er ikke særlig politisk korrekt av meg, men jeg tror virkelig ikke jeg hadde greid det. Det er ikke formildende å gjøre andre vondt bare for att du ikke skal ha det vondt selv!
"Er det virkelig okay og la denne industrien fortsette ?"

Det er ikke riktig fra et etisk ståsted. Men vi har ingen jurisdiksjon i Kina og kan ikke gjøre annet enn og ta avstand fra det selv, eller protestere mot det. Samtidig så er det, til tross for hvor jævlig det er, disse folkenes eneste levebrød så jeg tror ikke det kommer til å skje med det første.
Vel det at man bruker dyr som resurs er jo helt normalt , mat arbeid osv.
Så det er ikke det jeg reagerer på..
Og jeg liker tanken din om at man bør utnytte mest mulig av det når man først skal gjøre det også.
Selv om det er kyllinger liksom så har de iallefall rett til og bli tatt liv av på en litt mer skånsom måte enn i en kvern i levende tilstand.

snegler

Jeg er i utgangspunktet ikke mot at mennesket bruker dyr som en resurs, men i det minste en bør anstrenge seg for å se til at dyrene ikke lider. Når en vet hvor lett det er å ta livet av et dyr på null komma svisj, er det helt unødvendig men den typen scener vi ser i de første klippene. De kan i det minste ta livet av dyret når det er flådd, og de har den dyrebare pelsen sin.

Når det kommer til egg-industrien, er jeg mer opprørt over sløseriet med dyreliv. Kan en ikke ale opp han-kyllingene til å bli mat? Eller lage dyrefor av dem? Noe bedre enn å bare kverne dem gjennom en kjøttkvern og kaste avfallet i det minste!
Vis hele sitatet...

Og gjøre noe sånn ville jo vert og synke ned på deres lavmål..
Noe som ikke ville gagnet deg og alle som syns dette er for brutalt.
Fancy

Tenk på så sykt vondt det må gjøre!!!!!


De syke jævlene som gjør dette skulle blitt flådd levende selv!
Vis hele sitatet...
Vet ikke om du så film nr 2.
Men i mine øyne virket den mannen rett og slett saddist..
Hva tjener han med og stå på hodet til en hund liksom ?
Og slå kniven i snuten på den opptil flere ganger.
Forstår jo den ikke gjør motsand.
Men om de uansett må gjøre det på denne måten kunne de jo iallefall festa de slik at de ikke kunne gjort motstand så de slipper og slå og bruke vold/våpen.
Og også la de få leve i et lite bur hele livet, og de fanger tilogmed folk sine husdyr for pelsen.

raze

Selvsagt er dette grusomt. Ingen kan si imot det. Men jeg regner med disse folkene ikke holder på slik for å tilfredsstille sin egen sadisthet. De gjør det av ren profitt. Kvaliteten på pelsen er rett og slett mye bedre om dyrene blir flådd levende. Mister disse folkene en dags profitt, har de mistet levebrødet sitt for den dagen. Ingen kilder, bare ren teorisering.
Vis hele sitatet...
Jeg ser jo hva du mener , men tenkte bare og se hva folk egentlig mente om dette.
I mine øyne er det smakløst og hjerteløst.
Virkelig, om man skal være så fokusert på penger at man faktisk tyr til og pine dyr for og få et litt bedre resultat så er det drøyt.
Jeg kan egentlig ikke uttale meg siden jeg ikke har noe som helst peiling på hvordan man tar skinnet av et dyr , men er det virkelig så viktig ?
Man kan være litt humane og tenke litt.
Forstår at en bedrift skal gå rundt osv , men det må da være grenser.

Sitat av Geordie Vis innlegg
"Er det virkelig okay og la denne industrien fortsette ?"

Det er ikke riktig fra et etisk ståsted. Men vi har ingen jurisdiksjon i Kina og kan ikke gjøre annet enn og ta avstand fra det selv, eller protestere mot det. Samtidig så er det, til tross for hvor jævlig det er, disse folkenes eneste levebrød så jeg tror ikke det kommer til å skje med det første.
Vis hele sitatet...
Helt forkastelig! Føler meg KVALM! Jeg skal hvertfall ALDRI kjøpe noe pels av kinesisk kvalitet..
Hadde jeg sett det der så hadde jeg hengt opp fyren og flådd han.

Nei, jeg ville ikke det, men hadde ikke hatt noe å si for meg hvis de hadde gjort det. Bare jeg hadde sluppet å se på. Men kineserne har alltid vært syke i hodet sitt, det der er tortur av dyr. Er det ikke slik at alle levende vesener er verdt like mye? Ser ikke ut slik fra mitt ståsted.
Sitat av jeppfi Vis innlegg
For å si det slik, en hammer koster max. 100,-. Et slag mot hodet klarer å drepe et dyr.
Vis hele sitatet...
Tror jeg ville gått for en slegge ellns.. men likevell.
Spade, hammer/slegge mot et hode på et så lite dyr er nok ja, skulle man tro...

Men kineserne spiser jo hunder å alt mulig rart.
Hva blir det neste?
Jeg klarer ikke og se dem filmene, så en dokumentar om det for noen år siden.
Det er motbydelig og grusomt. INGENTING kan unnskylde det. Fy faen..
Mest jævelige jeg har sett på lenge , skulle gjort det samme med de som gjorde det med dyrene spør du meg.
har ikke noe direkte i mot at noen avliver et dyr med å skyte de , men å rive av de skinnet levende er jo helt jævelig.

Btw , veldig godt likt å høre begrunnelsen til de som har stemt ja her ,
har hvertfall problemer selv med å forstå hvorfor at de skal få bedrive dette.
Sist endret av Bowman; 15. september 2009 kl. 23:01.
Stemte ja fordi slaktingen gir skinn av best kvalitet; and I look good in leather.
Den der egg industri videoen var ikke så grusom, der dør dyrene momentant og føler ingen smerte før livet er over. Men den der vaskebjørnfilmen, fy faen så grusomt! Dette skulle faktisk vært vist på nyhetene slik at folk ser hvordan det gjøres.
Sist endret av Xzip; 15. september 2009 kl. 23:16.
Sitat av Kalakov Vis innlegg
Stemte ja fordi slaktingen gir skinn av best kvalitet; and I look good in leather.
Vis hele sitatet...
hadde det gått an å gi minus-KP, hadde du nå fått så hatten passet!


mon tro hva et menneske hadde gjort om det hadde blitt svimeslått på den måten, for så å våkne halveis vrengt...


*grøss*

min stemme er klar: NEI!
tenkte akkurat samme VivaLatrina
Sitat av VivaLatrina Vis innlegg
hadde det gått an å gi minus-KP, hadde du nå fått så hatten passet!


mon tro hva et menneske hadde gjort om det hadde blitt svimeslått på den måten, for så å våkne halveis vrengt...


*grøss*

min stemme er klar: NEI!
Vis hele sitatet...
men det er ganske ille i Norge også!
http://www.flickr.com/photos/dyrsfrihet/ dette er bilder nettverk for dyrs frihet har tatt på forskjellige pelsgårder i Norge sommerenene 08 og 09.
Og du kan sjekke ut http://www.dyrsfrihet.no/ for hjemmesiden dems.
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Det skal sies at disse filmene er publisert av PETA, som er en rimelig ekstrem dyrevernsorganisasjon. Vit at dette mest sannsynlig ikke er måten de fleste skinn-produsenter behandler dyr. Dette er skrekkeksempler, og siden de har brukt de samme filmene i noen år nå, så vil jeg tro de ikke har klart å fått tak i nytt materiale, noe som også tilsier at ting har forbedret seg.
Sist endret av thomasf; 16. september 2009 kl. 00:22.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...p?artid=578509
Blodprøver og DNA-analyser viser at skadede pelsdyr ikke har samme DNA som resten av besetningen på en pelsgård. Mange pelsgårder er den siste tiden anmeldt av ekstreme dyrevernere. Bildene Sponheim brummet av blir nå trukket i tvil, Norges Veterinærhøyskole mener at bildene er manipulerte.

En gårdeier fattet mistanke da han fant to syke rever i sin besetning, han var sikker på at dyrene ikke hørte til på gården hans.
“De syke revene hadde DNA som ikke stemmer overens med noen av hannene gårdeieren har brukt”, dette bekrefter veterinær Are Krogh ovenfor VG
Vis hele sitatet...
Har lest at de piner dyra så dyra får adrenalin, og slik skal vistnok kjøttet bli bedre. høres jo helt inzane ut, tviler på det.
Sitat av Kalakov Vis innlegg
Stemte ja fordi slaktingen gir skinn av best kvalitet; and I look good in leather.
Vis hele sitatet...

Mulig du ser bra ut i skinn, men hvordan hadde du sett ut uten ditt EGET skinn?
At noen kan si at det er helt greit at dette holder på, er for meg helt sinnsykt, utrolig, vanvittig uforståelig.

En sak, at de holdes i bur, og er TYDELIG stresset, men at man faen ikke ihvertfall tar helt livet av dyret før man begynner å flå dem er så grenseløst grotesk og jævelig, at jeg ikke har ord. Pelsindustrien er en syk sjappe. At dyretortur skal rettferdigjøres med at " I look good in leather" er forkastelig. Blir kvalm av tankegangen din Kalakov.

Man skal ha respekt for alle levende vesner. Er det noe som "må" gjøres, så skal det ihvertfall gjøres så humant som mulig.

Nå klarer jeg ikke skrive mer, fordi jeg ble SKIKKELIG forbannet.
Sitat av thomasf Vis innlegg
Det skal sies at disse filmene er publisert av PETA, som er en rimelig ekstrem dyrevernsorganisasjon. Vit at dette mest sannsynlig ikke er måten de fleste skinn-produsenter behandler dyr. Dette er skrekkeksempler, og siden de har brukt de samme filmene i noen år nå, så vil jeg tro de ikke har klart å fått tak i nytt materiale, noe som også tilsier at ting har forbedret seg.
Vis hele sitatet...
Joda, det kan godt hende, men her ser vi ett dyr som blir flådd levende, så snur det på hodet og du ser den rett i øynene. Gjorde ikke det JÆVLI vondt i hjertet ditt? Ett dyr som blir plaget /torturert (som her) er ett for mye!
Dessuten så tviler jeg IKKE på att det skjer slikt så å si hver dag. Vi er over 6 milliarder mennesker her på jorda, og vi skal alle ha mat (lesenger) så slikt foregår HELT garantert så lenge det er noen rasshøl som mener att det blir bedre kvalitet på skinnet. Det kan godt hende det faktisk blir det, men jeg kan ikke se for meg att det er særlig stor forskjell på skinnet om du flår to minutter FØR du avliver dyret enn to minutter ETTER!

Hva med å boikotte kina? haha
JA, la oss boikotte ALLE land som ikke har AKKURAT de samme etiske regelverkene som oss. Og vi trenger ihvertfall IKKE å sørge for att det ikke skjer fæle ting i vårt eget land først. LENGE LEVE DOBBELTMORALEN!!!
De fleste vil jo mene at dette er galt, spørsmålet er hva vi kan gjøre med det?
Jeg tror at dokumentarer som dukker opp om barnearbeid, dyremishandling og annet bare er toppen av isberget.

De har en helt annen kultur en oss, nå sier jeg ikke at kulturen sier det er greit å vrenge dyr mens de lever, men hele samfunnet er annerledes.
Alt som foregår er ikke alltid så moralsk, det er snakk om profitt, og det er få som tørr si imot, da det er 2000 andre som gladelig tar din jobb dersom du ender på hode å ræva ut av bygget.

Har noen venner fra Asia, å dem sier at det er slik over hele Asia. Man skal ikke si imot sjefen, og man skal heller ikke spør for mange spørsmål.
Man har en jobb, og den jobben skal man gjøre. Nøler man, greit. Du får fyken i en fart, og en ny blir plukket opp fra gata og stappet inn på din plass.

Om "vi" tar affære, altså den mer "siviliserte vesten" så har det liten innvirkning på landsbasis. Vi får stengt en eller to bedrifter, å går ut med et smil og en streng beskjed "ikke gjør dette igjen".
Så popper det opp en ny fabrikk i et annet bygg med stengte vinduer.
De blir ikke videre skremt av den grunn å avslutter all slik drift. En vil få tatt den ene plassen en klarer å få lagt ned, hvorpå det er 20 andre fabrikker i byen som driver på samme vis.

Ja, det er helt galt å gjøre slik. Men det er dessverre så alt for lite vi kan gjøre med saken.
De er vandt med å gjemme seg, bringer vi EN frem i lyset, så går noen av de andre enda mer undergrunn. Men sålenge vilkårene i asiatiske land er som de er, så vil vi aldri få bukt med problemet.