Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1354
Morn, vurderer å kjøpe meg en laser fra dealextreme

link: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.11315

Noen som har erfaring med laserene de selger eller dealextreme i det hele tatt?

Prisen er jo bare 300 Kr for en laser som skal være ganske sterk. Og ser at garantien bare er en måned, er ikke det litt lite for en slik laser? kommer ikke til å bruke den konstant hele tiden og i lange lenger. ide om hvor lenge den vil holde?

Takker for svar

EDIT: er det noen som vet hvor man kan kjøpe Nintendo 64 kontrollere? innpakket selvfølgelig
Sist endret av WhiteHat; 10. oktober 2009 kl. 17:59.
Jeg hadde snakket med Kakcoo om jeg var deg, han selger laser-penner som han har bygget, og virker som en person som kan noe om lasere...
Her er salgstråden hans forresten: Link
Selv om den laseren der er helt grei, så leverer den ikke 200mW. 90% av alle lasere på DX legger lett på 50-100mW mer enn de egentlig har.
Skal høre med kakcoo

Takker for svar
Sitat av MikeHunt Vis innlegg
Selv om den laseren der er helt grei, så leverer den ikke 200mW. 90% av alle lasere på DX legger lett på 50-100mW mer enn de egentlig har.
Vis hele sitatet...

Så du mener at lasere fra DX gir ut 250-300mW, eller er det bare meg som misforsto?
Du misforstod. De legger lett på 50-100mW ekstra i beskrivelsen. Effekten i virkeligheten blir bare på 100-150mW hvis de sier at den er 200mW.
Den laseren på DX brenner og tenner fyrstikker.
Sitat av jeppfi Vis innlegg
Du misforstod. De legger lett på 50-100mW ekstra i beskrivelsen. Effekten i virkeligheten blir bare på 100-150mW hvis de sier at den er 200mW.
Vis hele sitatet...
Takk for at du oppklarte det
Har den laseren selv og den er helt grei, brenner plast osv. ganske lett når du fokuserer med den, så ser du strålen i lufta på nattestid. Kvaliteten er jo så som så, men bare du er forsiktig med den så funker den.
Sitat av WhiteHat Vis innlegg
Prisen er jo bare 300 Kr for en laser som skal være ganske sterk.
Vis hele sitatet...
Nå ligger den på 166,698kr. Nesten halvparten av det du tippa.
Sitat av nikkibever Vis innlegg
Nå ligger den på 166,698kr. Nesten halvparten av det du tippa.
Vis hele sitatet...
Hehe

har regna feil :P

190 kr for en >200 mW laser er ikke så ille med tanke på at output sikkert er 150 mW. men måtte legge til batteri i tilleg ( bare 3 dollar )

Men skal høre med kakcoo om hva han tilbyr
Sist endret av WhiteHat; 10. oktober 2009 kl. 21:49.
Jeg har den laseren (jeg kjøpte den fra o-like) samme laser, 3$ dyrere.

Laseren der har en output på ca 200 - 230mW, en av de ytterst få ''billiglaserene'' som faktisk gir mer enn beskrivelsen sier. (les rundt på http://laserpointerforums.com/ og sjekk selv av folka der som har testa den og lagt ut video bevis på dette)

Den tenner fyrstikker på flere meters avstand, svir hard plastikk som bare pokker og sprekker ballonger som det skulle vært såpebobler Har hatt min i snart 8 månder, og den fungerer fortsatt!

Du kan ikke se strålen .. Det er bs fra DX sin side. Du kan skimte den -såvidt om natten. Vil du ha stråle, kjøp en grønn laser. Vil du brenne, kjøp en rød.

Sitat av Bombasa Vis innlegg
Jeg har den laseren (jeg kjøpte den fra o-like) samme laser, 3$ dyrere.

Laseren der har en output på ca 200 - 230mW, en av de ytterst få ''billiglaserene'' som faktisk gir mer enn beskrivelsen sier. (les rundt på http://laserpointerforums.com/ og sjekk selv av folka der som har testa den og lagt ut video bevis på dette)

Den tenner fyrstikker på flere meters avstand, svir hard plastikk som bare pokker og sprekker ballonger som det skulle vært såpebobler Har hatt min i snart 8 månder, og den fungerer fortsatt!

Du kan ikke se strålen .. Det er bs fra DX sin side. Du kan skimte den -såvidt om natten. Vil du ha stråle, kjøp en grønn laser. Vil du brenne, kjøp en rød.
Vis hele sitatet...

Men ville vurdert å lagt inn en 100lapp ekstra og heller kjøpt modellen nyere fra http://www.o-like.com/b2b_cpinfo.asp?id=971. De har garanti på at laseren gir ut 180-200mW konstant og følger med oppladbare batterier og lader. Har lest et par crappy laser kjøp fra dx, men aldri lest en eneste sur rewiew fra o-like. ca 10% dyrere enn dx, men en helt extrem rå kundeservice på de. Og garanti

-


Sorry, kødda opp den posten ille
Men du ser poenget mitt
Sist endret av Bombasa; 10. oktober 2009 kl. 23:53. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
@Den tenner fyrstikker på flere meters avstand, svir hard plastikk som bare pokker og sprekker ballonger som det skulle vært såpebobler Har hatt min i snart 8 månder, og den fungerer fortsatt!

Du kan ikke se strålen .. Det er bs fra DX sin side. Du kan skimte den -såvidt om natten. Vil du ha stråle, kjøp en grønn laser. Vil du brenne, kjøp en rød.

så du bare tulla dårlig gjort!

EDIT: var trøtt om misforstod

tenkte at den brente ting osv bar BS, men at strålen er dårlig var nok BS :P
Sist endret av WhiteHat; 11. oktober 2009 kl. 00:33. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Kjøp laseren fra O-like i stedet.
Also, hvor synlig strålen er avhenger helt av personen som ser. Jeg kan se strålen på den 200mW røde inne, og veldig tydelig ute i mørket.

Den brenner veldig bra hvertfall.
For å si det slik, en ''ekte'' 20mW grønn laser lyser sterkere enn en ekte 200mW rød laser :P men den grønne kan ikke brenne, det kan den røde

Nei, kjøp denne; http://laserpointerforums.com/ Det er den samme laseren du linker til i førsteposten, men med en nyere linse. Og du får med batterier og lader Og en garanti. De sender ny laser gratis om du får en som er for dårlig.


Og btw. Den laseren går på 3.0v batterier. Kjøp deg et par 3.7v oppladbare fra for eks dx. Da blir laseren enda sterkere. Tror den ligger på rundt 240 - 260mW om du oppgraderer batteriene litt
Har hatt planer om og kjøpe den laseren fra dx en stund.
http://www.youtube.com/watch?v=FvXep...eature=related