Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1128
Hei. Jeg mistet macbooken i gulvet tidligere, så nå har jeg et problem, den slår seg på slik at eplelogoen vises men ikke lengre. Så jeg mistenker at harddisken har tatt kvelden. Så til mine spørsmål:
-hva heter den harddisk typen jeg har i macbooken (gammeltype, svart) ?
-Jeg har også klart å sette fast en bit papir inne i cdrommet, er det stress og skru opp cdrommet og få den fjernet?
ser at det ikke er kommet noe svar her enda, så jeg ville egentlig bare tatt en rask telefon til eplehuset uansett hvor og bare få spurt en av dem på verkstedet deres.
Har egentlig ikke noe å si hvilken harddisk du bruker, så fremt den går på samme RPM og er 2,5".

Western Digital lager gode 2,5" disker
Sist endret av jeppfi; 13. september 2009 kl. 18:59.
Jeg må spørre om hva du gjør med papir i cd rommet?
nei det er forøvrig ikke noe stress tror jeg ikke, tror ikke det skulle være no forskjell fra PC, men hvordan vet jeg ikke.
Apple har kommet så langt at de kan lese av papirnotater.
Takker for svar. Har løst problemet med papir i cd-rommet, det som skjedde var at jeg hadde macbooken i sekken til og fra skolen en dag, så når jeg tok den utav sekken når jeg kom hjem såg jeg litt av papir biten stikke ut av cd-rommet. Da jeg skulle ta den ut klarte jeg å skyve den helt inn.

Fant ut at det ikke var noe problem å skru opp maskinen i det hele tatt. Kjøoper harddisk i morgen og satser på at alt ordner seg.
Sist endret av kinaputt; 13. september 2009 kl. 22:02.
Har du fått skiftet harddisk?
ja, jeg kjøpte ny harddisk, men da oppstod det et nytt problem, installasjons cden fant ikke harddisken. Hvordan kan det ha seg? Kanskje harddisken er formatert for windows eller no, slik at den ikke kjenner den igjen?
Prøvd å åpne diskverktøy etter du har boota fra cd'en?
Skal vel finne den selv om den er formatert til NTFS, men tviler sterkt på dette. Prøv å åpne diskverktøy som goillum sier.
Han vil ikke finne den i "installasjonen" såfremt den ikke er HFS formatert. Så gå i diskverktøy og formater den til HFS+, så skal den nok komme frem i installasjonen :-)
Fikk det til. Måtte inn på disc utility og formaterte den, da ordnet alt seg. Takker for gode tips!