Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1099
Hei alle medmennesker.
Jeg har for liten erfaring med koding til å komme meg forbi ett problem som oppstår når jeg besøker nettsiden min med google chrome.

Chrome Versjon: 17.0.963.79

Det vises som det skal med Internet Explorer 9

IE Versjon: 9.0.8112.16421

Kanskje mange mener jeg bør holde meg unna hjemmelagde nettsider,
men jeg trenger virkelig litt hjelp. Fordi jeg har ikke tenkt å gi meg enda.

Alle står vi fast litt før vi lærer, så jeg håper noen kan lære meg å få rettet opp i denne mulige "bagatellen".

Problemet ligge på AktiveBarn.net
(Det er ikke meningen å reklamere for siden, bare så det er sagt.)
Sletter gjerne innlegget her når problemet er løst dersom det strider mot regelverket å la den ligge i evig tid på dette forumet.

Beskrivelse:
Det er (skal i hvertfall være) en rekke "linker til sider" i header området.
Sider som: Om oss, Nyttige linker, Aktivitets tips og butikk.
I chrome så vises kun Om oss.
I IE 9 vises hele rekken.

Bilde av visninsgsfeilen
http://aktivebarn.net/wp-content/uploads/2012/03/Nettleserproblem.jpg

Tusen takk til de som har lyst til å hjelpe meg.
Hilsen Tom
110110010001
82 8
Hadde ikke noe problem med å se "linkene" hos meg. Bruker også samme chrome versjon.
Chrome 18.0.1025.56 beta-m

Funker som bare det i denne versjonen av chrome.
Trådstarter
14 0
Så hurtig svar. Fantastisk dette internettet.
Tusen takk for at dere tok dere tid til å se på saken Beis og Toddi10

Men ikke akkurat det svaret jeg håper på. Hva kan være galt? Instillinger i mitt oppsett av Chrome?
Tastaturkriger
Deezire's Avatar
Chrome cacher veldig (veldig, veldig!) mye, prøv det i incognito mode heller, så skal du nok se at resultatet er som det skal være.
Trådstarter
14 0
Inkognito mode viste perfekt resultat.

Toddi10: Du er en fantastisk person.
Beis: Du innspirerer med å ligge ett skritt forran alle andre. Så du er innspirerende.
Deezire: Takk for at du gir meg ett gledens håp, å se hjemmesiden på korrekt måte med chrome er ett skritt i riktig retning. Mange tusen takk, du er til stor hjelp.

Men ikke alle som kommer inn på hjemmesiden har åpnet ett incognito vindu, så hva tror dere jeg må gjøre for å få til en wordpress hjemmeside som vises for alle
Incognito her blir brukt for å unngå cache i Chrome. Altså at chrome henter inn data som den har lagret fra side, i stedet for å hente all data inn på ny. Dvs. at den vesjonen som ligger i cache er eldre en den versjonen du vil se. De som åpner siden i crome slik den ser ut nå, og som ikke har vert inne på siden før, vil se den nyeste oppdateringen. Ergo: No problem.
Trådstarter
14 0
Herlig svar du kom med Dominic.
Det er godt å tenke: No problem.

Nå vises det riktig på min "vanlige" chrome, var nok å "observer" hjemmesiden en gang med incognito mode.
Har så lyst til å vise min takknemmelighet, men vet ikke helt hvordan jeg skal få det til.

Legger inn link til Freak.no på Nyttige linker. Det er som takk for hjelpen til dere alle fra meg Tom
Det kan fort også være en extension som gjør dette, f.eks en adblocker.
Du kan også trykke CTRL+F5 for å få en helt fresh nedlastning av nettsiden du besøker.

Dette skulle vel også løst problemet ditt i Chrome uten inkognito.
Trådstarter
14 0
Takk for besvarelse fuzzy76 og laxzzi.

CTRL + F5 virket faktisk ikke. Det var noe med cacher å gjøre ja, så etter en visning med incognito besøk, løste problemet seg. Det var bare på på min nettleser jeg ikke fikk riktig visning. Fantastisk at Freak forumet klarte å hjelpe meg synes jeg.

Nå har jeg ett nytt problem som står for tur.
på denne tråden har jeg ett problem med VirtueMart handlekurv.
http://freak.no/forum/showthread.php?t=215688
Ta gjerne utfordringen den som har lyst. Setter stor pris på alle svar.