Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 2768
Hei,

Jeg lurer på hva man kan tjene på å ha reklame på hjemmesiden sin, altså jeg tenker lage en hjemmeside, hvorav jeg skal forvente noen klikk om dagen.

Jeg lurer derfor da på hva man forventer at man tjener på å ha reklame på en nettside, om det er noen faste takster eller noe lignende pr klikk eller pr visning?

Takker for alle som har innsikt i saken å svarer.
Man kan tjene fra ingenting til ∞. ALT kommer an på antall besøkende.

For et par klikk om dagen?`max 5 .- i måneden?
Sist endret av Spelly; 26. september 2011 kl. 13:25.
Det kommer an på hvordan du ser for deg å selge denne reklamen.

Google AdSense er en vanlig løsning, der er vilkårene ganske tydelig hvis du tar en titt på Googles AdSenseprogram.

Hvis du ønsker å selge selv, så bestemmer du jo betingelsene på egen hånd. Om du nå ønsker å ta betalt per klikk eller per visning, eventuelt tidsperioder. Da er det en større jobb å få inn annonsører, men det kan gi bedre uttelling hvis du er en god selger, har et salgbart produkt og et greit system for å få inn pengene.
Sitat av spelley Vis innlegg
For et par klikk om dagen?`max 5 .- i måneden?
Vis hele sitatet...

Det er jo bare tull. Ett klikk på AdSense er gjerne 5 kroner, så om du får to stykker om dagen blir det 300kr i måneden.
Sitat av Mandokir Vis innlegg
Det er jo bare tull. Ett klikk på AdSense er gjerne 5 kroner, så om du får to stykker om dagen blir det 300kr i måneden.
Vis hele sitatet...
et klikk med adsense er vel ikke fastsatt 5kr pr klikk? variere dette ikke veldig?
Sitat av Pyromanic Vis innlegg
et klikk med adsense er vel ikke fastsatt 5kr pr klikk? variere dette ikke veldig?
Vis hele sitatet...
Jo, men rundt 5 kroner er omtrent en slik beløp man får. Men ja, kommer helt ann på hvilken type annonser som vises.
Jeg hadde adsense på siden min. Da fikk jeg cirka 2 kr per klikk i begynnelsen og så begynte det og dale nedover til 2-3 øre per klikk.
Sitat av Mandokir Vis innlegg
Det er jo bare tull. Ett klikk på AdSense er gjerne 5 kroner, så om du får to stykker om dagen blir det 300kr i måneden.
Vis hele sitatet...

Du tar høyde for at alle de besøkende på nettsiden gjør det, noe som overhode ikke er reelt.

Hadde det vært så enkelt å tjene 300.- ekstra i måneden skal jeg søren meg sette opp et par hundre nettsider som kan ha annonse på seg. JEg kommer til å bli rik. Eller ikke.
Sist endret av Spelly; 26. september 2011 kl. 14:23.
Ok, så det er bare hvis personen "trykker" på adden at man tjener penger?
Sitat av Pyromanic Vis innlegg
Ok, så det er bare hvis personen "trykker" på adden at man tjener penger?
Vis hele sitatet...
Yep.
AdSense gir penger både for klikk på annonsen og besøkende som ser reklamen. Eventyrskogen har et titalls besøkende daglig, det blir tilnærmet aldri fysisk klikket på annonsen, og allikevel tjener jeg rundt 50 kroner i måneden. Klarer du å lage en virkelig populær side er det definitivt penger i dette.
man har mange forum hvor man kan selge reklameplaser på. du kan regne med og få litt mer pr klikk da
Jeg husker for en del tid siden, når jeg følgte Console Gaming communitiet på YouTube, var det mange som hadde SD-Capturecards og de ville gjerne ha HD PVRs, som kostet en del da. Før de store ble sponset osv, fant de faktisk på en del kreative ting, som f.eks. å lage en blogg med AdSense. Men det som var da, det var at for å få AdSense, må du søke og bli godskjent av google. Så om du har en useriøs side med lite eller ingenting på den, vil dette bli avslått. Så om du skal først begynne, få deg en gjeng som leser bloggen/siden din aktivt, og post hver dag. Om Google mener at siden din er seriøs, og vil få nok views eller clicks på siden, så vil de godta deg.

Det skal ikke være lett, vet du! Uansett, lykke til!

- Serenity
Sitat av spelley Vis innlegg
Du tar høyde for at alle de besøkende på nettsiden gjør det, noe som overhode ikke er reelt.
Vis hele sitatet...
Nei, selvfølgelig tror jeg ikke alle som er innom siden klikker. Han jeg først siterte sa et par klikk om dagen, noe som ikke er urimelig om man har en ålreit mengde med besøk på siden.

Hadde alle som var innom siden klikket på annonsene hadde jeg også vært rik
Sitat av spelley Vis innlegg
Du tar høyde for at alle de besøkende på nettsiden gjør det, noe som overhode ikke er reelt.

Hadde det vært så enkelt å tjene 300.- ekstra i måneden skal jeg søren meg sette opp et par hundre nettsider som kan ha annonse på seg. JEg kommer til å bli rik. Eller ikke.
Vis hele sitatet...

Det han sier er jo sant..
Tjente selv over 700 kr. på 5 dager med Adsense.
Adsense er ett veldig godt alternativ for annonser.
Sitat av Legende Vis innlegg
AdSense gir penger både for klikk på annonsen og besøkende som ser reklamen. Eventyrskogen har et titalls besøkende daglig, det blir tilnærmet aldri fysisk klikket på annonsen, og allikevel tjener jeg rundt 50 kroner i måneden. Klarer du å lage en virkelig populær side er det definitivt penger i dette.
Vis hele sitatet...
jeg har nettopp klikket på den. ingen årsak.
Pengene du får fra adsense kommer helt ann på hvilket land den som trykker på kommer fra.
Fks, Norge er et av de best betalte. Norge kan gi opptil 4kr ( høyeste jeg har fått )

India for eksempel gir 10 - 70 øre!
Lykke til!
Google Adsense, TradeDoubler, Euroads, Tradetracker er gode alternative på det norske markedet. Google Adsense er nok den som gir mest penger i kassa.
Sitat av Cartman Jr Vis innlegg
Pengene du får fra adsense kommer helt ann på hvilket land den som trykker på kommer fra.
Fks, Norge er et av de best betalte. Norge kan gi opptil 4kr ( høyeste jeg har fått )

India for eksempel gir 10 - 70 øre!
Lykke til!
Vis hele sitatet...
Norge er ikke best, fåt selv opp mot 16 kr av Canada/Austalia/USA.
Her er en lenke om hvordan du kan tjene penger på nett