Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1966 169718
Fant gillih suit i går. Valgte female character kan ikke bruke den : (

Så til dere som starter på nytt velg male Character. Så slipper det og skje det samme med dere.
Btw, hvor er det dere sitter og snakker? Ser at noen er på teamspeak andre er på mumble.
skype
titegn
Flesteparten her inne sitter på Silentspy sin egen Teamspeak kanal.
voip.silentspy.net
Sjokomelk og meg sitter på teamspeak og spiller day-z for første gang(ingen av oss har spilt arma før heller) men hvordan kan vi finde hverandre ? Nå har vi prøvd å se hvor skyene går og gå på jernbanen, men finner hverandre ikke. Og hvordan plukker man opp ting ? Jeg klarer å plukke opp tomme bokser og sånt men ikke en øks.
Sist endret av t_ben; 24. juni 2012 kl. 18:47.
Sitat av t_ben Vis innlegg
Sjokomelk og meg sitter på teamspeak og spiller day-z for første gang(ingen av oss har spilt arma før heller) men hvordan kan vi finde hverandre ? Nå har vi prøvd å se hvor skyene går og gå på jernbanen, men finner hverandre ikke. Og hvordan plukker man opp ting ? Jeg klarer å plukke opp tomme bokser og sånt men ikke en øks.
Vis hele sitatet...
Dere må se hvor dere spawner på starten. Det står nederst i høyre gjørne når du spawner.
Det med og plukke opp ØKS og bags. Bildeler og andre "store" ting. Må du scrolle på muse jule.
Tombøtte, Rolsen Royce, FrostGauge og meg er på tur i skogen her. Kom over dette og måtte ta et minnefoto
Hvilken vei går skyene, eventuellt hvordan kan jeg finne ut hva som er nord, sør osv?
Sist endret av discfarmer; 24. juni 2012 kl. 19:15.
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Når du spawner er som oftest havet sør for deg. Med mindre du spawner i Solnichniy, da er det øst.
Holder på å laste ned Arma 2 Combined operations nå. Gleder meg til å teste ut DayZ!
hvor er veiene IRL
Noen tips til å finne våpen ?
Her har dere et kart om noen nye trenger det

edit: vi trenger også vann, hvordan får man dette ?

edit 2: Vi er på teamspeak(voip.silentspy.net) på Norway 1 siden den var ledig, men spiller på en random polsk server. Fint om noen som er litt erfarene kan komme å hjelpe oss litt da dette er første gang vi spiller day-z og er ganske forviredde.
Sist endret av t_ben; 24. juni 2012 kl. 20:27.
Gikk greit helt fram til traktoren glitcha og to en hel del saltoer mens Tombøtte kjørte.
Sitat av iSatan Vis innlegg
Gikk greit helt fram til traktoren glitcha og to en hel del saltoer mens Tombøtte kjørte.
[img]https://imma.gr//42582.jpg[img]
Vis hele sitatet...
I lol'd!

Gleder meg til og spille igjen, er gått over 1 uke siden sist nå, og det blir over 2 uker til eg får spilt igjen! Traumer...
Har heller ikkje fått fulgt med på hvilke updates som har kommet i det siste, er det noe nytt siden "badit iconet" på høgre side forsvant? Har fått med meg at vi nå starter uten våpen, og av du kan bruke øks til og slå med da ^^
Valgfri brukertittel
ArtOfHacking's Avatar
Sitat av iSatan Vis innlegg
Gikk greit helt fram til traktoren glitcha og to en hel del saltoer mens Tombøtte kjørte.
Vis hele sitatet...


Hvilken server er dere på ?
Sitat av t_ben Vis innlegg
Noen tips til å finne våpen ?
Vis hele sitatet...
Tips se på denne linken litt juks syns jeg men hadde aldri klart og sette meg inn i spillet hvis jeg ikke hadde hatt den :P er egentlig veldig juks sort of siden man kan finne kart in game som er helt useless i forhold til dette xD

http://teamfackin.com/moocow/dayz/map/

hvis noen har lyst til og spille så er jeg med kjedelig og slakte bandits alene :P

Jeg har Mic(g35)
Steam: http://steamcommunity.com/profiles/76561198036024886
IGN: Iths
http://dayzmap.info/ Er også ett veldig bra kart.

Btw, var så overdrevent heldig att jeg fant ett telt her. Så lurer bare på hvor lenge de varer etter at de er sittet opp.
Longboarder
zitare's Avatar
Sitat av ArtOfHacking Vis innlegg
Hvilken server er dere på ?
Vis hele sitatet...
Vi var på us 38, men alle ble brått drept og serveren gikk ned... -_-
Så forjevelig kjipt.. vi hadde jo klart oss så bra og etter så mye trøbbel har ikke peiling på hva som sjedde heller, prøver å finne ut av det

Sitat av zitare Vis innlegg
Vi var på us 38, men alle ble brått drept og serveren gikk ned... -_-
Vis hele sitatet...
Valgfri brukertittel
ArtOfHacking's Avatar
http://i47.tinypic.com/15h1oau.jpg



Har clearet endel camper på Norway 2 idag. , ødelagte vehicles & tok ut loote får at det skulle forsvinne.




EDIT: Litt stort bilde, menmen.
Sist endret av ArtOfHacking; 24. juni 2012 kl. 22:01.
Noen som har blod i nærheten av NW airport, kan gi en rifle i bytte.
Sist endret av EoN; 24. juni 2012 kl. 22:26.
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Møtte en kis på Balota Airfield idag, han sa han var "friendly and unarmed" når jeg spurte. Uskikkelig som han var løp han vekk fra meg uten å hilse ordentlig eller si hadet, så da putta jeg et par ak-rounds i beina på han og så han brakk det ene. Det siste jeg så før jeg spurta vekk fra zombiene jeg aggroa var "fag" i chatten.
Hero of Time
bronze's Avatar
Er det lov å skryte her? Eg og ein kompis har til no funne tre telt, og har sett opp to av dei. Eit av dei blir brukt til pistolar og smg, medan det andre blir brukt til rifler og maskingevær. Dei står ikkje så altfor godt gøymt fordi vi ikkje visste korleis ein må sette ut teltet utan å få feilmelding om at plasseringa ikkje var god nok, og no som vi veit det gidd vi ikkje å flytte dei (ein må gå framover med inventory oppe og spamme "pitch tent"). Vi har blant oss 2x FN FAL, 2x AKM, M16A2, M14 Aim, CZ 550, MP5, M9 SD og diverse andre pistolar. No er fokuset ikkje lenger å overleve, men å drepe andre survivors/bandittar oppe i north, finne helikopterkræsj, finne køyretøy, og snike oss inn på NW Airfield. Av og til kjem vi nok til å nærme oss Cherno og Elektro for å lage leven.

Edit: Har ikkje spelt så lenge, men min nåverande karakter har levd 2-3 dagar.
Sist endret av bronze; 24. juni 2012 kl. 23:52.
110110010001
82 8
Noen som spiller? Begynner å bli lei av å jakte Zeds alene nå. Har både Skype og Teamspeak. Pm hvis du joiner!
Sitat av Toddi10 Vis innlegg
Noen som spiller? Begynner å bli lei av å jakte Zeds alene nå. Har både Skype og Teamspeak. Pm hvis du joiner!
Vis hele sitatet...
Sitter i teamspeak med deg nå, du svarer ikke
Ville tilstander i Elektro
Sitat av FatMan Vis innlegg
Er du shit i trynet??:
Vis hele sitatet...

Jeg vet ikke helt om du forstod det jeg skrev, men jeg skrev faktisk "etter MIN mening"! MIN MENING! så viSst du skal si spydige kommentarer kan du holde dem for deg selv neste gang!
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Sitat av Ghostskull_96 Vis innlegg
Jeg vet ikke helt om du forstod det jeg skrev, men jeg skrev faktisk "etter MIN mening"! MIN MENING! så viSst du skal si spydige kommentarer kan du holde dem for deg selv neste gang!
Vis hele sitatet...
Hele poenget med et diskusjonsforum er at man skal fremme sine meninger og argumentere mot andres. Du kommer og sier at spillet ligner på CSS, som etter min mening er et av verdens kjedeligste spill. Du spør også om spillet er gratis eller koster penger, noe som er skrevet relativt mange ganger både i denne tråden og overalt ellers på internett. Et google-søk på dayz mod ville gitt deg svaret innen få sekunder.

For å svare på spørsmålene dine, så er dayz en gratis mod til arma2, en military-simulator som koster penger. Du kan laste ned arma2-free, men du må KJØPE operation arrowhead expansion pack for å spille. Det er også bare en map, og spillet er ingenting som hverken CSS, CoD, Battlefield eller <genericshooter2012>
Valgfri brukertittel
ArtOfHacking's Avatar
http://i46.tinypic.com/i53wav.jpg


Herregud så redd jeg ble etter alle timene jeg har strevd med å finne loot. :/

1.9k blood etter jeg drepte en gruppe på 3 med snipers, de hadde ikke noe gear som var usefull for meg, men jeg fikk iallefal killcount opp. ( Eg i skrivende stund på 36-38.
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Greit gear det der Art. Nesten så jeg tenker brukernavnet ditt har noe med saken å gjøre
Du var tilfeldigvis ikke i elektro i dag oppe i en branstasjon å fyrte av skudd på 2 stakars folk som sprang for livet opp en bakke ? Norway 2 serveren

Sitat av ArtOfHacking Vis innlegg
http://i46.tinypic.com/i53wav.jpg


Herregud så redd jeg ble etter alle timene jeg har strevd med å finne loot. :/

1.9k blood etter jeg drepte en gruppe på 3 med snipers, de hadde ikke noe gear som var usefull for meg, men jeg fikk iallefal killcount opp. ( Eg i skrivende stund på 36-38.
Vis hele sitatet...
Kjøpte spillet på steam og lastet ned modden på fredag. Har spillt litt av og på i helga, men overall er inntrykket meget positivt. Så til og med en shotgun liggende på bakken i går men selvføgelig var det et lass med zombier som voldtok meg 2 sekunder etterpå....
Jack of all trades
Apoxi's Avatar
Jeg gjorde i dag det fantastiske å klikke respawn når jeg skulle inn på options... Der forsvant alt jeg har samlet opp i de siste par dagene. Klarte ikke å fortsette å spille da, logget av deprimert :P

Starter nok opp igjen senere da

Apoxi
Valgfri brukertittel
ArtOfHacking's Avatar
Sitat av Tombøtte Vis innlegg
Du var tilfeldigvis ikke i elektro i dag oppe i en branstasjon å fyrte av skudd på 2 stakars folk som sprang for livet opp en bakke ? Norway 2 serveren
Vis hele sitatet...
Nope, dreper bare folk oppe i Nord.


Daua idag, klarte å få 40 kills, så var det en SATAN som logget in bak meg på North Airfield å fyrte av 2 skudd me AK. :/


Er så dritt at UANSETT hvor mye du planlegger, gjør ting taktisk, så kan folk logge inn noen meter bak deg å drepe deg. /:
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Campa litt i Cherno idag. Haters gonna hate.
http://bildr.no/view/1213976
Sist endret av FatMan; 25. juni 2012 kl. 20:10.
Var på Norway 2 for en stund siden, 2 stykk fra et tak begynte å skyte på meg, stakkars meg, skulle bare gi morfin til kompissen min! ligger nå i chernov å trenger blood, har blood packen, noen som har lyst å komme :3?
Sist endret av Tombøtte; 25. juni 2012 kl. 22:27.
Hei hei, stalket threaden lenge, møtte Iths ingame ( I is Cookie huehue ) Lurte på om noen hadde antibiotika, vet de er sjeldne men er kjipt å løpe rundt med 6k blod og en konstant hoste.

jo_in_ko på skype : )
Om du klikker ja på inviten på skype jeg sente deg så kan vi hjelpe hverandre

Sitat av Cookieawesome Vis innlegg
Hei hei, stalket threaden lenge, møtte Iths ingame ( I is Cookie huehue ) Lurte på om noen hadde antibiotika, vet de er sjeldne men er kjipt å løpe rundt med 6k blod og en konstant hoste.

jo_in_ko på skype : )
Vis hele sitatet...
Ski for your life
kosepaa's Avatar
Add meg på skype hvis du er hypp på et game; mesna2.
Hmm, nå har jeg krabba i en time, plutselig kom det 5 zombier og drepte meg... Jeg kommer meg liksom aldri i gang her! Noen tips på hva jeg kan gjøre for og komme meg igang? Sliter med og finne våpen! Finner bare masse ammo :<

*edit, dette er sjette gangen jeg dør uten og skaffe våpen :/ spiller solo atm
Sist endret av Kaelx; 26. juni 2012 kl. 02:20. Grunn: extrainfo!
110110010001
82 8
Kaelx:

Du kan bruke flares og tomme can's til å distrahere zombiene med. Da blir det mye lettere å komme seg inn i hus.
Sist endret av Toddi10; 26. juni 2012 kl. 02:42.
Glassfiber
Rolsen Royce's Avatar
Trådstarter
Sitat av Kaelx Vis innlegg
Hmm, nå har jeg krabba i en time, plutselig kom det 5 zombier og drepte meg...
Vis hele sitatet...
Når man blir oppdaget, så har man kun i overkant av et sekund til å reise seg opp og løpe.
Du er enten for treg, eller tror at zombier gir kos.
Ifølge historien din, så lå du med spredte ben som fra en erotisk novelle.
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Sitat av Apoxi Vis innlegg
Jeg gjorde i dag det fantastiske å klikke respawn når jeg skulle inn på options... Der forsvant alt jeg har samlet opp i de siste par dagene. Klarte ikke å fortsette å spille da, logget av deprimert :P

Starter nok opp igjen senere da

Apoxi
Vis hele sitatet...
VAR DET DEG JEG MØTTE DA KANSKJE??
Jeg var i Balota når det kom en kis opp trappa, han virka friendly så vi clearet zombier sammen. Vi gikk litt nord fra flyplassen, hvorpå han ga meg en bloodbag, og jeg ga han en. Han spurte så om jeg hadde TS, og plutselig døde han rett foran meg. Mistenker han trykket respawn, men er ikke sikker. Jeg fikk iallefall litt gratis gear.
Jack of all trades
Apoxi's Avatar
Sitat av FatMan Vis innlegg
VAR DET DEG JEG MØTTE DA KANSKJE??
Jeg var i Balota når det kom en kis opp trappa, han virka friendly så vi clearet zombier sammen. Vi gikk litt nord fra flyplassen, hvorpå han ga meg en bloodbag, og jeg ga han en. Han spurte så om jeg hadde TS, og plutselig døde han rett foran meg. Mistenker han trykket respawn, men er ikke sikker. Jeg fikk iallefall litt gratis gear.
Vis hele sitatet...
Haha, ja! Det var meg!
Ble så deppa da. Tar det ikke så tungt å dø av zeds eller andre spillere, men å dø pga av egen feil er bare så jævlig skuff :P

Bra du tok gearet mitt da
Har startet på nytt siden da og fått mye bedre stuff nå

Apoxi
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Hahaha fyfaen så bra! Jeg fikk helt noia, trodde en sniper eller noen med suppressor hadde skutt deg, så jeg løp avgårde i sikksakk for å dodge kuler, og krabba tilbake til liket ditt. Ga deg forresten en ordentlig begravelse
Jack of all trades
Apoxi's Avatar
Hehe, jeg satt å tenkte for meg selv at du sikkert ble litt skremt ja :P Det ville jeg blitt hvertfall!

Takk for begravelsen ja. Snilt

Apoxi
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Hahahah konge historie da!
Heiheiehei, Jeg har nettopp registrert meg her på Freak. Jeg vil heftig spille DayZ men Pcn min som jeg kjøpte iforigje år, crasher bare. 4gang den er på rep på 1 år
Sist endret av Parkour Gamer; 26. juni 2012 kl. 13:20.
Er i gruppe med tre andre folk, FatMan inkludert. Tenkte jeg skulle assassinate dem etterpå, men ikke si noe. Shhhh!
Prest i fare
FryingPan's Avatar
Tenker på å begynne med DayZ nå, men jeg sitter å leser litt på det, og det er noen som sier at det ikke vil fungere med ARMA II free etter en patch, og at det kanskje vil bli implementert i ARMA. Stemmer dette? For hvis jeg bare trenger Free, og OA for å spille, så har jeg nok til å sette av.

Litt stramt budsjett om dagen, så vil ikke bruke unødvendige penger på noe jeg ikke kan spille når jeg vil