Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1929
110110010001
82 8
Som tittelen sier, jeg og en kompis har den samme eksterne ip'en. Dette blir et problem med tanke på at jeg blir utestengt fra sider som han ble utestengt fra.
Jeg har altid trodd at den eksterne ip'en var en unik ip som du fikk utdelt av ISP'en din. Tar jeg feil eller er det sånn det egentlig skal være?
Sikkerhetsklarert
Du tar feil.. Med mindre dere sitter bak samme modem.
Dvs det er helt rett det du sier, du får tildelt en unik ip, så det stemmer ikke at dere har den samme.
Sist endret av Pjukern; 13. oktober 2011 kl. 06:39.
Dere sitter vel på samme modem/router.
NAT - Google it.
110110010001
Trådstarter
82 8
Sitter ikke på samme router/modem nei. Han sitter hjemme hos seg og jeg sitter hjemme hos meg. Begge besøker en side kalt "whatsmyip" eller noe sånt og får samme ip.
Har dere samme ISP?
110110010001
Trådstarter
82 8
Det har vi.
Kontakt ISP og hør hva de har å si.
http://compnetworking.about.com/od/w...p_conflict.htm
Sist endret av bendikz; 13. oktober 2011 kl. 19:37.
av en heller annen grunn så NAT'er vel ISP da, men det er merkelig. Aldri hørt om før.
Hmm, dere ville vel merket det om dere hadde satt opp en VPN forbindelse mellom hverandre og, hehe.
Men ja, kontakt ISP.
Hvilen ISP bruker dere?
110110010001
Trådstarter
82 8
Sitat av BENDIKSVERDEN Vis innlegg
Hvilen ISP bruker dere?
Vis hele sitatet...

Bruker Lyse Altibox
Da går du og vennen din i morgen å ringer dem å forklarer problemet, dere kan si at dette har skapt store problemer og dermed få en bonus begge to
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Av rein interesse - kva er IPen? Å vite det kan sei en del om feilkjelder.

Du har stortsett ingenting å bekymre deg for ved å poste den; ingen kan spore det tilbake til deg.
Hatt lyse veldig lenge? Høres ut som dere er på den gamle løsningen der dere får interne ipadresser tildelt.
Geek på deltid
SteInMetz's Avatar
Sitat av Trrunde Vis innlegg
Hatt lyse veldig lenge? Høres ut som dere er på den gamle løsningen der dere får interne ipadresser tildelt.
Vis hele sitatet...
This.

Har egentlig den gamle løsningen selv også, men bestilte fast-ip for å løse det.
Sitat av BENDIKSVERDEN Vis innlegg
Da går du og vennen din i morgen å ringer dem å forklarer problemet, dere kan si at dette har skapt store problemer og dermed få en bonus begge to
Vis hele sitatet...

Lyse er nok fullt klar over at disse folka har samme ipadresse da de er koblet opp på den gamle løsningen med felles NAT. Får nok bare beskjed om å skaffe seg en statisk ipadresse dersom det skaper problemer for dem.