Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1863
Hei! jeg ble tatt for hasj av politiet rett før jeg fyllte 18 år, og ble sendt til konfliktrådet der de sa at jeg kunne velge mellom å gå på regelmessige urinprøver i 1 år(frivilligt) eller å få prikk på rulleblad i 5 år. Jeg valgte urinprøver siden jeg var da under 18 år og ville ikke si nei til det foran foreldrene mine. Men da jeg var innom konfliktrådet så sa de at jeg kunne avbryte kontrakten når som helst siden dette da var "frivillig urinprøver". Kan jeg bare sende enn sms til konfliktrådet og si "Hei, jeg vil ikke fortsette med kontrakten"? Kan jeg forvente meg en del spørsmål om hvorfor jeg ikke vil lenger? kan de komme innom og kreve en urinprøve? Jeg er ikke clean nå heller.
Digital nomade
trippy's Avatar
Er ditt valg om du vil eller ikke, men hvis du skal ta lappen i etterkant må du nok ta flere urinprøver for å bevise at du er clean. Jeg kunne velge mellom urinprøver eller å miste lappen når jeg blei tatt, var over 18 da men.

Edit: Nei de kan ikke komme innom å kreve flere prøver hvis du har brutt kontrakten. Det er som du sier; Frivillig
Sist endret av trippy; 17. mars 2016 kl. 16:05.
Alternativet er vel å betale ei bot, sikkert?
Jeg hadde blankt betalt bota vs pisseprøver men som du beskriver situasjonen, forstår at jeg at du valgte pissings. Men ja, jeg er usikker på hva konsekvensen av å avbryte kontrakta er.
Den er jo såkalt "frivillig", så det er mulig du slipper billig unna her. At dem rett og slett "glemmer"å følge opp når du avbryter. Kan hende du er heldig...
Men ikke bli overraska om du får et forelegg på 2000-4000 kr...

I aller verste fall truer dem kanskje med utsettelse på lappen... Men jeg tipper det heller går mot forelegg. Dem er mer interessert i penger

En kompis av meg ble tatt for andre gang for å ha røyka og oppbevart cannabis (små brukermengder), og han fikk brev i posten (automatisk?) om at han fikk utsettelse på førerkort / kjøreskole. Han har ikke tatt trafikkalt grunnkurs engang... Så det var ganske merkelig.

Det er rart, fordi jeg har også blitt tatt to ganger, og jeg har førerkort, og hørte ikke noe om inndragelse eller utsettelse... Kan hende det var fordi jeg i begge sakene klarte å få frem at mitt bruk var "sporadisk"...
Poenget er at det ikke er noen fasit for hva som skjer, så jeg tror du rett og slett må spørre dem
Veldig dumt å avbryte iom. at du allerede er godt i gang og har det som skal til for å få førerkort. Er ikke verdt å avbryte hvis du må ta nye prøver for å vise edruelighet i etterkant når du er ute etter å få kjørt opp.
Fattigmannsblod;
Underklass's Avatar
Sånn for å skyte inn: sender ikke dette et tydelig signal til politiet at du fremdeles ønsker å involvere deg i "kriminalitet"?
Hvis du ikke er clean må du avbryte. Vet ikke hva som skjer når du avbryter, men det blir garantert bråk hvis du slår ut positivt på noe.
Soldier - Shift Com.
Stickyshift's Avatar
Det å avbryte og få et positivt resultat på en prøve gir deg begge deler brudd på påtaleunnlatelsen. Det vil si at du vil da bli straffet for det forholdet som gjorde at du havnet i den situasjonen du er i. Du vil jo da i tillegg få et nytt anmeldt forhold hvis du pisser positivt.
Trådstarter
2 0
Sitat av Stickyshift Vis innlegg
Det å avbryte og få et positivt resultat på en prøve gir deg begge deler brudd på påtaleunnlatelsen. Det vil si at du vil da bli straffet for det forholdet som gjorde at du havnet i den situasjonen du er i. Du vil jo da i tillegg få et nytt anmeldt forhold hvis du pisser positivt.
Vis hele sitatet...
kommer de til å teste meg selv om jeg har sagt at jeg vil avbryte kontrakten?
Soldier - Shift Com.
Stickyshift's Avatar
Sitat av mrkaos747 Vis innlegg
kommer de til å teste meg selv om jeg har sagt at jeg vil avbryte kontrakten?
Vis hele sitatet...
Den er som du sier, frivillig, men det er jo et vilkår for å unngå påtale. So hvis du vil unngå å måtte avgi urinprøve, ikke gi politiet skjellig grunn til det

Men er det ikke litt kjipt å få forholdet på rullebladet enn å holde deg unna en stund? Det er jo ikke snakk om en evighet.