Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 2244
158.000/169.000 Mhz
vel jeg skulla hatt fram denne frekvensen hva trengs?
158 finner jeg ingenting på. 169.0 finner jeg heller ingenting på men mye av politiradioen foregår på 169-170. Tollvesenet, rikskanal(blir brukt når det er store ting på gang på tvers av fylker), fengelsvesenet og überkatastrofer foregår innefor 169-170Mhz

[edit]
Typisk meg å misforstå litt En politiscanner skal kunne ta inn de frekvensene.
Sist endret av TipeX; 9. november 2002 kl. 19:29.
158.000/169.000 Mhz
vel her jeg bor er det noe noe sombare rekker rundt omkring nærområde, vel jeg klarer ikke å taste inn disse frekvensene på min radio, hva trengs lissom?
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Vil legge til at svensk utstyr tar vel inn det meste også, da disse ikke er sperra for politikanaler og slikt :>
Det er da ikke norske heller nå som det å kjøpe OG bruke politiscannere er lov i Norge.
Opprinnelig postet av Surfer
158.000/169.000 Mhz
vel jeg skulla hatt fram denne frekvensen hva trengs?
Vis hele sitatet...
Hvilken radio har du da?
så jeg trenger en scanner for og høre de frekvensene jeg anga. jeg har en liten jvc cd-kasset-radio spiller.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Ehem.. Nei.. Du må vel ha litt kraftigere utstyr en kasettradioen ja..
hehe ja tror nok det ja, har du noe og anbefale da? ond-sofa: du bor i malvik/hommelvik right vel, der er det frekvensen er fra tror jeg.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Bor i Trondheim jeg.
Har fint lite peiling på det der egentlig, men RM Trading har en del slikt utstyr iaffal.
jau var mye fint der
noen som har erfaring med disse? politifrekvensen der jeg bor er 170.400/162.400 Mhz da lønner det vel seg og kjøpe en som tar inn disse frekvensene eller over right?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Du må huske på at det ikke bare er Politiet som er interessant å høre på. Det er veldig mye annet man kan få inn med en sikkelig scanner. Hvis du vil ha en sikkelig scanner som tar inn det meste så vil jeg anbefale deg en Uniden UBC 3000 XLT som det nå er tilbud på hos www.dittvalg.no Der koster denne 1990.- nå og det er billig for en så god scanner.

En annen scanner som er litt billiger er Uniden UBC 220 XLT, det er fortsatt en god scanner, men her mister du litt lagringsplass og noen frekvensområder. Denne koster 1790.- hos både RM og Ditt Valg.

Men hvis du kun vil ta inn litt Politi, Brannvesen, AMK og noe annet små snacks så holder det å kjøpe en Uniden UBC 60 XLT. Den får du til 990.- hos både RM og Ditt Valg.

Hvis du klikker deg inn på siden som ligger i signaturen min så kan laste ned frekvenslisten vår. Se gjennom den og finn ut hva du vil lytte på. Deretter så finner du en scanner som passer til det. Men det er lett å bli sikkelig bitt av basillen så det kan lønne seg å kjøpe en som tar litt mer en det du behøver akkurat nå.

Når det gjelder hvor du skal kjøpe scanner så er både RM og Ditt Valg veldig fine butikker. Enkelte har hatt problemer med at RM har vært litt trege og det er også noen som ikke har fått det dem har bestillt. Men det er vel ikke alle som er fornøyde med Ditt Valg heller. Jeg har handlet en del hos Ditt Valg og har aldri hatt noen problemer. Har som regel hatt varen 2 - 3 dager etter at jeg la inn bestillingen.


Nå var denne tråden litt gammel, så du har vel muligens alt skaffet deg en scanner. Tenkte jeg kunne legge inn en post om dette tilfelle du ikke har kjøpt deg noe ennå.

Håper dette hjalp deg litt på vei.
Heisann!

Her har dere en KJEMPESAMLING med frekvenser.. Just enjoy it!

http://hem2.passagen.se/midn/lista.htm
Må bare gi beskjed om at Nordic Frequency List er veldig uoppdatert. Har skjedd veldig mange forandringer, blant annet hos politiet, det siste året. Det kan jeg ikke se at er kommet med i den listen.

Listen vi lager på politiscanner.com oppdateres hver måned med forandringer og nye frekvenser i Norge.

Mulig den er bedre på frekvenser i Sverige og i andre nordiske land, men det står også på siden at den sist var oppdatert den 27.08.01.

Dette er ikke for å reklamere for mye for politiscanner.com, men rett skal være rett.
Takk for tipset!!
▼ ... noen uker senere ... ▼
Trådstarter
men hva vil skje når/hvis de går over til digitalt samband? da blir det kinda umulig?
Ja, hvis dem starter opp med TETRA så blir det umulig å lytte til Politiet og da også muligens Brann og AMK. Men å bygge ut TETRA koster en hel haug med penger og det tar lang tid. Det vil nesten garantert også bare være de største byene som vil gå over til dette først. Det er vanskelig å få TETRA samband til å virke når det blir litt øde. Dem har jo kjørt TETRA en stund i Trondheim nå, der er det ofte dem må slå over til det gamle analoge sambandet fordi TETRA sambandet ikke funker. TETRA vil nok komme, men jeg tror at det vil ta mange år før det er landsdekkende. At Oslo kan få dette innen et år eller to skal man ikke se bort ifra. Men hvis man ser på store distrikter som for eksempel Romerike så vil det nok ta lang tid før dem går bort fra det analoge systemet.

Mulig jeg tar helt feil nå da. Dem kan jo ha bygd ut alt dette for lenge siden, uten å ha sagt noe om det. Kanskje dem skifter over den 01.01.03 også hører man ikke noe mer på scanneren. Tviler litt på det, men man vet jo aldri.