Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 3101
Hei Freaks!


Jeg har nå tenkt å lage meg en nacho og taco-kjøttdeig lasagne, og trenger gode tips til og få dette best mulig. Vet det egentlig er basic straight forward, men lurer på om noen av dere har gode tilleggs-ingredientser?
Så denne på VG i går, det så digg ut:

http://www.vg.no/mat-og-drikke/oppsk...ft.php?id=3429

Utover det har de mange digge oppskrifter på VG faktisk;

http://www.vg.no/mat-og-drikke/oppskrift/
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Jeg bruker bare å steke kjøttdeig, slenge inn litt hvitløk og jalapenos i miksen. Blande det med nachos i en langpanne eller noe og hive tonnevis med revet ost over. Hives i ovnen på 200-ish grader til osten har smelta.

Spises med guacamole eller noe salsagreier, selv om jeg foretrekker det med guacamole. Latterlig enkelt, dritdigg og man kan faktisk bli mett av det.
Sist endret av Dongerino; 12. januar 2013 kl. 09:51.
Sexy as fuck.
Mozzie's Avatar
Trådstarter
Sitat av Skeetonez Vis innlegg
Jeg bruker bare å steke kjøttdeig, slenge inn litt hvitløk og jalapenos i miksen. Blande det med nachos i en langpanne eller noe og hive tonnevis med revet ost over. Hives i ovnen på 200-ish grader til osten har smelta.

Spises med guacamole eller noe salsagreier, selv om jeg foretrekker det med guacamole. Latterlig enkelt, dritdigg og man kan faktisk bli mett av det.
Vis hele sitatet...
Var dritdigg jeg siktet på! ^^,


Masse hvitløk skal det iallefall være.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av Mozzie Vis innlegg
Var dritdigg jeg siktet på! ^^,


Masse hvitløk skal det iallefall være.
Vis hele sitatet...
Jepp, hvitløk er absolutt et must. Kan jo fint eksperimentere med masse andre greier i det også hvis man vil, det er jo en såpass enkel rett å lage at det skal mye til før man fucker den opp.
Parkettetterligning
Kan jo ha oppi chili, bønner, mais og kanskje løk. Samt hvitløk og jalapenios som nevnt overfor.
Jeg bruker å holde kjøttdeigen vekk fra natcho'en. Det gjør chipsene myk.
Ellers så kan du lage en sandwich, ikke akkurat sunt men holder degmett leeenge.

Du må ha: Brød (helst loff, men grovere funker), smør, valgfri salat, egg, bacon, majones, melk, hvitløkskrydder og salt / pepper.

Begynn med å lage dressingen: Bland sammen 2 spiseskjeer melk og 4 majones, bland inn hvitløk / hvitløks krydder samt salt og pepper. Bestem mengden krydder etter hva du liker. Blandingen skal ikke være flytende, mer som majones. Om det blir for flytende kan du blande inn en spiseskje potetmel eller vanlig mel (Potetmel gir ikke smak), men ikke ta for mye. La dette stå i kjøleskapet for at smakene skal trekke ut og spre seg.

Stek brødskiver av loff (eller annet brød) i smør (helst ekte smør, men margarin funker), brødskivene skal få en gylden farge og være litt "knasende". Beregn 3 brødskiver pr. porsjon. Stek bacon og egg slik du liker det.

Det skal settes opp slik: Brødskive -> Salat -> Dressing -> Bacon -> Brødskive -> Salat -> Dressing -> Egg -> Brødskive.
Om du har, sett grillpinne i 2 av hjørnene, skjær hele sandwichen i 2 på skrått.

NoomNoomNoooom!
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av trappetryne Vis innlegg
Kan jo ha oppi chili, bønner, mais og kanskje løk. Samt hvitløk og jalapenios som nevnt overfor.
Vis hele sitatet...
Faen heller, tror nesten jeg lager nachos selv idag!
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Nattmat kan vere så mye forskjellig, men ett skikkelig nattmåltid må inneholde:
-Ost, masse ost!
-Rømme
-Løk, gjerne hvitløk
-Majones
-Egg
1.Sleng runde nacho skjell på en lang panne.
2.Steik kjøttdeig med taco krydder på.
3.Legg kjøttdeigen over alle nacho skjellene.
4.Hell over ca et helt glass med taco saus.
5.Riv masse ost og spre det utover.

Serveres med feks. rømme, mais, salat, +++

Stekes i ovnen på 200 grader til osten har smeltet Sykt digg!
Spiste nachos i går!
Gjorde det på en, for meg, ny måte:

- Stekte kjøttdeig + tacokrydder
- La nacho-chipsen utover stekebrettet
- La en spiseskje-ish, ikke for mye, kjøttdeig på hver chip
- Ost

Ferdig når osten er smelta.

Dette ble til mange perfect bite-size nachochips.
Ved siden av hadde jeg resten av chipsen og gucca lagd fra bunn,
det ble sykt digg!

Anbefaler en fresh salat ved siden av også

Har du stekt mye kjøttdeig, er det bare å bruke to brett.
▼ ... noen uker senere ... ▼
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av Settoz Vis innlegg
SNIP
Vis hele sitatet...
Okei fyfaen. Var sulten idag og det var ikke en dritt av god mat i kjøleskapet, så jeg bestemte meg for å stikke på butikken, og få kjøpt ingredienser for å prøve ut sandwichen din. Den var så LATTERLIG god, gaahd. Dette skal jeg gjøre oftere.
Sist endret av Dongerino; 28. januar 2013 kl. 15:08.
For dere som vil gå heeelt bananas, så er tacokrydder lett å lage selv, og smaker titusen ganger bedre enn Santa Maria og den andre skiten.

Tilpass mengder etter smak:

Paprikapulver
Chilipulver (Heslt chipotle, men kan være cayenne)
Spisskummen (Denne gir den typiske tacosmaken)
Koriander
Gurkemeie
Salt
Pepper
Sær som enhver
Bangfish's Avatar
Sitat av bronsky Vis innlegg
For dere som vil gå heeelt bananas, så er tacokrydder lett å lage selv, og smaker titusen ganger bedre enn Santa Maria og den andre skiten.

Tilpass mengder etter smak:

Paprikapulver
Chilipulver (Heslt chipotle, men kan være cayenne)
Spisskummen (Denne gir den typiske tacosmaken)
Koriander
Gurkemeie
Salt
Pepper
Vis hele sitatet...
Tacokrydder er bare tull å kjøpe, følg denne.

Selv ville jeg lagt til dette sammen med lista over:
  • Hvitløkspulver
  • Løkpulver
  • Noen dråper tabasco.

Om du vil det skal klistre seg godt til kjøttet tilsetter du litt maizena rørt i et glass kaldt vann.

Bør nevnes at spisskummen er det du bruker mest av. Så glad som jeg er i det bruker jeg gjerne 2 ss, men bare 1 ts koriander.
Sist endret av Bangfish; 28. januar 2013 kl. 16:15.
Det er vel ikke lenge før vi får taco som pålegg. Bare meg som har begynt å bli litt lei tacosmaken overalt?
Sitat av Wessa Vis innlegg
Det er vel ikke lenge før vi får taco som pålegg. Bare meg som har begynt å bli litt lei tacosmaken overalt?
Vis hele sitatet...
Enig..! Taco og kebab, faen med overalt! Nå har jo Grandiosa started med Kebab Pizza også, taco pizza and what not.
Grandiosa blir man jo aldri lei av.
[COLOR="Gray"]EDIT: Må ha den klassiske[/COLOR]
Sist endret av Prinlezz; 28. januar 2013 kl. 17:42.
Sitat av Wessa Vis innlegg
Det er vel ikke lenge før vi får taco som pålegg. Bare meg som har begynt å bli litt lei tacosmaken overalt?
Vis hele sitatet...
det er taco som pålegg, tacoost på tube osv
Sitat av trailerkn Vis innlegg
Nå har jo Grandiosa started med Kebab Pizza også
Vis hele sitatet...
Hvafor'no? Dagens lyspunkt. Må jeg ta meg en tur på butikken.
Sitat av Notoneofthem Vis innlegg
det er taco som pålegg, tacoost på tube osv
Vis hele sitatet...
Haha, vel... vi har det. Massevis, dessverre. Sverger til at jeg ser er ny "taco"...(mat) hver dag i avisene. Taco Pie, Taco ditt, taco datt. Det som er vanvittig trist er alt av det der er bare drit. Santa Maria texmex blanding er ikke noe særlig spør du meg.

Om man har muligheten, lag tacokrydder selv, lag skikkelig meksikansk mat. Det er helt ærlig ikke så veldig vanskelig. Gjerne gro litt urter selv, som koriander. (er en utrolig god urte som brukes veldig mye i meksikansk matlagning).
Selv har jeg chilliplanter, koriander, timian osv. Har hatt litt forskjellig hell med de, men det å gro urter selv er veldig kjekt!
Sitat av shittrønder Vis innlegg
Hvafor'no? Dagens lyspunkt. Må jeg ta meg en tur på butikken.
Vis hele sitatet...
http://www.fastfood.no/id/54614

Synes den ser god ut jeg, men jeg har hørt mye drit om den "nye" utgaven. Har vært til salgs lenge i Sverige visst nok.
Homemade Retard
zeicko's Avatar
Sitat av shittrønder Vis innlegg
Hvafor'no? Dagens lyspunkt. Må jeg ta meg en tur på butikken.
Vis hele sitatet...
la være, stygg som fy den pizzaen :P
Sitat av zeicko Vis innlegg
la være, stygg som fy den pizzaen :P
Vis hele sitatet...
Jeg spiser ikke pizza fordi jeg skal dyppe Tassen i dressingen. Kebab har aldri vært særlig vakkert, men pokker så godt.
Anbefaler å ha ca. en halv boks med rømme i kjøttdeigen på slutten av stekeprosessen. Smaker fantastisk.