Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  75 5974
http://www.dagbladet.no/2009/11/04/n...usjon/8872163/

Nå har folket bestemt seg for og gi horekunder 25 000,- kroner i bot, og ikke 9000,- som det har vært til nå. Logikken bak det er at boten skal virke mer avskrekkende.


Selvfølgelig virker det mer avskrekkende. Det å gi bøter er det som trengs for og få slutt på all sexkjøp og menneskehandel.
Det er også riktig og skifte fokus fra bakmennene til de uskyldige kjøpere, fordi det er tross alt de som fortjener straff.


Det er mye værre og kjøpe seg sex enn å banke opp en kar. Så det er jeg glad for at vises på størrelsen på boten nå. 25 tusen for å kjøpe sex - 6000 for og banke opp en mann. Å kjøpe sex er faktisk en kriminell handling på skyhøyt nivå, mye høyere enn og utføre blind vold.

Ja, finn 3 feil..


Hva mener dere om økningen? Er det riktig?
Da blir det ikke mere kos
Nop
Tror at dette bare får de prostituerte og kundene til å benytte seg av andre metoder for handel enn å stå midt på gata og vise Ola Nordmann hva de driver med.
Strengere straffer fører gjerne til at noen blir fraskremt, men kan medføre at de som ikke blir fraskremt fortsetter, men nå i et enda mer lukket miljø, men farer om enda mer kummerslige forhold for begge parter.
Nå skal ikke jeg legge inn et stort foredrag om mine meninger angående sexkjøp (Jeg har verken tid eller ork), men jeg kan gi en kort oppsummering.

Hva man gjør med sin egen kropp er opp til hver enkelt. Basta! Vil du selge deg selv, så for all del. Slå deg løs.
Da virker det jo også logisk at man skal kunne kjøpe sex, dersom noen frivillig selger det. Eller har jeg gått glipp av noe?

25.000,- Er jo rett og slett en helt latterlig sum! Nå mener jo jeg at en hvilkensom helst sum blir for dumt, ettersom jeg ikke ser noe galt med markedet. Men Femogtyvetusen.. Nei vet du hva.
Sitat av Lille Nikotin Vis innlegg
Nå skal ikke jeg legge inn et stort foredrag om mine meninger angående sexkjøp (Jeg har verken tid eller ork), men jeg kan gi en kort oppsummering.

Hva man gjør med sin egen kropp er opp til hver enkelt. Basta! Vil du selge deg selv, så for all del. Slå deg løs.
Da virker det jo også logisk at man skal kunne kjøpe sex, dersom noen frivillig selger det. Eller har jeg gått glipp av noe?

25.000,- Er jo rett og slett en helt latterlig sum! Nå mener jo jeg at en hvilkensom helst sum blir for dumt, ettersom jeg ikke ser noe galt med markedet. Men Femogtyvetusen.. Nei vet du hva.
Vis hele sitatet...
Det Norge prøver og stoppe er de som blir ''tvunget'' til og selge sin egen kropp.
Såkalt trafficking.

Ellers tror jeg prosutisjon hadde vært lov.


EDiT: Sorry for skriveleifer.
Sitat av Lille Nikotin Vis innlegg
Hva man gjør med sin egen kropp er opp til hver enkelt. Basta! Vil du selge deg selv, så for all del. Slå deg løs.
Da virker det jo også logisk at man skal kunne kjøpe sex, dersom noen frivillig selger det. Eller har jeg gått glipp av noe?
Vis hele sitatet...
Nå sikter vel den nye sexkjøploven mot å hjelpe ofre for menneskehandel og ta bakmennene. Sier ikke at dette nødvendigvis er den beste måten å gjøre det på, men det er ganske naivt å tro at all salg av egen kropp er frivillig.

Mange av de utenlandske prostituerte i Norge kommer fra fattige land og blir hjulpet hit av bakmenn som senere tvinger dem til å selge sex for å tjene tilbake gjeld. Mange har også familie som er avhengige av dem, og må sende penger hjem. De fleste norske prostituerte er avhengige av stoff, gjerne heroin. Dessuten bli mange prostituerte ofre for overfall, sadisme og til og med drept.
Som du ser skjuler det seg ofte større problemer bak ptostitusjon. Det er derfor man ifjor forbød sex-kjøp. Det er vel da en logisk konsekvens at man setter opp boten for å bli tatt for dette. Om dette er en lur strategi er jeg mer skeptisk til. Jeg tviler sterkt på at man vil greie å minske sex-markedet noe særlig, og de som driver med menneskehandel må vel bare skjule seg enda bedre.
Sitat av NiteOwl Vis innlegg
Om dette er en lur strategi er jeg mer skeptisk til. Jeg tviler sterkt på at man vil greie å minske sex-markedet noe særlig, og de som driver med menneskehandel må vel bare skjule seg enda bedre.
Vis hele sitatet...
Ja, men tvinger man noen til å skjule seg bedre gjør man livet vanskeligere for dem. Det blir vanskeligere å få tak i kunder, det blir vanskeligere å føre skikkelig kontroll over virksomheten sin, og man må konstant være paranoid på alle og enhver.

Jeg mener forøvrig at vi må gå for enten 100% legalisering eller 100% kriminalisering. Moral og annet helvete be damned, å hindre trafickingen og menneskehandel er mye viktigere enn om noen stakkars pripne jævler blir forskrekka over at andre ønsker å betale for å pule. Hvis det overhodet ikke er mulig å få legalisert, må vi få trykka det så langt ned i undergrunnen som mulig, minske profittbasen til de som driver med dette og gjøre livet dems så surt som mulig.

(sukk..skulle ønske grass ble legalisert også.. jeg har genuine moralske kvaler hver eneste gang jeg kjøper. Såkornpenger til kriminelle er ikke en god ide.)
Herregud.

Ja, en så høy straff vil selvfølgelig hjelpe! Dette er jo bevist gang på gang at det funker. Å påstå noe annet er idioti.

Å sammenlikne straffer med andre straffer er også idiotisk. Man får mye høyere bot hvis man blir tatt for nedlastning også. Når det kommer straff for å kjøpe sex, eller i de fleste tilfeller, kjøpe makt over en annen person, så syns jeg straffen burde bli enda strengere. Hvorfor i all verden skal vi ha slikt svineri i Oslos gater? Eneste måten å få slutt på dette er nok å slå hardt ned på det, og for min del, så kan vi gjerne slå hardere ned. Dette er etter min mening kanskje noe av det verste man kan gjøre utenom drap.

Prostitusjon er jo voldtekt. Eneste forskjellen er at den prostituerte "gir deg lov" til å gjøre det du vil med han/henne, men tror dere virkelig at kvinnen vil dette?
Sitat av Bendikfa Vis innlegg
Prostitusjon er jo voldtekt. Eneste forskjellen er at den prostituerte "gir deg lov" til å gjøre det du vil med han/henne, men tror dere virkelig at kvinnen vil dette?
Vis hele sitatet...
Ja, jeg tror virkelig at det naivt å tro at alle kvinner tvinges til prostitusjon. Prosenteret som drives av tidligere prostituerte bekrefter at mange har dette som en frivillig inntekt.
Sitat av Marken Vis innlegg
Ja, jeg tror virkelig at det naivt å tro at alle kvinner tvinges til prostitusjon. Prosenteret som drives av tidligere prostituerte bekrefter at mange har dette som en frivillig inntekt.
Vis hele sitatet...
Jeg har hørt folk si dette før. Mulig at det fins noen som driver med dette, men jeg tviler veldig sterkt på at det er majoriteten. Jeg mener i alle fall at vi skal ta tak i problemene, og det er nettopp det vi gjør ved å bøtelegge så mye som vi kommer til å gjøre.

Dessuten er det veldig mange afrikanske prostituerte i Norge nå, og kom ikke her og si at dette er frivillig prostitusjon. Hvis det viser seg at bøteleggingen fungerer, og folk slutter med å kjøpe sex, så tror jeg at dette vil bli en slutt på horenorge. Dette tiltaket vil i alle fall redusere det. Eller skal vi la det være åpent slik at fattige studenter kan få selge kroppen sin for å leve?
husker ikke hva programmet het, skal se om jeg finner en lenke ved en senere anledning. uansett: så et program hvor en britisk kvinnegruppe (tror jeg?) reiste rundt i fremmede land for å se hvordan legal prostitusjon fungerte. Beste eksemplet ble New Zealand, hvor kvinnene selv var sine egne arbeidsgivere i en form for kooporative selskaper, hvor de bestemte arbeidstiden selv, prisene selv, og hvilke kunder de ville ha noe med å gjøre, selv. bruk av kondom, helsesjekker osv var en selvfølgelighet. Disse kvinnene betalte også skatt av arbeidet sitt, og de fleste av dem hadde "normale" liv ved siden av.

dette er da kvinner som velger å gjøre dette _frivillig_. ser ikke problemet med dette? som en av jentene sa selv "de tjener vesentlig bedre enn å sitte i kassen på en butikk, og de får minst et par orgasmer hver dag".

problemet er at prostitusjon blir kriminalisert. Dersom prostitusjon ble satt inn i 100% lovlige rammer, beskattet osv, vil grunnlaget for illegal prostitusjon falle ut. Hvem ville du (teoretisk sett) gått til om du skulle kjøpe sex: en neddopa og sliten ungjente fra et uland som er underernært og sikkert full av sykdommer, eller en frisk kvinne som liker jobben sin, og som frivillig holder på som hun gjør?

Kvinner og menn eier selv sin kropp, og om de selv har lyst må de få lov til å dele! (eventuelt "leie" ut)
Å øke straffen for de som blir tatt hjelper jo ikke de prostituerte. På denne måten så blir det bare en ekstra inntekt for staten. Istedet for 900 000,- i året får de nå inn 2 500 000,-
Det er det jeg reagerer på.

Bedikfa, hva skjer med de prostituerte når markedet forsvinner?
Forsøkene i Sverige (og nå 10 mnd i Norge) viser at prostitusjonen ikke forsvinner, men går under bakken.
På den måten ser ikke vanlige folk at det er ett problem (mindre fokus på disse kvinnene), de prostituerte blir mer utsatt for overgrep (sikkerheten til kvinnene blir dårligere) og hele opplegget blir enda mer lukket (vanskeligere å få hjelp til å bryte med miljøet)
Jeg driver hyppig med sexkjøp, salg og menneskehandel, jeg har enda ikke blitt tatt for det. Det er bare de få gangenene noen blir tatt at det havner i media, tenk på alle svartetallene
Greit nok, kan se problemene ved det også. Nå skal ikke jeg diskutere om prostitusjon skal være lovlig eller ei, for det fins allerede en tråd angående det fra før av. Men må jo bare spørre deg da, vil du heller ha bordeller? Da kunne vi jo overvåket prostituerte i mye større grad?

Jeg veit ikke hvilke tiltak Sverige har gjort, så skal ikke uttale meg så mye om det heller, men har de økt bøtene?

Jeg prøver å se det for meg selv. Hvis jeg hadde vært så idiot og desperat nok til å kjøpe sex, ville jeg da kjøpt sex hvis jeg kunne risikere å få 9000 kr i bot? Kanskje. Hvis det hadde vært 25 000 i bot, aldri. Nå ville jeg aldri gjort noe slikt, men jeg tenker at det kanskje vil luke ut mye av ugresset i det skitne miljøet.

Heter forresten Bendikfa.
Sist endret av bendiks; 4. november 2009 kl. 14:11.
Nå blir det vel nye ordninger for å skaffe seg en hore.
Det blir nok mye mer gjømt fra offentligheten, slik at horekundene ikke skal få store bøter og for at horene skal tjene cash.
poenget her er, som andre har sagt før meg, at man ikke kommer prostitusjonen til livs med kriminalisering - man bare skjuler den. Det er litt på samme måte som at de narkomane i oslo blir ledet i en slags gåsegang frem og tilbake mellom skippergata, karl johan, plata osv. Det politiske tiltaket med så høye bøter virker neppe særlig preventivt på prostitusjon som helhet, men bidrar til å gjøre byen mer estetisk pen å se på (og ikke minst skaffer det inn litt penger til staten).
Sitat av Bendikfa Vis innlegg
Greit nok, kan se problemene ved det også. Nå skal ikke jeg diskutere om prostitusjon skal være lovlig eller ei, for det fins allerede en tråd angående det fra før av. Men må jo bare spørre deg da, vil du heller ha bordeller? Da kunne vi jo overvåket prostituerte i mye større grad?

Jeg veit ikke hvilke tiltak Sverige har gjort, så skal ikke uttale meg så mye om det heller, men har de økt bøtene?

Jeg prøver å se det for meg selv. Hvis jeg hadde vært så idiot og desperat nok til å kjøpe sex, ville jeg da kjøpt sex hvis jeg kunne risikere å få 9000 kr i bot? Kanskje. Hvis det hadde vært 25 000 i bot, aldri. Nå ville jeg aldri gjort noe slikt, men jeg tenker at det kanskje vil luke ut mye av ugresset i det skitne miljøet.

Heter forresten Bendikfa.
Vis hele sitatet...
Sorry for skrivefeil i navnet ditt.
Straffen for kjøp av sex i Sverige er 50 dagsbøter eller fengsel i opptil 6mnd.
En dagsbot er det man tjener på en arbeidsdag etter skatter og avgifter er betalt. Minst 50 og max 1000 kroner, men i praksis 1 dagsbot = 1 promille av årsinntekt før skatt. Hvis jeg har forstått svensk lov riktig.
Da vil altså boten variere fra 2500 kroner til 50000 alt ettersom hvor mye man tjener.

I Sverige har kjøp av sex vært ulovlig i 10år og i følge de tallene jeg har fått oppgitt så har man ikke sett noen nevneverdig nedgang, bare dårligere forhold for kvinnene.

Selv mener jeg at så lenge vi ikke har noe tilbud til disse kvinnene så får vi heller opprette bordeller. De får skatte av inntektene sine, starte fagforeninger og de må bli beskyttet av arbeidsmiljøloven som alle andre.
Det verste er nemlig ikke at folk selger/kjøper sex, det verste er de som misbruker de prostituerte og den håpløse situasjonen jentene er i.

Det beste hadde selvfølgelig vært om vi slapp alt som het kjøp og salg av sex, men da må kvinnene få ett tilbud som er så godt at de ikke kan si nei til det.
Vel, jeg har alltid tenkt alle får gjøre som de vil... (altså de som vil selge kroppen sin får gjøre det).
Men så kom jeg i diskusjon med en kompis som sa 'hva om mora di ville selge kroppen sin, eller søstra di som er over 18?' og jeg tenkte at nei, jeg hadde ikke syntes det er greit. Kall meg gammeldags men... da kom jo poenget, de som er 'horer' er jo også mora/søstra/dattera til noen. Banalt argument, kanskje, men det traff meg. Irriterende nok.
Sitat av Weili Vis innlegg
Vel, jeg har alltid tenkt alle får gjøre som de vil... (altså de som vil selge kroppen sin får gjøre det).
Men så kom jeg i diskusjon med en kompis som sa 'hva om mora di ville selge kroppen sin, eller søstra di som er over 18?' og jeg tenkte at nei, jeg hadde ikke syntes det er greit. Kall meg gammeldags men... da kom jo poenget, de som er 'horer' er jo også mora/søstra/dattera til noen. Banalt argument, kanskje, men det traff meg. Irriterende nok.
Vis hele sitatet...
Det forandrer ikke det faktum at det er moren din sin kropp, gjør det? Hun har fortsatt full rett på å gjøre hva pokker hun vil med den så lenge vi skal holde oss på et saklig nivå. Du kan ikke nekte søsteren moren din å ha sex med faren din eller med hvem som helst andre... Life is great.
25.000kr er en god del.. tullete.
Håper staten bruker inntektene på å forebygge trafficking og ta bakmennene.
Ingen har rett til å kjøpe, eller styre andres liv på denne måten!
Jeg vil tro at en av de grunnene til at boten blir forhøynet er rett å slett at staten får inn mer penger. Yay.
Sitat av margido Vis innlegg
Jeg vil tro at en av de grunnene til at boten blir forhøynet er rett å slett at staten får inn mer penger. Yay.
Vis hele sitatet...
Eller det at de vil forhindre at nordmenn kjøper sex. På den måten blir Norge et mindre attraktivt land å hore i, og horene forflytter seg til andre land. Vips, så er dette ikke Norge sitt problem lengre.
Sitat av raze Vis innlegg
Eller det at de vil forhindre at nordmenn kjøper sex. På den måten blir Norge et mindre attraktivt land å hore i, og horene forflytter seg til andre land. Vips, så er dette ikke Norge sitt problem lengre.
Vis hele sitatet...
Horer kommer alltid til og ekistere.
Men vi kommer til og slippe de horene fra afrika, som tar 200Kr for et knull.
Sitat av Cartman Jr Vis innlegg
Horer kommer alltid til og ekistere.
Men vi kommer til og slippe de horene fra afrika, som tar 200Kr for et knull.
Vis hele sitatet...
Mulig det ikke kom så godt fram, men ser dette fra en politikers banale syn.
Sist endret av raze; 6. november 2009 kl. 19:42.
Sitat av margido Vis innlegg
Jeg vil tro at en av de grunnene til at boten blir forhøynet er rett å slett at staten får inn mer penger. Yay.
Vis hele sitatet...
TROR du faktisk dette? Hvor mange slike bøter tror du egentlig det kommer til å bli gitt ut årlig? Det skal være ganske mange for at det i det hele tatt skal _merkes_ i statsbudsjettet.

Men for å komme tilbake på topic:

Hvis dette fører til NOE SOM HELST mindre trafficing og menneskesmugling/handel, så er det helt klart verdt det. At det finnes jenter som gjør det helt reelt frivillig - ja sikkert, men det finnes ihvertfall definitivt mange som blir tvunget til det, enten det er for å betale dopgjeld eller at de har blitt lurt hit til landet og deretter tvinges til det, eller helt andre varianter.

Og beklager i såfall til dere "frihetselskerne", men jeg syns faktisk hensynet til de som blir tvunget til slikt må gå over hensynet til de som gjør det frivillig. De som gjør det frivillig har muligheten til å gjøre andre valg, de som tvinges til det har det ikke. Derfor.
Sitat av atomet Vis innlegg
TROR du faktisk dette? Hvor mange slike bøter tror du egentlig det kommer til å bli gitt ut årlig? Det skal være ganske mange for at det i det hele tatt skal _merkes_ i statsbudsjettet.

Men for å komme tilbake på topic:

Hvis dette fører til NOE SOM HELST mindre trafficing og menneskesmugling/handel, så er det helt klart verdt det. At det finnes jenter som gjør det helt reelt frivillig - ja sikkert, men det finnes ihvertfall definitivt mange som blir tvunget til det, enten det er for å betale dopgjeld eller at de har blitt lurt hit til landet og deretter tvinges til det, eller helt andre varianter.

Og beklager i såfall til dere "frihetselskerne", men jeg syns faktisk hensynet til de som blir tvunget til slikt må gå over hensynet til de som gjør det frivillig. De som gjør det frivillig har muligheten til å gjøre andre valg, de som tvinges til det har det ikke. Derfor.
Vis hele sitatet...
Var ment som ironi, men om politiet fersker 1000 nordmenn som kjøper sex, vil en bot på 9000 skaffe staten 9000000kr, mens hvis de høyner til 25000 per pers vil det skaffe 25000000kr. You do the math.

Alle monner drar.
Sist endret av margido; 6. november 2009 kl. 20:40.
Jeg synes ikke det er vanskelig å forstå hvorfor politikere ønsker å utrydde trafficking og tvangsprostitusjon, men jeg har aldri fattet hvorfor man ønsker å gjøre ende på prostitusjon i seg selv? Hvorfor kunne man ikke feks. dele ut prostitusjonslisenser til individer som virkelig ønsker å gå inn i dette yrket, og på den måten filtrere ut de som praktiserer under tvang? Hva med å opprette regulære bordeller der man kan drive denne formen for aktivitet under oppsyn og inspeksjon? Men nei, i stedet skal man naturligvis forby all prostitusjon. For let's face it: kjøp av sex er umoralsk, ikke sant? Den kristne moralen henger fortsatt fast i majoriteten av samfunnsborgerne som et gammelt stinkende lik. Kanskje spesielt på den politiske venstresiden. Man hjelper ikke de prostituerte ved forbud mot kjøp. Alt man gjør er å drive denne virksomheten under jorda, på samme måten som man gjør det med rusmiddelbruken.
Hahaha. Nok et klassisk eksempel på hvor tåpelig Norge kan være til tider. Er jo klart at du skremmer kjøpere og dermed forhåpentligvis får ned statistikken. Men statistikk er ikke alt kjære venner. Som tidligere nevnt: horene vil neppe reduseres. Bare flyttes, eller som tidligere nevnt: at de går en annen vei markedsvis. Og det er vel horene som ikke får bestemme over sin egen kropp vi ønsker å hjelpe? Eller er det de kåte mennene som helt frivillig ønsker å kjøpe sex?

Personlig så syns jeg at dersom noen ønsker å selge sex så burde de få lov til det og de som ønsker å kjøpe sex burde få lov til det. Skjønner at noen ser på et lovlig "horehus" er galskap. Men da hadde man avkriminalisert disse personene, og det vil da ikke lenger være noe hardt press på hverken halliken,horen eller han som kjøper sex. Å se ned på de som kjøper eller selger sex føler jeg ikke er riktig så lenge dette er noe de velger selv. Hvorfor nekte folk å ha det gøy?
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av Marken Vis innlegg
Ja, jeg tror virkelig at det naivt å tro at alle kvinner tvinges til prostitusjon. Prosenteret som drives av tidligere prostituerte bekrefter at mange har dette som en frivillig inntekt.
Vis hele sitatet...
Prosenteret drives ikke av tidligere prostituerte, hallo. Det er en offentlige ansatte. JEG har jobbet der. Men det er helt rett at det er mange frivillige prostituerte i norge. Veldig, veldig, veldig mange. Og de er alle veldig, veldig forbanna på politikerene som støtter kriminaliseringen og økningen. De følger med og holder seg oppdatert skjønner dere. Det er ikke bare heroindamene og de Nigerianske dere ser i gata som prostituerer seg :P
Sitat av appel Vis innlegg
Det er mye værre og kjøpe seg sex enn å banke opp en kar. Så det er jeg glad for at vises på størrelsen på boten nå. 25 tusen for å kjøpe sex - 6000 for og banke opp en mann. Å kjøpe sex er faktisk en kriminell handling på skyhøyt nivå, mye høyere enn og utføre blind vold.

Ja, finn 3 feil..


Hva mener dere om økningen? Er det riktig?
Vis hele sitatet...
Prostitusjon innebærer nesten alltid menneskehandel. Ved å kjøpe sex av en prostituert støtter du dermed menneskehandel, å se på det som bare sex blir helt feil. Hadde det bare vært sex hadde det nok også vært lovlig.

Jeg er for innføring av statlig regulerte bordeller, men det blir en helt annen sak. Ja til svie på begge pungene ved støtte av prostitusjon og menneskehandel.
Sitat av GothQueen Vis innlegg
Prostitusjon innebærer nesten alltid menneskehandel. Ved å kjøpe sex av en prostituert støtter du dermed menneskehandel
Vis hele sitatet...
Dette er feil. Det er utrolig mange frivillige prostituerte i Norge.

Sitat av GothQueen Vis innlegg
Ved å kjøpe sex av en prostituert støtter du dermed menneskehandel
Vis hele sitatet...
Hvis den prostituerte selger kroppen frivillig kan du like godt si "Ved å kjøpe sex av en prostituert støtter du dermed Mc Donalds" hvis den prostituerte er veldig glad i hamburgere.
Sitat av Cyberblack Vis innlegg
Dette er feil. Det er utrolig mange frivillige prostituerte i Norge.
Vis hele sitatet...
Har du noen forholdstall på dette?

Er det snakk om 90% ofre for menneskehandel, eller 50% eller ennå lavere?

Hvor mange prosent av de prostituerte må være offer for menneskehandel før du mener dette er alvorlig nok til at det bør være straffbart (eventuelt at det rettferdiggjør bøtene)

For min del vil jeg si at dersom prosensatsen vi snakker om her er større enn null så er bøtenivået riktig.

Ingen trenger strengt tatt selge kroppen sin for å overleve i Norge, og bare ett eneste offer for menneskehandel er ett for mange.

Såh, hvordan ligger vi an med dette forholdstallet mellom de frivillige prostituerte og de som er offer for menneskehandel?
Sitat av Cikey Vis innlegg
Har du noen forholdstall på dette?

Er det snakk om 90% ofre for menneskehandel, eller 50% eller ennå lavere?

Hvor mange prosent av de prostituerte må være offer for menneskehandel før du mener dette er alvorlig nok til at det bør være straffbart (eventuelt at det rettferdiggjør bøtene)

For min del vil jeg si at dersom prosensatsen vi snakker om her er større enn null så er bøtenivået riktig.

Ingen trenger strengt tatt selge kroppen sin for å overleve i Norge, og bare ett eneste offer for menneskehandel er ett for mange.

Såh, hvordan ligger vi an med dette forholdstallet mellom de frivillige prostituerte og de som er offer for menneskehandel?
Vis hele sitatet...
Jeg har jobbet på Prosenteret når jeg var i siviltjeneste og observerte mye og snakket med veldig mange av damene, både utenlandske og Norske.

Er alle utenlandske prostituerte i Norge tvunget til å selge sex?

Nei, slik er det ikke. Imidlertid er en stor del av kvinnene som kommer til Norge for å selge sex i en situasjon hvor de skylder mye penger til organiserte nettverk eller bakmenn som har bistått dem med å reise hit og/eller etablere seg i Norge. Krav om tilbakebetaling gjør at kvinnen ikke fritt kan velge å la være å selge sex, noen ganger kan hun ikke selv bestemme hvor mange kunder hun skal ha eller når hun skal jobbe. Mange av de utlandske prostituerte har liten eller ingen kjennskap til det norske samfunnets lover og regler, og lever i frykt for myndigheter og politi.
Ministry of Love
sptz's Avatar
Er det ikke kjekt. 25k vil skremme vekk de som bare har råd til å betale for horer på "strøket" og dermed de fleste horene som er offer for menneskehandel.

Luksusmarkedet der man nok finner en større mengde "frivillige" horer, fortsetter å eksistere i samme grad som i dag... Politikerene kan få sin luksushore og samtidig "fjerne prostitusjoenen"... Yey!

Hadde nå bare disse bøtene gått uavkortet til tiltak for å tilby prostituerte avrusing, alternative jobber og utdanning hadde jeg hatt litt sansen for det. Men sånn som det fremstår i dag virker det noe "off" å gi folk 25000,- for sex med horer. og 9000,- for "barslagsmål".
Sitat av Cyberblack Vis innlegg
Nei, slik er det ikke. Imidlertid er en stor del av kvinnene som kommer til Norge for å selge sex i en situasjon hvor de skylder mye penger til organiserte nettverk eller bakmenn som har bistått dem med å reise hit og/eller etablere seg i Norge. Krav om tilbakebetaling gjør at kvinnen ikke fritt kan velge å la være å selge sex, noen ganger kan hun ikke selv bestemme hvor mange kunder hun skal ha eller når hun skal jobbe. Mange av de utlandske prostituerte har liten eller ingen kjennskap til det norske samfunnets lover og regler, og lever i frykt for myndigheter og politi.
Vis hele sitatet...
På hvilken måte er det IKKE menneskhandel å tvinge en dame til å selge sex fordi du skaffet henne flybillett (eller sannsynligvis ståplass i en trang container) til Norge?

Du svarer heller ikke på spørsmålet mitt. Hvor mange prosent av de prostituerte må være offer for slik menneskehandel før det er riktig å kriminalisere sexkjøp og straffe med høye bøter?
Sitat av Cikey Vis innlegg
På hvilken måte er det IKKE menneskhandel å tvinge en dame til å selge sex fordi du skaffet henne flybillett (eller sannsynligvis ståplass i en trang container) til Norge?

Du svarer heller ikke på spørsmålet mitt. Hvor mange prosent av de prostituerte må være offer for slik menneskehandel før det er riktig å kriminalisere sexkjøp og straffe med høye bøter?
Vis hele sitatet...
Problemet her er jo at dersom vi straffer sexkjøperne med høye bøter, så forsvinner markedet under jorden eller til andre land. Med andre ord flytter vi bare på problemet. Vi må gjøre noe for de prostituerte, hjelpe de til å komme seg i arbeid, vekk fra bakmennene osv. Det er nettverket bak vi må kvitt, ellers flytter de bare businessen til et annet land.
Sitat av Cikey Vis innlegg
På hvilken måte er det IKKE menneskhandel å tvinge en dame til å selge sex fordi du skaffet henne flybillett (eller sannsynligvis ståplass i en trang container) til Norge?

Du svarer heller ikke på spørsmålet mitt. Hvor mange prosent av de prostituerte må være offer for slik menneskehandel før det er riktig å kriminalisere sexkjøp og straffe med høye bøter?
Vis hele sitatet...
Vil du at jeg skal dra et random tall ut av ræva mi eller?
Slike tall finner du ikke.

Du kan snakke så mye prosent du vil, men det finnes ikke noen presise tall.

bistått dem med å reise hit og/eller etablere seg i Norge

Ingen som har tvunget dem til å låne penger av en lånehai. En lånehai vil ha pengene sine tilbake med renter, men driter totalt i hvordan du skaffer dem. Prostitusjon ser ut til å være det eneste/letteste valget for mange.

Jeg støtter ingen form for kriminalisering av sexkjøp.
Mann i gata blir redd for å betale en bot på 25.000 kr og dropper derfor å gå å knulle ei hore -> Hora får mindre eller null inntekt -> Hora er ikke lengre brukelig for bakmennene -> Bakmennene: I frykt for å bli tystet på av hora til politiet, dreper de hora og dumper henne i havet f.eks. -> Verden vil gå videre fordi ingen kjente eller brydde seg om den neddopa afrikanske jenta.

Sjansene for at alle bakmennene blir tatt er lik 0 etter min mening. Hadde alt skjedd under kontrollerte forhold i et horehus slik som i det programmet som gikk på nrk1, skal de bare selge kroppen sin for min del. Jeg tror jentene på et tidspunkt mellom reisen fra u-landet til norge vil kunne ha ETT ord i saken om hun vil selge sin egen kropp eller ikke. Og når hun kommer til Norge er det ALLTID et valg. Om hun vil slutte å selge kroppen sin, så får hun gå til politiet eller noen andre og få hjelp, uavhengig om bakmennene er på jakt etter henne for å drepe henne. Om hun virkelig selv er imot å selge kroppen sin, så slutter hun enkelt og greit med det og prøver å finne noe annet å gjøre. Lage og selge smykker f.eks. er jo et alternativ til salg av sex.

Er det noe som burde bli ulovlig, så er det SALG av sex og ikke kjøp av sex. Men hey, om noen vil stikke kølla si et hull hvor den risikeres å forsvinne så be my guest. Jeg er for både salg og sex-kjøp.
Sist endret av Kenshi; 23. november 2009 kl. 03:15.
Sitat av politiet
Kundene sier straks de blir tatt, at bota er grei. Når de gjør det, så er det ikke faktisk greit for politiet.
Vis hele sitatet...
Dette argumentet er jo latterlig. Det er jo direkte utpressing.

Grunnen til at folk i så stor grad går med på dette er jo at kun de færreste ikke er LIVREDD for å bli tatt av folk rundt seg. Det er sosial status, familie, karrierer osv som skremmer vettet av folk, så lenge de har mulighet til å betale gjør de heller det enn å risikere at kona åpner brevet fra politiet.

Skjønner egentlig ikke helt hva som rettferdiggjør den loven i det hele tatt. Det er jo handlinger som skal straffes, ikke eventuelle indirekte konsekvenser? Satt på spissen kan det helt greit sidestilles med å bøtelegge kjøp av f.eks diamanter. Men heldigvis er nordmenn blandt de mest naive i verden (det er faktisk forsket på), så hvis myndighetene mener det er for det beste så trenger egentlig ikke argumentene være så holdbare.
Sitat av Cyberblack Vis innlegg
Vil du at jeg skal dra et random tall ut av ræva mi eller?
Slike tall finner du ikke.

Du kan snakke så mye prosent du vil, men det finnes ikke noen presise tall.
Vis hele sitatet...
Nei, les igjen, jeg spør ikke etter konkrete tall (jeg gjorde det først, siden du virket så skråsikker) Det jeg er ute etter er hvor du personlig trekker grensen. Hvor mange offre må det være i dine øyne før denne typen straff er OK?


Sitat av Cyberblack Vis innlegg
bistått dem med å reise hit og/eller etablere seg i Norge

Ingen som har tvunget dem til å låne penger av en lånehai. En lånehai vil ha pengene sine tilbake med renter, men driter totalt i hvordan du skaffer dem. Prostitusjon ser ut til å være det eneste/letteste valget for mange.
Vis hele sitatet...
Innser du ikke hvor selvmotsigende du er nå? Selvsagt er det menneskehandel når de er tvunget til å selge kroppen sin for å betale tilbake penger til dem som har "bistått dem med å reise hit og/eller etablere seg i Norge" Du må gjerne romantisere denne reisen disse jentene gjør men det hjelper fint lite, de er uansett uskyldige offre for menneskehandel og det er noe vi som samfunn må bekjempe.
Sitat av Cikey Vis innlegg
Innser du ikke hvor selvmotsigende du er nå? Selvsagt er det menneskehandel når de er tvunget til å selge kroppen sin for å betale tilbake penger til dem som har "bistått dem med å reise hit og/eller etablere seg i Norge" Du må gjerne romantisere denne reisen disse jentene gjør men det hjelper fint lite, de er uansett uskyldige offre for menneskehandel og det er noe vi som samfunn må bekjempe.
Vis hele sitatet...
Jgg tror Cyberblack prøver å si at de ikke blir tvungen direkte til å selge kroppen sin. Men for å skaffe store beløp på kort tid, er det den løsningen de selv velger.

Om de som har bistått de med reisen krever at de selger kroppen sin så er det jo en annen sak.
Sist endret av Vandringsmann; 23. november 2009 kl. 20:54.
Sitat av Cartman Jr Vis innlegg
Det Norge prøver og stoppe er de som blir ''tvunget'' til og selge sin egen kropp.
Såkalt trafficking.

Ellers tror jeg prosutisjon hadde vært lov.
Vis hele sitatet...
Det har nok noe med moral å gjøre i tillegg. Jeg synes da det burde være lovlig å prostituere seg.
Burde ikke dette være lovlig:

- Vil du ha sex med meg?
- Så klart
*sex*
- Har du penger?
- Ja det har jeg. Vil du ha de?
- Ja, det var snilt.

Som George Carlin så fint sa: "Selling is legal. Fucking is legal. Why isn't selling fucking legal?"
Sist endret av Skogslarve; 23. november 2009 kl. 21:05.
Sitat av Vandringsmann Vis innlegg
Jgg tror Cyberblack prøver å si at de ikke blir tvungen direkte til å selge kroppen sin. Men for å skaffe store beløp på kort tid, er det den løsningen de selv velger.

Om de som har bistått de med reisen krever at de selger kroppen sin så er det jo en annen sak.
Vis hele sitatet...

Dersom det er noe de gjøre for å betale tilbake, er det da et frivillig valg? Dersom de som har "bistått dem med å reise hit og/eller etablere seg i Norge" Vet dette på forhånd (og det vet de jo) er det ikke da menneskehandel / trafficing?

Når det eneste alternativet til prosititusjon er vold / overgrep eller lignende, er det da et frivillig valg?

Argumentet om at dette er frivillig valg som ikke har noe med dem som har hjulpet disse kvinnene til landet motsier han jo klart selv:


kav om tilbakebetaling gjør at kvinnen ikke fritt kan velge å la være å selge sex, noen ganger kan hun ikke selv bestemme hvor mange kunder hun skal ha eller når hun skal jobbe.
Vis hele sitatet...
Prostitusjon ser ut til å være det eneste/letteste valget for mange.
Vis hele sitatet...
(mine uthevelser)


Så kan noen igjen forklare meg hvordan dette er frivillige valg fra jenter som ser etter enkle løsinger?

Sitat av Skogslarve Vis innlegg
Burde ikke dette være lovlig:

- Vil du ha sex med meg?
- Så klart
*sex*
- Har du penger?
- Ja det har jeg. Vil du ha de?
- Ja, det var snilt.
Vis hele sitatet...
Det er litt i overkant naivt å tro at det er slik det fungerer. Selvsagt, når en luksusprostituert sniker seg inn på hotellrommet til en senator og får godt betalt for ti minutters kozesex, ja da ser jeg ikke problemet.

Problemet er at i så alt for mange tilfeller er det jenter som tvinges ut i dette av kyniske bakmenn. Det er på ingen måte frivillig, det er voldtekt, og grove overgrep for noen av de aller svakeste i samfunnet.

Ta et kjapt søk på google og les litt om trafficking, så kan vi snakkes litt om din overromantiserte prostitusjonsforestilling etterpå...
Sitat av Cikey Vis innlegg
Når det eneste alternativet til prosititusjon er vold / overgrep eller lignende, er det da et frivillig valg?
Vis hele sitatet...
Nei, men du må lese hva vi skriver. Ikke les og ta til deg det som gangner deg.

De kan selvfølgelig også vinne i lotto, spørre noen om økonomihjelp, forhandle om tilbakebetalinger pr. mnd, ta seg en jobb. Omså jobbe svart (her i blant prostitusjon som gir godt betalt på kort tid). De velger jo frivillig den best betalte jobben, på kortest mulig tid. Hva hadde du gjort? Jobbet deltid på Rimi for 80 kr/timen?

og for å sitere meg selv:

Sitat av Vandringsmann Vis innlegg
Om de som har bistått de med reisen krever at de selger kroppen sin så er det jo en annen sak
Vis hele sitatet...
Gi meg beskjed på pm om dette også skulle være vanskelig og forstå så skal jeg forenkle det hele enda mer for deg.

Sitat av Cikey Vis innlegg
Ta et kjapt søk på google og les litt om trafficking, så kan vi snakkes litt om din overromantiserte prostitusjonsforestilling etterpå...
Vis hele sitatet...
ta deg en snartur til brilleland og få deg briller/linser så kan vi snakke om din evne til å lese med mindre du sliter med å forstå.


Og for trådens skyld så lar vi det hele komme tilbake til on-topic, med hva vi synes om at sexkjøp skal svi på pungen.

Om du vil diskutere valgmuligheter og rettigheter for de prostituerte så finn en annen tråd eller opprett en selv
Sist endret av Vandringsmann; 23. november 2009 kl. 23:02.
Sitat av Bendikfa Vis innlegg
Herregud.

Ja, en så høy straff vil selvfølgelig hjelpe! Dette er jo bevist gang på gang at det funker. Å påstå noe annet er idioti.
Vis hele sitatet...
Jo verre straffer derfor mer ulovlig ting blir jo farligere er det. Altså tror du kan hindre en hund fra å pule ved å snakke til den ? eller sulte den et par dager? Nei den er like kåt uansett hva. Så de kundene som vil kjøpe sex får kjøpt sex bare at de må lenger inni miljøet for å få tak i den. Det er nok ikke så sjukt samfunnsprevetivt å straffe kundene som det er å straffe kilden.
Sitat av Vandringsmann Vis innlegg
Om du vil diskutere valgmuligheter og rettigheter for de prostituerte så finn en annen tråd eller opprett en selv
Vis hele sitatet...

Det er jo akkurat det denne tråden handler om.

Jeg vil gjerne at du forteller meg om valgmulighetene en jente som blir smuglet inn i landet fra fra Nigeria (frivillig eller under tvang) har til å ta seg jobb på rimi. Eller andre jobber for den saks skyld. Fortell meg litt om hvilke valgmuligheter slike jenter faktisk har i det norske samfunnet.

Grunnen til at sexkjøp skal "svi på pungen" er jo nettopp at det er så store problemer med trafficking og menneskehandel. Du kan ikke ta dette ut av sammenhengen og si at "det burde være lov å kjøpe sex, det er jo tross alt frivillig"

Jeg vender stadig vekk tilbake til Cyberblacks påstand om at svært mange i Norge prostituerer seg frivillig og at det derfor burde være lovlig.

Hvor stor del av de prostituerte må være offer for menneskehandle før vi skal ta dette som et alvorlig samfunnsproblem, og derfor rettferdiggjøre straff / bøter som dette?
Sitat av Cikey Vis innlegg
Det er jo akkurat det denne tråden handler om.

Jeg vil gjerne at du forteller meg om valgmulighetene en jente som blir smuglet inn i landet fra fra Nigeria (frivillig eller under tvang) har til å ta seg jobb på rimi. Eller andre jobber for den saks skyld. Fortell meg litt om hvilke valgmuligheter slike jenter faktisk har i det norske samfunnet.

Grunnen til at sexkjøp skal "svi på pungen" er jo nettopp at det er så store problemer med trafficking og menneskehandel. Du kan ikke ta dette ut av sammenhengen og si at "det burde være lov å kjøpe sex, det er jo tross alt frivillig"

Jeg vender stadig vekk tilbake til Cyberblacks påstand om at svært mange i Norge prostituerer seg frivillig og at det derfor burde være lovlig.

Hvor stor del av de prostituerte må være offer for menneskehandle før vi skal ta dette som et alvorlig samfunnsproblem, og derfor rettferdiggjøre straff / bøter som dette?
Vis hele sitatet...
Off. Tråden handler om at sexkjøp har fått en høyere bot. Trådstarter ønsker da (regner jeg med) vår mening om å øke denne boten. Rettigheter er et helt annet tema, men et så kalt sub-tema.

Har du lest de andre innleggene mine i denne saken? Hater å gjenta meg selv. Er bortkasting av ord og tid.

Du er klar over at det er dyrere å kjøpe sex enn det er å banke noen opp? eller å begå tyveri (i liten skala). Det vi prøver å fortelle deg er at vi forstår hvorfor de forhøyner boten, som er pga menneskehandling. Det vi også prøver å si er at det finnes jenter som vil selge kroppen sin og tjene fett med penger. Han som kjøper burde jo ikke bli straffet om jenta vil ha sex mot penger for han. Derfor mener vi at et lovlig bordell hadde vært mer gunstig for jentene,de som kjøper sex og staten. Da kunne man kontrollert hva som skjedde med jentene, de som kjøper trenger ikke å gå i frykt og staten ville fått en slump med penger.

Om en jente vil ulovlig bo i Norge uten å bli norsk stasborger og uten å skatte så er dette fremdeles hennes valg. Hu kan jo velge å bo her, bli norsk stasborger og tjene dette landet. Om hun ikke ønsker å tilegne seg vårt miljø så kunne hun holdt seg hjemme.

Er lei av alle innvandrere (les: alt utenom norske) som kommer hit og vil gjøre minst mulig for mest mulig. Har du noen gang møtt noen fra et annet land som ønsker å jobbe (les: starte et nytt liv) her i Norge? Jeg har møtt en del av de og de er alle en klasse over mine felles nordmenn. Leger som kan så mye mer, medarbeidere på butikk som yter maks for service of for butikken, drosjesjåfører som kan motherfuckings alle gater utenatt i hodet. De er en vidunderlig ressurs.

Valgmuligheter disse jentene har om de ikke vil bosette seg lovlig her er selvfølgelig lave. Om du flytter ulovlig til f.eks Sverige hadde du da krevet å bli behandlet som en konge? Om de under tvang blir ført hit kan de gå inn på nærmeste politistasjon og hjemreisen vil stå for døren samt sjekk at ingenting vil skje med de når de returnerer. Ta Mullar Krekar som et eksempel som vi ikke kan sende ut av landet pga en lov om at vi ikke kan sende folk i døden. (Men nå har jo Norge fått papirer på at ingenting vil skje om de sender han ut, men de holder jo fortsatt igjen.)

Dersom bare et eneste tilfelle av en prostituert er menneskehandel så vil jeg si at det er et problem. Men problemet ligger i folkene som driver med menneskehandel, ikke de som kjøper sex. De vil bare ha fitte og klarer ikke få dette på normalt vis.

Grunnen til høyere bot er for å skremme kjøpere vekk som de håper vil føre til at menneskehandelen vil stoppe. Men nå er vi ikke det eneste landet som får inn slike tilfeller av menneskehandel. En høyere bot vil gjøre at ting vil bli gjort mer diskre, men det vil fortsatt forekomme. Er det ikke bedre å stoppe selve kilden? Om vi lager lovlige bordeller så slipper vi at jentene stakkrs må lide under kriminalitet og stadig frykt. På et bordell er det også lettere og finne jentene. Hvis du ikke synes dette er moralsk riktig så synd. Slutt å tenk individer og tenk menneskeheten som ett

Når det kommer til straff så burde man jo gi straffen til jentene om de velger å være her ulvolig og få tak i de som utfører menneskehandelen.

Jeg synes du virker litt trangsynt/vrang. som en eller annen sa her på forumet: "Det er ikke meningen at man skal vinne en diskusjon. Man skal drøfte problemet, komme frem til en løsning og ha lært noe ved veien"

Om du enda ikke forstår så overlater jeg andre til å diskutere med deg. Orker ikke å bruke mine krefter på deg om du ikke vil la deg omstille/forstå hva jeg mener. Det kan jo ende med at folk ikke lenger ser hvem som har en idiotisk oppførsel.
Sist endret av Vandringsmann; 24. november 2009 kl. 00:57.
Ja, jeg er klar over at det er dyrere å kjøpe sex enn å banke opp noen. Jeg er også av den oppfatning at det er mer alvorlig å bidra til menneskehandel enn å banke opp noen. Trafficking er på ingen måte noe "sub" tema i denne debatten. Det er faktisk grunnen til at sexkjøp er gjort ulovlig i Norge. Det er årsaken til at bøtene er så høye som de er. Da kan man ikke ta bort dette elementet fra debatten bare fordi det ikke passer inn.

Det er et faktum at en stor del av de prostituerte er offer for menneskehandel. Da må vi som samfunn gjøre noe med dette. Jeg er veldig enig med en litt over her som mener det er mer riktig å gå etter bakmennene. Men ved å ta bort markedet gjør man det mindre attraktivt å drive med menneskehandel til Norge. Så kan vi selvsag ta en debatt på hvor effektivt dette er, men jeg har tro på at så vanvittig høye bøter som dette kan være med å bidra til å svekke dette markedet, og dermed redusere det underliggende problemet.

Man kan selvsagt gå motsatt vei av hva Norge har gjort, og tillate bordeller under statlig oppsyn med gode helsetilbud til de jentene som ønsker å drive med dette. Men jeg er ikke så sikker på at dette er en bedre vei å gå, og jeg stiller meg i alle fall kritisk til hvorvidt det vil føre til bedre resultater enn det prosjektet myndighetene nå har begynt på.

Vi er altså enige om at problemet med menneskehandel må bort. Bra, da har vi kommet frem til noe. Men vi er altså uenige om veien å gå for å nå dette målet.

Jeg ser ikke noen grunn til at vi skal ha prostitusjon i landet. Jeg er selvsagt klar over at det aldri kommer til å forsvinne, men jeg ser ingen grunn til at staten skal legge til rette for dette. Dette er et felt hvor det alltid vil forekomme utnyttelse av svake individer i en vanskelig situasjon som mer eller mindre frivillig blir tvunget inn i ett liv de gjerne skule være foruten. Hvorfor skal de få som ønsker å drive med dette bety så mye at vi ignorerer de svakeste?

Jeg tror den eneste måten å få bukt med menneskehandel av denne typen er å svekke markedet tilstrekkelig til at det ikke lengre blir atraktivt å investere tid / penger i det. Det er kjent at tilgjengelighet og forbruk henger sammen, selv om det kanskje ikke har vært forsket veldig mye på det når det gjelder prostituerte. Dermed blir ikke bøtene et middel for å straffe horekundene som sådann, men et prevantivt middel for å kvele etterspørselen og dermed tilbudet.

Jeg har forøvrig ingen sympati med horekundene. Sex er ingen menneskerett og det er ingen grunn til at dette skal være mulig å kjøpe. Det handler ikke om å være moraliserende, men det er rett og slett ingen grunn til at dette nødvendigvis skal være tilgjengelig som en vare. Det som veier tyngst her er offrene, og de veier så tungt at om en og annen horekunde får blå baller så er det en liten pris å betale for å hindre at flere kommer ut for dette.

De eneste som faktisk har et valg her er de frivillige prostituerte og kundene. Offrene for menneskehandel har ingen valg, så hvorfor skal vi ta hensyn til de to første gruppene men ikke den siste.
Sitat av Skogslarve Vis innlegg
Det har nok noe med moral å gjøre i tillegg. Jeg synes da det burde være lovlig å prostituere seg.
Burde ikke dette være lovlig:

- Vil du ha sex med meg?
- Så klart
*sex*
- Har du penger?
- Ja det har jeg. Vil du ha de?
- Ja, det var snilt.

Som George Carlin så fint sa: "Selling is legal. Fucking is legal. Why isn't selling fucking legal?"
Vis hele sitatet...
Så du mener det er helt i orden at kyniske bakmen lurer damer til og si de skal få en god jobb her i Norge. Det dem får er en liten hybel dem skal knulle kåte mannfolk på 24/7 så disse rasshøla som sendte dem ditt ikke skal gjøre noe med familien dems.


Du synes kanskje dette er greit så lenge du får deg noe, men det gjør ikke jeg!
Norske prostituerte synes jeg er helt i orden, så lenge de ikke går på dop. Så lenge de gjør det frivillig. Er også mange østeuropere som kommer hit frivillig.


Se serien på NRK web tv ''Slanger i Paradis''
Første episode.