Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  74 9758
Forresten må jeg si at jeg synes ganske synd på FRP i etterkant av 22. juli terroren. At ikke folk klarer å skille FRPs politikk med ABBs antiislamistiske korstog forundrer meg stadig.
Sitat av Skeid Vis innlegg
At ikke folk klarer å skille FRPs politikk med ABBs antiislamistiske korstog forundrer meg stadig.
Vis hele sitatet...
Det kritikken har gått på er vel blant annet at retorikken (merk; retorikken, ikke nødvendigvis politikken) har bidratt med å legitimere et hat mot muslimer. Det må vel selv folk som aldri greier å finne noe feil ved FrP kunne forstå, selv om man ikke er enig i at retorikken legitimerer et hat mot muslimer selv.
Sist endret av aioe; 23. november 2011 kl. 22:11. Grunn: Skrivefeil
Det er far-out å påstå at retorikken førte til massedrap, og at FRP derfor må ta ansvar for det. Det som kjennetegner FRP's "innvandrerretorikk" er at den har vært klar og enkel. Med unntak av det obskure lokalpolitikere rundtomkring har kastet fra seg på Facebook har den vært langtifra hatefull. Det er heller ikke slik at innvandrerskepsisen eksisterer fordi FRP eksisterer. FRP skapte det ikke; de spilte på det. De representerer de i befolkningen som ønsker en hardere debatt på innvandringspolitikken. Det er demokrati.
Er enig med at en toppolitiker ikke kan si sånt, men husk å ta alt vg, db og nettavisen skriver med en bøtte salt
Sitat av Stratops Vis innlegg
Det er far-out å påstå at retorikken førte til massedrap, og at FRP derfor må ta ansvar for det.
Vis hele sitatet...
Det skal du jo selvfølgelig få lov til å mene. Veldig mange andre er av en annen oppfatning, og mener at retorikken som Fremskrittspartiet fronter kun bidrar med å legitimere hat mot muslimer. Jeg ønsket bare å svare Skeid når han skrev at han ble forundret, om at det ikke nødvendigvis hengte sammen med politikken, men retorikken.
AP er ikke offerene, de overlevende og drepte er offere, familie er pårørende. Folk må legge fra seg at hele Norge er offere..
Sitat av Soppinfeksjon Vis innlegg
AP er jo så uskyldig.

Eskil Pedersen er den som er kvalmest av de to.

Eskil Pedersen er en feig ledertype som levner små barn alene på en øy for å dø. Sandberg er ihvertfall ærlig om ikke annet.
Vis hele sitatet...
Hva legger du i å kalle Eskil Pedersen for kvalm og feig? Utdyp gjerne.

Feig ledertype? Fordi han handlet av instinkt om å overleve? Fortell meg, hva ville du gjort i hans situasjon? Forblitt heltemodig på øya og reddet liv så du kunne få en stor medalje dagen derpå?
Sist endret av ClaesGreve; 24. november 2011 kl. 00:15.
Sitat av Soppinfeksjon Vis innlegg
AP er jo så uskyldig.

Eskil Pedersen er den som er kvalmest av de to. Det er rart ikke Eskil Pedersen sine uttalelser blir merket med SVART eller RØDT og fremsidestoff på VG og Dagbladet, for slik er det hver gang det er noe som gjelder FrP.

Eskil Pedersen er en feig ledertype som levner små barn alene på en øy for å dø. Sandberg er ihvertfall ærlig om ikke annet.
Vis hele sitatet...
Jeg spør deg: Var det Jens Stoltenberg som stormet inn i Regjeringskvartalet for å prøve å redde sårede? Nei. Det var kvalifisert personell. Jens Stoltenberg ble brakt i sikkerhet. Dette er jo helt naturlig, man beskytter sine ledere. Det har jo til og med kommet fram senere at Eskil Pedersen var et av ABB sine hovedmål. Er det feil å beskytte en leder?

Dessuten kunne ikke de på utøya ha peiling på hva som skjedde. Etter at regjeringskvartalet hadde blitt bombet, var jo faktisk ikke tanken om statskupp så fjern heller.

Tidene da generalen selv red i fremeste rekke inn i krigen er definitivt over. Innse det.

Les denne om emnet:

http://www.morgenbladet.no/article/2...UELT/111119994

Som det står i artikkelen:

I retten opererer man med prinsippet om at man «visste eller burde ha visst». Burde Eskil Pedersen og de andre åtte ha visst at det ikke var ledelsen, men alle på Utøya, morderen gikk etter? Hvem kunne i sine verste drømmer ha forestilt seg det? Da, nå, eller til alle tider?
Vis hele sitatet...
Sist endret av Murdergoon; 24. november 2011 kl. 00:31.
For å svare på trådstarter sitt spørsmål, ja, jeg håper unnskyldningen blir godtatt. Trist og unødvendig med bitter strid mellom våre to store parti.
Jeg syns de som tok seg nær av dette utspillet melker dette for alt det er verdt, maken til surving. Han sa jo bare at de brukte dette for å sanke noen stemmer her og der, og det kan vel ikke sies å være helt usant, selv om han ikke trengte å nevne det på talerstolen som han gjorde.
Sitat av ViceR Vis innlegg
Hvordan kan du si at AP nedbygger åpenhet og frihet? Du er da fri til å si hva du vil, gjøre stort sett hva du vil, reise hvor du vil, jobbe hvor du vil. Jeg sliter med å forstå hvordan du blir så mye mer fri, og hvordan det blir mer åpenhet av lavere skatter og privatisering.
Vis hele sitatet...
De rødgrønne har bestemt NÅR jeg skal legge meg, HVOR mye jeg skal drikke, HVORDAN mitt nye hus jeg bygger skal se ut og ikke minst vet de faen meg hvordan jeg og min kone på best måte løser fødselspermisjons-kabalen.

De bestemmer også at jeg skal miste lappen for halvparten av forseelsene min far måtte ha gjort, de bestemmer at jeg ikke kan nyte naturen fra en støysvak, lite forurensende snøskuter og at jeg ikke kan bygge et uthus på min egen hyttetomt, bare fordi det er stygt.

I tillegg er det jo så festlig, at lille jensemann gauler etter "mer demokrati", og samtidig fjerner muligheten til å stryke heslige mennesker fra bystyrelistene. Skammelig.

I ordet frihet legger jeg lite statlig innblandelse utover infrastruktur, ordensmakt og velferd. Direkte demokrati bør brukes til viktige saker som angår folket, f.eks. DLD, og ikke minst, mindre byråkrati for guds skyld!
Sist endret av laksir; 24. november 2011 kl. 01:49.
Go to work, send your kids to school
follow fashion, act normal
walk on the pavements, watch T.V.
Save for your old age, obey the law
Repeat after me: I am free vote AP.

Ganske enig med Sandberg, syntes det er fælt hvordan AP prøver å trekke til seg ungdommer og stemmer ved og utnytte 22.juli! Var det ikke dette DLD skulle hindre som AP og H innførte, itilegg er dette bare enda en måte for jensemann å øke sikkerhetstiltakene som egentlig bare vil si enda mer overvåking og menneskerettigheter som blir krenket!
Sitat av Cannabidiol Vis innlegg
Go to work, send your kids to school
follow fashion, act normal
walk on the pavements, watch T.V.
Save for your old age, obey the law
Repeat after me: I am free vote AP.

Ganske enig med Sandberg, syntes det er fælt hvordan AP prøver å trekke til seg ungdommer og stemmer ved og utnytte 22.juli! Var det ikke dette DLD skulle hindre som AP og H innførte, itilegg er dette bare enda en måte for jensemann å øke sikkerhetstiltakene som egentlig bare vil si enda mer overvåking og menneskerettigheter som blir krenket!
Vis hele sitatet...
Med tanke på at DLD på ingen måte er innført, noe som nok skjer en gang etter 1. juli 2012, så er det litt vanskelig å bruke det til forhindre noe nå. Uansett tror jeg ikke ABB hadde blitt tatt med DLD.
Enig i at Sandbergs uttalelser er på kanten. Ikke fordi jeg synes det er så respektløst ifm 22/7, men fordi det rett og slett er rævva oppførsel som politiker å bruke noe sånt som "argument" for hvorfor FrP ikke skal måtte ta ansvar for sine ytringer.

Samtidig er jeg også av den oppfatning at AP har spilt på 22/7 for å sanke sympati. Ikke i like stor grad som FrP og noen her på forumet påstår, men fortsatt i en slik grad at jeg blir lettere irritert av det. Noen nevnte plakater med AUFere på en brygge ut mot vannet - dette synes jeg er uakseptabelt og respektløst mot de overlevende og de pårørende, om det stemmer, for det er utnyttelse av situasjonen. Utover dette eksempelet tror jeg media har en del av skylden, ettersom de spiller hardt på det der også.

At stortingspolitikere forlater salen i tårer anser jeg som veldig uprofesjonelt og provoserende, for enten er de mentalt svake og ute av stand til å "holde hodet kaldt" i tunge situasjoner, noe som tyder på at de er ukvalifiserte, eller så er de kyniske og manipulerende ved å spille på følelsene etter 22/7.

Å peke på "sosialistaviser" og "kommunistsympatisører" i media er bare useriøst. Har du ikke noe bedre "poeng" enn det kan du bare legge fra deg tanken på å bli tatt på alvor.
Det Sandberg mente å si var jo at han syns Ap har spilt at de er ofre, ikke at de spillerofre! Men i stedet har det blitt misforstått og blitt vridd til at "Ap bare har drevet med skuespill og ikke egentlig er ofre". Alle burde jo forstå at det ikke var slik han mente det. Det er ingen tvil om at Ap var et stort offer 22.juli, men jeg tenker ikke på at 69 AUF'ere døde på Utøya, men at 69 uskyldige ungdommer døde! Hvor de sto politisk bryr jeg meg ikke om! Alle som hadde noen nære eller kjente som omkom på Utøya er pårørende og ofre for ABB sine handlinger, uavhengig om de stemmer Ap, Frp eller Høyre! Derfor blir det feil at Arbeiderpartiet utnytter dette for alt det er verdt.

Man ser jo på kommentarene til denne saken at veldig mange er enige i det Sandberg sier, men likevel må han beklage seg til Ap. Hvor er ytryngsfriheten? Han sa faktisk det veldig mange tenker, er vi også nødt til å beklage oss?:-)
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Han er jo tatt ut av kontekst, han sier at[COLOR="DarkRed"] _hvis_[/COLOR] det var noen som spilte offer så var det AP.

Ang. Eskil Pedersen så synes jeg har er en snørrheslig snørrhoven politiker som ikke vil få støtte i fra meg noen gang. Han har ikke en fremtid som politiker når han oppfører seg som en drittsekk. Før i tiden kalte man det veslevoksen.. Jeg velger å kalle han veslevoksen fordi han oppfører seg som en drittsekk. Som en nevnte tidligere i tråden hva han hadde skrevet på sin twitter-side om ytring o.l. så er han jo ganske arrogant.

Som Laksir sier i sitt innlegg så er 90%+++ av det fakta. De skal bestemme alt ned til minste hårsbredd.
Jeg elsker å ta debatten om veier og bilavgifter, i dag satt jeg å så på en tysk "finn.no" side som hadde biler.... Biler var så billig at jeg trodde det hele var en spøk.... BMW X3 til 200k, Porsche Carrera GT 300-400k, Saab 9-7X til 100k osv. Hvis de kunne fått gluggene opp å brukt litt av disse helsikkes avgiftene på å utbedre veiene våre kunne det kanskje rettferdiggjort bilprisene her til lands.

Sitat av Sttropez Vis innlegg
Man ser jo på kommentarene til denne saken at veldig mange er enige i det Sandberg sier, men likevel må han beklage seg til Ap. Hvor er ytryngsfriheten? Han sa faktisk det veldig mange tenker, er vi også nødt til å beklage oss?:-)
Vis hele sitatet...
Tydeligvis blir det for kraftig kost til disse AP-karene (eller likestillingsfolka?) eller kanskje de mener vi ikke har respekt for hva som hendte på Utøya? Hvorfor skal vi ikke kunne diskutere ting som omhandler Utøya uten å bli kalt respektløse....?
Etter nyhetene i dag ble jeg provosert atter en gang. Hver jævla gang det er kritikk av arbeiderpartiet på tv, så intervjuer de folk de beskriver som "overlevende etter 22. Juli.". Som jeg selv har sagt til alle mine bekjente i AUF, Arbeiderpartiet spiller muligens ikke på dette med vilje, men media framstiller alt på en slik måte som gjør at man får sympati av det uansett. Når i tillegg Eskil Pedersen ikke tar selvkritikk, så må jeg sitere uaexed over meg, "En snørrheslig snørrhoven politiker".
Sitat av Sttropez Vis innlegg
Hvor er ytryngsfriheten? Han sa faktisk det veldig mange tenker, er vi også nødt til å beklage oss?:-)
Vis hele sitatet...
Hvor ytringsfriheten er? Sterkt tilstedeværende. Ytringsfrihet er frihet fra å bli straffeforfulgt av myndighetene for sine ytringer. Det er ikke – i motsetning til hva en del ser ut til å tro – en frihet fra å bli motsagt, frihet fra å bli kritisert på bakgrunn av ytringene, rett til å slippe å unnskylde idiotiske utsagn, rett til å bli tatt seriøst, eller rett på en talerstol i enhver sammenheng.
Sitat av Stratops Vis innlegg
http://twitter.com/#!/eskilpedersen

Nå må AUF ta ansvar for å kaste han her. Maken til pinlig, barnslig oppførsel. Han forstår åpenbart ikke hva demokratiet handler om og evner ikke debattere uten å gå på personangrep.

Hadde Sandberg sagt AUF istedenfor AP hadde påstanden hans vært fullstendig legitim.

Eks: "@Odden @tarjeiskirbekk kom innom kontoret mitt så kan jeg forklare deg nye, kompliserte ord som ytringsansvar"
Vis hele sitatet...
Synd du sier det. Du, eller de alle fleste, vet da faen hvordan de siste månedene har vært. Realiteten for flere av oss var at vi selv ikke var langt unna å bli skutt og drept, og mange av oss har mistet venner. Likevel har vi gått ut i valgkamp og prøver å gjøre det beste ut av det. Nå i ettertid at noen sier at vi har spilt ofre er jo bare tragisk.

Sitat av Soppinfeksjon Vis innlegg
AP er jo så uskyldig.

Eskil Pedersen er den som er kvalmest av de to. Det er rart ikke Eskil Pedersen sine uttalelser blir merket med SVART eller RØDT og fremsidestoff på VG og Dagbladet, for slik er det hver gang det er noe som gjelder FrP.

Eskil Pedersen er en feig ledertype som levner små barn alene på en øy for å dø. Sandberg er ihvertfall ærlig om ikke annet.
Vis hele sitatet...
Du er jo en idiot, og vet ingenting. Akkurat som Stoltenberg var Pedersen et mål, og det skjønte AUF'erne, og var derfor mest opptatt av å få ham i sikkerhet.
Jeg mener ikke Eskil Pedersen er feig for at han dro fra utøya, det forsto jeg. Han klarte seg ganske fint i perioden etter, men nå, fire måneder etterpå, så burde han ta selvkritikk for feilaktige uttalelser, noe han ikke gjør.
Sitat av Provo Vis innlegg
Hvor ytringsfriheten er? Sterkt tilstedeværende. Ytringsfrihet er frihet fra å bli straffeforfulgt av myndighetene for sine ytringer. Det er ikke – i motsetning til hva en del ser ut til å tro – en frihet fra å bli motsagt, frihet fra å bli kritisert på bakgrunn av ytringene, rett til å slippe å unnskylde idiotiske utsagn, rett til å bli tatt seriøst, eller rett på en talerstol i enhver sammenheng.
Vis hele sitatet...
Problemet her er ikke hvorvidt FRP kan motsies, men hvorvidt man kan holde FRP ansvarlig for drap. Hvis man får et ytringsklima i Norge der det er legitimt å skylde på meningsmotstandere for drap begått av andre som er enige med meningsmotstanderen er veien svært kort til innskrenkninger av ytringsfriheten.

Det er ikke snakk om at politiet må gripe inn mot Eskil Pedersen, men jeg syns det er helt forkastelig at norges intellektuelle ikke retter sterk kritikk mot ham og at det ikke kommer noen reaksjoner fra hans frender i AP. Eskil Pedersen blir ikke kritisert i media for noe høyst kritikkverdig og det er forstyrrende.
Sist endret av Stratops; 25. november 2011 kl. 16:39.
Sitat av laksir Vis innlegg
De rødgrønne har bestemt NÅR jeg skal legge meg, HVOR mye jeg skal drikke, HVORDAN mitt nye hus jeg bygger skal se ut og ikke minst vet de faen meg hvordan jeg og min kone på best måte løser fødselspermisjons-kabalen.

De bestemmer også at jeg skal miste lappen for halvparten av forseelsene min far måtte ha gjort, de bestemmer at jeg ikke kan nyte naturen fra en støysvak, lite forurensende snøskuter og at jeg ikke kan bygge et uthus på min egen hyttetomt, bare fordi det er stygt.

I tillegg er det jo så festlig, at lille jensemann gauler etter "mer demokrati", og samtidig fjerner muligheten til å stryke heslige mennesker fra bystyrelistene. Skammelig.

I ordet frihet legger jeg lite statlig innblandelse utover infrastruktur, ordensmakt og velferd. Direkte demokrati bør brukes til viktige saker som angår folket, f.eks. DLD, og ikke minst, mindre byråkrati for guds skyld!
Vis hele sitatet...
Er veldig enig med deg. Det er derfor jeg synes AP synker lavere og lavere SV sitt nivå : De vil at staten skal eige oss.
Sitat av Stratops Vis innlegg
Problemet her er ikke hvorvidt FRP kan motsies, men hvorvidt man kan holde FRP ansvarlig for drap. Hvis man får et ytringsklima i Norge der det er legitimt å skylde på meningsmotstandere for drap begått av andre som er enige med meningsmotstanderen er veien svært kort til innskrenkninger av ytringsfriheten.

Det er ikke snakk om at politiet må gripe inn mot Eskil Pedersen, men jeg syns det er helt forkastelig at norges intellektuelle ikke retter sterk kritikk mot ham og at det ikke kommer noen reaksjoner fra hans frender i AP. Eskil Pedersen blir ikke kritisert i media for noe høyst kritikkverdig og det er forstyrrende.
Vis hele sitatet...
Det er absolutt ingen som har sagt at FRP er ansvarlig for drap, men at meningene og ytringene de kommer med påvirker folk er jo en selvfølge. Det bla. Eskil Pedersen og kommentatorene (eller norges intellektuelle som du kaller dem) påpeker er at FRPs ytringer til tider grenser mot fremmedfiendtlige og derfor bidrar til å skape fremmedfiendtlige holdninger.
At FRP kommer med slike uttaler, ekstreme uttaler, osv. er uansett ikke noe nytt. Frp sin snikidiotisering av landet eksisterer, og kommer alltid til å fortsette med deres verdisyn, meninger og holdninger til diverse "grupper".
Sitat av uaexed Vis innlegg
Jeg elsker å ta debatten om veier og bilavgifter, i dag satt jeg å så på en tysk "finn.no" side som hadde biler.... Biler var så billig at jeg trodde det hele var en spøk.... BMW X3 til 200k, Porsche Carrera GT 300-400k, Saab 9-7X til 100k osv. Hvis de kunne fått gluggene opp å brukt litt av disse helsikkes avgiftene på å utbedre veiene våre kunne det kanskje rettferdiggjort bilprisene her til lands.
Vis hele sitatet...
Det er noen som aldri kommer lenger enn dette diskusjonen. Pussig at det ikke ble nevnt noe om billig snus i Sverige også !!