Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  58 11381
Sitat av geirbauer Vis innlegg
Nei, den er ikke henlagt. Du fikk en påtaleunnlatelse. Det vil si at påtalemyndigheten kan velge å ikke ta ut påtale, selv om straffeskylden ansees bevist. Jf. strpl § 69, 1.ledd.

Vet ikke om de nevnte noe med 2. ledd i brevet? Der står det i hvert fall at ved påtaleunnlatelse etter 1.ledd (nevnt over) så kan det betinges med prøvetid på to år. Så hvis dette er en betingelse er det jo alt annet enn en henleggelse.

F.eks. vet jeg om en sak hvor ei ble tatt for naskeri. Hun la alle kortene på bordet og tiltso det hun hadde gjort. Hun fikk påtaleunnlatelse pga alder og ikke tidligere straffet. Så det har ingenting med hva man klarer å bevise eller ikke...
Vis hele sitatet...
Under brevet står det :

Denne beslutningen innebærer at politiet anser saken for avgjort. Det vil derfor ikke bli truffet ytterligre forføyninger i saken
Vis hele sitatet...
To politimenn tok en kar på fersk gjerning i å tjuvstarte bilen til fattern, for rundt 10 år siden, saken ble henlagt pga. bevisets stilling. altså politiet i norge henlegger en del.

Ble slått ned når jeg var med noen venner, vi var 6 stykker, en av oss ei jente, dette var for 2-3 år siden, skjedde på aker brygge, de var vel 15 stykker eller noe som bare angrep oss random, politiet tok dem 1 time senere ellerno, bare 3 ble arrestert tror jeg, anmeldte saken og det ble henlagt det også.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Cartman, tror du og venna dine bOr gaa og leke et eller annet sted.

innbiller du deg virkelig at det noensinne vil ble en rettsak over en mobiltelefon?
og du sier du har 2 aars prOvetid, saa sant du ikke fikk den prOvetia faar og stjele mobil telefoner kan du vel slappe av? jeg har 2 aar prOvetid selv, for 4 volds episoder og 1 grovt ran, tror du de fengsler meg om jeg legger ut en sjelt tlf paa finn ? voks opp og slutt og stress, og kjOp deg noen baller.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Sitat av Deal Vis innlegg
Cartman, tror du og venna dine bOr gaa og leke et eller annet sted.

innbiller du deg virkelig at det noensinne vil ble en rettsak over en mobiltelefon?
og du sier du har 2 aars prOvetid, saa sant du ikke fikk den prOvetia faar og stjele mobil telefoner kan du vel slappe av? jeg har 2 aar prOvetid selv, for 4 volds episoder og 1 grovt ran, tror du de fengsler meg om jeg legger ut en sjelt tlf paa finn ? voks opp og slutt og stress, og kjOp deg noen baller.
Vis hele sitatet...
Skulle gjerne hatt noen baller, hvor bestiller du sånt? Komplett.no?
Sitat av Bothrops Vis innlegg
Skulle gjerne hatt noen baller, hvor bestiller du sånt? Komplett.no?
Vis hele sitatet...
Siden der du kan bli "komplett"
Sitat av Deal Vis innlegg
Cartman, tror du og venna dine bOr gaa og leke et eller annet sted.

innbiller du deg virkelig at det noensinne vil ble en rettsak over en mobiltelefon?
og du sier du har 2 aars prOvetid, saa sant du ikke fikk den prOvetia faar og stjele mobil telefoner kan du vel slappe av? jeg har 2 aar prOvetid selv, for 4 volds episoder og 1 grovt ran, tror du de fengsler meg om jeg legger ut en sjelt tlf paa finn ? voks opp og slutt og stress, og kjOp deg noen baller.
Vis hele sitatet...

Jojo, men du er en gangster motherfucker G! Som gjør så mye rart.
Jeg risikerer ikke fengsel pga en jævla telefon! Men samme det, ser på rettskrivningen din at du er en 13 år gammel idiot som har stjelt sjokolade og trua noen drittunger og tror du er kongen.
Sitat av Cartman Jr Vis innlegg
Men samme det, ser på rettskrivningen din at du er en 13 år gammel idiot som har stjelt sjokolade og trua noen drittunger og tror du er kongen.
Vis hele sitatet...
Eller at han har et tastatur uten Æ, Ø og Å ?
Cartman, tror du og venna dine bør gå og leke et eller annet sted.

innbiller du deg virkelig at det noensinne vil ble en rettsak over en mobiltelefon?
og du sier du har 2 års prøvetid, så sant du ikke fikk den prøvetia får og stjele mobil telefoner kan du vel slappe av? jeg har 2 år prøvetid selv, for 4 volds episoder og 1 grovt ran, tror du de fengsler meg om jeg legger ut en sjelt tlf på finn ? voks opp og slutt og stress, og kjøp deg noen baller.
Vis hele sitatet...
Ser ikke så veldig bra ut med Æ, Ø og Å heller.
Sitat av torla Vis innlegg
Ser ikke så veldig bra ut med Æ, Ø og Å heller.
Vis hele sitatet...
Hehe, tror Deal heller burde bruke tiden sin på skolen enn på å gå å utøve vold. Slike møkkafolk bør få smake sin egen medisin og jeg håper at søstra eller mora til vedkommende blir slått ned av en som er av samme ulla som han selv, så kan han se hvor "kul og rå" han er