Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  52 4200
Ville du blitt venn med deg selv?

Jeg sitter og filosoferer. Har egentlig kommet til noen konklusjoner, men jeg er ute etter andres syn også.

Sett at du møter deg selv; du tenker ikke over det, men du er mentalt og fysisk identisk med deg selv. Jeg tenker ikke på at man ville tenkt "hmm, har jeg en tvilling" - ville du gitt deg selv en sjanse eller er du såpass arrogant at du ville avfeid deg selv med en gang?

Et slags sosialt tankeeksperiment som er fullstendig avhengig av din personlighet og utseende. Jeg kan bare snakke for meg selv, men tror kanskje jeg hadde ment at den andre meg var litt av en bedreviter. Jeg mener selv at jeg sitter på kunnskap og liker å dele den med andre, men hadde jeg sett meg selv utenifra hadde jeg nok opplevd det helt annerledes.

Hva hadde du sagt om deg selv etter at "du" forlot rommet?
for en arrogant tulling hadde jeg sagt.
Nei, jeg hadde mest sannsynlig blitt forelsket.
Sitat av staM Vis innlegg
Nei, jeg hadde mest sannsynlig blitt forelsket.
Vis hele sitatet...
haha, jeg tror personlig at for like barn ikke! leker best, og jeg er sikker på at hvis jeg hadde møtt meg selv hadde jeg nokk drept meg selv etterkort tid. ergo like barn leker ikke best...

dette skirver jeg ettersom jeg har møtt flere som er nokså like som meg selv. Andre ville bare kalt meg en arrogant bestwizer som praksiserer hersketekknikk til fingerspissene.

Edit: dette har jeg tenkt på mange ganger...alt for mange ganger...
Sist endret av random40348; 19. januar 2010 kl. 22:01.
tror jeg hadde hatet meg selv..
Etter at "jeg" hadde forlatt rommet hadde jeg nok sagt at for en newb han der var. Alt det viste jo jeg fra før av.
Og, de vitsene må han ha hørt fra noen som kjenner meg.
brukertittel
Widow's Avatar
Hvordan er det mulig å ikke like en som har helt lik humor som deg?
Sitat av Widow Vis innlegg
Hvordan er det mulig å ikke like en som har helt lik humor som deg?
Vis hele sitatet...
fordi humor ikke er alt?
Jeg hadde blitt homo og giftet meg i San Francisco.
Sist endret av Stormen; 19. januar 2010 kl. 22:05.
Sitat av Stormen Vis innlegg
Jeg hadde blitt homo og giftet meg i California.
Vis hele sitatet...
selv digger og egoist? altså
Sitat av Stormen Vis innlegg
Jeg hadde blitt homo og giftet meg i San Francisco.
Vis hele sitatet...
Etter å ha sett at det livet du lever er helt feil og at du egentlig er en dritt person? Eller fordi du drar med deg selv?
Jeg hadde nok mest sannsynelig endt opp med en ekstremt dårlig idé.
Ett eksemplar av meg klarer å gjøre alt for mye som ikke er "gjennomtenkt" som den gamle læreren min så fint sa det, og jeg tør ikke tenke på hva to identiske personer hadde klart å få til. Jeg kan nevne at jeg har vært medvirkende til brann (det var et uhell) i klasserommet.
Sist endret av drittunge; 19. januar 2010 kl. 22:11.
Jeg hadde garantert klart å peke ut en rekke irriterende og teite ting med meg selv, da jeg, og sikkert veldig mange andre, har problemer med og se egne feil.
Ellers tror jeg at jeg hadde likt meg selv ganske godt. Endelig en å være litt gal med.
Det hadde jo vært et genialt utgangspunkt for å kunne svindle til seg noen milliarder. Mulighetene er uendelige. Tror jeg hadde inngått en utspekulert avtale med meg selv sporenstreks.
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Det hadde jo vært et genialt utgangspunkt for å kunne svindle til seg noen milliarder. Mulighetene er uendelige. Tror jeg hadde inngått en utspekulert avtale med meg selv sporenstreks.
Vis hele sitatet...
hva mener du? hvordan skulle du ha svindlet til deg noen milliarder?
hadde nok hatet meg, alt for bestemt til at jeg kan bli enig med noen om noe som ikke kommer fra meg
Sitat av xhacktly Vis innlegg
hva mener du? hvordan skulle du ha svindlet til deg noen milliarder?
Vis hele sitatet...
Et så og si perfekt alibi.
Sitat av yellowpillow Vis innlegg
Et så og si perfekt alibi.
Vis hele sitatet...
vil fungere dårlig ettersom begge personene tenker likt..
Jeg hadde bestemt meg for å rane en bank med meg selv. Bare at jeg hadde tatt av meg maskeringen så fjeset mitt ble sett av kameraene. Etter jobben ville vi dratt hvert til vårt, også ville jeg ringt politiet og anngitt meg selv. Så ville mitt andre jeg havnet bak lås og slå, og jeg kunne dra til syden og leve godt resten av livet med alle penga. Selvfølgelig ville ingen tro at vi var to helt like personer som utførte ranet, så jeg ville aldri blitt misstenkt.

EDIT: Oh wait..! Vil jeg klare å lure meg selv?
Sist endret av emphi; 19. januar 2010 kl. 22:38.
Hadde spilt dataspill mot meg selv. Tenk dere hvor jevn og pirrende kamp det hadde vært!

En gang en nerd, alltid en nerd.


Utenom det så hadde jeg nok blitt bestekompis med meg selv.
Samme intiresser, filmsmak, samme musikk - etc
Sist endret av Bombasa; 19. januar 2010 kl. 22:42.
Det er jo lett partyfactor 9 da!

Jeg ville selvfølgelig blit bestekompis med meg selv. Satt faktisk og tenkte over det i dag på skolen xD
Hvis jeg skal høre på det andre har fortalt meg om meg, ville jeg trodd at hun der, hun er verdens største strengeste mest hurpete bitch som finnes.
Hadde sikkert ikke orka å snakke med meg selv, og hvis jeg hadde, ville jeg klikka for jeg tror jeg ville irritert vettet av meg
Jeg hadde blitt så lei av å høre på all skravlinga, og å aldri få komme til orde, at jeg hadde gått et sted og furta. Jeg er et irriterende vesen.
Jeg hadde utfordret i håndbak.
Litt off-topic: Hvis man hadde klonet seg selv og hatt sex med sin klone, ville det vært svært homofilt eller kommet i samme katogori som å ta seg en runk? Begge deler er jo å ha sex med seg selv på en måte.
Valgfri brukertittel
Grimmy's Avatar
Faktisk, tror jeg det hadde gått rett til helvette for meg. har alltid hatt probelemer med å bli venn med folk som er lik meg selv på holdninger. krangler med dem hele tida. Så et møte med meg selv ville endt utrolig dårlig.
Sitat av torla Vis innlegg
Litt off-topic: Hvis man hadde klonet seg selv og hatt sex med sin klone, ville det vært svært homofilt eller kommet i samme katogori som å ta seg en runk? Begge deler er jo å ha sex med seg selv på en måte.
Vis hele sitatet...
haha, syke mann
Hadde jeg truffet meg selv så hadde jeg nok kommet overens med meg selv. Men jeg hadde nok syns at jeg var en kjedelig person å snakke med siden jeg hadde vært helt lik meg selv.
Jeg møtte dobbeltgjengeren min i sverige for en sommer tilbake ( om ikke 2 ) . Vi så helt identisk ut. Vi fikk øye på hverandre så å si samtidig inne på ett kjøpesenter. Ble revet helt vekk fra omverden, vi stirra bare på hverandre begge to helt til vi mista øyenkontakt.

Det var som å tro du så deg selv i speilet i 0.2 sec, før du legger merke til at her er det ingenting som stemmer.

Når jeg tenker på det skulle det ha vært bra kult å hatt ett bilde av det.
Jeg ville fått en problemstilling... For jeg liker andres tanker om et emne, om jeg hadde møtt meg selv ville jeg jo ha vært enig med meg selv, men om noe vennskap kunne ha oppstått er tvilsomt da jeg ønsker å lære noe fra den jeg snakker med. Og jeg kunne ikke ha lært noe fra meg selv, for dette ville jeg jo allerede vist.. Med mindre en av oss stod på stedet hvil mens den andre utviklet seg litt, men da ville vi ikke vært like lenger..
Jeg liker meg selv såpass godt at det tror jeg hadde gått greit Snakker med meg selv hele tiden så da hadde jeg bare fått en unnskyldning til å gjøre det enda mer.
Sitat av xhacktly Vis innlegg
haha, jeg tror personlig at for like barn ikke! leker best, og jeg er sikker på at hvis jeg hadde møtt meg selv hadde jeg nokk drept meg selv etterkort tid. ergo like barn leker ikke best...
Vis hele sitatet...
Ikke personangrep, men jeg tenker med meg selv at da kan du ikke være en veldig "god" person
Jeg ser meg selv i alle andre og andre i meg selv hele tiden...
Sitat av torla Vis innlegg
Litt off-topic: Hvis man hadde klonet seg selv og hatt sex med sin klone, ville det vært svært homofilt eller kommet i samme katogori som å ta seg en runk? Begge deler er jo å ha sex med seg selv på en måte.
Vis hele sitatet...
Tror ikke det faller inn under runke-kategorien.
Ville vel vært det samme som eneggede tvillinger kjørte fistingsen.

Vel, ikke helt det samme, men du skjønner.
Sitat av NGC4203 Vis innlegg
Ikke personangrep, men jeg tenker med meg selv at da kan du ikke være en veldig "god" person
Vis hele sitatet...
meh.. definer "god"
Sist endret av random40348; 20. januar 2010 kl. 17:52.
Jeg tenkte skikkelig på det her på vei til jobben i dag og fant ut hva jeg ville gjort; Jeg tar utgangspunkt i at han er nøyaktig like sterk, innøvd osv som meg. Rett og slett at synapsene og hjernen hans inneholder nøyaktig den samme informasjonen som min. Det jeg ville gjort ville vært å få denne "andre jeg" til å gjøre ALT jeg har lyst til, men som jeg ikke tør å gjøre.

Ville fått han til å gunne på med å dra type 40 meters big jumps på snowboard. Hvis det går bra for han, vet jeg at jeg kan klare det samme, og da er det jo bare å kjøre på.
Sist endret av Gamgee; 20. januar 2010 kl. 18:18.
Hvorfor skulle han tørre det, når ikke du tør?
Sitat av torla Vis innlegg
Litt off-topic: Hvis man hadde klonet seg selv og hatt sex med sin klone, ville det vært svært homofilt eller kommet i samme katogori som å ta seg en runk? Begge deler er jo å ha sex med seg selv på en måte.
Vis hele sitatet...
For min del ville det i så fall ha vært voldtekt.

Jeg tror forøvrig jeg ville mislikt meg selv dersom jeg kom inn i et rom der jeg satt fra før av. (eh?)

Mostly fordi jeg ikke kan fordra gutter som bare kommer inn og sjarmerer hele rommet i senk.
Sær som enhver
Bangfish's Avatar
Sitat av Semjuel Vis innlegg
Jeg tenkte skikkelig på det her på vei til jobben i dag og fant ut hva jeg ville gjort; Jeg tar utgangspunkt i at han er nøyaktig like sterk, innøvd osv som meg. Rett og slett at synapsene og hjernen hans inneholder nøyaktig den samme informasjonen som min. Det jeg ville gjort ville vært å få denne "andre jeg" til å gjøre ALT jeg har lyst til, men som jeg ikke tør å gjøre.

Ville fått han til å gunne på med å dra type 40 meters big jumps på snowboard. Hvis det går bra for han, vet jeg at jeg kan klare det samme, og da er det jo bare å kjøre på.
Vis hele sitatet...
Smart!

Jeg ville nok gått på skolen, kommet hjem, sendt klonen på jobb, mens jeg selv spilte 360. Liker jobben min, så jeg kunne overtalt meg selv til å gå på jobb, men å sitte hjemme og spille, OG tjene penger er jo bare konge!

Bare huske å alltid ha våpenet i mine hender, så plutselig ikke han sender meg på jobb, og selv kjører samme plan
Et annet spørsmål er jo hva som ville skjedd dersom du gikk på en som tenker helt likt som deg, bare omvendt, på gata/kjøpesenteret. Du går til venstre, han går samme vei. Du går til høyre, han går samme vei. Begge stopper opp. Begge sier i kor "gå du, jeg står". Begge prøver å gå, men må stoppe for å ikke kollidere. Begge venter. Begge reagerer helt likt og helt samtidig, og foreslår de samme ideene og er like mye/lite villige til å høre på den andre. Hvordan løser man dette uten ekstern hjelp?
Sitat av exocytose Vis innlegg
Hvorfor skulle han tørre det, når ikke du tør?
Vis hele sitatet...
Touché...

Hmm, kunne vel truet med pistol eller tilbudt masse spenn.
Sitat av Semjuel Vis innlegg
Touché...

Hmm, kunne vel truet med pistol eller tilbudt masse spenn.
Vis hele sitatet...
Da ville vel han gjort det samme, og dere hadde skutt hverandre. Eller - dere gir hverandre alt dere har og begge går i null ...?
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Eller - dere gir hverandre alt dere har og begge går i null ...?
Vis hele sitatet...
Eller dere har akkurat like mye som før dere ga hverandre alt? Forutsett at dere har like mye da xD
Sitat av Eplekjekk Vis innlegg
Eller dere har akkurat like mye som før dere ga hverandre alt?
Vis hele sitatet...
Noe som på godt norsk kalles "å gå i null", as opposed to å gå i pluss eller å gå i minus.
satan for en barsk jævel hadde jeg tenkt!
Sist endret av Rest1Peace; 20. januar 2010 kl. 18:50.
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Da ville vel han gjort det samme, og dere hadde skutt hverandre. Eller - dere gir hverandre alt dere har og begge går i null ...?
Vis hele sitatet...
Jo, men jeg forutsetter at det kun er jeg som er klar over at jeg skal møte min "tvilling". Siden han da ikke vet det vil han jo selvsagt ikke ha noen grunn til å ha med pistol og derfor kan han jo følgelig ikke gjøre det samme.
Sist endret av Gamgee; 20. januar 2010 kl. 23:02.
Han skuespiller oversnill, men skjuler egentlig noe mørkt ved seg selv. Tør ikke å bli venn med han..
Fra et psykologisk perspektiv er dette et interessant spørsmål! Personlig sliter jeg med en lidelse som er ganske treffende på dette med "å møte seg selv". Spesielt etter å ha røyket cannabis, så møter jeg ofte meg selv i en utfordrende duell mellom forstand og sinnsykelighet. På cannabis hender det ofte at jeg tror jeg kan lese andre slik jeg leser meg selv! Uvitende om at det faktisk er det jeg gjør - "leser" meg selv i andre - vil jeg karakterisere dette som det nærmeste jeg kommer i å møte meg selv. Og i andre har jeg med stor overraskelse funnet ut av hvor mye jeg hater meg selv! Nyttårsforsettet mitt blir derfor å prøve å være mer glad i meg selv, så kanskje jeg lærer å bli glad i andre også..
Jeg tror jeg hadde blitt grådig irritert over meg selv. Jeg er en person som er relativt glad i en heftig diskusjon og liker å komme med usannsynlige påstander bare for å vinne en meningsløs diskusjon. Jeg liker å se hvordan motparten bearbeider og tenker på et smart comeback, slik at jeg blir kastet inn i samme situasjon.
Hadde enten endt opp med å sloss med meg selv, avfeid megselv helt eller endt opp i en uendelig meningsløs diskusjon.

På en annen side hadde jeg vurdert å starte opp en bedrift med meg selv, ettersom jeg føler som oftest at jeg er den som kan utrette mest ting på riktig måte (fra mitt perspektiv), og dermed kan stole på at jegselv kan yte/forvente det samme tilbake.

Tenk for et sykt tankespill man kan komme opp i hvis du skal prøve å lure "deg selv".
Begge er like lure og utspekulerte, og prøver seg på de samme ting. Så samtidig som du må prøve å tenke ut noe nytt som kan fungere, må du også være obs på at det er akkurat det "du" prøver å gjøre tilbake.
Du må tenke over alt du sier og alt som blir sagt for å prøve å hele tiden å ligge ett skritt foran, selv om du mest sannsynlig ligger helt likt.
jeg tror et møte med meg selv hadde vert utolig bra, man kan lære utolig mye om seg selv på den måten. det er ikke lett å se seg selv fra andres synspunkt. men her hadde man da hatt den perfekte mulighet.