Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  75 5971
Skal bare klare opp i dette med at folk synes det er feigt at man får større bot for
sex-kjøp en for å banke opp noen.
Det er sant at minstestraffen for å banke noen opp er lav. Men, vi trenger ikke noen høy minstrestraff
for et slag som kom litt feil vei i fylla.
Det vi dog trenger, er høye minstestraff for å aktivt delta i et prositutsjonsmarked, hvor kvinnekroppen er blitt et objekt mannen kan kjøpe å bruke.
Sitat av Bendikfa Vis innlegg
Jeg har hørt folk si dette før. Mulig at det fins noen som driver med dette, men jeg tviler veldig sterkt på at det er majoriteten. Jeg mener i alle fall at vi skal ta tak i problemene, og det er nettopp det vi gjør ved å bøtelegge så mye som vi kommer til å gjøre.

Dessuten er det veldig mange afrikanske prostituerte i Norge nå, og kom ikke her og si at dette er frivillig prostitusjon. Hvis det viser seg at bøteleggingen fungerer, og folk slutter med å kjøpe sex, så tror jeg at dette vil bli en slutt på horenorge. Dette tiltaket vil i alle fall redusere det. Eller skal vi la det være åpent slik at fattige studenter kan få selge kroppen sin for å leve?
Vis hele sitatet...
Du er virkelig naiv. Jeg forstår ikke hvorfor slike som deg tror forbud og høye straffer hjelper i norge når det ikke hjelper andre plasser, det er jo en helt utrulig tankegang. Hvorfor tror du virkelig at vi skiller oss ut i forhold til andre land. Sannsynligheten er større for at det vil bli ett mer skjult miljø, mer underground. Vi vil ikke få større kontroll, kanskje det vil gjøre at ett mindretall avstår å gi penger for sex. Menneskehandel og salg av sex er 2 forskjellige ting, som i dag står nært med hverandre nettopp pga forbud og drit. Salg av sex, rus, gjeld og menneskehandel står meget nært med hverandre. Why?
Man vil ikke hindre menneskehandel via bøter.
Samme tankegang ser man i narkotika relaterte saker, som og ofte henger i sammen med prostitusjon. Forbud hjelper ikke i andre land, men folk kan ha samme tankegang som deg. Strenge straffer vil utrydde rusmidler, og problemet vil forsvinne. Det er ueffektivt og dyrt, det hjelper ikke i andre land. Men hey! Her vil det fungere utmerket pga en eller annen grunn?
Hva med å gi 35-40.000 for blind vold, 100.000 for voldtekt og livstid i fengsel, så man rettferdiggjør handlingene de har utført. Da forsvinner problemene av seg selv. 60.000 for å kjøre for fort 10 år i fengsel for å kjøre under påvirket tilstand.
Ok, off-topic. Men en slik tankegang gjør ikke at problemene vil forsvinne. Faktisk er det stor sannsynlighet for at personene som er utsatt for menneskehandel osv vil få ett mye hardere liv. http://www.abcnyheter.no/node/79162 Eller tenker du kanskje ikke på det, da det ikke står i stil med din moral og etikk?
Snap the fuck out of it.
Sist endret av sneipen; 24. november 2009 kl. 09:32.
Sitat av Cikey Vis innlegg
Men jeg er ikke så sikker på at dette er en bedre vei å gå, og jeg stiller meg i alle fall kritisk til hvorvidt det vil føre til bedre resultater enn det prosjektet myndighetene nå har begynt på.

Jeg ser ikke noen grunn til at vi skal ha prostitusjon i landet. Jeg er selvsagt klar over at det aldri kommer til å forsvinne, men jeg ser ingen grunn til at staten skal legge til rette for dette. Dette er et felt hvor det alltid vil forekomme utnyttelse av svake individer i en vanskelig situasjon som mer eller mindre frivillig blir tvunget inn i ett liv de gjerne skule være foruten. Hvorfor skal de få som ønsker å drive med dette bety så mye at vi ignorerer de svakeste?

Jeg tror den eneste måten å få bukt med menneskehandel av denne typen er å svekke markedet tilstrekkelig til at det ikke lengre blir atraktivt å investere tid / penger i det.

De eneste som faktisk har et valg her er de frivillige prostituerte og kundene. Offrene for menneskehandel har ingen valg, så hvorfor skal vi ta hensyn til de to første gruppene men ikke den siste.
Vis hele sitatet...
Ja nå begynner vi å forstå hverandre. Som jeg sa tidligere så handler denne posten om at boten økte. Men siden våre innlegg ikke har blitt slettet så er vi altså ikke off-topic Jeg hadde bare ikke lyst til å diskutere noe som kanskje ikke var helt temaet

Jeg er enig med deg i at ved å høyne boten så vil vi svekke markedet, men noen vil det fremdeles være, noe du selv er enig i. Da kommer jeg tilbake til ditt eget spørsmål: hvor mange tillfeller/prosent av de prostituerte som er pga trafficing må til før vi ser dette som et samfunnsproblem?

Ved høy bot skremmer vi vekk mange; ja. Men fjerner vi menneskehandel tror du? jeg mener nei. Det som vil skje er som nevnt før i denne tråden er at det vil bli et underground marked. Det vil bli et hardere liv både for jentene og kjøperen av sex. Prisen for sex kan også bli så dyr at det skiller lite mellom to natts knull og straffen for å bli tatt. Som kan føre til kjøperene kommer tilbake sterkere de kan til og med bli flere enn idag.

For å falle litt off-topic: Ta hasj i Amsterdam, eller coffeshops om du vil. Med denne metoden får folk informasjon om rusmiddelet, de kan spørre folk bak disken om råd og veiledning, staten vil ha kontroll på ca hvor mange som røyker og kan bruke dette i andre statistikker. Den som bruker rusmiddelet vil også være rundt andre som ønsker det samme.

Ved hjelp av bordello kan man innføre kontroll av jentene for å forsikre oss om at de gjør det hele frivillig og at de er fornøyd med situasjonen.

Når det gjelder kvinner som blir tvunget inn i dette, så har de fremdeles valget om å gå til politiet. Dersom de ikke har slik frihet blir jo saken en annen.

Men disse jentene kan jo gi beskjed til kjøperen at de trenger hjelp. I verste fall skrive "hjelp/help" på en lapp og gi til kjøperen av sex. Så kan den som kjøper sex tipse poilitiet om dette som foregår. Og vi får tatt hånd om den ufrivillig prostituerte og får muligens tak i gjerningsmennene/damene som driver med menneskehandel.

Å høyne boten vil tvinge jentene og kjøperen inn i et mye hardere miljø slik vi ser har skjedd med rusmidler.
Sist endret av Vandringsmann; 24. november 2009 kl. 10:56.
All over the clock
Mr. Meow's Avatar
Sitat av OoM Vis innlegg
Skal bare klare opp i dette med at folk synes det er feigt at man får større bot for
sex-kjøp en for å banke opp noen.
Det er sant at minstestraffen for å banke noen opp er lav. Men, vi trenger ikke noen høy minstrestraff
for et slag som kom litt feil vei i fylla.
Det vi dog trenger, er høye minstestraff for å aktivt delta i et prositutsjonsmarked, hvor kvinnekroppen er blitt et objekt mannen kan kjøpe å bruke.
Vis hele sitatet...
Vi trenger ikke noen høy minstestraff for å kjøpe et ligg fra noen som selger seg frivillig. Det vi dog trenger, er høy minstestraff for å gjøre byen til et farlig sted man ikke kan føle seg trygg.

Kom med et argument neste gang, ikke bare noe du fant på i farta.
Sitat av Vandringsmann Vis innlegg
Da kommer jeg tilbake til ditt eget spørsmål: hvor mange tillfeller/prosent av de prostituerte som er pga trafficing må til før vi ser dette som et samfunnsproblem?
Vis hele sitatet...
Det er vel her essensen av vår uenigheten ligger. Mitt svar på dette er krystallklart. Som jeg har skrevet tidligere: Så lenge prosentsatsen av de prostituerte som ikke driver med dette frivillig er større enn null så er dette et samfunnsproblem vi må ta på alvor!


Sitat av Vandringsmann Vis innlegg
Men disse jentene kan jo gi beskjed til kjøperen at de trenger hjelp. I verste fall skrive "hjelp/help" på en lapp og gi til kjøperen av sex. Så kan den som kjøper sex tipse poilitiet om dette som foregår. Og vi får tatt hånd om den ufrivillig prostituerte og får muligens tak i gjerningsmennene/damene som driver med menneskehandel.
Vis hele sitatet...
Det er vel ganske naivt å tro at en horekunde vil gå til politiet å informere dem om at han, i sin rolle som horekunde har kommet over en prostituert som har en vanskelig situasjon. Uavhengig av hvorvidt sexkjøp er straffbart eller ikke finnes det rimelig kraftige sosiale stigma knyttet til dette som i de aller fleste tilfellene ville forhindre horekunden fra å melde fra til noen som helst.


Men for å snu litt på hele argumentasjonen din. Hvorfor er det så vitkig at sexkjøp skal være tillatt? Jeg kan ikke se en eneste god grunn til at vi som samfunn faktisk trenger å legge til rette for dette. Jeg kan se veldig mange problemer knyttet til salg av sex, og da spesielt dette med trafficking, men ikke en eneste grunn til at vi faktisk trenger dette. Det er klart at noen jenter kan se på dette som en enkel og kjapp måte å tjene gode penger på, men det er ikke en grunn til at samfunnet skal legge til rette for denne typen salg.

På samme måten som pyramidespill er en glimrende mulighet for noen få til å tjene gode penger er det så mange problemer knyttet til dette produktet at samfunnet sier nei til den typen salg / markedsføring.

Nå sier jeg ikke at pyramidespill og prostitusjon er det samme, men de økonomiske realitetene er de samme. En liten gruppe tjener gode penger, det er mange offre som får problemer i ettertid, og det gangner ikke samfunnet på noen måte. Hvorfor skal da samfunnet legge til rette for salg av slike produkter?
Sist endret av Cikey; 24. november 2009 kl. 16:33.
Sitat av Cikey Vis innlegg
Det er vel her essensen av vår uenigheten ligger. Mitt svar på dette er krystallklart. Som jeg har skrevet tidligere: Så lenge prosentsatsen av de prostituerte som ikke driver med dette frivillig er større enn null så er dette et samfunnsproblem vi må ta på alvor!

Det er vel ganske naivt å tro at en horekunde vil gå til politiet å informere dem om at han, i sin rolle som horekunde har kommet over en prostituert som har en vanskelig situasjon. Uavhengig av hvorvidt sexkjøp er straffbart eller ikke finnes det rimelig kraftige sosiale stigma knyttet til dette som i de aller fleste tilfellene ville forhindre horekunden fra å melde fra til noen som helst.

Men for å snu litt på hele argumentasjonen din. Hvorfor er det så vitkig at sexkjøp skal være tillatt? Jeg kan ikke se en eneste god grunn til at vi som samfunn faktisk trenger å legge til rette for dette. Jeg kan se veldig mange problemer knyttet til salg av sex, og da spesielt dette med trafficking, men ikke en eneste grunn til at vi faktisk trenger dette. Det er klart at noen jenter kan se på dette som en enkel og kjapp måte å tjene gode penger på, men det er ikke en grunn til at samfunnet skal legge til rette for denne typen salg.

På samme måten som pyramidespill er en glimrende mulighet for noen få til å tjene gode penger er det så mange problemer knyttet til dette produktet at samfunnet sier nei til den typen salg / markedsføring.

Nå sier jeg ikke at pyramidespill og prostitusjon er det samme, men de økonomiske realitetene er de samme. En liten gruppe tjener gode penger, det er mange offre som får problemer i ettertid, og det gangner ikke samfunnet på noen måte. Hvorfor skal da samfunnet legge til rette for salg av slike produkter?
Vis hele sitatet...
Om du leser hva jeg skriver så skrev jeg at så lenge det bare er ett tilfelle av prostitusjon som er pga trafficing så er det et problem. Mennesker som ikke blir behandlet som mennesker er et problem. bare for å sitere:
Sitat av Vandringsmann Vis innlegg
Dersom bare et eneste tilfelle av en prostituert er menneskehandel så vil jeg si at det er et problem
Vis hele sitatet...
Sier ikke at det er vikitg med et bordell. Men som jeg har sagt flere ganger før, det finnes jenter som ønsker å ha sex og som sikkert godt kunne tenke seg og tjene på dette i tillegg. "Problemet" her er at jenta må akseptere at hun selger seg selv og han som kjøper må akseptere at han må ty til bordello for å få seg ett ligg.

Som også er nevnt tidligere så kunne man ha innført strenge regler og rutinekontroller for å sikre tryggheten til jentene f.eks passet på at alle er norske statsborgere osv. Er du ikke enig i at det ville vært bedre å samlet de som ønsker å selge seg selv og de som kjøper på et sted - bordello - istedenfor å spre de utover gatene og lage et kriminelt miljø med mye penger og menneskehandel.

Å ringe politiet anonymt går fremdeles ann. Man kan jo også gå undercover og prøve å få kontakt med jentene.

Å starte et bordello og lovlig gjøre salg av sex i disse bygningene gjør ikke at vi blir et perverst folk sånn landsmessig. Virker som om du ikke liker tanken på at ditt land skal tillate salg av sex. Som jeg har skrevet før, vi må tenke på det beste alternativet for menneskeheten, ikke hva hvert enkelt individ synes.

At samfunnet ikke synes det er riktig å ha et bordello, hvilken rolle spiller det? Er det ikke bedre at man gjør det beste for alle istedenfor å dømme og moralisere andre når det ikke påvirker deg personlig?

Hvis noen ønsker å ha sex og samtidig tjene på dette frivillig og en annen ønsker å kjøpe og ha sex frivillig, hvorfor skal du bry deg om det? Det har jo ingen effekt på deg personlig. Eller er det noe du ikke forteller?

Mitt poeng sånn kokt helt ned er: Høyere bøter vil føre til at det meste av markedet forsvinner, men de som blir vil få et vanskeligere og tøffere liv (jentene). Vi forverrer bare situasjonen. Ut av syne, ut av sinn gjelder ikke i denne saken.
Om du leser hva jeg skriver så skrev jeg at så lenge det bare er ett tilfelle av prostitusjon som er pga trafficing så er det et problem. Mennesker som ikke blir behandlet som mennesker er et problem.
Vis hele sitatet...
Ja, dette er vi jo enige om. Forskjellen er at der du sier "dette er bare en del av problemet så de får klare seg selv"

Jeg sier: "Denne gruppen er så svak at den må vi beskytte" Vi har ingen behov for å ha frivillige prostituerte i samfunnet. Jeg ser ikke noe problem med å ha dem, men heller ingen grunn til å ha dem.

Altså ofrer jeg noen få damers mulighet til å frivillig selge sex på for å beskytte de som tvinges til det og missbrukes på det groveste. Du ofrer sistnevnte for å beskytte muligheten til den første gruppen.

Spørsmålet er hvorfor du mener kvinners rett til å selge sex er så viktig at vi ikke skal innføre tiltak for å beskytte dem som ufrivillig tvinges inn i dette.
jeg vet ikke om det er jeg som ikke uttrykker meg klart eller om det er du som ikke leser hva jeg skriver.

Om vi hadde fjernet markedet for salg av sex helt i Norge så hadde de blitt solgt inn i andre land. Jeg bryr meg ikke om bare hva jeg ser, men hva jeg vet skjer.

Jeg ønsker å beskytte hvert eneste menneske som er offer for menneskehandel. Om vi hadde hatt bordello med krav om norsk statsborgerskap så ville alle uten ha blitt sjekket opp. Alle som da solgte sex utenom disse bordelloene ville ha fått en høy bot og hjemsendelse samt høy bot til kjøper.

Ser du nå hva jeg vil fram til?

Oh my fuckings God. Vi snakker jo om det samme: http://www.freakforum.nu/forum/showp...25&postcount=4

Mener ikke at det skal være en rettighet, men at det er et bedre alternativ enn å ha de ulovlig på gatene

og dermed innby til trafficing
Sist endret av Vandringsmann; 24. november 2009 kl. 22:34.
Vandringsmann: Jeg har aldri sagt jeg er imot bordeller i og for seg. Men når vi nå har valgt en retning i Norge mener jeg vi må stå den helt ut.

At det ville skjedd andre steder, er ikke et argument for hvorvidt vi bør la det fortsette i Norge.


Det ville selvsagt vært et bedre alternativ å ha det på bordell enn fritt i gatene, men et ennå bedre alternativ å fjerne det helt. Jeg kan fremdeles ikke se en eneste god grunn til at vi trenger prostitusjon...
Er enig i at å beskytte rettigheten til å selge sex framfor å beskytte de som blir tvunget inn i sex industrien av kriminelle bakmenn blir feil.
Men så lenge det å straffe kjøperene ikke er nok til å stanse sexkjøp fra ufrivillige prostituerte så kunne et statsstyrt bordell vært det som gjorde det umulig for menneskesmuglere å tjene penger på sexhandel. Et slikt bordell måte i såfall ha kontroll på at de som jobbet der gjorde det på egne primisser og at det å kjøpe utenfor bordellene var ulovelig. Tviler isåfall sterkt på at folk som kjøper sex hadde gjort det ulovelig da.
Sitat av Cikey Vis innlegg
Vandringsmann: Jeg har aldri sagt jeg er imot bordeller i og for seg. Men når vi nå har valgt en retning i Norge mener jeg vi må stå den helt ut.

At det ville skjedd andre steder, er ikke et argument for hvorvidt vi bør la det fortsette i Norge.


Det ville selvsagt vært et bedre alternativ å ha det på bordell enn fritt i gatene, men et ennå bedre alternativ å fjerne det helt. Jeg kan fremdeles ikke se en eneste god grunn til at vi trenger prostitusjon...
Vis hele sitatet...
Bare meg eller var det andre som så at du nå sa deg enig med det jeg har skrevet?

At vi har valgt en retning budre vi ikke holde på den da det finnes en bedre retning. Du vasker ikke oppvasken for hånd når du kan bruke maskin bare for at du skal stå ut løpet?

At det ville skjedd andre steder har alt med saken å gjøre. Du vil fjerne menneskehandel for godt i Norge, jeg vil fjerne det for alltid i hele verden. Jeg tenker vist litt lengre enn deg. Om vi vil bli kvitt det synlige her i Norge så er jo dine forslag og meninger veldig gode, men nå tenker jeg på alle som er offer for menneskehandel og tvang inn i prostitusjon i uansett land. jeg gidder ikke leve med en illusjon. Det hører til på barneskolen.

Om det finnes et alternativ som gjør at menneskehandel forsvinner for godt i denne verden så er jeg åpen for den istedenfor bordello Vil jo bare det beste for alle At et offer for menneskehandel ikke har marked i Norge men f.eks i Sverige vil hun fremdeles få et kjipt liv.. Ønsker du ikke å hjelpe disse eller ønsker du bare å få de vekk fra Norge? for å distansere seg for et problem hjelper ikke i lengden om du skjønner hva jeg mener

Sitat av torla Vis innlegg
Er enig i at å beskytte rettigheten til å selge sex framfor å beskytte de som blir tvunget inn i sex industrien av kriminelle bakmenn blir feil.
Men så lenge det å straffe kjøperene ikke er nok til å stanse sexkjøp fra ufrivillige prostituerte så kunne et statsstyrt bordell vært det som gjorde det umulig for menneskesmuglere å tjene penger på sexhandel. Et slikt bordell måte i såfall ha kontroll på at de som jobbet der gjorde det på egne primisser og at det å kjøpe utenfor bordellene var ulovelig. Tviler isåfall sterkt på at folk som kjøper sex hadde gjort det ulovelig da.
Vis hele sitatet...
Takk for at noen så mitt poeng!
Sist endret av Vandringsmann; 24. november 2009 kl. 23:06.
Nei, at det skjer andre steder er på ingen måte en grunn til at vi skal tillate det. Da går Norge forran som et foregangsland. Vi kan ikke tillate uønsket handling fordi andre land ikke har tilsvarende streng holdning til det.

Menneskehandel får man ikke bukt for ved å åpne bordeller. Hun jenta får det uansett like kjipt i Sverige. Men når det ikke er marked for å selge henne hverken i Norge, Sverige eller andre land da kan det plutselig hende at han som skal selge henne ikke gidder ta seg bryet fordi det ikke ligger penger i det.

Vi kan selvsagt ikke få bukt med problemet over natten, men vi må jobbe i retning av å løse det, ikke bare gi opp. Jeg mener og tror at dette er den beste måten å få bukt med dette problemet på. Derfor mener jeg dette er riktig vei å gå, at det er rett å gi høye bøter, og at det ville være feil å åpne bordeller istedenfor...
Sitat av Cikey Vis innlegg
Nei, at det skjer andre steder er på ingen måte en grunn til at vi skal tillate det. Da går Norge forran som et foregangsland. Vi kan ikke tillate uønsket handling fordi andre land ikke har tilsvarende streng holdning til det.

Menneskehandel får man ikke bukt for ved å åpne bordeller. Hun jenta får det uansett like kjipt i Sverige. Men når det ikke er marked for å selge henne hverken i Norge, Sverige eller andre land da kan det plutselig hende at han som skal selge henne ikke gidder ta seg bryet fordi det ikke ligger penger i det.

Vi kan selvsagt ikke få bukt med problemet over natten, men vi må jobbe i retning av å løse det, ikke bare gi opp. Jeg mener og tror at dette er den beste måten å få bukt med dette problemet på. Derfor mener jeg dette er riktig vei å gå, at det er rett å gi høye bøter, og at det ville være feil å åpne bordeller istedenfor...
Vis hele sitatet...
Ok, nå gav det meste mening av hva du skriver. Er enig i at høye boter hjelper, men da må dette skje overalt! Liv skal heller ikke gå tapt mens vi venter på at andre skal følge etter. Hvis ikke må vi gjøre hva vi kan for å stoppe det helt her i Norge og da tror jeg bordello er en av mange veier man kan gå. Å skape et vanskeligere/hardere/verre liv i Norge for selger og kjøper burde da ikke være ett alternativ.

Men der ser du (og jeg for den saks skyld): "Det er ikke meningen at man skal vinne en diskusjon. Man skal drøfte problemet, komme frem til en løsning og ha lært noe ved veien." har tatt dette fra Unify
Sist endret av Vandringsmann; 24. november 2009 kl. 23:21.
Slik jeg ser det er det enkelt. Vi må beskytte den svakeste gruppen, de som ikke har noe valg. Det er på ingen måte nødvendig å selge sex for å overleve i Norge. De frivillig prostituerte har altså et valg. Det er på ingen måte nødvendig å ha sex, og ergo har altså de som kjøper sex også et valg.

De eneste som ikke har et valg her, og som trenger beskyttelse er de som blir tvunget ut i prostitusjon gjennom menneskehandel / trafficking.

Derfor handler ikke dette om å gjøre det vanskelig for dem som selger / kjøper sex, men å redusere / fjerne grunnlaget for bakmennene som selger jenter til Norge.
Bordello vil da bli for norske statsborgre som frivillig vil selge og det er en måte og stoppe ALL ulovlig prostitusjon på som da ofte inneholder menneskehandel

Sitat av Cikey Vis innlegg
Slik jeg ser det er det enkelt. Vi må beskytte den svakeste gruppen, de som ikke har noe valg. Det er på ingen måte nødvendig å selge sex for å overleve i Norge. De frivillig prostituerte har altså et valg. Det er på ingen måte nødvendig å ha sex, og ergo har altså de som kjøper sex også et valg.

De eneste som ikke har et valg her, og som trenger beskyttelse er de som blir tvunget ut i prostitusjon gjennom menneskehandel / trafficking.

Derfor handler ikke dette om å gjøre det vanskelig for dem som selger / kjøper sex, men å redusere / fjerne grunnlaget for bakmennene som selger jenter til Norge.
Vis hele sitatet...
Jess!! gjennombrudd!! Det aller enkleste måtte jo ha vært om INGEN valgte å kjøpe sex og heller gjorde ting slik man skal, da hadde markedet stoppet fullstendig opp

Du gjør det vanskeligere om du tvinger selgerene inn i et hardere miljø og samtidig derfor også jentene som får det verre v/høy bot. Og kjøperene for den saks skyld.

Bare for å strekke det. Om straffen hadde vært å bli avkappet penis så hadde nok veldig få valgt å gå til prostituerte og de kan bare bli tatt en gang. Boten som er nå er jo betalelig om man har litt cash. Virker nesten som om politiet vil tjene mer samtidig som der ser ut som om at de vil bekjempe menneskehandel. Eller slå to fluer i en smekk.
Sist endret av Vandringsmann; 24. november 2009 kl. 23:29.
Det er selvsagt en legetim bekymring at man tvinger det "undergrunn" men jeg er ikke så sikker på at det vil skje. Klarer man "skremme bort" kundene faller markedet sammen og det blir heller ikke noe grunnlag for å undergunnsmiljøer.

Jeg tror ikke at "den gjennomsnittelige" sexkjøper er av typen som følger med miljøet veldig langt under bakken. Jeg tror Ola Dunk da synes det blir for riskikabelt og for dyrt til å fortsette.

Men dette blir såpass langt ute på "teori" stadiet at det egentlig ikke blir så interessant å diskutere på dette tidspunktet.

Tiden vil vise hvorvidt dette faktisk fungerer eller ikke. Jeg har tro på det, du har ikke. Greit nok.
men da er vi inne på en konspirasjonsteori og vet ikke om det helt følger tråden.
Sitat av Vandringsmann Vis innlegg
men da er vi inne på en konspirasjonsteori og vet ikke om det helt følger tråden.
Vis hele sitatet...
Unnskyld? Konspirasjonsteori?

Jeg lanserte en teori om hvor denne utviklingen vi har startet på vil føre oss. Det er er riktignok en teori, men jeg ser ikke helt hvordan det blir en konspirasjonsteori.

Det er vel heller ikke en veldig unik teori, det er vel mye den samme tankegangen som ligger bak de faktiske politiske vedtak.
Sitat av Cikey Vis innlegg
Det er selvsagt en legetim bekymring at man tvinger det "undergrunn" men jeg er ikke så sikker på at det vil skje. Klarer man "skremme bort" kundene faller markedet sammen og det blir heller ikke noe grunnlag for å undergunnsmiljøer.

Jeg tror ikke at "den gjennomsnittelige" sexkjøper er av typen som følger med miljøet veldig langt under bakken. Jeg tror Ola Dunk da synes det blir for riskikabelt og for dyrt til å fortsette.

Men dette blir såpass langt ute på "teori" stadiet at det egentlig ikke blir så interessant å diskutere på dette tidspunktet.

Tiden vil vise hvorvidt dette faktisk fungerer eller ikke. Jeg har tro på det, du har ikke. Greit nok.
Vis hele sitatet...
Vel jeg har tro på at de aller fleste tilfeller vil gå bort ja, men jeg tenker fremdeles på de få jentene som fortsatt vil være et offer og som vil få det vanskeligere.

Men nå har ikke myndighetene bestemt seg for at de vil bruke mitt forslag. Vi får jo bare vente å se nå. Om all menneskehandel forsvinner nå pga høyere bot så er jo dette fantastisk. Om det skulle skje da at ting går underground og ting blir verre for jentene så kan man jo ta mitt forslag opp til debattering igjen Simpelt. Men lå oss nå bare se hva som skjer når de øker boten. Time will show. Håper på det beste for de som er ofre for menneskehandel.

Sitat av Cikey Vis innlegg
Unnskyld? Konspirasjonsteori?

Jeg lanserte en teori om hvor denne utviklingen vi har startet på vil føre oss. Det er er riktignok en teori, men jeg ser ikke helt hvordan det blir en konspirasjonsteori.

Det er vel heller ikke en veldig unik teori, det er vel mye den samme tankegangen som ligger bak de faktiske politiske vedtak.
Vis hele sitatet...
Jeg kommenterte min egen kommentar. Ikke din

Sitat av Vandringsmann Vis innlegg
Virker nesten som om politiet vil tjene mer samtidig som der ser ut som om at de vil bekjempe menneskehandel. Eller slå to fluer i en smekk.
Vis hele sitatet...
Sist endret av Vandringsmann; 24. november 2009 kl. 23:40.
Det som kan hende er at de utenlandske prostituerte ikke selger sex her i Norge med de nye lovene.
Men da reiser de heller til andre land hvor de ikke har disse lovene, og da synes jeg vi egentlig bare skyver problemet over på andre, uten å hjelpe de prostiuerte.
Sitat av Kalars Vis innlegg
Det som kan hende er at de utenlandske prostituerte ikke selger sex her i Norge med de nye lovene.
Men da reiser de heller til andre land hvor de ikke har disse lovene, og da synes jeg vi egentlig bare skyver problemet over på andre, uten å hjelpe de prostiuerte.
Vis hele sitatet...
Slik som jeg allerede har beskrevet

Godt å se at det re flere som forstår hva jeg mener
Sitat av Cartman Jr Vis innlegg
Så du mener det er helt i orden at kyniske bakmen lurer damer til og si de skal få en god jobb her i Norge. Det dem får er en liten hybel dem skal knulle kåte mannfolk på 24/7 så disse rasshøla som sendte dem ditt ikke skal gjøre noe med familien dems.


Du synes kanskje dette er greit så lenge du får deg noe, men det gjør ikke jeg!
Norske prostituerte synes jeg er helt i orden, så lenge de ikke går på dop. Så lenge de gjør det frivillig. Er også mange østeuropere som kommer hit frivillig.


Se serien på NRK web tv ''Slanger i Paradis''
Første episode.
Vis hele sitatet...
Jeg synes ikke det er greit nei, men nå synes jeg ikke det er greit med våpenmassakre heller, men gjør man salg av våpen ulovlig? Jeg er kanskje litt naiv på akkurat det her, men det er jo i prinsippet riktig.

Sitat av Cartman Jr Vis innlegg
Norske prostituerte synes jeg er helt i orden, så lenge de ikke går på dop.
Vis hele sitatet...
Hvorfor er dette saklig?
Sitat av Skogslarve Vis innlegg
Hvorfor er dette saklig?
Vis hele sitatet...
Tror han mener at de ikke skal være påvirka av dop slik at frivilligheten kommer fra dem selv og ikke dopet som påvirker de i stunden.
Sitat av Kalars Vis innlegg
Det som kan hende er at de utenlandske prostituerte ikke selger sex her i Norge med de nye lovene.
Men da reiser de heller til andre land hvor de ikke har disse lovene, og da synes jeg vi egentlig bare skyver problemet over på andre, uten å hjelpe de prostiuerte.
Vis hele sitatet...
Men om alle tenker slik så blir det ikke bedre for noen. Om Norge derimot starter en trend der alle landene tenker slik underbygges markedet for menneskehandel nok til at vi kanskje får bukt med problemet...
Sitat av Cikey Vis innlegg
Men om alle tenker slik så blir det ikke bedre for noen. Om Norge derimot starter en trend der alle landene tenker slik underbygges markedet for menneskehandel nok til at vi kanskje får bukt med problemet...
Vis hele sitatet...
Ja vist. Kjempeflott. Men hva vil du gjøre med offerene i mellomtiden? Dersom du kan finne en måte å beskytte de svakeste som du kaller de inntil alle land har fulgt oss så vil jeg mer en gjerne høre på den Virker som om du mener at det er greit at de ufrivillig prostituerte skal få det hardere og være mer utsatt for vold, mens vi venter på at alle land skal følge vårt eksempel.

Men jeg liker ikke tanken på at tusenvis av jenter skal få et tøffere/hardere liv, mens de venter på at markedet skal stoppes overalt. Det er dette jeg har prøvd å fortelle deg hele veien. Det nytter ikke å tenke "ute-av-syne-ut-av-sinn".
Sist endret av Vandringsmann; 25. november 2009 kl. 13:17.
Sitat av Cikey Vis innlegg
Menneskehandel får man ikke bukt for ved å åpne bordeller. Hun jenta får det uansett like kjipt i Sverige. Men når det ikke er marked for å selge henne hverken i Norge, Sverige eller andre land da kan det plutselig hende at han som skal selge henne ikke gidder ta seg bryet fordi det ikke ligger penger i det.

Vi kan selvsagt ikke få bukt med problemet over natten, men vi må jobbe i retning av å løse det, ikke bare gi opp. Jeg mener og tror at dette er den beste måten å få bukt med dette problemet på. Derfor mener jeg dette er riktig vei å gå, at det er rett å gi høye bøter, og at det ville være feil å åpne bordeller istedenfor...
Vis hele sitatet...
Så du mener det er bedre å straffe sex kjøpere, og samtidig fremdeles ha et marked for prostitusjon? Folk lar seg nok ikke skremme helt vekk før det er lange fengselsstraffer for de som velger å kjøpe sex.
Jeg mener vi bør feie for vår egen dør først, for om vi først klarer å få bukt med problemet i Norge, så er det større sjanse at våre naboland tar etter.
Argumentet om at de får det like fælt i andre land henger ikke på greip, vi kan ikke slutte å gjøre levevilkårene i Norge bedre bare fordi det skjer jævelskap rundtom i verden. Eneste makten vi har over andre land hvor slikt skjer er å er å være et forbilde.