Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 1602
Bare en gang til?
Drsskkr's Avatar
Halla
Jeg kan forklare litt situasjonen jeg har, jeg har flyttet ifra hjemmebyen min på grunn av at jeg vil prøve å endre på livet mitt og jeg kjenner utrolig mange som kun har foten innenfor rusmiljøet, så jeg måtte ha en plass der jeg kan starte på nytt å bygge et nytt nettverk og få seg noen kompiser som ikke ruser seg. Jeg driver egentelig med veldig lite på fritiden, der jeg er i sosial kontakt med andre mennesker der jeg kan begynne og få venner.

Jeg har alltid spilt dataspill siden jeg var guttungen og har gjort det helt til nå men jeg har ikke noe særlig sosiale hobbyer med og finne på ting som fotball eller whatever. Jeg har kun kjørt motorcross for mange år siden og drevet med programmering og arduino ting på siden.

Jeg lurer på til dere som har vært igjennom lik situasjon hvordan dere startet med og få kompiser, jeg vet liksom ikke hvor jeg skal starte med og få nye kompiser, og det blir også veldig nytt for meg å henge med folk som er "Streit", og er nervøs på hvordan de vil ta meg i mot da dersom jeg har den historikken jeg har.

Jeg går av og til på NA møter og har fått telefonnummeret til noen som sier at man kan bygge seg nettverk med folk der men jeg har slitt med å ringe for å starte fordi jeg har i perioder sprukket å vil ikke vær en risiko for den som går i NA.

Jeg har nå siden jeg flyttet sittet hjem hverdag på datamaskinen å gjør akkurat det samme på jobb så det er utrolige kjedelige ensomme dager som har resultert i at jeg sprekker iblant. om noen vet om plasser i Vestfold som kan være for folk med rushistorikk der man kan møtes å er for sosial kontakt med de som trenger en plass og bygge et nettverk da.

Takk for svar!
TV'en svikter deg aldri. Legg deg på sofaen eller sitt på gulvet å se de beste tvseriene og filmene du veit om. Når du har gjort det, ser du de på nytt igjen. Sosiale relasjoner er oppskrytt, de fleste er uansett kun opptatt av seg selv og driter fullstendig i andre.
Bare en gang til?
Drsskkr's Avatar
Trådstarter
Sitat av Bitcoingal Vis innlegg
TV'en svikter deg aldri. Legg deg på sofaen eller sitt på gulvet å se de beste tvseriene og filmene du veit om. Når du har gjort det, ser du de på nytt igjen. Sosiale relasjoner er oppskrytt, de fleste er uansett kun opptatt av seg selv og driter fullstendig i andre.
Vis hele sitatet...
Problemet er at jeg er en utrolig sosial person jeg trives best med folk enn alene, Vær vinter så blir det alltid mye mindre ute å møte folk men så fort det er fint vær ute å begynner å bli sommer så legger jeg ifra meg dataspillinga å hiver meg ute og er ute med folk å venner hverdag. Nå er det jo snart sommer å jeg føler jeg burde ha noen å snakke med og møtes. Jeg kjenner på for tiden at jeg begynner å bli ensom å litt nedenfor uten noen å være med.
Kan føle på det samme, selv om jeg ikke er en veldig sosial person så merker jeg at jeg faktisk blir mer depressiv på sommeren når det er fint vær å jeg ikke har en pøkk å besøke. Har også drevet på med litt rus, og har hatt noen av mine beste stunder i livet påvirket av både legale og illegale rusmidler delt med en kompis. Vi fant også på en del gøyale ting edru. Poenget er at selv om noen driver på med ulovlige rusmidler kan man fint gjøre gøye ting i lag, så lenge det ikke er snakk om folk som sitter og sniffer amf og skyter heroin hver dag. Men av lavterskeltilbud kan jeg anbefale mental helse ungdom om du er under 36 år. Om de har et lokalt treffsted i nærheten av der du bor er det et fint sted å starte tenker jeg.
Sist endret av Bitcoingal; 1 uke siden kl. 15:28.
Bare en gang til?
Drsskkr's Avatar
Trådstarter
Sitat av Bitcoingal Vis innlegg
Kan føle på det samme, selv om jeg ikke er en veldig sosial person så merker jeg at jeg faktisk blir mer depressiv på sommeren når det er fint vær å jeg ikke har en pøkk å besøke. Har også drevet på med litt rus, og har hatt noen av mine beste stunder i livet påvirket av både legale og illegale rusmidler delt med en kompis. Vi fant også på en del gøyale ting edru. Poenget er at selv om noen driver på med ulovlige rusmidler kan man fint gjøre gøye ting i lag, så lenge det ikke er snakk om folk som sitter og sniffer amf og skyter heroin hver dag. Men av lavterskeltilbud kan jeg anbefale mental helse ungdom om du er under 36 år. Om de har et lokalt treffsted i nærheten av der du bor er det et fint sted å starte tenker jeg.
Vis hele sitatet...
Det er problemet til meg og jeg har alltid drevet med gøyale ting å hadde ting å gjøre hele tidfen med de ruskompisa som regel rusa vi oss da vi gjorde alt av ting sammens å. Det blir vanskelig og endre på og gjøre ting rusfri å ikke holde på med rus da jeg er rundt folk. Da blir det liksom sånn hva skal vi snakke om da?, har gått i my prat om knark å stuking med de kompisa i miljøet enn liksom andre tema da.
Blå Kors har mye bra.
Sitat av Bitcoingal Vis innlegg
TV'en svikter deg aldri. Legg deg på sofaen eller sitt på gulvet å se de beste tvseriene og filmene du veit om. Når du har gjort det, ser du de på nytt igjen. Sosiale relasjoner er oppskrytt, de fleste er uansett kun opptatt av seg selv og driter fullstendig i andre.
Vis hele sitatet...
Høres ut som en fin oppskrift på en sakte, passiv og meningsløs død

Sitat av Drsskkr Vis innlegg
Det er problemet til meg og jeg har alltid drevet med gøyale ting å hadde ting å gjøre hele tidfen med de ruskompisa som regel rusa vi oss da vi gjorde alt av ting sammens å. Det blir vanskelig og endre på og gjøre ting rusfri å ikke holde på med rus da jeg er rundt folk. Da blir det liksom sånn hva skal vi snakke om da?, har gått i my prat om knark å stuking med de kompisa i miljøet enn liksom andre tema da.
Vis hele sitatet...
Er du uføre?
Flyttt ut av landet.
Sist endret av gubbefaen; 1 uke siden kl. 17:25. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Bare en gang til?
Drsskkr's Avatar
Trådstarter
Sitat av gubbefaen Vis innlegg
Høres ut som en fin oppskrift på en sakte, passiv og meningsløs død



Er du uføre?
Flyttt ut av landet.
Vis hele sitatet...
Nei jeg er ikke uføre, men har heller kunne tenkt meg og bodd i utlandet å være ensom enn å bo i norge å vær litt for mæ sjøl
Fuck Mr. Plod!
Sitat av Bitcoingal Vis innlegg
TV'en svikter deg aldri. Legg deg på sofaen eller sitt på gulvet å se de beste tvseriene og filmene du veit om. Når du har gjort det, ser du de på nytt igjen. Sosiale relasjoner er oppskrytt, de fleste er uansett kun opptatt av seg selv og driter fullstendig i andre.
Vis hele sitatet...
Du bare maskerer følelsene med tven. Tven brenner, hva gjør du da?
Sitat av Drsskkr Vis innlegg
Nei jeg er ikke uføre, men har heller kunne tenkt meg og bodd i utlandet å være ensom enn å bo i norge å vær litt for mæ sjøl
Vis hele sitatet...
Fett i utlandet. Men blir ensomt om du ikke har noe å gjøre.
Da blir du bare sittende å drive dank på bar akkurat som i Norge, men mye billigere.

Pluss at de har bedre vær og mye fetere shit enn vi noensinne får her oppe der vi ligger 20-50 år etter resten av verden.
Sitat av Drsskkr Vis innlegg
Halla
Jeg kan forklare litt situasjonen jeg har, jeg har flyttet ifra hjemmebyen min på grunn av at jeg vil prøve å endre på livet mitt og jeg kjenner utrolig mange som kun har foten innenfor rusmiljøet, så jeg måtte ha en plass der jeg kan starte på nytt å bygge et nytt nettverk og få seg noen kompiser som ikke ruser seg. Jeg driver egentelig med veldig lite på fritiden, der jeg er i sosial kontakt med andre mennesker der jeg kan begynne og få venner.

Jeg har alltid spilt dataspill siden jeg var guttungen og har gjort det helt til nå men jeg har ikke noe særlig sosiale hobbyer med og finne på ting som fotball eller whatever. Jeg har kun kjørt motorcross for mange år siden og drevet med programmering og arduino ting på siden.

Jeg lurer på til dere som har vært igjennom lik situasjon hvordan dere startet med og få kompiser, jeg vet liksom ikke hvor jeg skal starte med og få nye kompiser, og det blir også veldig nytt for meg å henge med folk som er "Streit", og er nervøs på hvordan de vil ta meg i mot da dersom jeg har den historikken jeg har.

Jeg går av og til på NA møter og har fått telefonnummeret til noen som sier at man kan bygge seg nettverk med folk der men jeg har slitt med å ringe for å starte fordi jeg har i perioder sprukket å vil ikke vær en risiko for den som går i NA.

Jeg har nå siden jeg flyttet sittet hjem hverdag på datamaskinen å gjør akkurat det samme på jobb så det er utrolige kjedelige ensomme dager som har resultert i at jeg sprekker iblant. om noen vet om plasser i Vestfold som kan være for folk med rushistorikk der man kan møtes å er for sosial kontakt med de som trenger en plass og bygge et nettverk da.

Takk for svar!
Vis hele sitatet...
Prøv å få deg en kjæreste, bruk dating apper også kan du prøve å gå å snakke til jenter du liker.
Har du kjæreste så kanskje du kan bli venner med noen av vennene hennes mann/dame
Hvis ikke så er du ellers mer sosial.
Sitat av Drsskkr Vis innlegg
det blir også veldig nytt for meg å henge med folk som er "Streit", og er nervøs på hvordan de vil ta meg i mot da dersom jeg har den historikken jeg har.
Vis hele sitatet...
Dette er jo bare et problem om du nevner det til folk. Det er litt rart å bruke som en ice breaker. Hold helt tyst om det. Ikke la din rushistorikk definere hele deg som person.

Drop denne falske "rusavhengige vs. streiting" dikotomien du har bygget opp inni hodet ditt i samme slengen. Tviler sterkt på at den gagner deg om du ønsker å bygge relasjoner.
Sist endret av Juicekongen; 1 uke siden kl. 12:59.
Gaming er jo sosialt se om det er noe esport/ voksen gaming i nærheten, her i bygda er vi fem seks stykk som møtes en gang i uka for å spille Fortnite og prate skitt.
Begynn med kampsport eller annen sport! Idrettsarenaer er et fint sted å møte andre mennesker. Etter å ha vært på trening i noen måneder og blitt litt kjent med folk er det lettere å invitere til å møtes utenfor trening. Meld deg på et kurs innenfor noe du interesserer deg for. Freaktreff i sommer. Datingapper hvor du kun søker venner. Finn deg en stamkafe eller bar, etterhvert kommer du kanskje i prat med noen. Lær deg en ny hobby og oppsøk likesinnede. Sitt ute i parken når det blir bedre vær, lett å komme i kontakt med folk da. Meld deg som frivillig på festivaler. Oi, nå så jeg at jeg faktisk ikke svarte på spørsmålet ditt. Velger å sende inn svaret mitt likevel Masse lykke til!
Ville vurdert å melde meg inn i Røde Kors eller noe lignende hvis jeg var i dine sko. Hørt at det skal være en fin arena for å møte nye folk.
Hvis du bor i Tønsberg eller rundt der er det mange puber som har konserter, 2x kino, masse rånere rundt Shell-stasjonen ved inngangen til byen i helgene, ja, du kan egentlig bare velge og vrake :P

Men å komme i kontakt med folk. Tja. Ta deg en pils ute, gå.på konsert og snakk med folk?
Det finnes ekstremt mange møteplasser for folk med bagasje utenom NA og AA.

Jeg tror dogmene i de gruppene kan være direkte skadelig for noen.


La meg bare kaste ut noen forslag fra hofta.

Frivillig arbeid. Turgrupper. Loppemarked (sesongen er i gang!). Interesseorganisasjoner. Det er mye fellesskap i supporterkultur og heiagjenger. Finn ditt lokale curlinglag og kjøp deg noen effekter. Lær deg sangene. Syng med. Før du vet ordet av det så synger du i kor, sjamener?
Idrett er en fin plass å starte. Lett å få nye venner i de fleste lagidretter. Hvor gammel er du?
Det finnes som regel facebook grupper rundt om hvor en kan skaffe nye bekjentskap. Det kan føles veldig kleint å legge ut at man ønsker seg en venn. Men husk du er ikke alene om dette i verden
Hei nå finnes det jo mange selvhjelpsgrupper osv hvor i landet bor du? Ta kontakt med sponsor i NA om du trives i det miljøet. Du er ikke til skade for den personen så lenge du er ærlig og den er ærlig tilbake. Mye værre og gjemme det bort og skjule veien tilbake er en flott organissasjon for eks spes lm man liker trening osv.