Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1952
Hei!

Har prosjekt på skolen nå, lage en kortfilm. Vi tenker noe ala Trygvesta, husk bilbelte, fartsgrense, noe reklame med et budskap på en måte :P

Jeg vet at alle reklamer har et budskap, men håper dere skjønner hva jeg mener :P

Noen som har noen gode ideer til hva vi kan ha som plot?
Sist endret av Lasse94; 27. mai 2011 kl. 12:21.
Tja... det som er et relevant og "hot" tema i dag er voldtekter og hvordan man skal bekjempe det...

Var en debatt på tv i går hvor det ble foreslått å redusere sjenketiden til klokka 2 om natta for å redusere antall voldtekter. I bergen ble dette utprøvd, og man så redusering i vold rundt "lysløypa" ute men til gjengeld ble antall voldsepisoder i private hjem nesten tredobbelt... Politiinspektøren Hanne Kristin Rohde sa i debatten i andre ord noe som direkte oversatt til godt norsk blir "fylla har skylda", noe jeg ikke mener er riktig. Jeg mener holdninger har mer å si enn alkohol.

Så jeg synes du burde lage en kortfilm om holdninger, og hvordan det kan hidre voldtekter, uansett om du er full eller ikke. Det er ivertfall min mening...
kulere enn du tror
tekace's Avatar
Film om "fjortisfylla", hvordan man skaffer seg drikken, og hvordan galt det kan gå på vei hjem. Grøftefylla, voldtekt ++.
Sitat av tekace Vis innlegg
Film om "fjortisfylla", hvordan man skaffer seg drikken, og hvordan galt det kan gå på vei hjem. Grøftefylla, voldtekt ++.
Vis hele sitatet...
Det har jeg sett tusen ganger før, holdningskampanjer laget av skoleelever.

En lur ting å gjøre hvis du bare vil lage kortfilm, og ikke er så keen på å bruke lang tid på å lage en god fortelling, som er veldig viktig.
Så kan du ta en novelle, og filmatisere den.
Sist endret av Kalars; 27. mai 2011 kl. 14:46.
splitscreen med en som fyrer no weed og en som drikker.

ender med at han som drikker voldtar ei jente mens han som fyrer har det bare koselig å sovner på sofaen
Trådstarter
Takk for alle innspill folkens

vi kom opp med en ide vi lurer på om vi skal bruke, men vet ikke helt om det er noe plot i det (?)

vi vurderer og ha om skolegang i framtiden, ved at det meste skjer på facebook, geofag skjer på farmville osv.. vi tenker også at karakterene skal være endel overvektig.. jeg er usikker på om jeg støtter denne ideen helt, så jeg spør dere: Hva synes dere? har ikke helt sett plottet i det, og hvis dere synes ideen er helt på trynet, kommer dere på noen andre gode ideer som kan dreies rundt facebook? ala en facerape går for langt eller noe? Vi går VG1 hvis dere lurer, skal lages i norsktimene på studiespesialisering (allmenn)

Takk for alle konstruktive tilbakemeldinger!
Sitat av Lasse94 Vis innlegg
Takk for alle innspill folkens

vi kom opp med en ide vi lurer på om vi skal bruke, men vet ikke helt om det er noe plot i det (?)

vi vurderer og ha om skolegang i framtiden, ved at det meste skjer på facebook, geofag skjer på farmville osv.. vi tenker også at karakterene skal være endel overvektig.. jeg er usikker på om jeg støtter denne ideen helt, så jeg spør dere: Hva synes dere? har ikke helt sett plottet i det, og hvis dere synes ideen er helt på trynet, kommer dere på noen andre gode ideer som kan dreies rundt facebook? ala en facerape går for langt eller noe? Vi går VG1 hvis dere lurer, skal lages i norsktimene på studiespesialisering (allmenn)

Takk for alle konstruktive tilbakemeldinger!
Vis hele sitatet...
Haha! Kreativiteten nå til dags altså
Se noen kjente norske kortfilmer, deretter lager dere noe helt annet.
Styr unna all den jevla påtvugne moralen som er i veldig mange kortfilmer.
Sitat av danseku Vis innlegg
Se noen kjente norske kortfilmer, deretter lager dere noe helt annet.
Styr unna all den jevla påtvugne moralen som er i veldig mange kortfilmer.
Vis hele sitatet...
Ville heller tro det var lurt å se minst mulig kortfilmer så man i minst mulig grad blir påvirket av disse dersom man vil prøve å lage noe eget og originalt.
Sist endret av boblesaft; 28. mai 2011 kl. 08:33.
Ang FB så er jo internettmobbing alltid et tema på skolen, vet ikke hvordan det er på VGS men er mye oppmerksomhet rundt det på u.skolen, så der har dere et tema, må bare finne på en god problemstilling.