Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 914
jeg har en panasonic nv-gs70 som ikke blir oppdaget når jeg kobler via firewire.
Videokamera blir kun oppdaget via usb 2.0 og det eneste jeg kan overføre da er bilder og opptak som ligger på SD brikken.

noen som kan hjelpe meg??, trenger virkelig å overføre fra videokasseten til pcen min
Du kan bruke et videoredigeringsprogram for å importere videoen fra kameraet. Sjekk ut Windows Moviemaker eller hva faen det heter. Eller Adobe Premiere eller Pinnacle Studio.
Tror du må importere "live" når du bruker firewire. Bruker du mac, så har du Final cut pro, og for windows så har du adobe premiere elements eller noe sånt
For å gjøre det enklest mulig.
1. Koble til Videokamera via FireWire.
2. Åpne Windows Movie Maker.
3. Skru på kameraet.
4. Trykk FIL -> Importer fra digitalt videokamera.
nikhoter's Avatar
Trådstarter
35 0
windows movie maker sier at den ikke finner noen videokamera....
har oxo prøvd med avidfreedv... får samme problem
Sitat av nikhoter
windows movie maker sier at den ikke finner noen videokamera....
har oxo prøvd med avidfreedv... får samme problem
Vis hele sitatet...
Du har i laderen mens du prøver å overføre/finne kameraet?
Det er et MUST.

Edit:
Dersom du har en svak PC, lukk alt av programmer og prosesser du ikke trenger. Overføring av video krever _mye_ av PCen.
Sist endret av Restyle; 9. mars 2008 kl. 03:24.
nikhoter's Avatar
Trådstarter
35 0
jepp laderen er i, kamera er på vcr modus (avspillinsmodus)
pcen er ganske ny ( core2duo 7300, 2gb ram, nvidia 8400 128 mb)
Har du ikke en usb kabel liggende da? Eller kanskje det er noe galt med firewire driveren din?
nikhoter's Avatar
Trådstarter
35 0
jeg sjekket, 1394 porten den er aktivert og har ingen konflikter, har sjekket usb portene oxo, dt var ingenting galt der heller....
Jeg lurer på akkurat det samme, men jeg husker ikke hva kameraet heter. Dv250I eller noe slikt. Får bare over bilder men ikke video. Så det virker som det er noe som må gjøres for at videoen skal gå over...
Sitat av fulloggal
Tror du må importere "live" når du bruker firewire. Bruker du mac, så har du Final cut pro, og for windows så har du adobe premiere elements eller noe sånt
Vis hele sitatet...
prøvd dette? avspille filmene og ta opp med et program som lager en fil til deg.

kanskje filmen legger seg som en skjult fil?

for det skal da gå an å overføre filmer også ved usb?
Videokameraet må stå i "play" modus når du skal capture filmen fra kameraet til pc.
Mulig det mangler noen drivere? Se om det finnes noe på nettsiden til kameraprodusenten.
Men dette er jo standard, burde funke uten problemer.