Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 955
Sitter å ser på en stream fra finalen i Hitbox Arena Championship, og ser at det blir pauset mye i kampen pga DDoS. Har selv opplevd det i noen MM kamper også.

DDoS har jo eksistert siden tidenes morgen, men hvorfor skjedde aldri dette i CS 1.6? Var det rett og slett ingen som tenkte på det, eller er det noe nytt med selve spillet som gjør det enkelt å kjøre en saftig DDoS?

Hva er evt. løsningen på dette? Har skjønt at hva gjelder nettsider så er det vanskelig å beskytte seg mot.


Mulig jeg spør veldig dumt, har lite greie på dette

nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Som en som drev en av norges største CS1.6-servere så kan jeg fortelle deg at DDoS fantes i aller høyeste grad.
Sitat av nso Vis innlegg
Som en som drev en av norges største CS1.6-servere så kan jeg fortelle deg at DDoS fantes i aller høyeste grad.
Vis hele sitatet...
Har spilt CS 1.6 siden det kom ut, på et relativt greit nivå. Opplevde aldri dette verken med meg eller kompiser som spilte i det "høyeste" nivået i Norge. Og i GO skjer det jo både i storkamper og de mer vanlige MM kampene.

Og her ser det jo ut til at det er enkeltspillere i en kamp som blir DDoS`et, ikke hele serveren.

Vet du mer om dette?


Hører at kommentatorene snakker om at det er pga folk better med skins, og når de ser de ligger an til å tape så DDoS`er de.
Sist endret av KarlsenK; 4. november 2014 kl. 21:39.
jeg viste at våpenskins på csgo var en dårlig ide, og hvis det er derfor dem DDoser så er det bare trist
Sitat av zeicko Vis innlegg
jeg viste at våpenskins på csgo var en dårlig ide, og hvis det er derfor dem DDoser så er det bare trist
Vis hele sitatet...
Ja, det er trist. Men hvis du ser på den andre siden så er skins ikke en veldig dum idè. Dette putter penger inn i spillet, som gjør at spillet vil leve mye lengre pga. god cashflow til utviklerne som kan bruke tid og penger på å følge opp spillet mer.

Bare se på WoW. Det lever nok i dag pga en jevn cashflow, hvor de kan oppdatere/patche og utvikle spillet hele tiden.


Så sånn sett er det ikke så ille med noe som putter penger i spillet. Men klart, hvis skins alene er grunnen til at folk DDoS`er så er det trist.



Slik jeg forstår det så kan hver enkelt spiller skaffe seg dynamisk IP-adresse så er de mer beskyttet. Stemmer dette?
Er derfor dem ddoser. Helt syyyyyyyyyykt mye DDoS i alle championships, er pga våpenskins såklart. Folk "better" skins og kan vinne mere, om det går dårlig for laget de satser på, DDoS inc, helt til laget må forfeite
Ja, da har jeg i alle fall skjønt grunnen bak det. Men dette kan jo umulig være vanskelig å få bukt i? Er det ikke nok med ei dynamisk IP-adresse eller en VPN?