Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 5434
Hallo!

Har flyttet inn på hybel, men her var det mangel på stekeovn. Tenker da på å kjøpe mikro med grillfunksjon, men leser på nettet at det er varierte resultater. Noen som har erfaring med en god mikro med grill?
Kjøpte en av de billigste på europris tror jeg, tar litt lengre tid å steke en grandis men funker forsåvidt helt greit
Problemet med disse er at de fleste kun har grill på toppen, slik at ting bare blir stekt på én side. Det er litt teit når man skal steke pizza. Sjekk i alle fall at den har over- og undervarme.
Her har du en litt mer kreativ måte å gjøre det på:
http://www.youtube.com/watch?v=eWKeuN1_-zY
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Kommer vel litt på hva du forventer å bruke grillfunksjonen til
Hadde en Wirlpool i barndomshjemmet, den funka supert til pommes, og greit til pizza, men bare småpizzaer. (casa di mama, risotoranta, og originale), andre pizzaer ble for vassene
esl
twist?
esl's Avatar
Trådstarter
Har sett en del på Whirlpool Max. Men er det bedre å gå for en bordkomfyr kanskje? De er jo litt dyrere, men kanskje bedre resultat?
Vi kjøpte en bordstekeovn på Obs! til 499,- for en stund tilbake.
Det var av merket Hugin, den var helt genial!

Kanskje du skal ta deg en tur innom, ser at det er veldig dyrt på Lefdal/Elkjøp og Expert.
Sitat av bronsky Vis innlegg
Problemet med disse er at de fleste kun har grill på toppen, slik at ting bare blir stekt på én side. Det er litt teit når man skal steke pizza. Sjekk i alle fall at den har over- og undervarme.
Vis hele sitatet...
Grillfunksjonen krever at du bruker en spesiell plate som maten grilles på, slik at du får varme både fra topp og bunn. Ihvertfall de 10-12 ovnene jeg kikket på før jeg kjøpte min for når år tilbake.

Jeg kan fint steke pomme frites, små pizzaer (f.eks Pizza Originale), varme kylling osv osv uten problemer.
Pizzaer med tynn bunn får fin og sprø bunn, og blir ikke slapp og jævlig.
Grandis funker ikke helt, men går greit (tror det er fordi den har så mye vann i seg)
Unngå de billigste, siden det er en del automatikk i de litt dyrere som er veldig fin å ha. Bl.a automatisk grill for pommes frites og pizza, slik at du ikke trenger stille inn tid - den klarer å måle seg frem til når maten er ferdig (Ja, det funker)
Man får alltids foreldre eller besteforeldre til å spytte i litt når man skal flytte, og en litt dyrere mikroovn som dette har man i mange år

Jeg har en 6-7 år gammel Whirlpool. VELDIG fornøyd. Kostet ca 3500,-
Søsteren min kjøpte en lik, men har byttet den ut for et par år siden med en nyere modell i samme merke. Veldig fornøyd hun også

I samme serie som denne...
http://www.elkjop.no/product/hviteva...eovn-gt-285-wh

(ovner med grill og automatikk har blitt mye billigere de siste årene)
Sist endret av unknown14725; 7. august 2011 kl. 22:10.
funket fint på min. skal du ha Big One eller andre større kjøpepizza kan du med fordel grille halve om gangen. pass også på at du får med ei rist, og at ovnen har roterende overflate.