Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 4160
Per dags dato er det vel sånn at for å fjerne en profil fullstendig fra facebook må du sende en mail til facebookteamet. Gjør du det selv så er det kun en midlertidig deaktivering.
Mulig jeg tar feil, er ikke helt sikker.

Uansett, i dag fant jeg ut hvordan jeg kunne fjerne meg selv fra facebook på en nokså enkel og grei måte uten å kontakte dem.

Dette er historien om hvordan jeg fant det ut.
Det er tidlig mandag morgen og jeg tar morgen turen innom facebook for å sjekke litt. Så oppdager jeg at denne dritsekken av en venn jeg har for andre gang skriver uhyggelige ting om meg rundt om kring på facebook. Jeg bestemmer meg for å stoppe dette en gang for alle. Etter litt arbeid har jeg klart å få tak i passordet hans til facebook, men dessverre fikk jeg aldri tak i passordet til kontakt-mailen hans. Da logger jeg med på profilen hans og sletter alt han har skrevet om meg, men allikevel føler jeg meg ikke helt tilfreds. JEG VIL TA HEVN! Planen er nå å endre passordet hans så det er jeg som har kontroll over profilen, men hvis jeg gjør det er det enkelt for han å be om en tilbakestilling av passordet via mail. Jeg blir nå nødt til å endre mailen som står som kontakt-mail på facebook proflien. Nå går jeg rett inn på profil innstillingene og finner igjen feltet der det står "kontakt-mailadresse". Med et ondt smil om munnen erstatter jeg hans mail med min egen og trykker "lagre endringene". YES! tenker jeg, nå kødder han nok ikke med meg igjen!
Så kommer det opp en sånn standard "blabla informasjonsboks" der det nederst står en knapp "fortsett". Jeg leser selvfølgelig ikke det som står i boksen og bare trykker fortsett.

Endelig, for første gang på lenge kan jeg kose meg på facebook, fri fra plagingen til denne barnslige idioten!
Jeg logger ut av hans profil for så å logge på min egen. Men når jeg skriver inn brukernavn og passord og klikker login får jeg beskjed om at mail og passord ikke matcher!

Det som sto i den informasjonsboksen jeg aldri leste var nemlig at hvis mail adressen du oppgir som ny kontakt-mail allerede er knyttet til en profil vil den profilen bli utilgjengelig.
Så vidt jeg har forstått riktig så betydde "utilgjengelig" - slettet. Jeg logget på med en venns profil for å sjekke om min fortsatt eksisterte. Profilen, alle wallposts, bilde comments/tags osv. var sporløst borte. Det var også mulig å registre seg på nytt med min mail.

Så hvis det er noen her som har lyst til å fjerne seg selv fra facebook så er det bare å låne profilen til en kompis å gjøre tilsvarende.
Fett. Så hvis jeg har lyst til å slette noen andres profil er det bare å oppgi eposten som ofte pleier å stå på siden deres. Enkelt, greit og ondsinnet =)
Biologen's Avatar
Trådstarter
Tror du dessverre trenger passordet til mailen hans, fordi man får confirmation-mail.
Hmm funker dette eller ikke? Ingen som vil ofre facebook profilen for en test?
bare å lage en ny en da!!! :P
Rattus Norvegicus
pr0cyon's Avatar
Skal du slette en facebookkonto trenger du bare å følge denne linken http://www.facebook.com/help/contact...delete_account og deretter klikke OK. Du trenger ikke sende noen form for mail e.l.
jeg sletta meg fra facebokk for litt siden trengte ikke sende inn noe bare trykke på sånn ting at jeg ikke skulle bruke profilen lengre og hvorfor jeg ville slette den.

den er borte nå, ingen av de som jeg hadde som venner som finner meg der med å søke etter meg eller se på vennelista:P

husker ikke helt hva jeg gjore men det var akurat som å slette seg fra nettby nesten.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Slottsnarr
Allure's Avatar
Sorry for at jeg bumper denne, men det har seg slik at en kompis har fått fjesboken sitt hacket av en som utgir seg for å være Wendy Bean. Dette skjedde ettersom han fikk en mail fra denne Wendy Bean som sa han skulle få 3 millioner chips på Hold'em applicationen. Ettersom han ikke er så oppmerksom, pluss at han har over 3 millioner chips allerede, og at det tidligere har stått at en Wendy Bean er med i utviklingen av spillet, logget han inn på en ekstern side og ble key logget.

Uansett, jeg ser det som lite sannsynlig at han får kontoen tilbake, og jeg klarer ikke finne noe sted jeg kan reporte profilen hans til fjesbok-teamet (kun reporting av bilder o.l). Derfor lurer jeg på om noen vet hvordan han kan komme i kontakt med support, og få de til å slette kontoen hans? Jeg sjekket support på sidene, men det var bare noen korte svar som ikke stemte overens med virkeligheten engang.
Sitat av sum_user
Vis hele sitatet...
Slik pr0cyon beskriver er jo en mye lettere måte og få gjort det på. Så trenger du ikke renske opp i bilder selv og slikt, med mindre de er lagt ut av andre, men det måtte du evt gjort om du ikke hadde facebook også.

Sitat av pr0cyon
Skal du slette en facebookkonto trenger du bare å følge denne linken http://www.facebook.com/help/contact...delete_account og deretter klikke OK. Du trenger ikke sende noen form for mail e.l.
Vis hele sitatet...
▼ ... over en måned senere ... ▼
Hei!
Hvordan klarte du å finne passordet til den profilen du slettet?

trultemor)

Sitat av Biologen
Per dags dato er det vel sånn at for å fjerne en profil fullstendig fra facebook må du sende en mail til facebookteamet. Gjør du det selv så er det kun en midlertidig deaktivering.
Mulig jeg tar feil, er ikke helt sikker.

Uansett, i dag fant jeg ut hvordan jeg kunne fjerne meg selv fra facebook på en nokså enkel og grei måte uten å kontakte dem.

Dette er historien om hvordan jeg fant det ut.
Det er tidlig mandag morgen og jeg tar morgen turen innom facebook for å sjekke litt. Så oppdager jeg at denne dritsekken av en venn jeg har for andre gang skriver uhyggelige ting om meg rundt om kring på facebook. Jeg bestemmer meg for å stoppe dette en gang for alle. Etter litt arbeid har jeg klart å få tak i passordet hans til facebook, men dessverre fikk jeg aldri tak i passordet til kontakt-mailen hans. Da logger jeg med på profilen hans og sletter alt han har skrevet om meg, men allikevel føler jeg meg ikke helt tilfreds. JEG VIL TA HEVN! Planen er nå å endre passordet hans så det er jeg som har kontroll over profilen, men hvis jeg gjør det er det enkelt for han å be om en tilbakestilling av passordet via mail. Jeg blir nå nødt til å endre mailen som står som kontakt-mail på facebook proflien. Nå går jeg rett inn på profil innstillingene og finner igjen feltet der det står "kontakt-mailadresse". Med et ondt smil om munnen erstatter jeg hans mail med min egen og trykker "lagre endringene". YES! tenker jeg, nå kødder han nok ikke med meg igjen!
Så kommer det opp en sånn standard "blabla informasjonsboks" der det nederst står en knapp "fortsett". Jeg leser selvfølgelig ikke det som står i boksen og bare trykker fortsett.

Endelig, for første gang på lenge kan jeg kose meg på facebook, fri fra plagingen til denne barnslige idioten!
Jeg logger ut av hans profil for så å logge på min egen. Men når jeg skriver inn brukernavn og passord og klikker login får jeg beskjed om at mail og passord ikke matcher!

Det som sto i den informasjonsboksen jeg aldri leste var nemlig at hvis mail adressen du oppgir som ny kontakt-mail allerede er knyttet til en profil vil den profilen bli utilgjengelig.
Så vidt jeg har forstått riktig så betydde "utilgjengelig" - slettet. Jeg logget på med en venns profil for å sjekke om min fortsatt eksisterte. Profilen, alle wallposts, bilde comments/tags osv. var sporløst borte. Det var også mulig å registre seg på nytt med min mail.

Så hvis det er noen her som har lyst til å fjerne seg selv fra facebook så er det bare å låne profilen til en kompis å gjøre tilsvarende.
Vis hele sitatet...