Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 2350
Nå har jeg mottat pakken min med Kattemynte, peppermynte, Klip Dagga og brennenesle frø.
Hvilken er best måte å så disse på?
Få dem til å spire først med litt vått papir e.l.?
Eller bare så dem rett i jorda?
Ta en titt på NorCan eller bruk Google..
La dem spire i et eggeglass med bomull.
Malakian: Bare så dem ret i potter. Du kan så mange frø i hver potte for så å potte om
når spirene blir større. Hvis du sår nå om vinteren vil nok spirene bli lange og tynne så
det er uansett greit å potte om tidlig, slik at du kan sette spirene dypere i jorda så plantene
ikke blir lange og pinglete. Etter min erfaring er det overhodet ikke noe poeng å spire førene utenfor dyrkemediet. Bare legg i jord og hold jorda fuktig til frøene har spiret.

Lykke til.
bare lurer på en ting... Du kaller det rus urter, vil det si at du kan ruse deg på brennenesle og peppermynte ? og hva er vitsen med å gro brennenesle ? dritten vokser jo overallt...
Ruse deg på brennesle kan bli litt tricky. Mulig det går? Tviler men skal ikke si noe sikkert... Men skal visst være veldig fint å mekke med.
Peppermynte er jo genialt å lage te med...
Sitat av Forconin
Peppermynte er jo genialt å lage te med...
Vis hele sitatet...
..eller mekke nais drink av..

En del ferske peppermynteblader,
en (to ) deler vodka,
en del Sprite og brunt sukker etter smak og behag.
Nam!
Sist endret av Loketrollet; 4. januar 2006 kl. 10:37.
Og ingenting slår brennenesle dynket i rødsprit! Really does the trick!

Må innrømme at jeg lurer litt på hva du skal med brennesle-frø jeg også.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Sitat av Loketrollet
..eller mekke nais drink av..

En del ferske peppermynteblader,
en (to ) deler vodka,
en del Sprite og brunt sukker etter smak og behag.
Nam!
Vis hele sitatet...
You go girl

Ang. brennenesle, så brukes denne gjerne mot " reumatisme, gikt, prostatabesvær, galle- og leverproblemer." [sitat: http://home.online.no/~gjessin/bnesle-HE.html]. Mulig trådstarter har tenkt å benytte seg av planten i lignende øyemend, eller eventuelt bare som mat eller til å blande ut hasj i. Uansett er neslen en praktisk nytteurt.
Sitat av Loketrollet
..eller mekke nais drink av..

En del ferske peppermynteblader,
en (to ) deler vodka,
en del Sprite og brunt sukker etter smak og behag.
Nam!
Vis hele sitatet...
Husket ikke hva den het først, men SilverKhan visste råd!

Mojito, heter drinken. Skulle gjerne ha smakt den, men
jeg spiser ikke sukker og drikker ikke alkohol (ok, en sjelden
gang da) så jeg får nok holde meg til peppermynte-te.
Malakian skal bare bruke urtene som "røykmix", right?... Sto noe om det i en annen tråd her.
Skal det ja.... ... blande med god svarting :P
Sitat av felix_poker
Husket ikke hva den het først, men SilverKhan visste råd!

Mojito, heter drinken. Skulle gjerne ha smakt den, men
jeg spiser ikke sukker og drikker ikke alkohol (ok, en sjelden
gang da) så jeg får nok holde meg til peppermynte-te.
Vis hele sitatet...

Er jo bare å bruke Sprite Zero (?), og skippe det brune sukkeret. Like nam for det.
Hvordan kan du vite at brennenesle ikke er mer skadelig enn tobakk da?
man trodde jo at tobakk var sundt før. vi vet at tobakk er skadelig fordi det er gjort såpass mye
forskning på det. Tviler på at noen har forsket på "skadevirkningene av å røyke brennenesle" ?
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
EscalienteX: Vel, brennensle inneholder jo ikke nikotin, så den biten er jo grei, og dessuten brukes den mye i mat sammenheng (ikke giftig mao.). Spørs litt om det er så mye farligere altså, men det er jo klart mulig, det er aldri sundt å trekke inn røyk i lungene.
Jeg blander BARE med disse urtene fordi jeg HATER nicotin....blir bare svimmel og dårlig etter et par trekk vist jeg mekker med det
OkOk, Men angående det å trekke ned røyk i lungende. Jeg har
hørt at å røyke fersk pot kan du ødelegge lungende, noen som vet hva det kommer av?
Sitat av EscalienteX
OkOk, Men angående det å trekke ned røyk i lungende. Jeg har
hørt at å røyke fersk pot kan du ødelegge lungende, noen som vet hva det kommer av?
Vis hele sitatet...
Hvis du i det hele tatt får det til å brenne vil sikkert røyken smake
hinsides, men jeg tviler på at det er noe mer skadelig for lungene
dine enn røyk fra tørr pot. Hvorfor skulle det være det?
var bare noe jeg leste på www.Jointen.dk :P
Aner ikke hvorfor det skule være mer farlig, derfor jeg spurte
vil tro det kan være litt farlig fordi du får masse damp og sånn i lungene? eller kanskje ikke..
jeg syns brennesle (kjøpt) er altfor sterkt å røyke.. mildere å røyke ren hasj, så da så jeg ikke poenget..

men kanskje noen som har andre erfaringer? hva med de andre plantene du dyrker?