Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 694
Hei, begynner nå å bli ganske irritert over denne skrivebordsbakgrunnen i windows 7

1) Jeg velger et bilde som bakgrunn.
2) Bildet blir strekt utover hele skjermen og ser ut som shit.
3) Jeg går til: Utseende og personalisering > Personalisering > Skrivebordsbakgrunn

lengre nede på siden kan jeg da velge forskjellige i "Bildeplassering".
Den står fra før av på "strekk" som gjør at bildet strekkes ut. Derfor velger jeg "tilpass" og trykker deretter "Lagre endringer".

Deretter skjer ingenting, og når jeg går tilbake til "Skrivebordsbakgrunn", er det satt tilbake til "Strekk"

Noen snille freaks som kan hjelpe?
Finn et bilde i riktig oppløsning?
woaaah
fotonewbie's Avatar
Trådstarter
Sitat av GJERDE Vis innlegg
Finn et bilde i riktig oppløsning?
Vis hele sitatet...
Det blir som å si til en person som har kjøpt seg et spill og ikke får det til å fungere: Kjøp deg et spill som fungerer davel!!

sorry

men har et bra bilde jeg ønsker å ha som bakgrunn og da er det litt kjipt at funksjonen ikke er som den skal...
Du har nok et for "lite" bilde i forhold til skjermen. Prøv med windows standard bildene, skjer det samme der?
Har du prøvd å

1. Velg en annen modus enn du egentlig vil ha -> lagre.
2. Velg ønsket modus -> lagre.
Dette er visst nok et kjent problem med HP-maskiner (utrolig hva man finner ved å søke først). Installer denne fra HP er løsningen som går igjen.

Dette gjelder selvfølgelig kun hvis du har en HP maskin. Litt kjapp i svingen her!
Sist endret av Rejolo; 3. oktober 2012 kl. 17:34.
woaaah
fotonewbie's Avatar
Trådstarter
Sitat av SanderKulen Vis innlegg
Du har nok et for "lite" bilde i forhold til skjermen. Prøv med windows standard bildene, skjer det samme der?
Vis hele sitatet...
Tviler litt, bildet er 3456x5184, mens skjermen er 1366x768
Har også prøvd å tilpasse bildet slik at sideforholdene ble like, men vertikalt ble det 768.. Eneste forskjeller var at det ble enda styggere som bakgrunn.

Sitat av LoOzR Vis innlegg
Har du prøvd å

1. Velg en annen modus enn du egentlig vil ha -> lagre.
2. Velg ønsket modus -> lagre.
Vis hele sitatet...
yupp, resettes til "Strekk" hver gang

Sitat av Rejolo Vis innlegg
Dette er visst nok et kjent problem med HP-maskiner (utrolig hva man finner ved å søke først). Installer denne fra HP er løsningen som går igjen.

Dette gjelder selvfølgelig kun hvis du har en HP maskin. Litt kjapp i svingen her!
Vis hele sitatet...
Supert! har HP. Skal prøve nå gjorde et par kjappe søk først , men var kanskje litt lat.
Edit: Yepp, det funka. Takker
Sist endret av fotonewbie; 3. oktober 2012 kl. 17:38.
Sitat av fotonewbie Vis innlegg
gjorde et par kjappe søk først , men var kanskje litt lat.
Edit: Yepp, det funka. Takker
Vis hele sitatet...
Jeg søkte på følgende setning: windows 7 background is always stretched.