Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  53 3783
Heisann!
Det siste året har noen med en msn adresse "terrorisert" vennegjengen min, nesten alle på vårt trinn.
Dette er ikke no jeg engang vurderer og gå til politiet med da det er snakk om litt drittslenging og fyren faktisk har er ganske hyggelig.

Men det siste halvåret har vi pågående prøvd og finne ut hvem det er, men dette er jo såklart veldig vanskelig, dette har begynt og gå utover fritiden min og er faktisk litt undeholdende.

Jeg har fortsatt ikke funnet noen måte og finne ut hvem det er, eller om han har flere hotmail adresser da denne tydligvis er lagd for og gjøre bøll.

En ting jeg har tenkt på er og sjekke ipadressen hans og se om noen andre på messenger bruker samme ipadresse ved en annen anledning.

1. Hvordan kan jeg gjøre det sistnevnte?

2. Har dere noen andre måter jeg kan finnet ut hvem der er på?
Prøvd å google addressen?
Sitat av jOkKeJacKaL
Prøvd å google addressen?
Vis hele sitatet...
Ja, ga ingen treff.
Har sjekket profilen hans men den har falske opplysninger.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
hva med å blokkere personen ?

og en måte å finne ip'en på er å kjøre en netstat during en filetransfer f.eks.
Sitat av AtXbYeA
hva med å blokkere personen ?
Vis hele sitatet...
Jo, men som sagt så er ikke det han har gjort veldig ille.
Og det og finne ut hvem han er har blitt en sport, noe jeg bruker mye av fritiden min på.

Så hvis noen vet hvordan jeg ser hvilken ipadresse han har på msn? Og om det er denne som er gjeldene så har jeg ihvertfall noe og sjkke opp mot andre msn adresser på messenger med.

Sitat av AtXbYeA
og en måte å finne ip'en på er å kjøre en netstat during en filetransfer f.eks.
Vis hele sitatet...
Så bare ved vanlig chatting så kan jeg ikke se ipadressen hans?
Det blir for tugvint og sjekke den opp mot alle på msn hvis de må sende filer til meg mens jeg gjør det
Sist endret av torsken; 26. april 2007 kl. 18:58.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Nei, det går ikkj eå finne ut kva IP han har, og om du har ipen has, kva så? Du får ikkje gjort noko meir med IPen enn med msn-adressa.
Noter deg forskjellige språkfeil, det er nok en av de enkleste fremgangsmåtene. Følg med på hvordan han bruker nick og pm også.
Sitat av vidarlo
Nei, det går ikkj eå finne ut kva IP han har, og om du har ipen has, kva så? Du får ikkje gjort noko meir med IPen enn med msn-adressa.
Vis hele sitatet...
Jeg vet, men jeg kunne som sagt sammenligna den med de forskjelige ipadressene til de forskjelige kontaktene mine på msn. Da jeg vet han går på trinnet vårt.
Men det vet jeg nå er umulig.


Sitat av Thedeeq
Noter deg forskjellige språkfeil, det er nok en av de enkleste fremgangsmåtene. Følg med på hvordan han bruker nick og pm også.
Vis hele sitatet...
Smart! Skal begynne og føre logg nå, har hatt lange konversasjoner med han og han har selv sagt han er skikkelig språk-nazi, noe som er dumt da han har minimalt med skrivefeil. Men på den andre side, da kan jeg ta på en av de få.
hørtes morro ut, du er som en mini Derrek

men ja somsagt noter deg nick, språkbruk, bildebruk, påloggings tidspunkter. (evt sanger han hører på hvis han har det tilkoblet).
lag en ny hotmail og legg til han? kanskje du kan finne ut noe da?
evt lat som du er jente, vi gutter pleier å komme litt mer på gli da.
Det er sikkert en i vennegjengen din som tuller med dere, har vært ut for det mange ganger selv ^^
Sitat av Kukhaar
Det er sikkert en i vennegjengen din som tuller med dere, har vært ut for det mange ganger selv ^^
Vis hele sitatet...
Ja, det er jo det vi trur.
Men dette har holdt på lenge og HELE skolen er ute etter og finne ut hvem er det er.

Ganske morro igrunn

Sitat av Tang0
evt lat som du er jente, vi gutter pleier å komme litt mer på gli da.
Vis hele sitatet...
Har faktisk gjort det, men siden adressen der bare er for kødd så går han ikke på det.
Da jeg spurte Telenor Abuse hvem som eide IPadressen til en person som kødda med sida mi før, sa det gladelig hvem det var, helt uten videre.

Prøv det du
Sitat av Freak
Da jeg spurte Telenor Abuse hvem som eide IPadressen til en person som kødda med sida mi før, sa det gladelig hvem det var, helt uten videre.

Prøv det du
Vis hele sitatet...
Åj, det ville jeg virkelig ikke tro.
Så det skall jeg virkelig prøve

Må bare vente til han logger på neste gang og sende han en fil, eller han sende til meg?
Når jeg har ipadressen hans, kan jeg se hvem sentral og derav internet levrendør?
Eller må jeg bare ringe rundt til alle?
Sitat av torsken
Det blir for tugvint og sjekke den opp mot alle på msn hvis de må sende filer til meg mens jeg gjør det
Vis hele sitatet...
Vis du laster ned msn messenger plus, så kan du laste ned en patch som finner og lagrer ipen til dem som du sender ting til eller omvent.

Send pm for linker
Si til ham på msn at han er avslørt. Du har nå funnet ut av hvem han er, si at du virkelig ikke trodde han var så dum at det var så lett å finne ut hvem han var. Si at du holder kjeft om hvem det var og hva han gjorde, så lenge han gir faen. Fungerer ofte på slike feiginger som han, som tydelig har et problem med deg men ikke vil innrømme hvem han er. Bare vær tro på deg selv der, stå på ditt uansett hva han svarer, så gir han seg nok til slutt .
Det var en som var inne på en annens msn en gang, og jeg sa at det var "kult" og spurte hvem det var og hvordan den personen gjorde det, og dum som den personen var så sa hun det.
Sitat av Lille My
Si til ham på msn at han er avslørt. Du har nå funnet ut av hvem han er, si at du virkelig ikke trodde han var så dum at det var så lett å finne ut hvem han var. Si at du holder kjeft om hvem det var og hva han gjorde, så lenge han gir faen. Fungerer ofte på slike feiginger som han, som tydelig har et problem med deg men ikke vil innrømme hvem han er. Bare vær tro på deg selv der, stå på ditt uansett hva han svarer, så gir han seg nok til slutt .
Vis hele sitatet...
Jeg skal prøve denne metoden på noen folk jeg kanskje tror det er, har ingen har mistenkte.

Sitat av Jamie
Vis du laster ned msn messenger plus, så kan du laste ned en patch som finner og lagrer ipen til dem som du sender ting til eller omvent.

Send pm for linker
Vis hele sitatet...
Takk! Funker det med MSG Discovery?
Sitat av torsken
Takk! Funker det med MSG Discovery?
Vis hele sitatet...
Tviler på det, men anbefaler deg og laste ned msn messenger plus
Lite, tips:

MSN Sniffer, sniffer alle pakker som sendes mellom dere, der ser du IP+Mac addressen, Han kan bruke Hide my Ip, Man kan også change mac addressen, men det er det veldig få som skjønner hvordan man gjør, ikke det at det er noen big thing, men folk tenker rett og slett ikke på det.

Så om du søker etter MSN Sniffer på Google så regner jeg med at du får resultater blant de første resultater. Så er resten opp til deg! ;D
For og hvere litt snill så fant jeg det til deg:
http://www.msn-sniffer.com/
Tusen takk for msn snifferne, men de jeg prøvde funket til og logge samtalene mine, men jeg fikk ikke opp noen ip eller mac adresser:-\
Hadde ingen options eller noe sånt som hadde hjulpet etter hva jeg så heller.

Skal prøve og sjekke i msn+ men sist jeg så var det ingen sånn funksjon der, og det er selvfølgelig bare når du SENDER\MOTAR FILER da.
Hvis det går langt, anmeld det. Det trenger ikke være mye i det hele tatt. Nok at du har bedt ham slutte, og han ikke gir seg. Men jeg ville selvfølgelig prøvd alt dette andre først. Da jeg sendte henvendelse til NextGenTel og Telenor angående et par spammere på siden min, sa begge at de ikke hadde lov til å gi ut noe ihht. personvernloven, men de rådet meg om å anmelde det hvis det var gale.
Sitat av Dably II
Hvis det går langt, anmeld det. Det trenger ikke være mye i det hele tatt. Nok at du har bedt ham slutte, og han ikke gir seg. Men jeg ville selvfølgelig prøvd alt dette andre først. Da jeg sendte henvendelse til NextGenTel og Telenor angående et par spammere på siden min, sa begge at de ikke hadde lov til å gi ut noe ihht. personvernloven, men de rådet meg om å anmelde det hvis det var gale.
Vis hele sitatet...
Det skal jeg gjøre
Men han har bare snakket dritt om noen stygginger, ellers så er han en hyggelig fyr, om dog så anonym.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av isars
Lite, tips:

MSN Sniffer, sniffer alle pakker som sendes mellom dere, der ser du IP+Mac addressen, Han kan bruke Hide my Ip, Man kan også change mac addressen, men det er det veldig få som skjønner hvordan man gjør, ikke det at det er noen big thing, men folk tenker rett og slett ikke på det.

Så om du søker etter MSN Sniffer på Google så regner jeg med at du får resultater blant de første resultater. Så er resten opp til deg! ;D
Vis hele sitatet...
Kanskje du skal lære deg litt om nettverk først?

MSN-trafikk går ikkje peer to peer. Det går mot en sentral server, som så forwarder pakker. Du vil mao. få opp en server eigd av MS. Kor nyttig det er skal ikkje eg prøve å spå.

For det andre så ville eg bli svært overraska om du fikk opp MAC-adressa til denne serveren, ettersom MAC-adresser svært lett går seg vill når dei møter en ruter.

Og om du hadde kunna sett MAC'en slik du hevder, så hadde da en proxy skjult det på elegant vis... Så ca. 0 av det som står i innlegget ditt stemmer.
Jeg er ikke noen expert så ikke drep meg men
run a packet sniffer and initiate a file transfer. In order for the files to be transfered quickly without flooding Microsofts .NET network and such, the transfer will go pretty much direct to the other persons computer
Vis hele sitatet...
Så det vil si at jeg kan bruke en sniffer hvis jeg sender filer over msn?
Men da kan jeg likesågodt bruke netstat i cmd, eller får jeg kanskje mer viktig informasjon hvis jeg bruker en sniffer?

Takk
Sist endret av torsken; 26. april 2007 kl. 22:24.
Jeg har også oppfattet det slik som virdalo sier, men blir ikke filer som man sender via MSN videresendt til msn sin server, eller går denne p2p?
Du trenger ikke sende fil for å finne ut hva Ip'en til folk er på msn..

1. Ha åpent snakke vinduet med han, og bare han.
2. Åpne Cmd, og skriv "netstat -aon"
3 Trykk "Ctrl"+"Alt"+"Delete" for å få opp Task Manager/ Windows Oppgavebehandling
4 Trykk Vis og velg kolonner, select deretter "PID" når du er i Windows Oppgavebehandling
5 Finn ut PID nummeret til msnmsgr.exe
6 Sammenlign med PID som du fant i CMD
7 Les av IP under Ekstern Adresse
Sitat av Mcmak
Du trenger ikke sende fil for å finne ut hva Ip'en til folk er på msn..

1. Ha åpent snakke vinduet med han, og bare han.
2. Åpne Cmd, og skriv "netstat -aon"
3 Trykk "Ctrl"+"Alt"+"Delete" for å få opp Task Manager/ Windows Oppgavebehandling
4 Trykk Vis og velg kolonner, select deretter "PID" når du er i Windows Oppgavebehandling
5 Finn ut PID nummeret til msnmsgr.exe
6 Sammenlign med PID som du fant i CMD
7 Les av IP under Ekstern Adresse
Vis hele sitatet...
Skal absolut prøves, men vil ikke dette gi meg ipadressen til Msn sin server eller noe sånt, tenker på det vidarlo sier.

Hvis det er sånn, så er vell filoverføring den eneste metoden.

EDIT: Da har jeg gjort det, fant frem en ip: 207.46.26.26, et kjapt google søk ga ingenting så jeg vet ikke jeg, er dette personen sin, eller Microsoft sin?
Sist endret av torsken; 26. april 2007 kl. 22:32.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Olav
Jeg har også oppfattet det slik som virdalo sier, men blir ikke filer som man sender via MSN videresendt til msn sin server, eller går denne p2p?
Vis hele sitatet...
Både og.

Dersom en av endane kan lytte offentlig på en port (aka står uten brannmur) så vil dei kommunisere i peer to peer-modus, og du vil kunne finne ip. (Dog ikkje MAC)

Dersom begge endane er bak firewall, så vil overføringa gå via en av MS sine servere, som blir brukt som proxy. Da kobler begge brukere til denne serveren, og den fungerer som proxy.

Dersom du går via proxy vil du sjelden få over 10-15kB/s overføringshastighet.
Selv uten noen samtalevinduer åpne får jeg opp to tcp adresser på msn sin pid
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av torsken
Selv uten noen samtalevinduer åpne får jeg opp to tcp adresser på msn sin pid
Vis hele sitatet...
By any chance... 207.46.106.69:1863 eller liknande?? Port 1863 er den MSN bruker, og som sagt så kommuniserer den mot sentrale MS-servere sålenge du er pålogga. Nei, den kommuniserer *ALDRI* p2p med den du snakker med, så lenge det ikkje gjelder filer, webcam, eller lyd.
Msn live pluss, Last ned add-on "IPGet". Veldig kjekk sak, har brukt den noen ganger før.
Hmm.. Da får du prøve noen av disse programmene da..
Sant det. det er vell bare MS sin server du får IP til der.
Sitat av vidarlo
By any chance... 207.46.106.69:1863 eller liknande?? Port 1863 er den MSN bruker, og som sagt så kommuniserer den mot sentrale MS-servere sålenge du er pålogga. Nei, den kommuniserer *ALDRI* p2p med den du snakker med, så lenge det ikkje gjelder filer, webcam, eller lyd.
Vis hele sitatet...
Jepp, så da kan jeg utelukke den metoden da.
Med mindre jeg overfører filer.
Du kan jo fikse en liten keylogger til ham :P Hvis du får han til å åpne en fil du sender.
Sitat av The Freak
Du kan jo fikse en liten keylogger til ham :P Hvis du får han til å åpne en fil du sender.
Vis hele sitatet...
Kan prøve. Men han er litt geek og skjønner det ganske fort hvis jeg prøver og sende han en exe fil

Finnes det ikke en side jeg kan sende han til som fanger opp informasjone som ip osv og lagrer den for meg, kan bare gi han linken på msn!
Får du tak i IP-en kan du legge den ut til noen av folka på Datasikkerhet-forumet, og gjøre avtaler med dem Tror det vil bli bra Uansett så vil han avsløre seg i så tilfelle Hvis ikke, har han ingenting å klage på, i mine øyne Gjør d noe om jeg legger fyren til på msn? Jeg har forresten INGEN hackerskills whatsoever
Sitat av Dably II
Gjør d noe om jeg legger fyren til på msn? Jeg har forresten INGEN hackerskills whatsoever
Vis hele sitatet...
lol, hvorfor i alle dager skulle du legge han til, du vet ikke engang hvem det er, du har ingen "hackerskills" å fyren er som torsken sier helt harmløs så jeg tror neppe han trenger en som leker torpedo, men vis du absolutt vil legge han til fordi du ikke har noen venner så er det jo helt sikkert greit for han siden han nettopp blottet adressen for hele forumet. Å jeg tror faen meg du har lagt han til allerede bare sånn btw.
Dårlig dag, rotskrot?
Nei, jeg har ikke allerede lagt ham til, og det er ikke noe problem med venner, for det har jeg mer enn nok av for å si d sånn
Sitat av Dably II
Får du tak i IP-en kan du legge den ut til noen av folka på Datasikkerhet-forumet, og gjøre avtaler med dem Tror det vil bli bra Uansett så vil han avsløre seg i så tilfelle Hvis ikke, har han ingenting å klage på, i mine øyne Gjør d noe om jeg legger fyren til på msn? Jeg har forresten INGEN hackerskills whatsoever
Vis hele sitatet...
No problem Blotta den her av den grunn.
Han er ofte innom nFF og han har sett denne topicen, sendte link til meg.

Jeg var nære og ta han, det jeg gjorde var og sende link til en gammel, gammel tråd i generelt om data, så satt jeg og hamra f5 helt til jeg så at det var 2 stykker som leste tråden, men desverre så var han ikke logget på
Lag en php side som viser et bilde av et eller annen + logger ip'n hans og sender til deg/skriver i en tekst fil eller noe.

Så bare gir du kan linken, og du har ip'n hans
Sitat av flexd
Lag en php side som viser et bilde av et eller annen + logger ip'n hans og sender til deg/skriver i en tekst fil eller noe.

Så bare gir du kan linken, og du har ip'n hans
Vis hele sitatet...
Akkurat det jeg tenkte på, men jeg har ikke skills nok til og gjøre det.
Ja som flexd sa lag en php side. Og i tillegg til IP logg kan du logge browser, os, og andre detaljer. For å gjøre adressen mindre suspekt kan du lage en mappe som heter lisa.jpg med index.php i så blir url`en du må gi f.eks. slik: www.domene.com/lisa.jpg
Sitat av ZubZeroo
Ja som flexd sa lag en php side. Og i tillegg til IP logg kan du logge browser, os, og andre detaljer. For å gjøre adressen mindre suspekt kan du lage en mappe som heter lisa.jpg med index.php i så blir url`en du må gi f.eks. slik: www.domene.com/lisa.jpg
Vis hele sitatet...
Ja, men som sagt så har jeg ikke skills nok i php osv!

Men dette hadde funket i en piczp side feks? Så jeg ikke trenger og kjøpe domene liksom
Nei, fordi pizo ikke har støtte for php =/ men det har frac.dk, men det er litt mer tungvint
Men tror ikke jeg legger ham til likevel Btw
Sikkerhetsklarert
Si fra hvis du trenger host med php.. Kan hoste det scriptet for deg.
Sitat av Pjukern
Si fra hvis du trenger host med php.. Kan hoste det scriptet for deg.
Vis hele sitatet...
Takk Men jeg tror ikke jeg får bruk for det, kan ikke php.
Du trenger ikke å kunne php... Du får ip'n servert pent med ip og host som tilbehør.
Sitat av typisk
Du trenger ikke å kunne php... Du får ip'n servert pent med ip og host som tilbehør.
Vis hele sitatet...
Oj, OK
Aner fortsatt ikke hvordan jeg skal gå frem da
Hvis du kjenner noen med en linux boks kan du bare installere apache2.
Legge opp et bilde eller en fil.
Sjekke access.log. Vips så har du: ip, browser osv.

Kan sikkert gjøre det for deg. Men må vite når.
Sist endret av Fiskn; 28. april 2007 kl. 00:26.