Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 11627
Heisann!

Skal til Alanya i morgen, men vet ikke helt hvordan man kommer seg inn til Alanya billigst mulig. Det er over 100km fra flyplassen til stedet jeg skal bo på, derfor blir det nok meget dyrt med taxi.

Jeg har bestilt billettene selv og ikke gjennom et charterselskap, noe som gjør at vi må finne transport selv.

Jeg har lest at det ikke finnes noen tyrkiske busser som dekker den distansen. Noen som kan bekrefte dette?

Noen som har noen forslag til hvordan vi kan komme oss til Alanya fra Antalya uten å betale skjorta? Går det eventuelt an å snike seg inn på en charterbuss, for så å ta vanlig buss fra der den dropper oss av?
Det går busser fra antalya til alanya, vanlige busser. Koster ikke så mye tror jeg, kom nettop hjem fra Alanya selv. Du ser hvor det står folks langs veien, og på mangen plasser er det også skillt for bussen
Sist jeg var i Tyrkia mener jeg å huske at det gikk vanlige busser mellom Antalya og Alanya (og forbi).

Verdt å nevne er at bussene i Tyrkia er mye verre å ha med å gjøre enn Oslos rutebusser, med tanke på å signalisere når du skal av og på bussen, og trafikkregler er ikke mye overholdt der nede.
Trådstarter
30 7
Ah, så konge! Tusen takk for hjelpen folkens!

Paradigm: Er det sånn at man ikke får sitteplasser? Hadde vært ille å stå i rundt to timer i en stappfull, og sikkert varm, buss..
Det er sitteplasser på bussene, men er det veldig fullt på bussen blir det nok en utfordring å få seg en, og samtidig komme deg av på riktig sted. Se for deg rushtiden i oslos rutebusser. Om du drasser på koffert/bagasje blir det plutselig enda litt verre. Kan ikke huske om de vanlige bussene hadde bagasjerom under, men tviler på at de har det utifra hvor travelt det går for seg der.

På en annen side, taxi blir vel ikke mye dyrere enn 50-80 euro. Reiser du med flere, og skal sitte der i 2 timer synes jeg ihvertfall at det er verdt å betale taxituren.
Flere som kjører fra flyplassen til alanya for 80 euro, prisene varierer nok som Paradigm sier. Bussene var ikke så fulle når jeg var der. Setene er plassert veldig tett sammen, men noe bagasje skal ikke være noe problem.
Jeg vil anbefale normanntyrkia. De driver med transportoppdrag og du kan bestille transport fra Antalya flyplass til Alanya. Koster 15 euro per person. Hvis du skal sitte på bussen helt alene koster det litt mer, men det gjør du aldri.

http://normanntyrkia.com/?lang=nb-no
Taxi får du for mellom 50-80 Euro, husk å avtal fastpris på forhånd
Ellers har du busser eller "dolmus" du kan ta, men disse anbefales ikke. Vanskelig å gi signal når du skal av, og det kjøres litt for hardt i forhold til hva en buss tåler.

Her er forresten en link hvor du kan reservere på forhånd
http://www.voyagetransfers.com/En/transfer-reservation

Fant helt ned i 60 Euro
Sist endret av Dasset; 9. juli 2012 kl. 21:45.
Gå på en charterbuss som skal til området og ta taxi det siste stykket om nødvendig. De sjekker ikke hvor du skal,ihvertfall ikke den jeg tok (Apollo).
Trådstarter
30 7
Har sendt bestilling til normanntyrkia! Takk for tipset!

Jeg tenker meg at Taxi blir siste utvei, men buss virker veldig sketchy. Men hotellet er 1km fra Alanya bussterminal, så det bør vel ikke være så vanskelig å gå av riktig, eller?
Jeg regner med at trådstarter er i Tyrkia nå, men generelt fra flyplasser til byer i Tyrkia er det buss, taxi, metro (Istanbul) evt. dolmus som gjelder. For å komme seg fra Antalya til Alanya kan man ta taxi fra flyplassen til Otogar i sentrum, deretter direktebuss til Otogar i Alanya, dersom det ikke går direktebuss til Alanya fra flyplassen i Antalya. Om en skal ta taxi over lengre distanser burde man avtale pris på forhånd, for eks. burde ikke en taxitur fra Side (som er halvveis til Alanya fra Antalya) til Antalya koste mer enn ca. 500 kr. Bussen derimot kan koste så lite som 100 kr.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Trådstarter
30 7
Er hjemme igjen nå, og anbefaler normanntyrkia! Enkelt og bra! 15 euro pr. pers i en minibuss!
Jeg har akkurat kommet hjem fra Tyrkia. De har noe som heter Domus. De kjører hver 10 min inn til Alanya fra Oba og litt nærmere steder.
Jeg vet dessverre ikke om de kjører helt fra Antalaya og inn.
Stå utenfor et hotel med en reisegruppe fra feks. Ving/Star Tour. De har transport fra flyplassen til hoteller og motsatt når de skal hjem. Finn et slikt hotell og snakk med gjester/reiseleder og finn ut når de skal dra. Hvis du er flink kan du lure deg til en gratis busstur til flyplassen og ta taxi derifra .