Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 10293
Har nylig forstuet armen, og får derfor skrevet ut Paralgin Forte av legen min. Tok 1 for en time siden, og tenker å ta 2 til før jeg legger meg nå.

Hvor lang tid bør jeg vente før jeg kan kjøre bil?

Skal opp på jobb 6 i morgen, og selv om jeg kan komme meg fram med bussen så foretrekker jeg å kjøre.

Takker for svar
(° ͜ʖ °)
Zyke's Avatar
Så lenge du føler deg i form til å kjøre i morgen skal det ikke være noe problem.
Så langt jeg vet (og kan finne ut), skal det ikke være noe som helst problem. Det er ganske individuelt iforhold til hvordan du føler deg. Jeg ble overrasket over spørsmålet her da jeg aldri hadde tenkt over det engang. Jeg føler altså aldri noen form for rus etter så lite, og spesielt ikke etter så lang tid.

Ifølge http://4leger.no/forerkort%20OG%20MEDIKAMENTER.htm som jeg har null peiling på om er riktig eller ikke, så kan du ta opptil 6 tabletter (tilsvarer 180mg kodein) før du kan kjøre bil, men det er også ved langvarig bruk.

Ifølge http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=382722 sitt forum er det også stor enighet om at dette er opptil individuell vurdering.

Igjen, jeg ville ikke tatt mine kilder for god fisk, og jeg vil heller ikke anbefale deg å kjøre. Føler du deg fin imorgen så går det nok fint. Føler du deg groggy - for all del ikke kjør.
halveringstid på kodein er ca 3.5 timer, du kan sette deg bak rattet ved ca. 180 mg eller mindre. du burde egentlig ikke kjøre 6 timer etter 2 piller a 400mg, men det kjenner du selv.
Sitat av Spirituell Vis innlegg
halveringstid på kodein er ca 3.5 timer, du kan sette deg bak rattet ved ca. 180 mg eller mindre. du burde egentlig ikke kjøre 6 timer etter 2 piller a 400mg, men det kjenner du selv.
Vis hele sitatet...
Det er jo ikke 400mg kodein i? De jeg har inntatt har vært 30/40(?) mg kodein i, og 400/500(?) paracetamol i.