Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  39 8580
Avdanka debattant
Adeith's Avatar
Helluen!

Jeg har nå røyket brunt tre ganger fordelt over to dager og grønt rundt fem til ti ganger over flere måneder. Følte at mine ganger med brunt sløvet meg veldig mye ned men skuffet meg alikevel litt, samme med grønt. Grønt gir meg nærmest ingen effekt som jeg selv kan sette fingeren på? Joa.. jeg ler vel litt mer og her om dagen hvor jeg spiste litt weed rett fra budden og røyka deretter en svær joint så ble jeg jo svimmel og ble i jævlig dårlig form etterpå.. haha. Har røykt både bong og joint + spist ved siden av joint som sagt. Da var dette uten kake eller noe slikt, rent grønt rett fra posen liksom, haha.

Er det noe jeg gjør galt eller er weedrusen så kjedelig? Så for meg kreativitet, sterkere sanser og pure happiness haha
Dersom du ikke har gode kontakter er det gode sjanser for at du ikke får så god weed. Dessuten er det enorme forskjeller i potensen på cannabis, alt ettersom hva slags strain det er, hvordan den er dyrket og behandlet osv. Man kan få fullstendig håpløs hasj på gata i Norge. Har ved en anledning kjøpt hasj som så helt fin ut, men som aldeles ikke fungerte. Våknet også her om dagen etter en bytur med en pose weed i lomma, og det var skikkelig dårlig greier. På toppen av det er min personlige mening at cannabis ikke er så voldsomt, men så har jeg røyka ganske mye opp igjennom årene også (erfaring + toleranse).

P.S. På forum egner det seg best å skrive normal norsk. haha
Avdanka debattant
Adeith's Avatar
Trådstarter
Sitat av Chronic420 Vis innlegg
Dersom du ikke har gode kontakter er det gode sjanser for at du ikke får så god weed. Dessuten er det enorme forskjeller i potensen på cannabis, alt ettersom hva slags strain det er, hvordan den er dyrket og behandlet osv. Man kan få fullstendig håpløs hasj på gata i Norge. Har ved en anledning kjøpt hasj som så helt fin ut, men som aldeles ikke fungerte. Våknet også her om dagen etter en bytur med en pose weed i lomma, og det var skikkelig dårlig greier. På toppen av det er min personlige mening at cannabis ikke er så voldsomt, men så har jeg røyka ganske mye opp igjennom årene også (erfaring + toleranse).

P.S. På forum egner det seg best å skrive normal norsk. haha
Vis hele sitatet...
Så det jeg har rørt er shitty? Og med normal norsk sikter du til?
Har opplevd få ganger at jeg ikke har "oppnådd" high'en jeg ønsker. Har bare bytta dealer så ordnet det seg.
Så ja, fullt mulig det du har røyka er bushweed (drittweed).
Sitat av Adeith Vis innlegg
Helluen!
Har røykt både bong og joint + spist ved siden av joint som sagt. Da var dette uten kake eller noe slikt, rent grønt rett fra posen liksom, haha.
Vis hele sitatet...
Du vil ikke få noe effekt av å spise weed rett fra posen.
Sitat av Adeith Vis innlegg
Så for meg kreativitet, sterkere sanser og pure happiness haha
Vis hele sitatet...
Cannabis er ikke heftige greier sånn som på film og TV.
Vet ikke bedre
Trollanon's Avatar
Sitat av Adeith Vis innlegg
Helluen!

Jeg har nå røyket brunt tre ganger fordelt over to dager og grønt rundt fem til ti ganger over flere måneder. Følte at mine ganger med brunt sløvet meg veldig mye ned men skuffet meg alikevel litt, samme med grønt. Grønt gir meg nærmest ingen effekt som jeg selv kan sette fingeren på? Joa.. jeg ler vel litt mer og her om dagen hvor jeg spiste litt weed rett fra budden og røyka deretter en svær joint så ble jeg jo svimmel og ble i jævlig dårlig form etterpå.. haha. Har røykt både bong og joint + spist ved siden av joint som sagt. Da var dette uten kake eller noe slikt, rent grønt rett fra posen liksom, haha.

Er det noe jeg gjør galt eller er weedrusen så kjedelig? Så for meg kreativitet, sterkere saker og pure happiness haha
Vis hele sitatet...

Høres ut som at forventer gull å grønne skoger av noen trekk ganja, det får du ikke med mindre ganjaen din kommer direkte fra en som dyrker i marokko, nepal, india eller amster, eller at du skaffer deg en GOD dealer i norge, disse kan være vanskelig å komme over og de ser aldri ut som vanlige dealere så de er vanskelig å finne og få kontakt med.

Med skikkelig god røyk så blir skikkelig god fjern, nesten som å spise benzo bare uten pille loket.
Du får et helt latterlig godt humør å enda bedre apetitt, munchies, skikkelig munchies er SYKT!

Pure happines vil du oppleve med skikkelig røyk.
Avdanka debattant
Adeith's Avatar
Trådstarter
Sitat av Djiises Vis innlegg
Høres ut som at forventer gull å grønne skoger av noen trekk ganja, det får du ikke med mindre ganjaen din kommer direkte fra en som dyrker i marokko, nepal, india eller amster, eller at du skaffer deg en GOD dealer i norge, disse kan være vanskelig å komme over og de ser aldri ut som vanlige dealere så de er vanskelig å finne og få kontakt med.

Med skikkelig god røyk så blir skikkelig god fjern, nesten som å spise benzo bare uten pille loket.
Du får et helt latterlig godt humør å enda bedre apetitt, munchies, skikkelig munchies er SYKT!

Pure happines vil du oppleve med skikkelig røyk.
Vis hele sitatet...
Mulig dette var placebo, men jeg muncha så sykt da jeg røyka brunt en dag at jeg drakk 1,5 liter cola, en monster boks og spiste en stor kebabpizza fra sjappa nedi gata her
Sitat av Muradi Vis innlegg
Cannabis er ikke heftige greier sånn som på film og TV.
Vis hele sitatet...
Hvis du har potente saker så kan du jo få heftige effekter.. Gjelder både brunt og grønt.
Grønt er nesten alltid skuffende for meg.. funker kanskje i 10-15 minutter, så må jeg ha nytt trekk.. For ett par år siden så røykte jeg ca 150gr av god hjemmedyrket grønn fra spania (white widow og jack herer) på ca 14 dager.. brunt er alltid bedre. Til og med grønt kjøpt i amster er kjedelig.. Dyrt og skuffende..

Go brown!
Avdanka debattant
Adeith's Avatar
Trådstarter
Sitat av nZaal Vis innlegg
Grønt er nesten alltid skuffende for meg.. funker kanskje i 10-15 minutter, så må jeg ha nytt trekk.. For ett par år siden så røykte jeg ca 150gr av god hjemmedyrket grønn fra spania (white widow og jack herer) på ca 14 dager.. brunt er alltid bedre. Til og med grønt kjøpt i amster er kjedelig.. Dyrt og skuffende..

Go brown!
Vis hele sitatet...
Ye, virker som brunt er det beste, men er det korrekt at det er farligere?
Jeg synes weed-rus er langt bedre enn hasj-rus. Føler meg lettere, mer oppstemt og energisk. Har jeg hasj, er bare et spørsmål om tid før jeg forsvinner i sofaen. Misforstå meg rett, jeg syns hasj er digg innimellom, men som regel kjøper jeg weed så langt det lar seg gjøre. Merker også at hasj gir meg mer "abstinenser" om jeg har røyket det lenge og f.eks. tar en toleransepause. Får problemer med å sove osv., men det går selvfølgelig over etter noen dager.

Og ja, på meg virker all hasj veldig sløvende, relativt uavhengig av strain.
Avdanka debattant
Adeith's Avatar
Trådstarter
Nice, men kan noen forklare TYDELIG hvordan de opplever hasjrusen sin? Inntrykk, følelser, tanker, humør, alt dere føler for å nevne i bunn og grunn
Du vil få "fjerne"-tanker, grunnen for at man kaller det fjern. Kroppen vil føles tung og litt kriblette. Ellers så skjer det ikke så mye annet. Prøv og røyk med pipe og avis eller noe annen type bong. Da vil du få større effekt. Prøv å ordn deg tjall, istedenfor weed. Mye lettere og få bedre tjall enn weed hvis du ikke har konge kontakter.
Sitat av Ersvett Vis innlegg
Merker også at hasj gir meg mer "abstinenser" om jeg har røyket det lenge og f.eks. tar en toleransepause.
Vis hele sitatet...
Om du blander brunt med tobakk uten å røyke til vanlig så kan det være derfor.

Sitat av Adeith Vis innlegg
Nice, men kan noen forklare TYDELIG hvordan de opplever hasjrusen sin? Inntrykk, følelser, tanker, humør, alt dere føler for å nevne i bunn og grunn
Vis hele sitatet...
Noen opplever hasj som en mer sløvete rus enn marijuana som har en litt mer "aktiv" rus. Men man kan få hasj som har marijuana-effekt og marijuana som har hasj-effekt. Eneste måten å finne ut hvilken effekt hasjen din har er å røyke den.

Rusen er individuell, men som regel får man endret tankemønster, eufori, matkick osv. Les på erowid, der står alt om cannabis.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Du legger for mye i dette, dropp å heng deg opp i hva andre definerer som cannabisrus, det er jo hva du føler som er viktig. Ta det for hva det er, folk vil oppleve rusen forskjellig, om du ikke liker rusen så dropp det og finn på noe annet. Det er ikke et ideelt utgangspunkt å prøve cannabis for å få en rus du tror planten skal gi for å så fortsette å bruke det fordi du ikke oppnår den effekten du trodde du skulle få.
Røyk bøtte så bør det kicke
Bare å begynne rett på heroin istedenfor. Det kjenner du.

Neida, men dette er en rus du blir kjent med etter hvert. Ikke stress så mye med hva du kjenner og hvordan du opplever det. Røyk deg en joint, sett deg ned og hør på litt musikk du vanligvis liker. Evt noe gammal 60/70-talls syrerock med noen heftige gitarsoloer.

Når det er sagt er det ikke alle som får full funk av thc. Hvorfor det er slik vet jeg ikke. Mulig du rett og slett er av de uheldige.
Sitat av Zetta Vis innlegg
Du vil ikke få noe effekt av å spise weed rett fra posen.
Vis hele sitatet...
Såklart vil man få effekt av å spise det rått. Eneste grunnen til at vi binder det med fett er for å øke biotilgjengliheten og få mer effekt en vi ellers hadde fått.
Sist endret av Relevant; 11. august 2014 kl. 00:44.
Isåfall må man spise mye større mengder enn du ellers ville røyket.
Hasj derimot, det blir man fjern av om man spiser rått.
Avdanka debattant
Adeith's Avatar
Trådstarter
Får kjøpe inn noen gram brunt og røyke opp det jeg har igjen av grønt så får vi se
Har også god erfaring med å spise "rå" hasj. Husker jeg fikk meg en spesiell opplevelse når jeg spiste en toer med god hasj på næsj når jeg var driting og fått i meg nok Kola...
Blander du grønt med tobakk når du lager joint? Nett kommet hjem fra en ferietur i Spania, og på nach ene kvelden baka jeg en joint med kun grønt og røyka hele, DA smalt det, i 10 minuter var jeg i toppform, deretter låg jeg 2 timer på sofaen og kunne ikke røre meg uten å spy/brekke meg haha, men dagen før traff jeg noen folk fra italia som hadde med seg noe grønt fra amsterdam, detta ble blanda med tobakk, og da hadde jeg 1-1.5 timer med utrulig chill rus, so om du ikke har prøvd det, so kan du jo bake en med kun reint grønt og se om det funker bedre :P er iallefall glad for å være tilbake i norge med det skikkelige greiene jeg har her, trenger berre fyre opp, ta 4 rolige drag, so er det fine tider og munchies i 1-2 timer (Y) men tørr ikke tenke på hvor hardt det jeg har her, hadde slått meg ut om jeg røyka det reint haha
Ha ett åpent sinne om rusen. Ikke tenk over hva du hører eller leser. Rusen er forskjellig på person til person.
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Sitat av Sevensteps Vis innlegg
Ha ett åpent sinne om rusen. Ikke tenk over hva du hører eller leser. Rusen er forskjellig på person til person.
Vis hele sitatet...
Mange varianter weed like mange typer hasj.

Mange typer mennesker, å noen få har vist kun prøvd dårlig weed.

Også noen mikser er ute å går i tråden.

Kan bekrefte att det finnes mye forskjellig bra
Sist endret av Alphanio; 13. august 2014 kl. 03:01.
Avdanka debattant
Adeith's Avatar
Trådstarter
Sitat av Alphanio Vis innlegg
Mange varianter weed like mange typer hasj.

Mange typer mennesker, å noen få har vist kun prøvd dårlig weed.

Også noen mikser er ute å går i tråden.

Kan bekrefte att det finnes mye forskjellig bra
Vis hele sitatet...
Da får jeg prøve meg fram
Kan bekrefte at man kan bli usedvanlig fjern ved å spise rå weed. Ble en gang i tiden bustet av min mor og bedt om å gi fra meg alt jeg hadde. Fjern og sneaky som jeg var ga jeg henne noen jointer jeg hadde rullet og fikk ta kvelden etter en masse styr. På den tiden hadde jeg weeden min i en snusboks på nattbordet og når jeg innså at jeg hadde omlag 7 gram igjen fikk jeg supernoia for at folket skulle komme og ransake rommet mitt igjen så jeg stappet alt i kjeften og fikk det ned. Fire timer senere lå jeg i sengen og var like fjern som andromeda galaksen.
Avdanka debattant
Adeith's Avatar
Trådstarter
Sitat av DfenZ Vis innlegg
Kan bekrefte at man kan bli usedvanlig fjern ved å spise rå weed. Ble en gang i tiden bustet av min mor og bedt om å gi fra meg alt jeg hadde. Fjern og sneaky som jeg var ga jeg henne noen jointer jeg hadde rullet og fikk ta kvelden etter en masse styr. På den tiden hadde jeg weeden min i en snusboks på nattbordet og når jeg innså at jeg hadde omlag 7 gram igjen fikk jeg supernoia for at folket skulle komme og ransake rommet mitt igjen så jeg stappet alt i kjeften og fikk det ned. Fire timer senere lå jeg i sengen og var like fjern som andromeda galaksen.
Vis hele sitatet...
Haha der lo jeg godt. Spørsmålet mitt blir da; var det nice eller helt forjævlig?
Det var veldig behagelig. Først kjente jeg et slags deilig men rimelig intenst rush gjennom kroppen. Dette rushet nådde til slutt hodet mitt og det føltes ut som en kanon ble fyrt av midt mellom ørene mine. Å få en kanon fyrt av i skallen høres kanskje ubehagelig ut men det var det slettes ikke. Det sa bare pang på en veldig god måte og plutselig lå jeg der og tenkte " fy faen, nå er jeg fjern".
Avdanka debattant
Adeith's Avatar
Trådstarter
Sitat av DfenZ Vis innlegg
Det var veldig behagelig. Først kjente jeg et slags deilig men rimelig intenst rush gjennom kroppen. Dette rushet nådde til slutt hodet mitt og det føltes ut som en kanon ble fyrt av midt mellom ørene mine. Å få en kanon fyrt av i skallen høres kanskje ubehagelig ut men det var det slettes ikke. Det sa bare pang på en veldig god måte og plutselig lå jeg der og tenkte " fy faen, nå er jeg fjern".
Vis hele sitatet...
Herlig! Hvor mye anbefaler du å spise til en som har røykt max 20g i sitt liv?
Sitat av Adeith Vis innlegg
Herlig! Hvor mye anbefaler du å spise til en som har røykt max 20g i sitt liv?
Vis hele sitatet...
Snakk om å sløse bort varene sine.

Hvis alle rundt deg blir superfjerne og du aldri får funk, har du tenkt på at det da ikke passer for deg? Har selv en kompis som ikke takler noen former for alkohol, han blir dårlig av to halvlitere.
Enkelte rusmidler passer nok ikke for alle, kjenner ei jente også, som har fått mange ubehagelige opplevelser med Weed. Hun valgte nå holde seg unna, hvorfor har du et så stort behov egentlig? Hvis alle rundt deg liker weeden og du er den eneste som ikke fikser det, har du tenkt på at det kanskje ikke er noe for deg?
Sist endret av Tænman; 13. august 2014 kl. 18:42.
Avdanka debattant
Adeith's Avatar
Trådstarter
Sitat av Tænman Vis innlegg
Snakk om å sløse bort varene sine.

Hvis alle rundt deg blir superfjerne og du aldri får funk, har du tenkt på at det da ikke passer for deg? Har selv en kompis som ikke takler noen former for alkohol, han blir dårlig av to halvlitere.
Enkelte rusmidler passer nok ikke for alle, kjenner ei jente også, som har fått mange ubehagelige opplevelser med Weed. Hun valgte nå holde seg unna, hvorfor har du et så stort behov egentlig? Hvis alle rundt deg liker weeden og du er den eneste som ikke fikser det, har du tenkt på at det kanskje ikke er noe for deg?
Vis hele sitatet...
Hmm.. det kan også være en tanke
Vi får se etter jeg har prøvd det med yoghurt i dag!

Sitat av mo66y Vis innlegg
Blander du grønt med tobakk når du lager joint? Nett kommet hjem fra en ferietur i Spania, og på nach ene kvelden baka jeg en joint med kun grønt og røyka hele, DA smalt det, i 10 minuter var jeg i toppform, deretter låg jeg 2 timer på sofaen og kunne ikke røre meg uten å spy/brekke meg haha, men dagen før traff jeg noen folk fra italia som hadde med seg noe grønt fra amsterdam, detta ble blanda med tobakk, og da hadde jeg 1-1.5 timer med utrulig chill rus, so om du ikke har prøvd det, so kan du jo bake en med kun reint grønt og se om det funker bedre :P er iallefall glad for å være tilbake i norge med det skikkelige greiene jeg har her, trenger berre fyre opp, ta 4 rolige drag, so er det fine tider og munchies i 1-2 timer (Y) men tørr ikke tenke på hvor hardt det jeg har her, hadde slått meg ut om jeg røyka det reint haha
Vis hele sitatet...
røyker med tobakk ja
Sist endret av Adeith; 13. august 2014 kl. 23:01. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
røyker med tobakk ja [/quote]

Da vil jeg foreslå at du prøver å røyke en joint som ikke er blandet med tobakk, 2 gram eller mer, kanskje dette funker bedre for deg jeg ble iallefall drit fjern når jeg røyka en joint med 2+ gram reint Men kan nevnes at dette ikke var grønt med kjempekvalitet, noe bedre funker nok enda mer å røyke reint
EDIT: Burde vell også nevne at jeg var tungt beruset av alkohol også før jeg gjor dette :P
Sist endret av mo66y; 13. august 2014 kl. 23:10.
nei nei nei, ikke røyk 2g på en gang. start med 0.3, holder det ikke fyller du på med mer.
mitt første møte med weed var 1g joint, det var en helt forferdelig opplevelse

spise rå weed er idiotisk. jeg varmer weed i smør i mer enn 24 timer, det blir en gjennomsiktig væske der 0.05 gjør deg veldig høy
Sist endret av Spirituell; 14. august 2014 kl. 00:56.
hadde samme problemet som deg da jeg røyket de 10 første gangene mine, men dette var på grunn av dårlig kvalitet. etter at jeg prøvde noe skikkelig kvalitet var jeg høy som faen og så budhistiske tempel inne i hodet mitt... prøv å skaff deg en bedre dealer
Avdanka debattant
Adeith's Avatar
Trådstarter
Nå er jeg greit høy! Takker for peepz som har gitt tips her og i andre tråder
Opplever det samme, men tror nok det er fordi jeg røyker for ofte og er for vant til rusen. De første gangene jeg røykte/inntok oralt var det helt "wow dude..." Nå er det fremdeles kjekt, har gode kontakter og får bra shit, men det gir meg ikke samme effekten som da jeg var ny i gamet. Vurderer å kutte ned på røykingen drastisk og ta det sjeldnere for å se om jeg bare må bli kjent med rusen på nytt.
Weed funker definitivt for noen ihvertfall, inkludert meg. Jeg har egentlig gitt opp weed, etter å ha fått sinnssyke sopp-flashbacks og blitt heeelt på tur en del ganger. Tida har stoppa helt opp og shitt...
Du virker som en ung person. Anbefaler deg virkelig og droppe røykingen om du føler du trenger en kraftigere rus.
Det vil redusere deg over tid. Nyt med måte
Avdanka debattant
Adeith's Avatar
Trådstarter
Sitat av Tabupluss Vis innlegg
Du virker som en ung person. Anbefaler deg virkelig og droppe røykingen om du føler du trenger en kraftigere rus.
Det vil redusere deg over tid. Nyt med måte
Vis hele sitatet...

Har tenkt gjennom en del og jeg klarte faktisk å bli utrolig bortevekk for litt siden, vet nå hvordan jeg burde røyke og lignende!