Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  40 10969
Avdanka debattant
Adeith's Avatar
Sitter her med en del weed, vil bruke litt av det, helst under et gram. Orker ikke røyke nå så lurte på om det var noen måter jeg kunne få det ned utenom dette? Å bake brownies er uaktuelt bare så det er sagt, orker ikke det nuhhh.

Tar i mot alle tips og triks så lenge det får meg fjern!
Pot-yogurt! Tar litt tid før det funker, som med alle "edibles".. Men det funker godt og lenge! Orker ikke finne link nå, men om du søker litt ligger det oppskrift her på freak, er ikke så lenge jeg så den.
EDIT; Innlegg nr.100
Sist endret av Creeps; 13. august 2014 kl. 00:47.
Avdanka debattant
Adeith's Avatar
Trådstarter
Sitat av Creeps Vis innlegg
Pot-yogurt! Tar litt tid før det funker, som med alle "edibles".. Men det funker godt og lenge! Orker ikke finne link nå, men om du søker litt ligger det oppskrift her på freak, er ikke så lenge jeg så den.
EDIT; Innlegg nr.100
Vis hele sitatet...
Kan jeg ikke bare blande ut med vanlig?
Grattis
Kok opp smør og hiv dritten nedi, la det være varmt mens greiene løser seg opp. Når det er helt løst opp er det bare å hive det nedi ett eller annet du vil spise eller drikke.

Kakao bør kokes opp fra bunnen av, ellers risikerer du at smøret (med greiene i) ikke løser seg godt nok oppi kakoen(stivner i flak), du blir fortsatt rusa, men det er ikke like godt.
Avdanka debattant
Adeith's Avatar
Trådstarter
Så jeg skal altså gjøre følgende:

1. Tilsette vann i kjelen
2. Smør
3. Grinda weed
4. Vente til det koker
5. tilsette det jeg vil?

Kan jeg f.eks koke nudler og bli høy av det?
Sitat av Adeith Vis innlegg
Kan jeg ikke bare blande ut med vanlig?
Grattis
Vis hele sitatet...
Det jeg gjorde:
1. ok en matskje med matolje(husker ikke hvilken) og tok ønsket mengde weed i, jeg hadde 0.3-4.
2. Holdt en lighter under til jeg så det begynte og boble bevege seg/boble(?).
3. Så blandet jeg ut med en yoghurt(husker heller ikke hvilken, heh).
4. Eat and enjoy, smaker litt - tja, gress. Kommer nok an på mengden.

Der finnes en mye grundigere tråd om dette emnet.

Finner ikke tråden btw, men er helt sikkert noen som vet hva den het! Hadde vert utrolig kjipt om den var slettet.

Fant denne: http://www.thestonerscookbook.com/recipe/hash-yogurt

Var omtrent slik jeg gjorde det. Funker bra!

Står "Hash Yogurt", men er samme prosessen med weed. Kanskje holde lighteren litt lengre. Det vet jeg av egen erfaring, har ikke merket noe forskjell fra hasj til marihuana med denne metoden-
Sist endret av Creeps; 13. august 2014 kl. 01:16. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Avdanka debattant
Adeith's Avatar
Trådstarter
Sitat av Creeps Vis innlegg
Det jeg gjorde:
1. ok en matskje med matolje(husker ikke hvilken) og tok ønsket mengde weed i, jeg hadde 0.3-4.
2. Holdt en lighter under til jeg så det begynte og boble bevege seg/boble(?).
3. Så blandet jeg ut med en yoghurt(husker heller ikke hvilken, heh).
4. Eat and enjoy, smaker litt - tja, gress. Kommer nok an på mengden.

Der finnes en mye grundigere tråd om dette emnet.

Finner ikke tråden btw, men er helt sikkert noen som vet hva den het! Hadde vert utrolig kjipt om den var slettet.

Fant denne: http://www.thestonerscookbook.com/recipe/hash-yogurt

Var omtrent slik jeg gjorde det. Funker bra!

Står "Hash Yogurt", men er samme prosessen med weed. Kanskje holde lighteren litt lengre. Det vet jeg av egen erfaring, har ikke merket noe forskjell fra hasj til marihuana med denne metoden-
Vis hele sitatet...
Takker! Men må det være til yoghurt? Tips til andre ting?
Lagde hasjsmoothie med samme metode, smacke godt
Avdanka debattant
Adeith's Avatar
Trådstarter
Sitat av Mandodiao Vis innlegg
Lagde hasjsmoothie med samme metode, smacke godt
Vis hele sitatet...
Skal prøve ut det hvis jeg har muligheten en gang
Fikk du prøvd det?
Kan jo også ta det som en ''shot''. Mekke alt i en spiseskje og svelge det. Smaker døden, men det fungerer. Bare husk å ha noe drikke ved siden av
Sitat av random76010 Vis innlegg
Kan jo også ta det som en ''shot''. Mekke alt i en spiseskje og svelge det. Smaker døden, men det fungerer. Bare husk å ha noe drikke ved siden av
Vis hele sitatet...
Stemmer! Var en gang jeg gjorde dette, tenkte " må bare få det overstått". Da brann jeg med noe inni.. Men det var dog av den grunn at ca. 2sek etter jeg tok vekk lighteren fra skjeen, stappet jeg den i kjeften.. Fikk det ned og det funket som det skulle, men satan det gjorde vondt, heh. Så bare husk å vent litt slik at den får kjølt seg ned sånn at du ikke brenner deg, om du bruker den metoden.
Hva med å innta analt?
Innta det analt isteden. Mye bedre funnk vil jeg tro.
Avdanka debattant
Adeith's Avatar
Trådstarter
Sitat av Creeps Vis innlegg
Fikk du prøvd det?
Vis hele sitatet...
Ha'kke no yoghurt på lur, skal nok handle inn litt i morgen ja

Skal gi feedback asap når jeg har fått testa det!

Sitat av Vetz Vis innlegg
Innta det analt isteden. Mye bedre funnk vil jeg tro.
Vis hele sitatet...

Å? Hvordan skjer denne prosessen og hvordan vil rusen bli?
Sist endret av Adeith; 13. august 2014 kl. 18:10. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Vetz Vis innlegg
Innta det analt isteden. Mye bedre funnk vil jeg tro.
Vis hele sitatet...
Kilder? Aldri hørt om dette før, jeg hadde IKKE stappa weed opp i analen ihvertfall. Med mindre du mener blandet med matolje elns, så tviler jeg på at det funker.
Avdanka debattant
Adeith's Avatar
Trådstarter
Skal prøve med yoghurt nå! Kommer med feedback når jeg kjenner rusen
Hehe, blir spennende og se hvordan det funker. Brukte du mye pot?
Avdanka debattant
Adeith's Avatar
Trådstarter
Sitat av McIvar Vis innlegg
Hehe, blir spennende og se hvordan det funker. Brukte du mye pot?
Vis hele sitatet...
Brukte nok rundt 0,3-0,5. Har røykt veldig lite i mitt liv så blir spennende å se om det treffer godt med dette. Hvis ikke blir det å tilsette det i noe mer mat / røyke.
Fortell oss gjerne fremgangsmåten du brukte, detaljert.

Hvilken yoghurt btw? Jeg brukte godmorgen yoghurt, den med skogsbærsmak.
Sist endret av Creeps; 13. august 2014 kl. 23:57.
0.5g oralt uten toleranse kan sende deg til verdensrommet. Når du lager mat med cannabis må du være veldig forsiktig med temperaturen. Blir det litt for varmt forsvinner alle virkestoffene.
Lagde skakkao en gang med god bønne, brukte 0.5-6. Ble dritskekk
Avdanka debattant
Adeith's Avatar
Trådstarter
Sitat av Creeps Vis innlegg
Fortell oss gjerne fremgangsmåten du brukte, detaljert.

Hvilken yoghurt btw? Jeg brukte godmorgen yoghurt, den med skogsbærsmak.
Vis hele sitatet...
Yo! nååå er livet godt

Oppskriften og instruksjon for weedyoghurten:

Dette trenger du:
- Matolje F.eks oliven,raps,soya
- En spiseskje
- En lighter
- Yoghurt av eget ønske
- Weed (Jeg brukte ca 0,3-0,4 dette ble for lite anbefaler 0,5-0,7 ettersom man gjerne søler litt)
- Noe til å dele opp weeden med F.eks Grinder,Saks,kniv
- Helst litt god belysning

Fremgangsmåten:
Det kan bli for mye weed til å få gjort prossessen med skjeen korrekt så er du i tvil kan du ta dette i to runder. Det kan også være smart å stå med skjeen over yoghurten.
1. Åpne yoghurten så den er klar til senere bruk
2. Del opp weeden din i veldig små biter
3. Legg weeden oppi skjeen
4. Hell olje over weeden så det flyter rundt i skjeen (Ikke ta for mye, det blir søl, det fikk jeg erfare)
5. Hold en lighterflamme like under skjeen til oljen bobler
6. Når oljen bobler heller du alt oppi yoghurten
7. Ta en teskje og rør rundt i yoghurten en stund.

I og med at jeg brukte altfor lite ble jeg kun i avslappet form, ganske søvnig men alikevel flirte jeg smått av enkelte ting.

Det jeg gjorde etter å ha spist dette og ventet i 1,5 time var å rulle en joint på rundt 0,3-0,5 gram og også blande inn tobakk og ta fire dype drag hvor jeg ikke blåste ut igjen før etter rundt 6 sekunder. Da ble jeg i fremragende humør, veldig energisk og løp rundt og kjente at livet var fresht. Lagde meg også en wrap og så litt på friday filmen ( et must etter å ha røyket weed ).
Nå ca 30 min etter jeg røykte har effekten gått litt bort så blir nok å røyke resten av jointen.

Kommenter gjerne under tips til å bli enda høyere ved røyking av joints (føler jeg er elendig til teknikker her) og hvordan deres yoghurt ble
ikke varm skjeen brått til det begynner å boble, varm den heller litt og litt og mye lengre. minst 2 minutter med god varme uten at det bobler
Glad for å høre at det funket! Kan og anbefale cannabiskapsler, ble så sykt fjern en gang jeg spiste 16 kapsler - det er ca. en gram. Klarte så vidt å se, hadde små halliser, plutselig var alt opp ned, fant ut at jeg hadde hodet opp ned. Det var intenst, men det var også meget behagelig. Hvilken yoghurt brukte du? Smakte du weeden og oljen mye i yohurten, eller var den god?
Sist endret av Creeps; 14. august 2014 kl. 01:33.
Avdanka debattant
Adeith's Avatar
Trådstarter
Sitat av Spirituell Vis innlegg
ikke varm skjeen brått til det begynner å boble, varm den heller litt og litt og mye lengre. minst 2 minutter med god varme uten at det bobler
Vis hele sitatet...
Aight skal huske på det
Låner denne tråden litt.

Jeg var kraftig syk her om dagen så jeg klarte ikke røyke en sigg engang uten å hoste meg hjel. Så, jeg kokte opp smør i en kjele, puttet det i en kopp å tilsatte ca 1g av helt okei brunings, så kokte jeg vann å helte det oppi å rørte en stund før jeg drakk det. Gikk å ventet i flere timer men ble aldri fjern, hva har jeg gjort galt?

Evnt tips til hva jeg kan gjøre neste gang jeg ikke har mulighet til å røyke det? Vil gjerne ha en detaljert metode som man blir ballefjern av
Avdanka debattant
Adeith's Avatar
Trådstarter
Sitat av SmokeySmokey Vis innlegg
Låner denne tråden litt.

Jeg var kraftig syk her om dagen så jeg klarte ikke røyke en sigg engang uten å hoste meg hjel. Så, jeg kokte opp smør i en kjele, puttet det i en kopp å tilsatte ca 1g av helt okei brunings, så kokte jeg vann å helte det oppi å rørte en stund før jeg drakk det. Gikk å ventet i flere timer men ble aldri fjern, hva har jeg gjort galt?

Evnt tips til hva jeg kan gjøre neste gang jeg ikke har mulighet til å røyke det? Vil gjerne ha en detaljert metode som man blir ballefjern av
Vis hele sitatet...
Kan hende det ble overkokt?
Man skal vell ha hasjen oppi når det et kokt opp, for så å la det stå og trekke litt. Man skal så vidt jeg vet, putte cannabisen i pannen mens smøret er der, sånn det kan varmest opp slik at THCen får trekke seg inn i fettet i smøret. Du skal dog ikke legge hasjen i når koker, er du uheldig så damper virkestoffet i hasjen vekk å du får en mye dårligere og svakere rus.
Poenget med alle fremgangsmåtene er det samme, varme opp cannabis nok til at innholdet av THC binder seg med fettet, men ikke så mye at virkestoffene fordamper vekk. Min måte er mye mer langdryg enn mange andre, men bevarer smaken og virkestoffene veldig godt.

Hell 1/2L vann i en kjele, ha i smør. (SMØR, ikke plantemargarin el.) og weed.
La det stå på lav temperatur i en evighet, typ over natten.
Sil hele blandingen over i en beholder eller flere og avkjøl på kjøkkenbenken.
Sett i kjøleskapet i 4-6 timer til alt fettet legger seg på toppen og vannet i bunn.
Løft av fettlaget og there we go, "perfekt" cannasmør.

Mengder og mål kan du Google deg frem til, det er så avhengig av strain, styrke osv.

Bare mine 2 cents
Jeg anbefaler dobbeltkoker/vannbad/kjele oppi kjele med vann (vet ikke helt hva det heter)

kok opp vannet, legg en kjele oppi det kokende vannet og putt smør/fett og hasj oppi den tørre kjelen, la det stå å koke og kose seg i en timestid (sikkert bedre jo lengre man gidder)

kokosfett skal være ¨the shit¨

(Jeg liker best å røyke grønt og bake med brunt)
Når jeg skulle spise det, delte jeg bare det som skulle spises opp i små biter og gned det inn i lakris, la lakrisen dobbelt og tygde alt. Passer perfekt på kino!
Avdanka debattant
Adeith's Avatar
Trådstarter
Sitat av Thinktwice Vis innlegg
Når jeg skulle spise det, delte jeg bare det som skulle spises opp i små biter og gned det inn i lakris, la lakrisen dobbelt og tygde alt. Passer perfekt på kino!
Vis hele sitatet...
Om jeg ikke tar helt feil så må det varmes for å aktivere THCen
Det fungerer å spise det "rå", men det er utrolig bortkastet iforhold til hva du kan få ut av det om du varmer det opp ja.
Sitat av Adeith Vis innlegg
Om jeg ikke tar helt feil så må det varmes for å aktivere THCen
Vis hele sitatet...
Feil, THC'en er ingen inaktiv substans. Å varme den opp har heller ingenting med potensen å gjøre, men om du varmer det opp, så kan thc enklere binde seg til fett, noe som gjør at kroppen tar det opp enklere, og gjør at ikke 40% av thc'en din går rett igjennom kroppen. Dette kalles biotilgjenglighet, noe du kan lese mer om her og her.
Avdanka debattant
Adeith's Avatar
Trådstarter
Sitat av Relevant Vis innlegg
Feil, THC'en er ingen inaktiv substans. Å varme den opp har heller ingenting med potensen å gjøre, men om du varmer det opp, så kan thc enklere binde seg til fett, noe som gjør at kroppen tar det opp enklere, og gjør at ikke 40% av thc'en din går rett igjennom kroppen. Dette kalles biotilgjenglighet, noe du kan lese mer om her og her.
Vis hele sitatet...

Oh my bad
Sitat av Adeith Vis innlegg
Sitter her med en del weed, vil bruke litt av det, helst under et gram. Orker ikke røyke nå så lurte på om det var noen måter jeg kunne få det ned utenom dette? Å bake brownies er uaktuelt bare så det er sagt, orker ikke det nuhhh.

Tar i mot alle tips og triks så lenge det får meg fjern!
Vis hele sitatet...
Jeg spiser blader rett ifra fra hunnplanta mi. det gjør ihvertfall meg høy

http://oi60.tinypic.com/2dm81af.jpg
mmmm, jeg spiser de hvite og røde "trichomene"
klarer ikke vente til den blir ferdig
Sist endret av zxcvbnm; 18. august 2014 kl. 20:53. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Avdanka debattant
Adeith's Avatar
Trådstarter
Sitat av zxcvbnm Vis innlegg
Jeg spiser blader rett ifra fra hunnplanta mi. det gjør ihvertfall meg høy

http://oi60.tinypic.com/2dm81af.jpg
mmmm, jeg spiser de hvite og røde "trichomene"
klarer ikke vente til den blir ferdig
Vis hele sitatet...
damn bruhhh, skulle hatt plante sjæl
Sitat av Relevant Vis innlegg
Feil, THC'en er ingen inaktiv substans. Å varme den opp har heller ingenting med potensen å gjøre, men om du varmer det opp, så kan thc enklere binde seg til fett, noe som gjør at kroppen tar det opp enklere, og gjør at ikke 40% av thc'en din går rett igjennom kroppen. Dette kalles biotilgjenglighet, noe du kan lese mer om her og her.
Vis hele sitatet...
Ahem. En del av virkestoffet i plantematerialet inneholder en karboksylgruppe (COOH), og kalles i denne tilstanden THCA, og er lite psykoaktivt.
Ved oppvarming slippes karboksylgruppen i form av CO2, og THCA gjøres effektivt om til Δ9-THC. Denne prosessen går fortere ved forhøyet temperatur, men veldig sakte in vivo (i kroppen, altså ved kroppstemperatur).

Så jo, oppvarming påvirker potensen
Sitat av Adeith Vis innlegg
damn bruhhh, skulle hatt plante sjæl
Vis hele sitatet...
ja, også lukter det jo så deilig i hele huset, mmm
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Avdanka debattant
Adeith's Avatar
Trådstarter
Sitat av zxcvbnm Vis innlegg
ja, også lukter det jo så deilig i hele huset, mmm
Vis hele sitatet...
Haha ja