Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 467
Har funnet ut at det står mellom disse to pcen. Det jeg trenger er høy ytelse. Skal brukes til gaming osv.

Kunshan D900 speccs:
*17" Widescreen WSXGA+ 1680x1050
*Intel® Core™2 Duo Prosessor E6850 3.0GHz 4MB
*G.SKILL 4GB DDR2 800MHZ
*NVIDIA® GeForce® 8800M GTX 512MB DDR
*320GB SATA 7200RPM

= 16 000 KR

Kunshan M860 speccs
*15.4" Widescreen WSXGA+ 1680x1050
*INTEL CORE 2 DUO T9600 2.8GHZ 1066MHz 6MB
*4GB DDR3 SO-DIMM 1066MHz
*320GB SATA 7200RPM

= 15 500 KR

Så lurer på om hvilken av disse bråker mest, blir varm osv. Skal brukers på skola, så gidder ikke sitte med en som bråker masse.

Tips?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Ingen av dei passer what so ever om du skal ha den med deg på skulen.

Du blir utslitt i ryggen av å dra på dei mursteinane, og dei blir rimelig garantert gode og varme. Kjøp deg en laptop til 5k og en stasjonær til 10k istaden. Du får vanvittig mykje meir igjen for det.
Trådstarter
Jeg bryr meg ikke om vekta osv på de, men d var d med støy nivå. Har hørt at D900 har mange vifter, så viss den får god nok lufting, så blir den ganske stillegående...
Begge de to bråker som et helvete.
Tastaturkriger
Deezire's Avatar
Desktopprosessor i en laptop? Jeg ser for meg et varmehelvete uten like, selv med masse vifter. Hvis, jeg sier hvis, du skulle finne på å ha den liggende i senga vil det mest sannsynlig antenne huset deres. For ikke å snakke om den monster strømforsyninga du må drasse rundt på, som er ekstern. Den blir sinnsykt varm!

Du vil ha en støysvak laptop men med desktop performance? Lykke til. Det går ikke. End of story. Den bråker mest sannsynlig som et vondt år. Garantert på nivå med en relativt stille server, og om du har hørt en server i gang, så vet du hva jeg snakker om. Noe du sikkert ikke har.

Hvis du skal ta den med deg frem og tilbake fra skolen hver dag så vil den 1) gå i stykker og 2) du vil få store ryggproblemer. Jeg snakker av erfaring, fordi det fikk jeg etter å ha gått med en 4KG blykloss i sekken min i to år. Nå er jeg den heldige eieren av en 2KG tung Lenovo og lever det gode livet. Ikke nok med det er min totalt støyløs og blir ikke varm. Din vil veie opp mot 10KG med kabler og dill.
Sist endret av Deezire; 31. juli 2008 kl. 00:45.