Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 690
Hei, idag skrudde pcen min seg plutselig av og deretter på igjenn, etter 1 sekund skrur den seg av igjenn og deretter på... dere ser tegninga..

Etter litt pusling fjernet jeg begge ledningene som skal gi strøm til cpu (?). ledningene CPU 1 og CPU 2 og prøvde å skru pcen på. Resultate var at pcen virkelig ble på og skrudde seg ikke av igjenn.. Men dårlig funk i pcen uten disse kontaktene kobblet til.

Hva kan feilen være? defekt CPU, halveis defekt PSU (?) eller kan det fixes ved å bare bytte kjølepasta? går utifra garantien er på min side, kjøpt på komplett for kanskje 1 år +- sia.

noen som har vært borti dette før?
Hvilke ledninger fjernet du sa du? Hvilke farger har de, og hvor kommer de fra?
Trådstarter
38 8
fjerne 2 ledninger som skal gi strøm til cpu, ledningene gikk fra PSU til hovedkortet i noen kontakter nært CPU.

fargen på ledningene er svart, men det er helt irrelevant??
Sist endret av 3skil; 14. mai 2011 kl. 16:16.
Ung og vanskelig
83leo's Avatar
Send skiten inn til Komplett. Manglende kjølepasta er det definitivt ikke. Sannsynligvis er noe defekt, men du kan jo alltids resette CMOS/BIOS for å se om det muligens løser noe.
Trådstarter
38 8
har ikke kjøpt hele pcen på komplett, kun prossessor, hk og ram.
skal prøve å resette
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Trådstarter
38 8
Pcen starter kun skikkelig hvis jeg tar ut ledningene som forsyner strøm til CPU. Selv hvis jeg fjerner CPUen vil den ikke starte med ledningene i. Hvis dere ville gjettet, er det HK som er synderen?