Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 1106
jeg vil gjerne vite hvordan man kan "lage" sin egen dokumentasjon, altså CV/Vitnemål/attester mm. hadde jo vært gull verd å kunne gjøre det bra send gjerne pm til meg
Sist endret av lumiighots; 30. august 2013 kl. 05:43. Grunn: glemte noe
CV: Laste ned en mal også fylle ut(http://www.cv-mallar.se/) Ta for deg dine egenskaper og formuler deg formelt iforhold til jobb relevansen. Vil anbefale spesifisert CV til hver jobb du søker på. Dette viser interesse og vilje, noe arbeidsgiver liker.

Vitnemål: Litt vanskelig med tanke på at alt ligger inne på en server. Lett å forfalske det fysiske vitemålet(vgs) men er redd for at du ikke kan bruke det til noe annet en å skryte. Fleste jobber krever høyere utdannelse, og der sjekker de gjerne opp om du har utdannelsen du har oppgitt.(Jeg anter at arbeidsgiver sjekker sånt, men vet ikke hvordan eller gjennom hva)
Du kan ikke søke på skoler med et forfalsket vitnemålet(vgs og Høyere utdanning), der de fleste seriøse skoler sjekker opp om karakterene stemmer. Straffe rammen er også stor. 2 års utenstengels fra all utdanning. (Antar også om du ikke klarer å få bra nok karakterer gjennom privatist eksamen eller orker rett og slett, så er du også heller ikke kapitabel til å fullføre en høyere utdannelse eller en jobb som krever slik kompetanse.)

Attester: Den er veldig lett. Trenger du referanser til en jobb foreksempel: Oppgi en kompis av deg som referanse. Slett vedkommende fra facebook og andre sosiale medier som kan spores til deg. Få han også til å slette alt sammen som kan kobles til deg. Gi kompisen en heads opp når dette kommer til å skje ca.
Ellers så kan du oppgi deg selv under et annet navn om du har et mobil nr som ikke står på ditt navn. Da er det bare å vrenge litt på stemmen, selvom arbeidsgiver mest sannsynlig ikke kommer til å huske stemmen din fra det ene intervjue.
Oppgi faren din under et annet etternavn, eller så bruker du selv et annet etternavn og får faren din med på det. da er jobben garantert din Skriftlige attester har jeg ikke vært borti før så der kan jeg dessverre ikke hjelpe deg, men antar at de fleste synes muntlig attester er mye mer troverdige....


GL