Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1040
Brukte litt over en måned på musikkvideoen (hadde også andre arbeid innimellomtiden) som ble ferdig for noen dager siden. Jeg valgte en av favorittsangene mine, nemlig Idioteque av Radiohead.

Last ned musikkvideoen (høyreklikk og velg "Lagre målet som...")

Sang: Idioteque
Artist: Radiohead
Filstørrelse: 18.1 MB
Tidslengde: ca 3:50 min
Kodek: Windows media 9
Regissør/tegner/animatør/osv: marsboer @ Melwasúl

Håper at dere liker den, selv om alle har forskjellige musikksmak
wow. Vet ikke helt hva jeg skal si. Det er garantert lagt _mye_ arbeid i denne musikkvideoen, og det kommer tydelig frem.

Jeg ville ikke stemt den frem på svisj eller noe. Kanskje som du sier på grunn av musikksmak, men den var underholdene. Jeg følgte facinert med.

Kan jeg spørre hva formålet med videoen var? Var det bare for øvelses skjuld?

Bra jobba!
Synes heller du skulle brukt albumversjonen som lydspor!

Men videoen var flott. Likte ikke animasjonen så veldig (Flash-stil), men veldig bra i seg selv.
tjaa, fikk mye preg av paint her da. n
var mye kule detaljer osv. men ikke min smak
kult at noen gidder å legge litt fritid/eventuell skoletid på musikkvideoer
Hehe, en litt spesiell musikkvideo må jeg si
Du har brukt en del arbeid i dette her, og det syns .

Du burde melde deg som Radioheads musikkvideo-maker, siden det minner veldig om dems stil på musikkvideoer
Ikke så mye Paint følelese synes jeg, men heller mer South Park
DIGG!!
Ser at dette er noe du har lagt ned arbeid i, deretter resutaltet som var drit stilig!
Ikke at jeg likte musikken, men det overser jeg glatt!
Utrolig bra!
Du skal ha creds for jobben du har gjort!
Personlig så mener jeg at Radiohead ruler både taket og gulvet! Men som Spug sa, albumversjonen hadde vært bedre. Det finnes bedre liveband enn Radiohead...

Noen sjans for at du lager denne med albumversjonen, det hadde vært drit stili?!
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Ganske bra arbeid det her

Men som sagt, syns jeg også du skulle brukt albumversjonen av sangen, den der var.. daff med mangel på bedre ord..
Å, hei - så ikke at det ble flere tilbakemeldinger her. Takk for at dere likte videoen.

Videoen ser kanskje ut som det er laget i Paint, men meste av tegningene er vektorbaserte og laget med Photoshop. De ble senere animert med programmet Adobe After EFfects. Alt er en stor videofil (ikke flere sammensatt videoklipp).

Hovedinspirasjonen kommer fra videoen til Pearl Jam "Do the Evolution" (som er mye bedre). Stilen har jeg lånt litt av "kameraføringen" de hadde i originale Idioteque-videoen. Tegneseriestilen vet jeg ikke hvor det kommer fra - men det likner vel på de fleste amatørtegninger...

Jeg liker også albumversjonen bedre - men problemet er den er så lang. Jeg må "putte" inn flere bilder/video/råmatrieller. Jeg har tidligere spurt etter flere "matrieller", men ingen sendte inn

Dersom jeg skulle lage en ikke-animert video, hadde jeg valgt albumversjonen Sangen jeg brukte, fant jeg på nett - Tatt opp live på SNL. Jeg kan godt lage den med albumversjonen, men jeg vil trenge flere matrieller
Sist endret av marsboer; 14. juni 2006 kl. 16:52. Grunn: rettet opp litt
Hmm. Hva med liveversjonen fra I Might Be Wrong, da? Dette var vel ikke den. Jeg kan ta feil, men synes å huske at den fra IMBW er bedre.
Denne var det lagt mye arbeid i ja. Hentet litt inspirasjon fra paranoid aranoid også? Syns dette var knall:
▼ ... over en uke senere ... ▼
Kjekk den men jeg blei faen så fucka opp av den musikken :P
▼ ... noen måneder senere ... ▼
hvorfor får jeg bare en *.php-fil?

Jeg ser at jeg er litt sein.. husker ikke helt hvordan jeg gikk inn hit heller O_o Jeg synes tanken på å bruke forskjellige type visuelle effekter er bra. Se bare på A-HAs take on me. Måten det flyter sammen på her er dóg så som så. Det er et eller annet som kræsjer med stilartene.. helt rene, stilliserte tegninger mot 90-talls handy-cam og 3D-animasjoner blir litt drøyt for meg.
Nice.

Bare å lage en til en av følgende Portishead-låter nå da: Numb, Nobody Loves me eller Roads
Da blir jeg HAPPY!