Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1307
Jobber som "promotør" på et utested i Stavanger. her om dagen ble det full Razzia på utestedet. Alle gjester ble kastet og lokalene ble stengt. Mens lokalet var stengt kom SKatteetaten, politi, brannvern og mattilsynet, og sjekket pengebeholdningen i kassen og mange andre ting jeg ikke har peiling på. skatteetaten skulle også ha navn og adresse på alle Som arbeidet der, nå som jeg er promotør Får jeg jo 0 kr betealt så jeg vil ikke kalle det en jobb, eneste fordelene jeg får er gratis øl og inngang. Det store probleme er at jeg bare er 17 år, og oppga feil fødselsNR Til mannen fra skatteetaten, men jeg oppga rikitg adresse og tlf. Tror dere at jeg vil få noen konsekvenser for dette? tror dere at skatteetaten gidder å sjekke opp alle de 40 "ansatte" som var på jobb denne dagen?

Unskyld for dårlig skrivning er litt sent så tok dette veldig kjapt
Tror nok ikke du får noe pes for det siden dette har noe med stedet og gjøre så vil ikke du spille så stor rolle i dette.

De vil nok heller konstrere seg om eier osv.

Og så lenge du ikke løy til politiet så tror jeg ikke de vil gjøre noe ut av det.

For du har jo ikke gitt falsk legitimasjon, bare oppgitt feil personalia.

Det vil si da at hvis en person vil vite navnet ditt osv så skal han alltid gå ut i fra et legitimasjon,hvis du ikke er villig til å gi det fra deg så tar alltids politiet med deg til politistasjonen.

i dette tilfellet så var det ingen som spurte deg om legitimasjon,da er det jo dem sin feil.

Jeg har jo oppgitt feil person-nummer til politiet før men da var jo ikke dette meningen,men ble aldri noe ut av det.

( ut i fra det du skriver da)
Sist endret av ffanta; 19. juni 2010 kl. 03:59.
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
såvidt meg bekjent har ikke skatteetaten noen juridiske krav på å få vite noe som helst om deg som privatperson i en slik situasjon.

politiet derimot.

så om du har oppgitt feil fødselsnummer til en fra skatteetaten kan jeg ikke tenke meg til at det skulle få noen konsekvenser, du kunne liksågreit sagt feil fødselsnummer til en kompis.
Trådstarter
Vet jeg kan bli straffet for å si feil til politiet, men i dette tilfelle var det mannen fra skatteetaten som spurte om legetimasjon( som jeg hadde men sa jg hadde mistet ). Men på en måte vil jeg ikke at eiere o. l skal få problemer :S shit er så nervøs
Utestedet vil vel ihvertfall få stress om de finner ut at de gir bort øl til en 17-åring..
De har ingen bevis på at du har sagt feil fødselsdato med mindre samtalen ble tatt opp. Dersom noen skulle spørre hvorfor du har oppgitt feil fødselsdato kan du nekte på det og skylde på at personen har notert feil / hørt feil (og nevne at du aldri ble spurt om å vise legg). Du vil sannsynligvis aldri høre noe mer om denne saken.
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
Sitat av jorgen2k Vis innlegg
Vet jeg kan bli straffet for å si feil til politiet, men i dette tilfelle var det mannen fra skatteetaten som spurte om legetimasjon( som jeg hadde men sa jg hadde mistet ). Men på en måte vil jeg ikke at eiere o. l skal få problemer :S shit er så nervøs
Vis hele sitatet...
seriøst, skattefyren var frekk for å engang spørre, han er ikke politi eller noen annen rettsinstans, og kan derfor ikke straffe deg på noen måte.

med mindre du har oppgitt feil personalia til politiet, så har du ikke gjort noe ulovlig.

dropp det og legg deg for å sove.
Sitat av ^ProXo^ Vis innlegg
De har ingen bevis på at du har sagt feil fødselsdato med mindre samtalen ble tatt opp.
Vis hele sitatet...
opptak uten samtykke kan uansett ikke brukes som bevis..
Sitat av ^ProXo^ Vis innlegg
De har ingen bevis på at du har sagt feil fødselsdato med mindre samtalen ble tatt opp. Dersom noen skulle spørre hvorfor du har oppgitt feil fødselsdato kan du nekte på det og skylde på at personen har notert feil / hørt feil (og nevne at du aldri ble spurt om å vise legg). Du vil sannsynligvis aldri høre noe mer om denne saken.
Vis hele sitatet...
What he said.


Med mindre de bevitnet deg konsumere alkohol inne på utestedet (som da skjenkekontoret vil slå kraftig ned på) så har ikke du gjort noe gale som eierne kan peses for. Du har full rett som 17åring å oppholde deg inne på et utested så lenge du ikke konsumerer.

I og med at de gikk så kraftig til verks at de faktisk stengte og hev ut folk så er det mye klipping på dette stedet du e promotør, jeg har selv vært i bransjen mange år og vært med på slike "rassia" så jeg vet ka det går i haha.

p.s bra du begynner i tidlig alder, utelivsbransjen er et godt sted å knyte kontakter, men ikke la deg rive med av all festingen, mange sjeler som har gått tapt den veien.
Trådstarter
Okei, tusen takk alle sammen , glad jeg jeg har fått så mange positive tilbakemeldinger, føler meg meget lettet nå, og føler dette skal gå bra God sommer alle sammen og tusen takk igjen for alle svar