Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  37 3038
Hei!

Nå er tiden kommet for at jeg skal finne et nytt og forfriskende MMORPG, og har tenkt litt på AoC og Warhammer Online. WoW er et fantastisk spill men har blitt forenklet litt for mye så vil prøve noe nytt. Digget vanilla WoW, da det var vanskelig og tok tid for å skaffe gear, og liker selvfølgelig mye deler ved siste exp. slik som arena, looking for group systemet, lvling i BGs og daily quests.

Er veldig glad i hardcore raiding, med litt ordentlig pvp innimellom, så hvilke av disse spillene vil passe meg? Kom gjerne med + og - sider ved de 2 spillene.

Mvh
Indolence
Jeg var i samme posisjon som deg, var dritt lei wow. Starta med noe som kalles RL, real life. Ekte liv som det kalles på godt norsk. Aldri gjort et bedre valg.
Trådstarter
Haha, har et veldig bra real life også, men godt å spille av og til. Så din post var helt unødvendig med tanke på hvor lite du vet om meg.
Sitat av Jonhe008 Vis innlegg
Jeg var i samme posisjon som deg, var dritt lei wow. Starta med noe som kalles RL, real life. Ekte liv som det kalles på godt norsk. Aldri gjort et bedre valg.
Vis hele sitatet...
Moralfag

Sitat av indolence Vis innlegg
Hei!

Nå er tiden kommet for at jeg skal finne et nytt og forfriskende MMORPG, og har tenkt litt på AoC og Warhammer Online. WoW er et fantastisk spill men har blitt forenklet litt for mye så vil prøve noe nytt. Digget vanilla WoW, da det var vanskelig og tok tid for å skaffe gear, og liker selvfølgelig mye deler ved siste exp. slik som arena, looking for group systemet, lvling i BGs og daily quests.

Er veldig glad i hardcore raiding, med litt ordentlig pvp innimellom, så hvilke av disse spillene vil passe meg? Kom gjerne med + og - sider ved de 2 spillene.

Mvh
Indolence
Vis hele sitatet...
Har ikke spilt så veldig mye noen av spillene, men AoC virker veldig gøyt.
Kan være litt vanskelig å komme igang, mtp at du muligens ikke syns det er noe særlig første gangen du spiller det.
Har dessverre ikke prøvd Warhammer, men hørt at det skal være kjekt det og.
Sitat av Jonhe008 Vis innlegg
Jeg var i samme posisjon som deg, var dritt lei wow. Starta med noe som kalles RL, real life. Ekte liv som det kalles på godt norsk. Aldri gjort et bedre valg.
Vis hele sitatet...
Det var vel ikke denne typen svar han lette etter.

World of Warcraft er også det eneste mmo'et jeg har spilt/spiller. Synes AoC ser bra ut, flott grafikk og bra spilldesign og liknende, men har jo hørt så mye negativt om det. Det samme med Warhammer. Skal følge med på denne tråden
Pip-Boy 3000
Grimdoc's Avatar
Donor
Jeg har spilt WoW og AoC, og vil si WoW er det beste av de to.
AoC hadde aalt for mye bugs når det kom ut. Jeg spilte til lvl 40, men så orket jeg ikke mer. Det ble for mye grinding og bugs for min del.
Warhammer har jeg ikke testet.

Jeg føler for å ta et sitat fra IRC:
wtb a GOOD mmorpg, wow is boring, aion sucks, age of conan is boring and sucks, warhammer looks like fucking lego.. anything good coming out?
Vis hele sitatet...
Hehe. For du kommer helt sikkert ikke til å starte med WoW igjen når Cataclysm kommer? Hadde jeg vært deg, ville jeg bare chilla i et par måneder uten mmo og begynt når expansion kommer!

Eventuelt level en ny char, men litt kjedelig det og iom at det kommer mye raser og klasse/rasekombinasjoner.
Jeg kjøpte også AoC når det kom ut, og elsket spillet - bortsett fra alle bugsene. Hadde det ikke vært for dette, så hadde jeg med stor sannsynlighet fortsatt spilt AoC. Har prøvd WoW (bare til lvl 30 eller noe) og synes det hele ble for enkelt og kjedelig, og AoC hadde et mye mer avansert sloss system. Men det har visstnok blitt forenklet, så om det er verdt det å bytte nå vet jeg ikke.
Det er absolutt vert og prøve Aoc nå. Rise of the Godslayer utvidelsen som kom nå nettopp ER ganske bra!
Ville gitt AoC en test. Funcom har fikset mange av buggsene som var der under release og er et mye bedre spill nå enn før release.
Syns ikke Aion var så galt når det kom ut. Har heller ikke spilt siden det kom ut nå og skal visst ha blitt 'overhalt' i en eller annen patch. Foruten litt grinding så var det ganske morsomt, underholdene og bra.
Trådstarter
Sitat av Spesiellgnom Vis innlegg
Hehe. For du kommer helt sikkert ikke til å starte med WoW igjen når Cataclysm kommer? Hadde jeg vært deg, ville jeg bare chilla i et par måneder uten mmo og begynt når expansion kommer!

Eventuelt level en ny char, men litt kjedelig det og iom at det kommer mye raser og klasse/rasekombinasjoner.
Vis hele sitatet...
Nei, har blitt for mye sånne pauser. Har spilt wow siden beta så vil gå over til et litt annet spill. WoW er blitt verre med årene. De fleste tåler ikke en wipe engang, alle bossene er "tank and spank" og gear > skills.

Har allerede 6 lvl 80's 5 lvl 70 -> så nei, nok lvling.

Sitat av Jonhe008 Vis innlegg
Ville gitt AoC en test. Funcom har fikset mange av buggsene som var der under release og er et mye bedre spill nå enn før release.
Vis hele sitatet...
Har flere kjentskaper som sier det er blitt kjempe bra siden release, men venter enda litt til jeg får mer innblikk i hvordan Warhammer er.
Sitat av indolence Vis innlegg
Har flere kjentskaper som sier det er blitt kjempe bra siden release, men venter enda litt til jeg får mer innblikk i hvordan Warhammer er.
Vis hele sitatet...
Min erfaring med warhammer var at det var veldig mye lagg på de serverene det var folk på. Prøvde det for noen uker siden og det var gjerne 2-3 sekunder delay på alt jeg gjorde =/
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av indolence Vis innlegg
"tank and spank" og gear > skills.
Vis hele sitatet...
Gear har jo bare blitt bedre med tiden, og bossene blir ikke sterkere. Derfor tenker jeg at det passer med et utdrag når vi skulle forbi en boss nylig i en dungeon:

Sio: This is the guy that got three adds, right? Tacs?
Tank: Meh, care. Don't heal me after pull and we just ignore him as we clear trash. He resets after we pass the hallway before Dred.
Sio: Right.

*Sinna boss slå på paladinen mens vi total ignorer karen og dreper trash*

Sio: Do you remmember the time we actually killed the bosses instead of just running past them?

Merker selv jeg er mektig lei av spillet nå.
Har ikke spillt warhammer, men jeg spiller aoc å er strålende fornøyd, fikset buggs flott grafikk å insane kampsystem.
med (piler) som du skal trykke på for å få comos godkjente. dette gjør det til et mye bedre spill en wow for min del.
fordi pvp da bør du slite litt. sier ikke at ikke folk ikke spiller piano med keybindings på wow , men du får en mye bedre følelse på aoc. i starten er du på tortage der skal du utforske å bli kjent med charn din. ikke trekk raske konklusjoner. Det blir bare bedre å bedre utover i spillet.

conan ftw
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Jeg har spilt warhammer, og det er helt fantastisk om du spiller med venner.

Warhammer er et PvP spill. Rollene er dog PvE, i PvP, og vet dere hva? Det funker.

Først og fremst kan en ikke "gå gjennom" fiender. Derfor kan tanks forme en vegg av stål som fienden ikke kan gå gjennom, bak denne veggen står ranged og regner død nedover fienden mens healerne gjør sitt. Tankene bruker også en "guard" abillity som gjør at 50% av skaden blir delt utover hele muren, på den måten kan en ikke bare plukke ned muren fort.

Der er også en helt ny type class, melee healer. Melee healers er dem som AoE healer tankene ved siden dems som regel. Melee healers får "mana" av å stikke sverdet dypt inni fiendene og deretter bruke en kraft de får til å buffe og heale. Det er ofte slik at Tanks bruker guard også på melee healers da dem er sjekke og ha PGA buffs foruten kun healing. Dessuten er ikke melee healers såkalte "squishies", men de gjør fint lite damage og kan "plukkes ned" av ranged om de avtaler litt på forhånd.

Ellers må du passe seg for kanoner, ambushs, flanking, pilregn, at folk bryr seg om deg og aldri aldri aldri gå alene.
Jeg anbefaler Warhammer på det største, men som sagt, uten venner, no dice. Jeg spiller ikke Warhammer lengre (grunnet at vennene mine spiller WoW).
Trådstarter
Sitat av Sio Vis innlegg
Jeg har spilt warhammer, og det er helt fantastisk om du spiller med venner.

Warhammer er et PvP spill. Rollene er dog PvE, i PvP, og vet dere hva? Det funker.

Først og fremst kan en ikke "gå gjennom" fiender. Derfor kan tanks forme en vegg av stål som fienden ikke kan gå gjennom, bak denne veggen står ranged og regner død nedover fienden mens healerne gjør sitt. Tankene bruker også en "guard" abillity som gjør at 50% av skaden blir delt utover hele muren, på den måten kan en ikke bare plukke ned muren fort.

Der er også en helt ny type class, melee healer. Melee healers er dem som AoE healer tankene ved siden dems som regel. Melee healers får "mana" av å stikke sverdet dypt inni fiendene og deretter bruke en kraft de får til å buffe og heale. Det er ofte slik at Tanks bruker guard også på melee healers da dem er sjekke og ha PGA buffs foruten kun healing. Dessuten er ikke melee healers såkalte "squishies", men de gjør fint lite damage og kan "plukkes ned" av ranged om de avtaler litt på forhånd.

Ellers må du passe seg for kanoner, ambushs, flanking, pilregn, at folk bryr seg om deg og aldri aldri aldri gå alene.
Jeg anbefaler Warhammer på det største, men som sagt, uten venner, no dice. Jeg spiller ikke Warhammer lengre (grunnet at vennene mine spiller WoW).
Vis hele sitatet...
Takk for et flott svar, akkurat et slikt svar jeg ville ha. Generelt sett er MMORPG kjedelig uten venner, så det skal ikke være noe problem for min del.
Sluttet med AoC for rundt jul ifjor. Etter release har dem fikset så og si alt som var galt, og nå i Mai har det også kommet en expansionpack. Digger spillet, og planlegger å starte opp igjen etter eksamen osv er fullført. Anbefaler deg å gi det en sjangse.

Angående Warhammer så har jeg prøvd det, og imo så minner det alt for mye om wow.
Trådstarter
Sitat av Brodz Vis innlegg
Har ikke spillt warhammer, men jeg spiller aoc å er strålende fornøyd, fikset buggs flott grafikk å insane kampsystem.
med (piler) som du skal trykke på for å få comos godkjente. dette gjør det til et mye bedre spill en wow for min del.
fordi pvp da bør du slite litt. sier ikke at ikke folk ikke spiller piano med keybindings på wow , men du får en mye bedre følelse på aoc. i starten er du på tortage der skal du utforske å bli kjent med charn din. ikke trekk raske konklusjoner. Det blir bare bedre å bedre utover i spillet.

conan ftw
Vis hele sitatet...
Trudde det pilsystemet bare gjaldt melees? Hvordan er PvP i AoC?
Sitat av indolence Vis innlegg
Trudde det pilsystemet bare gjaldt melees? Hvordan er PvP i AoC?
Vis hele sitatet...
Awesome! Mye planlegging med comboer, og man får en skikkelig følelse av at man faktisk 'slåss' mot noen.
ja pil systemet er bare for melee. Men ifra lvl 50 får alle casters noe som kalles spellweaving å dette er samme greia, du gjør spells kraftigere, men må passe på å fylle opp med stamina ellers drainer du liv av deg selv.

pvp systemet i conan er insane. Hander ikke om gear. Men om skills, du kan aldri vite hvordan du skal ta classer fordi det er forskjell fra person til person. såklart har gear litt å si, men jeg var lvl 52 med min sin å ble ganket av 3 lvl 25.
samme vi var lvl 55 vi var 2 vs 1 å vi tok en lvl 80. så det er veldig greit at det ikke går ann å kjøpe skillz i dette spillet.
Så age of conan er mye bedre nå som Rise of the godslayer har kommet ut? Er det flere som spiller nå eller?
Sitat av Toadftw Vis innlegg
Så age of conan er mye bedre nå som Rise of the godslayer har kommet ut? Er det flere som spiller nå eller?
Vis hele sitatet...
Personlig har jeg spillt/testet både WoW, Aion, AoC og Warhammer, inkludert flere. Det ender alltid med at jeg faller tilbake til WoW.

Aion var dritkult i starten, og hadde en helt ny vri jeg kom til å elske. Dog, det utviklet seg til å bli det spillet med flest goldsellers jeg noensinne har opplevd, uansett hva du tok for deg, ble du PM'a av en; samtidig som alle generalchattene ikke inneholdt annet en salg av gold og powerlevling. Det ble i overkant mye grinding i det spillet også, noe jeg ikke er en veldig stor fan av.

Jeg kom til level 70 i AoC før jeg slutta, og tross major buggs syntes jeg det var et veldig kult spill. Vel, jeg droppet spillet når jeg skjønte at de aldri kom til å fikse klassebalanseringen. Det var så enkelt som at noen klasser var OP, mens andre sugde, og de ga aldri noen hint om at dette skulle bli fikset. Så, dere som spiller nå: hvordan fungerer det? Kan klasser som eksempelvis Assassins overleve i dagens AoC?
Sist endret av Restyle; 23. mai 2010 kl. 18:05.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av Restyle Vis innlegg
Personlig har jeg spillt/testet både WoW, Aion, AoC og Warhammer, inkludert flere. Det ender alltid med at jeg faller tilbake til WoW.

Aion var dritkult i starten, og hadde en helt ny vri jeg kom til å elske. Dog, det utviklet seg til å bli det spillet med flest goldsellers jeg noensinne har opplevd, uansett hva du tok for deg, ble du PM'a av en; samtidig som alle generalchattene ikke inneholdt annet en salg av gold og powerlevling. Det ble i overkant mye grinding i det spillet også, noe jeg ikke er en veldig stor fan av.

Jeg kom til level 70 i AoC før jeg slutta, og tross major buggs syntes jeg det var et veldig kult spill. Vel, jeg droppet spillet når jeg skjønte at de aldri kom til å fikse klassebalanseringen. Det var så enkelt som at noen klasser var OP, mens andre sugde, og de ga aldri noen hint om at dette skulle bli fikset. Så, dere som spiller nå: hvordan fungerer det? Kan klasser som eksempelvis Assassins overleve i dagens AoC?
Vis hele sitatet...

skal love deg at assassins er den mest op classen ingame atm, smeller ned alt har fått 6-7 cc, har noe som kalles for soulstrike som critter deg for opp til 5-6k. så sins er back on top som de skulle ha vært som beste single target dps.
Sitat av Restyle Vis innlegg
Jeg kom til level 70 i AoC før jeg slutta, og tross major buggs syntes jeg det var et veldig kult spill. Vel, jeg droppet spillet når jeg skjønte at de aldri kom til å fikse klassebalanseringen. Det var så enkelt som at noen klasser var OP, mens andre sugde, og de ga aldri noen hint om at dette skulle bli fikset. Så, dere som spiller nå: hvordan fungerer det? Kan klasser som eksempelvis Assassins overleve i dagens AoC?
Vis hele sitatet...
Flere av classene har blitt revamped ja, og assassins er svært gode i PvP hvertfall. Som jeg nevnte i en annen tråd holder jeg og et par kompiser til på Fury, og planlegger å lage et større guild i sommer, så dersom noen skulle finne på å begynne, så kom gjerne til oss
Laster ned Warhammer trial as we speak. poster mer senere; )
kan anbefale deg xenimus,ved første øyekast virker det som litt amatørmesssig,men etter noen få timers gameplay og du er i gang kan jeg garantere deg at det vil falle i smak,meget fett pvp system med høyt adrenalin nivå ganske unikt spill i grunn
Jeg har et litt annet forslag enn MMORPG'er.
Jeg spilte litt WoW før, og sluttet med det så snart jeg fant gleden bak Call of Duty 4 Multiplayer.

Du låser opp våpen og attachments til dem etter hvert som du blir bedre og levler (Det er de eneste likhetene mellom CoD og MMO'er), og etter litt kan du bruke Create-a-Class til å lage det ultimate setup'et i multiplayer.

Fikk meg vekk fra MMO'er, selv om det kan være negativt for noen. Men en ting er sant, 4'eren er knallgøy!
Trådstarter
Sitat av Deadlock Radium Vis innlegg
Jeg har et litt annet forslag enn MMORPG'er.
Jeg spilte litt WoW før, og sluttet med det så snart jeg fant gleden bak Call of Duty 4 Multiplayer.

Du låser opp våpen og attachments til dem etter hvert som du blir bedre og levler (Det er de eneste likhetene mellom CoD og MMO'er), og etter litt kan du bruke Create-a-Class til å lage det ultimate setup'et i multiplayer.

Fikk meg vekk fra MMO'er, selv om det kan være negativt for noen. Men en ting er sant, 4'eren er knallgøy!
Vis hele sitatet...
Er enig at CoD er bra, fikk meg også vekk fra WoW en stund, men kom alltid tilbake til WoW.

Sitat av imba Vis innlegg
Laster ned Warhammer trial as we speak. poster mer senere; )
Vis hele sitatet...
Fått testet Warhammer noe?
Du burde kjøre uten spill i et par mnder og begynne med WoW igjen når Cataclysm kommer! Spillet i seg selv er jo selve historien, og historien er leveling!
pilene angår ikke bare melee nei. Rangers bruker også pilene når de skal skye og bruke abilities med bua/armbrøstet sitt.

som sagt så er vi noen her fra nff som spiller sammen på fury(fury=en pvp server på conan). Så det hadde vært gøy om du ville blitt med oss
Sist endret av ballestank; 12. juni 2010 kl. 23:34.
husker når jeg spilte AoC. Var guardian lvl 50 med fult gem'et gear. tok en 80 ToS
ahh, good times
Sist endret av Slurpeedelic; 12. juni 2010 kl. 23:39.
Lasta nettopp ned AoC gratis via norgespasset.no, fikk engangskode slik at jeg kunne laste ned spillet Man kan spille helt opp til level 20, single player og PvP. (denne posten er ikke ment som reklame for norgespasset, AoC opplegget var faktisk (etter min mening) det eneste gode tilbudet på siden)
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Hei der.

Om du er veldig glad i rollespill kan jeg lokke me å si at det ser ut som at meg og noen venner former vår egen guild i Warhammer. Krav er at du rollespiller hele tiden, andre blir forviste fra guildet. Du må ha en bakgrunn til characteren din, hvem er foreldrene? Hvordan ble du den klassen du spiller? Hvilke holdninger har du? Min bakgrunn er over seks sider lang, men ikke klar enda fordi vi har ikke begynt skikkelig enda. Noen skal rerolle, så det vil ikke bli et problem. Send PM.
Cookie Monstah ^_^
har spillt wow i sånn 2-3 år, gikk lei av retail, så prøvde sånn "private server", var litt artig, spillte der ganske lenge, men så ble jeg lei av det, så nå har jeg sletta wow, og leter etter noen andre spill, skal prøve AoC, men må vente til sommeren, for nå har jeg bare en bærbar pc ifra skolen -.-
Til dere som skal starte opp guild på fury. Kanskje jeg tar turen iløpet av sommeren. Spilte assassin til lvl 40ish, men gikk tilbake til wow. Nå er jeg forøvrig ekstremt lei av det spillet, så har vurdert å begynne med aoc igjen. Får se hva jeg gjør.
Slottsnarr
Allure's Avatar
Sitat av Duun Vis innlegg
Til dere som skal starte opp guild på fury. Kanskje jeg tar turen iløpet av sommeren. Spilte assassin til lvl 40ish, men gikk tilbake til wow. Nå er jeg forøvrig ekstremt lei av det spillet, så har vurdert å begynne med aoc igjen. Får se hva jeg gjør.
Vis hele sitatet...
Høres bra ut, bare ta kontakt på pm når du har bestemt deg
▼ ... over en uke senere ... ▼
We got machetes!
Jeg gikk og lei WoW.. veldig Lei.. er blitt altfor kjedelig, og simpelt. Har starta med Warhammer. Er litt annerledes men spiller det en del.. Har og prøvd AioN ,men det falt ikke i smak.. Ville ha prøvd Warhammer.. Minner litt om WoW.