Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1009
Hei, medfreaks. Lurte bare på noen ting ang. Elektrofag.
Har planer om å gå programmering på NITH etter elektrofag, men for dette så krever det generell studiekompetanse og S1+S2 eller R1.

Generell studiekompetanse er ikke noe problem, men stusser litt på matten.
Virker som om det ikke er mulig for meg å få S1+S2 eller R1? Er jeg helt på bærtur?

Vil avslutte dette med å si at rådgiver på ungdoms skole var helt elendig og jeg finner ikke så mye på Internett.

Takk!
Påbygg gir deg generell studiekompetanse, men som du sier får du ikke muligheten til å ta S- eller R-matematikk. Enten må du gå studiespesialisering, eller så må du ta fagene som privatist på egen hånd.
Du kan ta faget R1 hvis du tar påbygging studiekomp.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Du kan også ta forkurs til ingeniørstudier, som tilbys på en haug forskjellige institusjoner. Det er ikke noe lett år, men du kan komme inn etter et hvilket som helst bestått VG2-år, og får gå, for eksempel, dataingeniør etterpå.
All in!
Trådstarter
Sitat av fatboyjim Vis innlegg
Du kan ta faget R1 hvis du tar påbygging studiekomp.
Vis hele sitatet...

Mener du da Generell studiekomp?