Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1068
Hei. eg får opp feilmelding BOOTMGR is missing press **** to restart.
Eg har lest mye her .. men har ikkje svar på mitt problem.. Eg har FORMATERT. Hardiskene og alikevell får feilmedling .. det begynte med at eg instalerte WIN Vista.. Og kom på 36 prosent og så fekk beskjed om og restarta... så fuuka alt seg..


Takk for alle svar.

-Eiden
Det kan hende jeg svarer litt dumt nå, men har du prøvd å søke hos Google? Fikk opp en del som besvarer dette problemet på forskjellige måter.
LINK
Det er enten noe feil med installasjonsdisken din, harddisken din, eller harddisk-kablene.
Hadde akkurat det samme problemet, løste det med å boote manuelt fra den andre hardisken min. Og etter instalasjonen var ferdig så forsvant problemet.
Er det ikke bare å boote opp Windows cd'en -> Repair console -> fixboot -> fixmbr ?
Trådstarter
15 0
Sitat av B.A. Vis innlegg
Det kan hende jeg svarer litt dumt nå, men har du prøvd å søke hos Google? Fikk opp en del som besvarer dette problemet på forskjellige måter.
LINK
Vis hele sitatet...
har søkt som ein gal

Sitat av Reguslol Vis innlegg
Hadde akkurat det samme problemet, løste det med å boote manuelt fra den andre hardisken min. Og etter instalasjonen var ferdig så forsvant problemet.
Vis hele sitatet...
Hmm.. Eg har testa fra 2 forskjellige hardisker men funker ikkje
Har du gjort det jeg skrev?
Sitat av pinkrabbitz Vis innlegg
Er det ikke bare å boote opp Windows cd'en -> Repair console -> fixboot -> fixmbr ?
Vis hele sitatet...
Jeg har samme problem, og har prøvd alle mulige fikser jeg har funnet på nettet.
Men fortsatt sliter jeg med at BOOTMGR_MISSING når jeg restarter pcn.

Det funker så lenge Windows cd'n står i maskinen, men tar jeg den ut, kommer problemet tilbake.
Du har formatert disken. Dermed er det ikke noe lenger der å boote på. Dermed dytter du inn en installasjonsdisk, og starter fra scratch. Hvilket system du ønsker. Anbefaler Ubuntu.