Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 721
One of the good guys
2rs1's Avatar
Regner med at dette er et hardware problem.. Kan ikke forstå annet iallefall. Siden dette er maskina til en kammerat så har jeg ikke hatt muligheten til å få testet ut ny hdd/hovedkort/cpu osv.

Men noen som har vært borte i et problem med at maskina restarter et visst sted i oppstarten hver gang? Får opp melding om at windows ikke avsluttet korrekt sist gang, og velger måte å boote opp på. Skjer samme på hvert av alternativene. Den reebooter etter 2-3 sek. Prøvde etterhvert å legge inn windows på nytt, men etter å ha satt i windows cd'en, så starter den installasjons"programmet" og restarter før det er ferdig. Har også prøvd å resette biosen, uten at det hjalp noe.

Er som sagt ganske sikker på at dette er et hardware problem, og skal få testet å bytte deler, men om noen hadde vært borte i det samme før eller har noen tips. Så spytt ut
er ikke sikker men kan det vær at det er blitt lagt inn en reboot i oppstart?
ved bruk av ledetekst.., jeg har iallefall vært borti å lage ''shutdown'' i dos ledetekst, sånn at maskinen skrur seg av når man starter...
Hmm, jeg har hatt noe lignende... Dvs. ALT på systemharddisken ble slettet på under et sek. Satt og spilte, så plutselig sa det et lite klikk fra skjermen, så kom det opp alternativ som å starte opp i sikkerhetsmodus osv. Rebootet hele tiden, men mener å huske det funket med windows cd-en,uten problemer...
Kall meg retard eller hva som helst, men jeg tror faktisk hovedkortet kan være årsaken til dette, for brodern hadde helt likt hovedkort, og det samme skjedde litt før..

Men har pc-en fått noe ny HW? Som en ny harddisk? Det var et problem for meg også engang, hadde en harddisk på 30Gb, fikk en ny western digital på 200 Gb. De to kresjet mest sannsynlig, enten funket den nye, eller så funket den gamle eller ingen funket i det hele tatt... Resultatet ble at jeg måtte kaste ut den gamle, og da funket alt fint.
One of the good guys
2rs1's Avatar
Trådstarter
Fikk en ny harddisk for en måned eller to siden, men den har fungert bra i lang tid nå.
jaok, da så... Men hvilket hovedkort har du?
One of the good guys
2rs1's Avatar
Trådstarter
Er ikke sikker, er som sagt maskina til en kammerat. Så jeg kan finne det ut imorra eller noe.
har han byttet ut noe hardware?
ny cpu, hk, ram osv.
Satt inn noe nytt hardware?
Eventyrbesatt
Wiggles's Avatar
Jeg tror jeg har samme problemet... Men jeg bare bytter boot priority på harddiskene, fordi av en eller annen grunn så kødder bios seg slik at en av diskene mine uten OS på forsøkes å boote fra... Da kommer det at "Windows ikke avsluttet riktig og det dritet" og velger å fortsette men så rebooter pc'en og samme skjer igjen...

Men som sagt, forsøk å sjekk boot priority på diskene... (hvis det ikke hjelper så vet jeg ikke)
Det høres ut som hardwaren din ikke får nok strøm, bytt ut PSUen du har nå med en 420w eller noe som er større ivertfall.
Har også hatt samme problem, da var det harddisken som streiket.Anbefaler att du kjører en diag på hd
One of the good guys
2rs1's Avatar
Trådstarter
Hardware'n får nok strøm, det er jeg sikker på... Har tross alt kjørt nøyaktig samme oppsett i 2 måneder uten å merke noe. Men jeg tenkte også at harddisken var røket med en gang.. Hvordan får jeg kjørt en diag på den da?