Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 3149
Noen som egentlig vet hvorfor Stoltenberg og regjeringen bestemte seg for å lage et underjordisk frølager på Svalbard? Tror de at verden vil gå under eller at det vil skje atomangrep slik at avlingen i norge blir ødelagt av stråling/atomreaktive stoffer? I dvs. artikler på nett sier de at de vil ta vare på genetiske mangfolder av naturplanter, men hvorfor isåfall? Er snakk om frø fra hele verden. Et slags genetisk arkiv for frø, eller genbank om du vil.
Er de redd for noe? Skal de forberede seg på det verste, om det skulle skjer noe i fremtiden? Atomangrep, naturkatastrofer, global oppvarming etc.

Vet regjeringen noe vi ikke vet?
Frøbank!

Men ja, det er sikkert en forhåndsregel i tilfelle noe skulle skje.

Og, hvis regjeringen visste noe vi ikke visste, hvordan skulle vi kunne svare på om de visste noe vi ikke gjør?
Sist endret av Dimergon; 24. august 2010 kl. 18:09.
Det jeg lurer på er om det ligger marihuana frø der. Haha.

Hva som er hensikten med dette må være mulig å finne ut. De vet garantert noe vi ikke vet, men om det er av noe særlig betydning for resten av samfunnet er lite trolig.
ja de vet at hvis de er flinke gutter og gjør rare ting ingen andre bryr seg om så får de positive presseoppslag også "bruker" vi svalbard til noe konstruktivt. Kulldriften på svalbard er fullstendig unyttig og tullette bruk av penger.
Fordelen med Svalbard er permafrost slik at du ikke trenger konstant stromforsyning for å holde kjølingen gående. Du trenger ikke bekymre deg for om strømforsyningen skulle streike en stund og alt gå til helvete.

Fordelen med å lagre frø er at vi kan ta vare på kjente og kjære varianter av planter, og de sjeldne. Biodiversiteten i verden er dalende etterhvert som vi kutter ned regnskog og setter ut planter spesialdesignet for å gi mest mulig av egenskaper mennesker verdsetter, men som kan være korttenkt. Nye varianter kunne tenkes å inneha svakheter som de eldre ikke har; og hvis vi om 20 år har glemt å ta vare på gamle varianter kan vi få en irreversibel katastrofe om den uforutsette svakheten skulle bli satt i verks.
Sist endret av Kinseek; 24. august 2010 kl. 18:11.
Sitat av mo3 Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Noe søppel som Nyhetsspeilet har kommet frem til?
Frøbanken sørger for at hvis noe alvorlig skulle skje her på jorden, så kan man starte på nytt med disse frøene.
Frølageret på Svalbard er et såkalt duplikatlager. Her lagres duplikater av frø som finnes i andre frølager rundt omkring på kloden. Se på det som en backup.
Det er nok muligens en konspirasjon som omfatter både Illuminati, Malteserordenen osv. Jeg anbefaler deg å lese "I trifidenes dager". Det er ikke utenkelig at den norske regjeringen i ledetog med internasjonale hemmelige selskaper søker å danne en hær av militante planter gjennom å genmodifisere disse frøene. Nyhetsspeilet.no har sikkert en rekke opplysende artikler om dette temaet.
Sist endret av Jelass; 24. august 2010 kl. 18:13.
Sitat av UncleAndy Vis innlegg
Det jeg lurer på er om det ligger marihuana frø der. Haha.

Hva som er hensikten med dette må være mulig å finne ut. De vet garantert noe vi ikke vet, men om det er av noe særlig betydning for resten av samfunnet er lite trolig.
Vis hele sitatet...
Det er det ja. Bare søk http://www.nordgen.org/sgsv/index.php



Edit: Hamp i alle fall. Om det er frø som kan gi marijuana vet jeg ikke.
Sist endret av meitemark; 6. mars 2022 kl. 03:16.
Sitat av UncleAndy Vis innlegg
Det jeg lurer på er om det ligger marihuana frø der. Haha.

Hva som er hensikten med dette må være mulig å finne ut. De vet garantert noe vi ikke vet, men om det er av noe særlig betydning for resten av samfunnet er lite trolig.
Vis hele sitatet...
Ser at dem har 6500 frø av cannabis sativa.

Dont panic, om det skjer en katastrofe kan vi fremdeles bli steine i fremtiden
Sist endret av meitemark; 6. mars 2022 kl. 03:16.
Sitat av Jelass Vis innlegg
Det er nok muligens en konspirasjon som omfatter både Illuminati, Malteserordenen osv. Jeg anbefaler deg å lese "I trifidenes dager". Det er ikke utenkelig at den norske regjeringen i ledetog med internasjonale hemmelige selskaper søker å danne en hær av militante planter gjennom å genmodifisere disse frøene. Nyhetsspeilet.no har sikkert en rekke opplysende artikler om dette temaet.
Vis hele sitatet...
Nå håper jeg du tuller.. sånn for din egen del.
Frølageret gir to elementer;
1) Lagring av frø som sikkerhet. Tenk hvis vi plutselig finner ut at en gitt plante egentlig utrydder HIV eller hjelper mot en dødelig bakterie? Men oisann, vi utryddet vist den planten siden vi ville heller ha land til jordbruk. Da er det kjekt å ha en "backup". Dette er den fornuftige grunnen.

2) Svalbard er delvis norsk, delvis russisk. For å sørge for at vi (som i Norge) fortsatt skal ha rett til landområdet må vi ha aktiviteter der oppe. Et frølager gir aktivitet. Dette er den politiske grunnen.
Sitat av henrikxt Vis innlegg
Nå håper jeg du tuller.. sånn for din egen del.
Vis hele sitatet...
Hahaha, jada, jeg gjør det. Var bare en reaksjon på den litt vel paranoide førsteposten. Greit at Regjeringen kan finne på å skjule ting for oss, men ærlig talt, vi bor i et lite pisseland, så la oss ikke tro at det skjer for mye action her.
Sitat av Jelass Vis innlegg
...men ærlig talt, vi bor i et lite pisseland, så la oss ikke tro at det skjer for mye action her.
Vis hele sitatet...
Eller gjør det
Sitat av zevz Vis innlegg
Ser at dem har 6500 frø av cannabis sativa.

Dont panic, om det skjer en katastrofe kan vi fremdeles bli steine i fremtiden
Vis hele sitatet...

Skal sørge for å få med meg en del frø og pot gjennom apokalypsen
Sitat av mo3 Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Åh nei, ikke fler konspirasjonsteorier!
Sitat av mo3 Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Dette er vel noe av det teiteste jeg har lest på en stund.
Kan si meg enig i at Norge sikkert har "katastrofebunkere", både på Svalbard og sikkert på fastlandet også. Og jo, ved en katastrofe er det vel opplagt at kongehuset, politikere og andre høytstående skal inn i de. Kan ikke se at dette skal være så oppsiktsvekkende. Men, 2012? Planet X? HAARP? come on liksom.
Hvis alt som står der stemmer, er jeg allikevel forberedt. Her er zombi-sekken pakket og våpnene ligger ladet i safehouset Get some!

Over til topic:
Har faktsik sett en dokumentar om frøbanken. Tror det var Scrödinger's Katt eller noe sånt. Ganske tøft anlegg også
En av grunnene til frøbanken som de nevnte var at ved gen-manipulasjon i fremtiden kan vi riskikere å fucke opp skikkelig, og da er det greit å ha en tidligere utgave å bruke, nesten som SVN eller noe.
Sitat av Jelass Vis innlegg
Det er nok muligens en konspirasjon som omfatter både Illuminati, Malteserordenen osv. Jeg anbefaler deg å lese "I trifidenes dager". Det er ikke utenkelig at den norske regjeringen i ledetog med internasjonale hemmelige selskaper søker å danne en hær av militante planter gjennom å genmodifisere disse frøene. Nyhetsspeilet.no har sikkert en rekke opplysende artikler om dette temaet.
Vis hele sitatet...

Litt off-topic, men "I Trifidenes Dager" er den beste lydboka jeg har hørt! Anbefaler alle å høre/lese den!

On-topic: Tror ikke frøbanken har så mye med atomkrig å gjøre, men muligheten for atomkrig er der, så de har vel det i bakhodet også, men tror dog det er dette med utryddning av arter (mindre biologisk mangfold) som er hoveddrivkraften for å opprette et slikt anlegg. Så får bare Armin og nyhetsspeilet mase så mye om "kynisk maktelite" og Bilderberg-gruppen de bare vil
Sitat av mo3 Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Oppspinn eller sannhet? Hvem vet,uansett uhyggelig lesning.
Jeg vet ærlig talt ikke om det har noen hensikt å holde et frølager på Svalbard. Men noe har de i tankene.....

Jeg så et program på TV her for ikke så lenge siden, og det var et program med forskere fra bl.a. NASA. De sto frem og snakket om 2012 scenarioet. Det de sa var at det er lite sannsynlig at det vil skje en kataklysme i desember 2012, delvis fordi jorden sto i samme posisjon på 90-tallet, uten at det skjedde noe. Men det ble også opplyst om endel tilfeller som kan være av interesse:
-magnetismen rundt jorden beskytter mot solstormer. I 2006 ble det funnet forstyrrelser i det magnetiske feltet. Forskerne vet ikke om dette var midlertidig. Om det skulle komme gigantiske solstormer, noe det gjør hvert 11. år, så har vi ingen garanti for at vi er maksimalt beskyttet i fremtiden. Neste tidspunkt er 2012.
-forstyrrelser i det magnetiske feltet kan komme av at masser i jordens indre er i ubalanse. Det kan igjen bety at vi står overfor en fremtid med mye jordskjelv, tsunamier og masseødeleggelser.
-hvis det magnetiske feltet svikter så kan vi bli rammet ved at all strømforsyning på jorden plutselig svikter. Og vi kan jo selv se for oss det scenariet. Ingen å prate med online, mørke overalt, mat som vi kan spise i knapt to uker.
-det verste scenariet er om jorden bare svikter under føttene våres. Da kan man se filmen 2012, og ane konsekvensene.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av Skade-skutt Vis innlegg
Oppspinn eller sannhet? Hvem vet,uansett uhyggelig lesning.
Vis hele sitatet...
jeg brydde meg lite om innholdet, men dette var uhyggelig!
Sist endret av Sio; 25. august 2010 kl. 02:21.
Norskehesten
Alden's Avatar
ups

http://www.vg.no/nyheter/vaer/artikk...artid=10026649

http://www.bt.no/nyheter/lokalt/Nato...s-1005311.html

husker det var en video av hva disse flyene gjorde med å spy ut eksoen men finner ikke den igjen.
syns jeg merker mer av "uvær" her som gjør seg om til små tornadoer er dette normalt i den naturlige forstand?
▼ ... noen uker senere ... ▼
Det går en dokumentar om dette på NRK2 nå..
Hvor seriøs er http://itpro.no/art/13346.html ? Har dette noen orgentlige kilder i deth ele tatt?
Nei og Frank Aune er rablende gal.
http://freak.no/forum/showthread.php?t=118386
Sist endret av Mith; 19. september 2010 kl. 17:41.
Okei, flott. For var på god vei til å tro på det.

EDIT: Jeg vet man ikke skal tro på alt man leser. :P
Sist endret av Bruskork1; 19. september 2010 kl. 17:51.